Hoi meiden, al veel vaker ben ik langs dit topic gekomen en iedere keer twijfel ik of ik mee zal/mag kletsen, maar nu vraag ik het maar gewoon. Wij hebben nu wel een dochter van 5 maanden, maar zoals jullie in mijn onderschrift kunnen lezen is dit ons alles behalve makkelijk af gegaan. Het was een verschrikkelijk zware periode met heel veel verdriet, angst en teleurstelling. En nog steeds vind ik het moeilijk als iemand in mijn omgeving makkelijk/snel zwanger raakt, dan draait mijn maag zich nog altijd om. En als ze al een kindje/kinderen heb dan vind ik het nog veel moeilijker. Helaas zijn er al meerdere meiden in mijn omgeving heel makkelijk zwanger geraakt van hun eerste of zelfs al volgende kindje(s), 2 vriendinnen hebben zelfs een abortus laten doen. In hun geval kon ik er op een bepaalde manier wel begrip voor opbrengen, maar ik vond het wel heel erg moeilijk en kon het ook niet opbrengen om ze daarin te steunen. Mag ik (af en toe) met jullie meekletsen?
Hoi SusanneL, we kennen elkaar al . Tuurlijk mag je met ons meekletsen ! Samen is het gezelliger, beter te verwerken en weten we veel meer !!
@Eef: dacht omdat ik nu toch een kindje heb, weet uit ervaring hoe confronterend dit kan zijn voor degene die dit nog niet gegund is. Maar als de andere meiden er, net als bij jou, er geen moeite mee heeft dan klets ik graag mee.
@Nuage: hopelijk raak geschoten! @Suzanne: natuurlijk mag je meeschrijven. Ik kan me goed voorstellen dat je nog steeds de behoefte hebt om er af en toe over te praten. Ik denk dat er hier een menstruatie aan zit te komen. Ik ben wat zweterig en voel wat meer dingen die ik bij een naderende menstruatie voel. Gek is dat ik me best wel teleurgesteld voel, terwijl de kans deze maand eigenlijk maar heel klein was.
Tuurlijk ben je welkom Susanne!! Wat heb jij een lange weg moeten afleggen zeg!! Hier zat mijn gevoel toch weer goed. Ben nu twee dagen voor nod. Hopelijk gaat het deze keer wel goed en blijft een vierde (vroege) miskraam mij nu bespaard. Ik ga vrijdag nog een testen om te kijken of hij oploopt en dan belt de gyn mij ook met uitslagen dus dan kan ik direct het een en ander bespreken. Voor nu blij en angstig tegelijk!!!
@Minty: dankje! En menstruatie- en zwangerschapsklachten kunnen heel dicht bij elkaar liggen, dus ik duim toch nog even door voor je! @cdvg: fijn dat ik mee mag kletsen! Heb inderdaad een erg lange weg moeten afleggen, maar ons meisje was het waard! Jij hebt in korte tijd ook al veel meegemaakt zeg! Weet zo goed hoe je je nu voelt, hopelijk loopt het bij jou net zo af als dat het bij mij is afgelopen. Ik duim voor je!
cdvg, van harte gefeliciteerd! Zijn er nu dingen die je anders hebt gedaan in aanloop naar dit mooie resultaat of dingen die je nu anders gaat doen nu je zwanger bent? Geniet van het moment. Susannel, welkom
Susanne welkom. Hier ook 5 jaar bezig geweest voor de eerste. Nu alweer 2,5 jaar bezig voor een tweede en 5 mk's verder. Willen jullie nog een tweede? Vanochtend met Prednison begonnen. Vrijdag begin ik met de Utro.
Dank jullie!!! Het moet ooit goed gaan toch? Ik heb niets anders gedaan, ik kan ook niets anders doen eigenlijk. Het gaat telkens zo vroeg mis. Slik foliumzuur maar dat deed ik al.. Vrijdag krijg ik de uitslagen dus misschien dat daar iets uitkomt naar dat denk ik zelf niet. Afwachten moeten we weer.... Hopen op een goede afloop deze keer...
Nuage: succes op het wachtbankje ! Cdvg : gefeliciteerd !! Ik duim voor je !!! Y30: welke immuunwaarden waren afwijkend bij jou, waarvoor je nu gevolgd word (sorry als je het al geschreven had )? Minty: jammer voor deze cyclus... Snap dat het tegen beter weten in toch een teleurstelling is !
@Nuage: dankje! Jij hebt ook al veel ellende achter de rug zeg! Hopelijk duurt het voor jullie bij de tweede niet ook zo lang! Wij zouden ook graag een tweede kindje willen en daar gaan we ook niet te lang mee wachten. Ik had voor de zwangerschap medicatie nodig om een cyclus/menstruatie te hebben en ben sinds de zwangerschap eind maart uit mezelf ongesteld geworden en nu is het aan het pruttelen, hopelijk zet het snel door! Is dan wel een lange cyclus, maar het zou tenminste een cyclus zijn! Waarvoor gebruik jij prednison? En gebruik jij de utro ook vanaf je eisprong?
Hoi allemaal! Long time no write. Eef hoe is het nu met jou? cdvg: ook hier gefeliciteerd! Susanne welkom! Minty: wat balen! Maar ben je al ongesteld of voel je het alleen aankomen? Hier: Ik ben vandaag echt ongesteld geworden met de bijbehorende krampen en vermoeidheid. Jeetje wat hebben mannen het toch makkelijk! Nu 36 dagen na curettage, 1 dag winst met vorige keer. Ik ben via via bij een natuurarts terecht gekomen in Veenendaal. Die heeft een tweetal tonicums voorgeschreven. Eentje ter verbetering van mijn stofwisseling en de andere van mijn cyclus. Onder het hoofdstukje baad het niet dan schaad het niet. We hebben met dokter S in Gent een afspraak gemaakt in september. We gaan het nog één keer zo proberen en mocht dat ook weer een miskraam worden staat de afspraak tenminste. Begin juni mag ik bloed laten afnemen voor de laatste onderzoeken die ze in Nederland willen doen.
Cdvg is je B12 en D al geprikt? Susanne mijn cyclus was de eerste 4,5 jaar belachelijk lang. Maar opeens werd het beter, raakte ik zwanger en nu is het zelfs 29 dagen en heb ik een heel regelmatige cyclus. Na iedere mk is mijn cyclus beter. Tja, ben daar wel blij mee maar heb liever een goede zwangerschap. Ik word nu dus wel zwanger maar blijf het niet. Ik slik prednison en aspirine vanaf eisprong. Utro eigenlijk ook maar ik ben morgen 5 jaar getrouwd en we hebben een suite met jacuzzi en sauna enzo geboekt dus ik vind het mooi en begin daar vrijdag pas mee. En dan ga ik ook nog Fraxiparine spuiten als ik zwanger ben. Dat wilde ik eigenlijk ook al bij ei maar heb niet genoeg ervan helaas. Deze poging heb ik alles zelf geregeld. In juli krijg ik alle uitslagen in Gent en hoogstwaarschijnlijk dezelfde medicijnen, maar het duurde me te lang. Aspirine en Fraxiparine krijg ik ook van mijn eigen gyn maar de fraxi pas vanaf hartslag en dat vind ik te laat. De lage dosis prednison de eerste 12 weken is om uit te sluiten dat een reactie van je eigen immuunsysteem de bevruchting, innesteling of groei afbreekt.
Dan is het vrij helder Jij bouwt blijkbaar ook vlot HCG op, en dan is je huidige waarde i.d.d. Niet hoog. Neefje of nichtje kan inderdaad ook heel veel plezier geven zowel voor jou als je zoontje, maar zal confronterend zijn... hopelijk ben jij goed zwanger voordat je schoonzus bevalt, dan voelt het waarschijnlijk minder heftig voor je.
Zijn er omzet tabellen voor? Of bereken jij het? Op zich qua uitkomst vergelijkbaar in ng/ml zit ik ook laag in normaal waarde. Snap je keuze m.b.t. Dr.p helemaal, kan zelf die stap nog niet maken nog zoveel onzekere weken te gaan. Nog wel een vraagje, niet om je onzeker te maken... De immuun reactie kan zich ook richten op de placenta, dat die eerder op raakt, zie je aan witte vlekken op de echo. Het kindje krijgt dan in de laatste weken te weinig eten, en daarom was dr. Beer er ook een voorstander van dat alle kindjes van moeders zoals wij eerder gehaald werden ( meende met 38 weken). Dit laatste vind ik wat overdreven, maar kreeg wel iedere twee weken echo waar onder andere groei en e.v.t. calcificaties in de gaten gehouden werden. misschien heb je er wat aan.
Ook niet meer zo positief over dr.p dus. Ik denk dat hij een beetje aan zijn eigen succes ten onder gaat, jammer. Progesteron, je kunt even op internet kijken voor de normaal waarden. In Bocholt gaf men aan bij prille zwangerschappen het liefst een waarde boven de 20 te zien. volgens internet van 10-29 o.k.
@Magnolia: bedankt! Fijn dat je weer ongesteld geworden bent, is altijd fijn om weer verder te kunnen. Jij bent niet onder behandeling in een ziekenhuis? @Nuage: bijzonder dat je cyclus steeds korter werd, maar met miskramen heb je daar niet zoveel aan hè. Alvast gefeliciteerd met jullie jubileum, snap dat je dan niet aan de utro wilt. Wat een verhaal over al die medicatie, het duizelt me wel hoor haha. En jij zit op je telefoon zeker? Zitten wat rare foutjes in de tekst haha.
Magnolia, fijn dat je weer ongestd bent geworden, ook nog een beetje op schema dus dat is ook fijn. Nu kun je weer verder... Nuage, wordt dat standaard getest? Volgens mij wel he, die uitslagen krijg ik vrijdag. Gedeelte had ik al binnen en was gewoon goed maar dat was iets met eitwitten en stolling..
@sussane: welkom hier! Wat fijn dat je doorzetting is beloond! @cdvg: heel goed aangevoeld!! Mooie test voor 12 DPO! Fijn dat je het vrijdag meteen kan bespreken. Gebruik je nog med.?