Tammy, maar heb jij dat dan nooit gekregen, de Prednisolon ? Heeft het niet geholpen of ben je daarna niet meer zwanger geweest ? Ik weet ook niet zeker dat ze dat bedoelde met het "speciale" onderzoek, maar ik vermoed het. Maar dan vind ik het inderdaad wel fijn dat ze eerst kijken of het probleem daar zit, voordat ze me iets voorschrijven. Eerlijk gezegd ben ik als de dood voor prednison. Al die vroege miskramen, dat is tot daar aan toe, maar bij prednison lees ik over het vervroegd breken van de vliezen en ik denk dat ik een (te)vroeg geboorte niet te boven zou komen. Dan nog liever 10x zo....Dat is persoonlijk natuurlijk, maar ik zou met prednison erg ongerust zijn. Of ik zou alleen een super lage dosis durven nemen.
@Eef: wat ontzetten k*t dat het niet goed is, maar gelukkig toch waarschijnlijk geen bbz, dat zou het allemaal natuurlijk nog een stuk erger maken. Volgens mijn huisarts kan het gewoon een tijd duren voordat je cyclus weer op regel is, maar ga morgen een afspraak maken en hoor het dan wel. Wat erg zeg van je schoonzus, de gyn had inderdaad moeten zeggen dat geen hartslag bij 7 weken niet goed is. Het is niet onmogelijk, maar de kans is dan toch groot dat het niet goed is. @cdvg: vervelend zeg dat jij slechte ervaringen hebt met T-Mobile, mag ik vragen waar je woont? Je hebt van elke provider een dekkingskaart op internet zodat je kan zien hoe het bereik in jouw regio is, is wel een goede om daar op te kijken voordat je eventueel een abonnement afsluit. Vodafone of KPN zijn inderdaad heel goed, maar ook een heel stuk duurder, dus dat gaat em helaas niet worden. En de dochterondernemingen hebben geen 4g en staan ook niet goed bekend. En Nuage zou ook weer terug gaan naar T-Mobile omdat ze deze provider toch beter vindt. @Y30: heel veel succes straks, hopelijk een goede echo!
Eef, het is ook een hele lage dosis. Ik slik 7,5 per dag en je doet het maar tot 12 weken. Ik in ieder geval. Daarna is het kindje groot genoeg en neemt ook de placenta over.
Hi, ik ben na 4 missed abortions zwanger gebleven met 10 mg prednison tot 12 weken, en mijn dochter is niet te vroeg geboren. Ik was juist NIET ongerust door de prednison
Ik heb met onze dochter tot 16 weken utrogestan ingebracht, eerst 3 keer per dag 2, daarna 2 keer per dag 2 en daarna 1 keer per dag 2. De huwelijksreis vond ik een mooie gelegenheid om te stoppen met die vervelende bollen. Waar is die prednison eigenlijk voor? Heb er nog nooit van gehoord om dit tijdens een zwangerschap te geven.
door jullie goede ervaringen zou ik er meteen mee willen beginnen Ik schrijf jullie dosis op...dan zou ik ook zoveel willen. Maar als je immuunsysteem echt agressief is dan is stoppen bij 12 weken toch ook geen goed idee??
En ik heb prednison gebruikt tot het eind en ook geen vroeg geboorte. Net terug van de echo en deze was goed 6,2 dagen i.p.v. 6,3 maar dat kan prima. Ook een mogelijke verklaring voor de HCG dip. Ze zag een tweede vorm achter de eerste ongeveer even groot, maar maar bij 1 een hartje. Over twee weken zullen we het zeker weten, maar goede kans dat er een tweeling was waarvan 1 recent gestopt met ontwikkelen. Ze gaf aan dat er ook nog een kans is op een tweeling maar ze denkt te zien dat het tweede vruchtje gestopt is.
Eef, niet bang zijn voor Prednisolon. Zeker als er nu onderzoeken gaan komen. Als het dan wordt voorgeschreven gaat dat zeker onder controle van de arts. Ik neem het al sinds 2012 in een verschillende dosis. Van 5mg tot aan 70mg. Dat laatste was wel een drama maar ik stond onder controle van dr. P. toen. Nu houd ik het op 30mg maximaal. Ik zou het nemen tot een week of 16 of 20 en dan afbouwen. Ik kan nu een lagere dosis nemen omdat mijn Hashimoto nu onder controle is. Huisartsen schrijven het trouwens ook veel voor in een stootkuur voor van alles.
Y30 wat goed!! Gefeliciteerd! (voelt voorbarig maar mag toch wel in deze situatie denk ik..) En dat lijkt me inderdaad een hele goede verklaring.. Maar ik kan me voorstellen dat je nu erg be3nieuwd bent naar de volgende echo!
Ik ben in Gent onderzocht en er is niets gevonden, behalve dat ik altijd hoge koorts kreeg in de zwangerschap. Uit voorzorg heb ik prednison en utro gekregen (in NL krijg je bijna NOOIT prednison) Verder was mijn schildklier te traag en kreeg ik bij week 5 al zware zwangerschap diabetes. Dus ja ik kreeg de prednison uit voorzorg
wow!! een tweeling!! het zou wel heel speciaal zijn als blijkt dat het toch nog goed zit voor de 2e. Maar in ieder geval al super dat er eentje met een kloppend hartje zit. Ik ben erg blij voor jullie !! Vandaar ook dat je hcg zo enorm steeg (en misschien minder omdat er eentje gestopt is). Zitter er 2-lingen bij jullie in de familie ? Bedankt in ieder geval voor het goede nieuws !! Profiteer ervan, want de stress zal snel weer terug zijn . Heb je wel veel vragen gesteld over hoe het gaat in zo'n geval? Zodat je niet onnodig gaat stressen? Ik neem bijvoorbeeld aan dat het ene vruchtje er dan toch uit zal komen, met het nodige bloedverlies? Of kan dat blijven zitten ?
Y30, wat fijn dat je in ieder geval een kloppend hartje zag en de verklaring van de arts klinkt logisch. Volgens mij heb ik her en der gelezen dat het tweede vruchtje door het lichaam wordt opgenomen en opgelost. Heet een vanishing twin. Let wel op verschillende testen die dan later worden uitgevoerd naar de gezondheid van het kindje kunnen anders uitpakken vanwege de vanishing twin.
@Y30: wauw wat een goed nieuws meid! En een tweeling, dat zou helemaal geweldig zijn toch? Heb wel vaker gehoord dat er eerst maar 1 hartje klopte en bij de tweede echo toch 2, dus duim toch gewoon door voor je!
Gefeliciteerd Y30! Wat een bijzonder verhaal. Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat je echt uitkijkt naar de volgende echo: wat nou als het er toch twee blijken te zijn? Wanneer heb je de volgende echo?
Y30 gefeliciteerd! Wat een opluchting! En wie weet... Prednison heeft nogal een imagoprobleem in NL. Als ik het woord alleen al uitspreek trekken mensen een gek hoofd. Maar als ik dan vraag waarom dan weten ze 9 van de 10 keer niet wat Prednison eigenlijk doet en waarom het zo erg is dan. Dat komt denk ik omdat de gevallen die we hier zien gaan over heel zieke mensen die hoge dosissen krijgen. Als je bij Prednison denkt aan een kankerpatiënt die daardoor heel veel vocht vasthoud en helemaal opgezwollen is, dan snap ik de reactie. Maar ik neem ongeveer 10 keer minder.