Hallo dames, ik kom even kijken (ik heb teveel tijd en niets om handen) en Y30 van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! Voel je je goed? Neem je wel extra progesteron bollen om het tekort aan te vullen? Hoever ben je nu? Eef, wat ontzettend verdrietig heel veel sterkte de komende tijd. Ik las af en toe nog wel mee en wil alle dames graag een hart onder de riem steken. Zet 'em op dames!
Voel me wel o.k., Moe en hongerig maar dat hoort er bij mij wel bij in het eerste trimester. Dus hopelijk goed teken. Ik neem 3 x 200 Utro. Volgens gyn in Bocholt had meer geen zin, denk jij daar anders over? Tot dusver zakt de waarde steeds. 16,9 naar 14,5 naar 13,5 Hoe is het met jou?
Hi Y30, ik neem altijd 3x 400. Dat is trouwens in het buitenland, België, Griekenland vaak de standaard dosis. Dus als je genoeg hebt zou ik het zeker aanvullen. En tot week 12 gebruiken en dan afbouwen. Ik heb trouwens gelezen dat als je problemen met het immuunsysteem hebt dat dat dus progesteron afbreekt. Bij mij klopt dat ook en verklaart mijn jarenlange bruinverlies in de anderhalve week voor mijn ongesteldheid. Hier zit ik in de wachtweken van IUI nummer 1. Er is nu bij mij Hashimoto vastgesteld en met medicijnen zou dat onder controle zijn. Vandaar dat ik toch nog een paar keer een behandeling doe.
Spannend!! Mooi dat je nu weer een kans maakt met de hashimoto onder controle. Nog lang op het bankje? Zal Utro dan toch eens wat ophogen, is toch ook een beetje baat het niet dan schaad het niet? Prednison nu op 15 mg, is vorige week voor de zekerheid verhoogd omdat het bloed verprutst was. Contact met dr.p verloopt niet zoals destijds, toen we elkaar troffen in zijn wachtkamer. Ook vandaag weer alleen het algemeen bloedbeeld maar niet de immuun waarden. Bloed was op tijd binnen en toch hebben ze het niet Af gekregen. Ik snap dat eigenlijk niet, aangezien ik eerder de uitslagen in 1 uur had. Kom jij nog bij hem? Heeft hij nou eigenlijk de hashimoto gevonden?
Jordan, wat ontzettend balen! Hoeveel geduld hebben jullie al moeten opbrengen zeg. Ik hoop dat je controle in juni goed is, zodat je snel weer verder kunt ! Is er uberhaupt een mogelijkheid (al moet dat een wonder zijn) dat je "gewoon" zwanger raakt? En ben je ook in Belgie of Duitsland geweest voor een uitgebreid onderzoek naar de miskramen? Ik heb mijn hcg resultaten binnen en er is geen twijfel mogelijk hoor. Het was maar 1500. Aangezien ik al bijna meer dan een week minder tot geen symptomen meer heb, denk ik dat mijn waarde in het begin echt wel goed gestegen was. Maar ja...daar heb ik verder uiteindelijk ook niks aan Die van jou (Y30) ziet er in ieder geval wel super uit!! Je mag trouwens voor de echo tegelijk met mijn schoonzus. Kan ik dus dubbelhard duimen die dag Jammer dat je weer je immuunuitslagen niet hebt !!
@Jordan: wat vervelend allemaal zeg! Veel sterkte ermee (ook met het wachten!) en ik hoop echt voor je dat het op niet al te lange tijd mag lukken. @Eef: het is nu dus definitief. Ben je erg verdrietig? Wel bijzonder hoe jij in contact staat met je lichaam. Zou dat ook niet kunnen betekenen dat je bij je eigen lichaam na zou kunnen gaan hoe je dit zou kunnen oplossen? Of wat je voor jezelf zou kunnen doen? Of zeg ik nou iets heel geks? Misschien door middel van meditatie of het bijhouden van je dromen.
Mijn nod is aanstaande maandag overigens. Ik gebruik nu vanaf mijn ovulatie progesteroncreme. Ik merk er eigenlijk niets van, behalve dat ik verstopping heb, maar volgens mij hoort dat ook een beetje bij progesteron.
@eef: die waarde is i.d.d laag. Als je iemand bent die 1 x per drie dagen verdubbeld zou het misschien wel kunnen. Ik verdubbel sneller dan 1x per 2 dagen. Ik ging bij alle zwangerschappen harder. Weet je hoe dat bij jou is? Zou misschien voor de zekerheid vandaag weer gaan geloof ik, dan weet je Het morgen of vanmiddag helemaal zeker. M.b.t. Je schoonzus, hopelijk zijn we dinsdag allebei blij na de echo
Nee, in Bocholt waar ik ook de infusen krijg. Ze gaf de eerste keer aan dat ze de progesteron het liefst boven de 20 zien, maar toen ze hoorde dat ik al Utro gebruik gaf ze aan dat de waarde kan schommelen en meer Utro geen zin heeft... Gister avond en vanmorgen begonnen aan bolletje meer.
@Minty : ik ben wel verdrietig ja. Ik had het al een beetje verwerkt, maar omdat het was gestopt (het bloeden) was ik toch weer gaan hopen....dus krijg je eigenlijk 2 kleer de klap. Maar het moeilijkst is natuurlijk het afvragen of het uberhaupt ook nog gaat lukken. Het is inderdaad erg typisch hoe ik het elke keer precies aanvoel en droom de dag dat het misgaat. Toch geloof ik verder in weinig dingen en ga ik meer met mijn verstand te werk om alles uit te pluizen. Heb net vanochtend al mijn bloedonderzoeken weer tevoorschijn getoverd en ga alles zelf nog een keer langslopen met internet bij de hand. Niet nu uiteraard, want ik zit op mijn werk Ik hoop dat jij een mooie test mag hebben volgende week !! @Y30: heb het nog eens nagelopen met mijn vorige waarden. Vorige keer hoorde deze waarde bij een dag of 2 na mijn nod. Bij 5-6 weken (zoals nu dus) zat ik rond de 15 000 + !!! En ja, mijn schoonzus. Ik hoop dat dat goed komt. Dan heeft mijn zoontje geen broertje/zusje met weinig leeftijdsverschil, maar een neefje/nichtje. Da's beter dan niks ! En gewoon bolletjes steken hoor. Ik geloof niet dat ik ooit al heb gelezen (en ik heb best wat gelezen inmiddels ) dat teveel schadelijk kon zijn.
Y30 duitsland meet wel in ng/ml volgens mij toch (althans belgie wel) en in NL is nmol normaal. Als je jou waarde naar nmol omzet zit je op 42 niet absurd hoog maar wel (laag) in de normale grenswaarde. Weet dat bengeltje een gel gebruikte misschien neemt jou lijf dat ook beter op zou je kunnen proberen nog. Ps en met Dr. P ik had dit dus elke keer, geen uitlsagen of wel uitslagen en geen uitleg. Of kreeg ik alles per mail en moest ik er zelf maar wat van maken, ging ik het bekijken en had ik op andere bloedwaarde hele rare dingen dus weer paniek kreeg ik hem niet te pakken. Ik moest er echt voor mezelf mee stoppen maakte me helemaal gek. heb gewoon 20 mg genomen (volgens amerikaans protocol) en gestopt met bloedtesten in duitsland maar goed ik heb wel afgebouwd en gestopt bij 17 wkn jij wil natuurlijk hele tijd doorgaan dan heb je wel meer controles nodig. Moeilijk dilemma. hopelijk gaat hij weer beter reageren
Eef, wat een vreselijk verdrietige periode ga je door. En het blijft een reality check dat je schoonzus even ver is. Ik heb dat gehad met een dierbare vriendin en vond dat heel moeilijk. We zijn trouwens nu hechter dan ooit gelukkig. Y30, ja ik ben vorig jaar voor het laatst bij dr. P. geweest. Eerlijk gezegd ben ik wel een beetje gepikeerd dat hij de Hashimoto nooit getest heeft en ik er twee keer op aan moest dringen om hem te krijgen (eigen kosten). En toen kwam dat eruit. Daarna ben ik zelf maar gaan dokteren tot het einde van het jaar toen ik op 3 tabletjes uitkwam via de ha. Hij werkt in een veel groter lab en heeft het heel druk. Ik heb vreselijk veel geld betaald voor bloedtesten waar eigenlijk nooit echt actie op werd genomen (achteraf bezien). Voorlopig ga ik er niet naar toe. Ik heb gelukkig nog heel veel medicatie dus kan ik vooruit. Over de progesteron, daar ben ik dus vorige maand opgeprikt samen met wat andere dingen. Volgende week hoor ik de uitslag. Maar ik heb altijd problemen met bruinverlies wat er volgens mij opduidt dat ik een progesteron tekort heb. Ik gebruik nu de utro op recept van de gyn. Moet de waarde rond de 20 zijn als hij goed is?