Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Oz: ik zou inderdaad ook niet voor een versie kiezen. Een geplande keizersnede is volgens mij helemaal niet zo'n ramp hoor. Ik ken best veel vrouwen die een keizersnede hebben gehad en ze vonden het allemaal meevallen. Het grootste nadeel is het litteken, waardoor je zes weken niet mag tillen (geloof ik), maar ik heb zelf veel langer last gehad van de hechtingen van mijn knip, dan de betreffende vrouwen van de hechtingen van hun keizersnede.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    De eerste 2 weken na de keizersnede waren best wel ruk en in het begin heb ik flink pijn gehad. Maar toch was ik blij. Ik heb geen weeën gehad en "beneden" is alles gespaard dus ik vond het heel fijn. En de zekerheid vond ik rustgevend, het kind komt er nu uit.

Maar voor een tweede zou ik het wel spannend vinden. Dan heel je slechter (en ik had de eerste x al een ontstoken wond) en met nog een kleintje zit je niet te wachten op 2 weken in bed liggen. Maar ik zou het met liefde nogmaals doen! Ik heb wel onwijs fanatiek gekolfd na de bevalling, maar daardoor lukte borstvoeding uiteindelijk wel!

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Cdvg, gefeliciteerd! Wat spannend!

Y30, wat een mooie stijging van je hcg!

Susanne, welkom hier. Dat geeft mij wel hoop dat het na 5 jaar nog gelukt is. Ben je altijd al via een behandeling zwanger geworden? Of eerst spontaan?

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

O.k. Mooi dat het in de gaten gehouden wordt!! Snap overigens goed dat je de versie niet wilt. Zou voor mij ook voelen als risico. Nu je zo ver bent zit je echt niet meer op nieuwe risico's te wachten.

5. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Y30 fijn dat je waarden er goed uit zien!!

Nuage: veel plezier morgen. :)

Magnolia, altijd fijn als je weet dat je weer terug op schema bent. Hoop dat je er zelf ook weer een beetje overheen bent, en klaar voor de aanval ! :D

cdvg: het is misschien niet bewezen dat het helpt, maar onzekerheid en stress zijn zeker niet goed, dus misschien kan ze het alleen al geven zodat je je een beetje gesteund voelt !

OZ...spannend...je bent er bijna !!!
    Ben het eens met Minty. Ik kon bijna 2 maanden niet zitten vanwege mijn stuitje en was ook min of meer 5-6 weken incontinent...beide door het lange persen en het grote hoofd van m'n zoontje :). Doe mij maar een keizersnee (als ik het ooit nog eens mee mag maken...)

6. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Het is stil hier ;)
    Ik word gek van het wachten. Nog steeds geen bloedverlies, maar het lijkt alsof er wat slijm (kleurloos) loskomt (sorry voor de details). Ik had verwacht dat het met 5-6 weken wel gewoon snel door zou zetten, net als de 2 andere vroege. Ik wil namelijk graag verder en weer opnieuw proberen....tijd is kostbaar !
    Het wordt nu eigenlijk steeds moeilijker, emotioneel gezien... :(

7. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Ja idd ook een natuurlijke bevalling is geen garantie dat je er zonder problemen vanaf komt :). Waren we allemaal maar Kate die 8 uur later weer op het trapje stond te zwaaien met perfect haar en make-up ;)

8. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Eef, kan het niet zo zijn dat het alsnog goed komt?
    En dat slijm heb je toch ook vaker last van als je "zwanger" bent...?

Hier toch de zenuwen hoor voor morgen.. Ben best bang dat het weer mis gaat... Ben ook nerveus voor de uitslagen... En de gyn belt pas rond 17:00 :$

9. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb een versie gehad omdat onze kleine meid ook in stuit lag en het viel zo ontzettend mee, het was in een paar minuten voor elkaar en daardoor kon ik gewoon natuurlijk bevallen. Ben heel blij dat ik het toen gedaan heb en zou het een volgende keer zeker weer doen. Het risico bij een versie is zo verschrikkelijk klein dat het te verwaarlozen is en ze houden je super goed in de gaten.

@Nijntje: dankje! De eerste keer spontaan en de keren daarna met IVF.

@Eef: krijg toch goede hoop bij jou hoor als het bloedverlies maar weg blijft, kan het niet toch goed zitten?

@cdvg: laat je het weten als je morgen meer weet? Ik zal heel hard voor je duimen dat het dit keer wel goed gaat!

@iedereen: hier al 4 dagen wat spotting, maar de ongi zet maar niet door. :( Bij ontlasting is het rood en verder alleen wat bruine prut. Had de eerste 2 dagen ook wel roze slijm, maar nu alleen maar bruin. En heb ook hartstikke last van mijn onderrug en dan is werken als gastouder en met een eigen kindje soms echt lastig! Wil niet klagen hoor over mijn dochter, knijp ik mijn handen dat we haar hebben mogen krijgen, maar de pijn is echt heel vervelend. Als het na het weekend nog niet over is en ik nog niet ongi geworden ben dan ga ik de huisarts bellen. Hopelijk komt dat er niet van!

10. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Eef: wat cdvg ook zegt: misschien toch nog een keer je hcg laten prikken? Gebruik je nog utro, of ben je daar al mee gestopt? Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt!

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hihi, dat viel mij ook al op. Riep meteen "dat is keizersnee en heel veel make-up dat kan niet anders".

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @eef: als het verdriet is waar je nu toenemend last van hebt kan ik alleen maar zeggen dat ik je begrijp en heel veel sterkte wens. Maar is er toch weer twijfel waar je last van hebt, zou ik i.d.d. HCG laten prikken zodat je het kunt afzetten tegen de waarden van begin van de week.

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hier: begin uit maar ook op te zien tegen dinsdag. Vandaag weer paar scherpe pijntjes, ik meen me te herinneren dat ik dit bij de zwangerschap van mijn zoontje ook wel had, maar twijfel dan toch.

14. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Susannel, je beschrijft wat ik heel lang gehad heb met de spotting en het rood verlies bij nr. 2. Ik had het na de ICSI hormonen en het kwam maar niet goed. Veel buik- en rugpijn in de anderhalve week voor de ongesteldheid.
    Ik ben uiteindelijk bij een mesoloog terecht gekomen en heb van hem Ayurveda kruiden gehad. Daar knapte ik na een maand al van op.

Krachttraining is ook heel goed om het weer op de rit te krijgen en ik probeer zoveel mogelijk glutenvrij, suikervrij en zoutloos te eten.

Probeer voor nu intensief te bewegen (sporten, wandelen fietsen) en wat ook helpt zijn vitamine C tabletten 3 a 4 per dag 3 dagen lang. Dat werkt een ongesteldheid in de hand.
    Ook drop helpt omdat dat het slijmvlies losmaakt (vandaar dat je het beter niet kunt eten als je zwanger wilt worden of zwanger bent ivm miskramen.

Wat mij ook een keer hielp na een miskraam en het niet meer op gang krijgen van de menstruatie daarna was een handhandige inwendige echo. De vollgende dag was ik ongesteld. Dus misschien kun je dat ook voorstellen aan je dokter.

Succes, ik weet wat een ellende het is.

15. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ja...zelfs met een hele dikke laag, had ik nog geen Kate-allure gehad ! :D

cdvg en Y30...heel normaal dat jullie de zenuwen hebbn! En die zullen blijven voor elke echo, ook al wordt het misschien steeds een beetje minder....Wat is de tijd dan lang he! En je hebt er zin in, en ook weer niet !:(

SusanneL...ik hoop voor je dat het gauw doorzet. Wat ontzettend vervelend. Heb je dit elke keer voor je ongesteld wordt? En kun je niks innemen tegen de klachten ?

Minty, Y30, nee, ik gebruik de utro niet meer. Ik denk ook dat het daardoor zo goed vast zit. Ik gebruikte het al vanaf de eisprong. De vorige keren zette het wel redelijk snel door toen ik nog maar 5-6 weken was (zonder progesteron). Bij mijn MA in december had ik wel eerst spotting en pas 10 dagen later weer een beetje en uiteindelijk is het weggehaald met pillen omdat het maar niet wilde loskomen (dat was met progesteron).
    Maar ik heb helemaal geen verschijnselen meer, al een tijdje.
    Het is dus verdriet. Ik ben iemand die meteen wil afronden en verder wil. Ergens bij stilstaan is mijn ding niet (is misschien niet goed, maar zo functioneer ik). Ik word nu dus gefrustreerd, kan niet uitrekenen wanneer mijn volgende ei is, plannen maken, etc. En ik begin bang te worden dat ik straks toch nog pillen moet...
    Nou ja...rustig blijven...ademhalen....:cool:

16. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo balen Eef, actie is altijd beter in de verwerking dan afwachten, zo erg dat je het nu niet zo kunt afronden op jouw eigen manier.

Die Kate heeft vast een hele rits aan visagisten en kapsters bij haar gehad en ging na het trapje direct de auto in. Die ging vast thuis nog eens stuk. Wel een prachtige baby en een mooie naam. Ze hebben bij Editie NL een filmpje laten zien dat ze een dame die net bevallen was net zo hadden opgeknapt als Kate en ook zij zag er beeldschoon uit. Dus poederdoos en lippenstift mee naar het ziekenhuis straks!

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

Maakt drop je slijmvlies los:$!!
    Ik dacht dat je het alleen een beetje moest mijden i.v.m. Hoge bloeddruk in zwangerschap. En aangezien ik altijd een lage bloeddruk heb, heb ik gewoon lekker door gesnaaid. Schrik hier wel een beetje van.

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Zou ook heel naar zijn als je alsnog aan de cytotec moet!

19. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Poeh...ik heb een heleboel lijstjes klaarliggen, maar nog niet het lijstje voor ooit straks in het ziekenhuis...haha !! :D

En ik krijg juist NOG MEER zin in drop zodra ik zwanger ben....:)

20. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb er een artikel over gelezen dat als je maar niet ongesteld kon worden en je zat op het randje zeg maar dat je dan drop moest eten omdat dat het slijmvlies los doet laten. Ik kan het zo gauw niet vinden maar zal morgen nog even zoeken. Weg blijven dus bij drop!

Tegenwoordig heb je snoepjes die heten Good Stuff van Mr. Goody en die zijn volledig natuurlijk, gluten en lactose vrij. En super lekker. Die zou ik zeker niet laten staan.

Deel Deze Pagina