Y30, schrikken zeg! Ik heb wel ergens op fertility Friends gelezen dat iemand elke dag 1500 Pregnyl spoot en Utro gebruikte tot kloppend hartje (na meerdere miskramen). Misschien zou het een optie zijn om Pegnyl bij te spuiten? Dat dat je lichaam een beetje boost om het zelf wat meer aan te maken. Misschien kun je dat morgen vragen? Heel veel sterkte morgen! Hier, heb ik morgen een telefonische afspraak met de gyn. Bij het eerste gesprek is er ook bloedgeprikt op allerlei zaken. Morgen de uitslag. Ik ben vooral super benieuwd naar de progesteronwaarde aangezien ik het sterke idee heb dat dat een stuk minder is dan een paar jaar geleden. AMH is ook getest. Zal wel gewoon gemiddeld zijn voor mijn leeftijd. Afijn ik hoor het wel. En ga ook toch nog een keer ICSI bespreken als laatste behandeling. Nu eerst ongesteld worden en dan de Schuimecho er tegenaan. Ik ben er heilig van overtuigd dat dat mij zwanger maakt. De schoonmaakactie in de baarmoeder en het laagje dat er daarna achterblijft. Dat is super om een nestje te bouwen. Eef, hier wordt aan je gedacht!
dr.p. Mailde een deel van de bloed waarden net. Hier zat ook HCG bij ( loopt al een paar weken naast elkaar, de eerste week vergeten de HCG bij hem af te zeggen, maar toen de waarden van Bocholt en het lab behoorlijk afweken van elkaar heb ik het bewust laten doorlopen). Hij reageerde dat de HCG goed was (gezien de standaard tabellen) dus aangegeven dat de verdubbeling niet goed is, en toen gaf hij aan dat de prednison de opbouw van HCG bemoeilijkt en hij altijd lagere waarden ziet bij prednison gebruikers. Ik heb dit nog niet eerder gehoord, zal straks googelen. Tammy: wist jij dat van prednison?
Ik weet wel dat Prednisolon progesteron afbreekt, vandaar dat ik mezelf helemaal volprop met utro. Maar toen ik dat verhaal las van die vrouw die het dubbele deed, verbaasde mij dat niets. Ik weet niet meer of zij Prednisolon gebruikte. Maar jij gebruikt toch 15mg? Dat is niet zo'n hoge dosis met sterke bijwerkingen. Ik ga dat verhaal proberen te achterhalen.
y30 jeetje wat een stress, overigens heb ik nog nooit gehoord dat prednison het hcg "remt" Alleen een echo kan uitsluitsel geven, sterkte!
He meiden, ik zal zo even alles teruglezen (moet eerst mijn haar wassen ) maar ik zie wat nieuwsgierige vraagjes dus zal ik eerst even antwoorden. Het is niet goed. De waarde is gedaald. Weliswaar niet veel (van 1500 naar 1320 in 4 dagen), dus was ik nog wat ongerust dat het misschien toch een bbz kon zijn. Heb dus mailtje gestuurd naar mijn gyn die toch denkt dat het gewoon een miskraam is. Het gekke is dat ik daar nu bijna opgelucht om ben. Maar laat het dan nu maar wel snel komen, dan kan ik verder ! Want ik zit nu toch weer met pijnlijke borsten en dat is erg verwarrend. Wel ben ik wederom blij met mn gyn. Ze heeft weer antwoord gegeven via mail en ze komt ook terug op mijn dossier. Ze hebben mijn geval besproken en nu wil ze, een maand na mijn miskraam, een 'speciaal' (wat weet ik nog niet) onderzoek doen van mijn baarmoederslijmvlies om te kijken of daar misschien iets mis mee is. Ik zie haar de 20e dus dan zal ik horen wat ze willen onderzoeken. Ze nemen me dus wel serieus en gooien me ook niet zomaar in het IVF circuit. Ik lees zo jullie berichtjes! En bedankt voor al het medeleven !!!
I.d.d. 15 mg. Zal morgen met gyn overleggen maar eerst maar eens de echo, voor het zelfde geld is het al te laat... Kan online niets vinden over prednison en HCG opbouw.
@Eef: in ieder geval toch een dikke knuffel. Al is het dan - gelukkig - geen bbz, het blijft een dikke vette bummer. Sterkte! Hopelijk is het snel achter de rug.
Dus toch, had je gevoel het wel bij het rechte eind Kan me voorstellen dat dit na de zorgen om BBZ mee valt, maar blijft natuurlijk heel naar. Sterkte!
Wat vreselijk Eef! Die opluchting kan ik me wel voorstellen na zo'n tijd in spanning te zitten. Wel fijn dat de artsen het goed met je voor hebben. Super dat ze je zo graag willen helpen.
Dat geeft wel goede hoop zeg Y30. Hij zal het vast niet zomaar zeggen. Heb meer vertrouwen in wat hij zegt dan in een NL gyn. Eef... had het echt anders gehoopt. Maar het is idd wel geruststellend dat het geen bbz is dan waarschijnlijk. Hopelijk komt het nu snel los dan. Fijn dat je gyn weer actie wilt ondernemen. Ben erg benieuwd wat ze dan precies wil onderzoeken.
Y30: kan het niet zijn dat je uiteindelijk nu iets minder snel gaat omdat je juist in het begin zo snel bent gegaan en je dus aardig wat voorsprong had? Het klopt inderdaad wel prima met de tabellen. Het is ook allemaal, helaas, niet zo exact. Het kan denk ik best dagen even wat minder snel gaan...zeker als je al voorbij schema liep. De waarde die jij zelf hebt berekend is eigenlijk veel te hoog volgens de tabellen! En wat je Dr. heeft gezegd is misschien ook inderdaad heel acceptabel als uitleg... Ik heb zelf nooit getest na 15000 dus kan ook niks zinnigs er over zeggen verder....sorry meid. Zoveel stress...ik snap het helemaal. Minty: ik zou het ook niet weten, wat beter is (weinig of veel menstrueren). Maar omdat het meer is dan normaal zou ik toch de neiging hebben om te denken dat je lichaam nog niet helemaal hersteld is. Zonder dat ik zou denken dat dit een goede zwangerschap in de weg kan staan overigens! SusanneL: weet je ook waarom je menstruatie niet door wil zetten elke keer (of had je dat al een keer geschreven...?) ?? Tammy, ik ben benieuwd naar je amh waarde. En ook naar de schuimecho. Wat is dat???? Heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat het bij mijn schoonzusje ook verkeerd is afgelopen. Ze had dit WE bloedverlies gehad. Maar de gyn bij de eerste hulp had gezegd dat het er allemaal goed uitzag (hcg waardes en het "bolletje"). Ze hadden alleen geen hartje gezien. Dat was nog te vroeg volgens de gyn. Nou, dat zat mij dus helemaal niet lekker. Dat moet toch echt bij 7 weken te zien zijn. Bovendien doet ze aan stimulatie dus dan weet je precies wanneer je ovuleert. Ik vind het wel heel vreemd dat hij nergens aan gezien heeft dat het fout zat. 's Morgens vertelde hij nog dat alles er prima uitzag en 's avonds is alles eruit gekomen. Nou sorry hoor...dat moet toch te zien zijn geweest op de echo of de hcg waardes ?? Al met al een beetje teveel emotie voor mij...zat ik daar weer tranen weg te pinken op het werk....
Nuage, ik heb een vermoeden (vaag) dat het om de natural killer cellen gaat. Dat heb ik in mijn vorige mail aan haar voorgesteld als mogelijke oorzaken nog te onderzoeken. Of daar uberhaupt wel eens iets uitkomt weet ik niet, maar ik wil echt alles geprobeerd hebben voor ik ga stimuleren en IVF-en enzo....
Eef het enige wat je daar aan zou kunnen doen is prednison slikken. Ik denk bij mijzelf ook aan een immuunreactie. Daarom probeer ik nu prednison uit. Vreselijk zeg van je schoonzus. Ja geen hartslag met 7 weken is niet goed, dat had hij moeten melden.
Eef, ondanks dat het geen bbz is, is ht wel weer zwaar kl*te!! Dikke knuffel voor jou en hopen dat het dan snel doorzet! Kind echt anders gehoopt voor je! Wat fijn dat de gyn zelf nog wat onderzoek voorstelt en je niet klakkeloos doorstuurt.. Y30, ik vind het ook niet direct zorgwekkend hoor. Je zit via dat tabel van nuage er mooi tussenin.. Hopelijk is de echo morgen goed... Maar met dit termijn "moet" er toch niet altijd een hartje te zien zijn, dit is toch tussen 6 en 7 week dus je kunt dan morgen toch ook nog bijvoorbeeld een dagje te vroeg zijn?? Ik hoop dit natuurlijk niet en dat je een prachtig hartje ziet morgen!!! Susanne, ik heb ook t-mobile en ondanks dat hun klantenservice wel oké is, is het bereik echt flut. Heb op zoveel plekken geen goede verbinding. Zowel gewoon als internet.. Kan niet wachten tot ik wacht kan... Je kunt beter KPN, of Vodafone of zoals nuage heeft, een dochteronderneming van een van deze twee...
@eef: wat naar voor je schoonzus, kan me voorstellen dat dit er ook bij jou weer ff in hakt. Hier: redelijk geslapen ( ik slaap altijd) maar eenmaal wakker,5 uur wc, ook meteen zenuwen. Dat verhaal van de prednison weet ik niet, kan er niets over vinden en hij is natuurlijk geen gyneacoloog. Wat me wel wat gerust heeft gesteld is dat ik al mijn info van de zwangerschap van mijn zoontje er bij heb gepakt vanmorgen en die opbouw vrij vergelijkbaar was. (Met de waarden van het lab, minder met die van Bocholt). Maar afwachten tot straks, vindt het doodeng.
Goedemorgen, Y30 heel veel succes vandaag! Eef,wat verdrietig voor je schoonzusje! Heb je het boek van dokter Alan Beer 'Is your body babyfriendly?' al gelezen? Daar staat een hoop in uitgelegd. Al is het boek wel ingehaald door nieuwe medicijnen en technieken. Dr. Beer is al meer dan 10 jaar overleden. Er zijn een hoop medicijnen voor NK cellen buiten Prednisolon ook Neupogen injecties, Intralipid infuus en Omegaven infuus. Ook autoimmuun problemen kunnen verhoogde NK cellen laten zien, diabetes/bloedsuikerproblemen, schildklierproblemen. Bij mij is altijd gezegd door de dokter dat Prednisolon de enige remedie was zelfs toen hij wist dat het mijn schildklier was. Hij wist blijkbaar niet dat je dan ook schildkliermedicatie moet slikken:x.