Mijn man houdt zn verjaardag dus khad even geen tijd om te reageren! Maar de echo was goed! Wel wat minder duidelijk vond ik maar twas nu geen inwendige echo dus dat zal daardoor wel door komen. Maar termijn klopte ook wel redelijk wel 1 dagje minder dan de vorige keer maar dat kwam niet zo nauw volgens de vk.. Maar twas iig ng een duidelijk hartje!
Will, super om te horen. Jullie dag kan vast niet meer stuk. Hier, heb ik gisteren een datum voor de o zo belangrijke schuimecho gekregen. Volgende week vrijdag op dag 9 dus perfect qua timing.
@tammy: dat komt is i.d.d super qua timing! Ovulatie rond dag 14? Hier: Voel me best behoorlijk zwanger, moe, steeds beetje misselijk, en zie ook al echt een (darmen) buikje Pas 7 weken, dus meer dan trage darmen kan het ook niet zijn Zie morgen mijn familie voor een verjaardag, en daarna zal ik ze zeker weer 2 maanden niet zien. Is dus mijn enige kans om het nieuws persoonlijk te kunnen vertellen voordat het duidelijk zichtbaar zal zijn. Vind het alleen nog wel wat vroeg. Wat zouden jullie doen?
Ik ben nu 9w 2d. Ik moet nu over 2,5 wk weer dus ben benieuwd. Maar het voelt allemaal erg onwerkelijk en ik durf ook echt nog niet veel te hopen. Meeste tijd stop ik het maar een beetje weg uit zelfbescherming.
Will wat fijn!! Gefeliciteerd... Tammy, wat is een schuimecho Y30, ik vind het best lastig, ik weet niet of ik het zou vertellen! Maar als dit de enige kans is om dit persoonlijk te doen dan misschien wel.. Ik zou zelf, mocht het misgaan, en dat hopen we natuurlijk niet, niet willen dat iedereen zou weten dat wij het proberen. Meer omdat ik niet tegen het medelijden kan, of het wellicht daardoor buiten gesloten worden van gesprekken o.i.d. (Klinkt misschien gek want het is aardig bedoel) maar toch... Dus ik weet niet hoe je er zelf in staat??? Fijn dat je je iig zwanger voelt, dat is toch een soort van teken lijkt mij?!
Y30, ik zou persoonlijk wachten, maar ik droom dan ook ook om mijn familie te verrassen met een dikke buik en omdat het al zo vaak is misgegaan wil ik het wel zeker weten voordat ik het vertel. Je bent ongeveer 7 weken toch? Misschien kun je een geslachtsfeestje organiseren compleet met taart en zo je familie verrassen. Dan ben je de onzekere periode voorbij. Een schuimecho is een echo waar ze gaan kijken hoe het staat met de doorgankelijkheid van de eileiders door middel van schuim in plaats van contrastvloeistof met röntgen. Het is veel minder pijnlijk dan een HSG. En het belangrijkste je baarmoeder wordt met schuim schoongespoten en er blijft een fijn laagje achter wat de innesteling bevordert. Ik was beide keren met een schuimecho zwanger vorig jaar.
Niets vertelt vandaag. Bleek dat man het niet wilde, dus daar hoefde ik niet meer over na te denken. Toch iets waar je beiden achter moet staan.
hoi, ben ik weer. Conejita...ik weet niet of je vandaag ook nog stiekem meeleest, maar hoe gaat het met je? Nuage...hoe gaat het met de testen ? Y30, wat apart van je gyn. Weet zij wel wat bij haar de oorzaak was? Is het wel gelukt uiteindelijk ? OZ, wat is dat datum ? Will: wat goed van je echo! Goed nieuws...het ziet er nu wel echt super uit hoor...dit gaat gewoon helemaal goed komen !! Tammy, ik hoop dat de schuimecho dit keer net zo succesvol mag zijn!! :-D cdvg: ik heb niks gelezen over dat je nieuw bloedverlies hebt gehad, dus het ziet er misschien wel positief uit toch?? Ik heb uiteindelijk de eerste nacht in de tent m'n miskraam gehad. Perfecte timing toch ? . Ik wist het eerst niet zeker omdat het zoveel kleiner was dan vorige keer, maar ja, het was ook al zoveel eerder gestopt met groeien (ik schat zo'n 4,5 - 5 weken hooguit tegen 7 weken de vorige keer). Maar het bloedverlies werd daarna weer minder dus zal het dat wel geweest zijn. Weinig/geen stolsels dus behalve het vruchtje. En wel nog redelijk lang bloedverlies (nu ook nog). Woensdag zal ze dan kunnen zien (hoop ik) of alles eruit is.
Nog een vraagje. M'n gyn wilde dus dat ik een baarmoederonderzoek zou doen. Ik verwacht dat ze het heeft over het nk cellen onderzoek. De behandeling, mocht het positief zijn, is prednison. Maar als het negatief is, wil ik ook een keer prednison proberen. Dus wil ik haar overtuigen om me prednison te geven de volgende keer, zonder eerst dat onderzoek te doen. Weet iemand hoeveel prednison ik dan zou moeten vragen? Ik dacht zelf aan 10. Of is het dan eerder 20? En vanaf wanneer moet je dat nemen? Een positieve test of vanaf de ovulatie? En moet dat nog in combinatie met iets anders? Om ontstekingen ofzo te voorkomen?
Tjeemig wat een timing Eef, maar wel fijn dat het achter de rug is. Fijn is misschien niet helemaal een gepast woord binnen deze context, maar ik was toch iedere keer wel opgelucht als het klaar was.
Eef wat heftig moet dat geweest zijn! Jeetje dat is niet niks zeg. Hoe ben je er nu onder? Prednison wordt in Gent voorgeschreven in 10 per dag idd. Vanaf eisprong en tot aan 12 weken. Maar er zijn meiden die het langer slikken weet ik, tot 16 weken dacht ik. De volledige behandeling in Gent is prednison 10 per dag vanaf eisprong tot aan 12 weken, utrogestan 3x 200 per dag vanaf de dag na eisprong tot aan 12 weken, fraxiparine 0,3 of 0,4 injecties vanaf eisprong en afhankelijk of er wel of niet een bloedstollingsprobleem is tot aan 12 weken of de gehele zwangerschap, en dan 80mg aspirine/acetylzuur vanaf eisprong (sommigen gebruiken het hele cyclus lang). Zo heb je eigenlijk alles wat je kunt doen. Je hebt je immuunsysteem gedekt door de prednison en de aspirine, je bloedstolling is goed door de fraxi en de aspirine en je progesteron is hoog genoeg door de utro. De dosis prednison is zo laag dat er geen verhoogd risico is op ontstekingen gelukkig. Je kunt ook stoppen zonder afbouwen.
@eef: heftig zo tijdens het weekend weg, anderzijds kun je nu woensdag wel zien of je "schoon" bent. Zou ook om 10 mg vragen. Maar goede kans dat ze het zonder dat onderzoek (lees: bewijs) niet voorschrijven. Hoop dat ze weer goed mee denkt!! M.b.t. Mijn gyn, zij kreeg alsnog meerdere kinderen maar ik weet niet of er bij haar wat gevonden was qua stolling o.i.d.
Bedankt Nuage en Y30, ik schrijf het weer allemaal op. Ze zal me weer zien aankomen Ik hoop echt dat ik overtuigend genoeg ga zijn Hoe ik eronder ben...tsja...ik voel me soms erg rot. Ons zoontje moet er vast wel wat van mee krijgen. Het is niet de gelukkigste tijd uit mijn leven terwijl het dat wel zou moeten zijn. Ik heb immers een geweldig mannetje en hij verdiend het om een gelukkige mama te hebben. Daar voel ik me schuldig over. Ik had al sinds een paar dagen hoofdpijn elke ochtend. Dat heb ik eigenlijk nooit dus ik denk dat het door de miskraam kwam. Maar toen mijn zoontje dan ook nog (per ongeluk uiteraard) een steen op m'n hoofd gooide, kwamen alle frustratie- en verdriet tranen eruit. En m'n zoontje maar de clown uithangen om me weer op te beuren. Tot hij vroeg "Gaat het mama". Pfff....nog maar 2,5 jaar oud, maar ze voelen het allemaal super goed aan. Maar, wel fijn (is het goede woord hoor Minty) dat het nu min of meer voorbij is (ik duim nog voor de echo) en we weer verder kunnen. Deze week koop ik ovulatiesticks
Ik snap zo wat je bedoeld m.b.t je mannetje, maar wees niet te streng voor jezelf. (Doe ik ook altijd hoor) Een paar dagen een verdrietige mama kan echt geen kwaad, zolang hij weet dat hij nog net zo lief is als altijd, en je niet verdrietig bent om hem. veel sterkte!! Duim voor een goede echo woensdag zodat je inderdaad kunt gaan ovu testen binnenkort.