Oh nog een vraagje voor degenen die al gewisseld zijn van ziekenhuis: hoe regel je dit? Via huisarts? Is het dossier gewoon doorgestuurd of moet je dat ophalen?
Ik heb allerlei ziekenhuizen gehad in Nederland en het buitenland. Ik regelde een verwijsbrief van mijn huisarts die stopte er vaak nog uitslagen van ziekenhuizen bij en ik nam mijn eigen kopieën van bloeduitslagen en andere relevante documenten ook mee. Ik vond het nooit zo'n goed idee om dossiers op te vragen. Medici voelen zich snel gepasseerd. Wel haalde ik uitslagen van de Röntgen afdeling op. En het nieuwe ziekenhuis wilde dan weer zelf onderzoeken uitvoeren. Een geldkwestie en omdat ze dan uitslagen van zichzelf hadden. Bijkomend voordeel als het je toch niet bevalt en je hebt je 'oude' ziekenhuis niet ingelicht kun je altijd terug.
Heb gewoon gebeld naar het ziekenhuis en gezegd dat ik mijn dossier wilde ophalen ivm overstap ander ziekenhuis. Toen kon ik het op afspraak ophalen. En daarna heb ik het even gekopieerd want het was nogal interessant
Mijn gyn voelde zich gelukkig helemaal niet gepasseerd. Ik zei ik ga naar Gent daar krijg ik meer onderzoeken, maar als ik zwanger ben kom ik weer bij jou. Vond hij prima en hij vond het ook fijn als ik hem op de hoogte hield.
Het eerste zkh had geen onderzoeken gedaan dus heb geen dossier opgevraagd. Tegen het tweede zkh heb ik gewoon eerlijk gezegd dat ik naar het miskraam spreekuur ga in ander zkh en dat ik de bloed uitslagen nodig had. Dit stuurde ze toen op. Tegen het derde zkh heb ik ook eerlijk gezegd dat ik nog wat extra onderzoeken in het buitenland wilde doen en toen kreeg ik ook alle bloed uitslagen. Heb me er niet uitgeschreven omdat ik bij een evt zwangerschap daar regelmatig echo's kan krijgen. Vind die begeleiding erg fijn. In het vierde zkh blijf ik voorlopig ook nog even onder behandeling. Is in gent.
Hey meiden even een berichtje uit mijn zonnige tuintje Mijn bloedwaarden van deze week waren ook goed dus dat is samen met de echo extra gerust stellend. Merk toch nu ik dat hartje gezien heb dat het weer meer 'echt' is, maar het vergroot ook het gevoel " het moet wel goed blijven gaan". Stress is gelukkig nog niet terug, probeer vertrouwen te hebben al vind ik dat wel altijd een risico voor een harde val als het wel mis gaat...
He Y30, deze gouden combinatie heeft ook voor je zoontje gewerkt dus gaat het ook gewoon werken voor nr2!! Hier NOG STEEDS NIET van die stomme miskraam af. Af en toe wat roze/bruin slijm, af en toe een veegje bloed en wat krampjes, maar verder helemaal niks. Volgende week woensdag heb ik een afspraak staan met mijn gyn (was oorspronkelijk dus voor de eerste echo ) dus wil ik wel graag dat het dan gebeurd is zodat ze kan zien of alles weg is. Anders moet ik daar alsnog later weer voor terug. En dan heb ik het nog niet over de optie dat het niet vanzelf los wil komen en ik aan de pillen moet. Toen ik 2 weken geleden bloedverlies kreeg dacht ik nog "Nou ja, beter zo, lekker vroeg en snel, dan bij 7-8 weken". Nu heb ik de klap toen wel gehad, maar inmiddels zit ik er wel alweer bijna 8 weken mee! Bovendien ga ik komend weekend kamperen. Ik zie het niet helemaal voor me, dat ik met bloedverlies in de gemeenschappelijke douches moet....straks komt m'n miskraam bij een ander voorbij de voeten drijven En bij de oppas had een ander kindje buikgriep dus misschien heeft m'n zoontje dat nu ook, want hij was al aardig aan het borrelen. Lekker hoor, zo'n weekendje weg. En ik vond nog wel dat ik het wel verdiend had...:x
Eef wat een ellende allemaal weer! Het zit niet echt mee he?! Dat kamperen komt ook niet echt op een goed moment dus. Ik hoop voor je dat ze woensdag kan zien hoe het zit en of het weg is. Je hoopt dat het allemaal snel voorbij js maar toch zit je er nu langer mee dan gehoopt!! Nou hier net bij het plassen, beige/bruin bij het afvegen! En af een toe een krampje in mijn buik. Zo begonnen , echt eerlijk, al mijn miskramen. Eerst pijnlijke tepels, bruinige afscheiding bij het plassen en na 4 dagen ongeveer roze/rood en dan de mk... Pfff heb even heel hard gehuild in mijn vriend zijn armen, ik denk dat het weer zo ver is. Dit herken ik gewoon TE goed!! :x morgen 5 weken en ook dat is de laatste twee keer de grens geweest. Het was ook te mooi om waar te zijn!!!
Hè nee, cdvg...ik hoop dat je je vergist en je je voor niks bang maakt. Helaas is dit niet de plek waar je de verhalen gaat horen waar het wel goed afliep, maar het is wel de plek waar we je het enorm gunnen meid!! Heb je al een echo gepland ??
Eef jeetje wat vervelend zeg. Is het een optie om nu al die pillen te regelen? Al zou ik persoonlijk het erop gokken want de kans is denk ik groter dat het nog langer dan het weekend gaat duren. Heb je dit vaker meegemaakt? Bij mij is het helaas zo dat als het niet los komt het ook niet meer los kwam, dus altijd curettage geworden. cdvg... dat meen je niet.. meis dat zou echt verdrietig zijn als dat echt zo is. Je verhaal klinkt dan toch wel erg typisch, dat is echt geen pech. Ging jij ook naar Gent of nog verdere onderzoeken doen?
Ik hoop ook dat ik mij vergis maar daar lijkt het echt niet op, niet als ik naar het verleden kijk in ieder geval. Ik ben morgen 5 weken zwanger en daar ging het 2 van de 3 keer eerder mis... Ik moet als dit een mk wordt, na 6 tot 8 weken weer bloedprikken voor die stollingsfactor VIII en de gyn wil dan in een volgende cyclus, op mijn verzoek, mijn progesteron meten ivm met utro? Ik had alleen gehoopt dat het niet nodig zou zijn.. En dat hoop ik nog steeds stiekem maar de tekenen zijn niet goed...
Nee, ik heb 2x een MA gehad dus was het curetage/pillen. En 3x een miskraam die eigenlijk loskwam binnen max. 4 dagen na het eerste bloedverlies. Ik steek het op de progesteron. Maar de pillen regelen is zo'n gedoe. En de auto is volgepakt voor het weekend. Sorry hoor, maar dit moet ik effe kwijt: ik word hier echt zo schijtziek van!!!:x :x :x Zo...dat is eruit. En nu weer positief verder. De gyn is er morgen niet (vertrek dag) en zondag ook niet (aankomstdag). Dus dat wordt dan weer een halve vrije dag opvragen als ik maandag om de pillen wil, want dat kan niet effe snel voor of na m'n werk. Misschien kan ik vragen of ik ze tussen de middag kan ophalen, maar dat verwacht ik ook niet. Kan het wel, dan kan ik dinsdag de boel innemen en evacueren en woensdag de controle doen. En dat alles, uiteraard, met een stralende glimlach... :x
Het vervelende is dat het vanalles kan zijn, zelfs een onschuldige innestellingsbloeding. Maar ja, als het precies overeenkomt met wat je al 3 keer eerder hebt meegemaakt, dan kan ik me, helaas, goed voorstellen dat je het niet zo positief meer inziet. Heb je je bloedwaardes getest tot nu toe? Misschien kun je opnieuw testen en kijken of de waarde stijgt/daalt? Plastesten zullen je niet veel duidelijkheid geven.
Eef!! Ik hoop dat het niet nodig is en dat het alsnog uit zichzelf komt! Dit is denk ik toch fijner ook al is de timing flut!!! Ik doe met je mee want ook ik wordt hier schijtziek van!!!! :x Geen bloedwaarden, gewoon getest en heb dus niets te vergelijken.. Ik heb ook al haalt dit niets uit, (puur uit lichte paniek) een test gedaan en die knalde natuurlijk nog steeds. Daar kun je idd niets aan aflezen, ik weet het!!!