Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn dochter ziet me ook huilen. Eerst ging ze meehuilen, dat vond ik heel erg. Maar nu komt ze me troosten en zegt ze 'ben je verdrietig mama?' en 'wattiser?' 'moet je huilen?'. Ik vind het ook heel erg maar aan de andere kant denk ik ook dat ze zo ook leert dat emoties ook bestaan en hoe je hiermee omgaat. Bij mij thuis vroeger werd alles verstopt en dan doe ik het liever zo. Het is hoe het is.

2. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Tammy, spannend dus die schuimecho!! Hopelijk brengt het je weer goed nieuws!!

Eef, wat naar dat het precies tijdens het kamperen moest komen... Dat is altijd zo!!! Maar wel "fijn" dat het nu (bijna) voorbij is! Hopelijk heb je woensdag een schone echo.. En betreffend het verdrietig zijn, ik denk niet dat dit erg is hoor! Kinderen mogen toch ook best zien dat papa's en mama's ook verdrietig kunnen zijn??

Hier tot nu toe helemaal niets meer aan kleur verlies geweest, enkel die dag dat beetje beige. Het zeurderige gevoel komt met vlagen net als de krampjes en steekjes (ofzo). En de tepels doen vooral als ze hard zijn door de kou of wrijving enoooooorm pijn!!! Ik weet het allemaal niet meer, ben van de vorige fout afgelopen keren helemaal onzeker geworden en soms zit ik krampachtig te voelen of ik iets voel, en als ik iets voel, vraag ik mij af of het wel goed voelt :D;):( Haha!! Maar ja, geen bloed gezien dus we houden de moed (en stiekem ook de angst) erin! Morgen 5.4 dus gaat de goede kant op ;) Vanaf morgen nog maar 11 nachtjes slapen tot de echo :p

3. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Cdvg: dat klinkt toch wel een beetje hoopvol. Sorry dat ik het vergeten ben, maar gebruikte je deze ronde nou al utrogestan?

Mijn dochter heeft het ook alle drie de keren meegekregen en ik heb haar ook uitgelegd waarom ik verdrietig was twee van de drie keren. Ze is al bijna vijf, dus ik kan haar ook niet meer voor de gek houden. Ik ben het overigens wel met je eens Nuage, vervelende emoties horen er ook bij. Maar dan nog steeds knaagt het schuldgevoel ook wel aan me. Ze verdient het inderdaad om een blije moeder te hebben.

4. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Is het niet jouw NOD vandaag Nuage?

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee morgen. Maar ben al overal mee gestopt sinds vrijdag want toen was de test negatief en zaterdag ook helemaal blanco. Alleen voel nog niks aankomen qua ongi. Normaal heb ik 4 dagen van tevoren al roze verlies, nu niks. Maak me zorgen dat de utro het gaat uitstellen en dan kan ik in de problemen komen met de geplande hystero op 26 juni. Maar even afwachten dus. Denk wel dat ik voor de zekerheid morgenochtend nog eens test als ik nog geen roze heb gezien. Maar de kans dat je op zaterdagochtend echt een blanco test hebt en dan alsnog zwanger bent lijkt me nihil.

6. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Eef, als ze een onderzoek naar NK cellen doen dat hebben wij nooit gehad niet bij Dr. P en niet in NL. Ik weet wel dat ze dat in Engeland, Amerika en Canada doen. Als dit eruit komt doen ze in die landen standaard: 20 mg pred, fraxi en aspirine en waar nodig omegaven/intralipid. Daar lopen ze niet te sukkelen met dosis :). Je kan er op googlen. Weet even niet meer de naam maar zijn bekende artsen en de protocollen staan op internet.

Ivm die protocollen ben ik toen met Dr. P gestopt. Als ze in al die landen gewoon 20 geven tot 12 weken neem ik gewoon 20 was mijn redenatie. En niet elke week dus voor bloedtesten naar duitsland. ook omdat de communicatie met hem zo lastig was (dan reageerde hij niet of heel laat etc) en koste bakken met geld.

Hier wat links waaraan je kan zien dat ze zoveel verder zijn dan hier in NL.

Reproductive immunology - Natural killer cells - Fertility

TV star Sally Meen: The killer cells that robbed me of four babies | Daily Mail Online

Prof. Quenby is een bekende in UK

https://www.rcm.org.uk/news-views-and-analysis/analysis/natural-born-killer

7. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    CdvG, goed nieuws toch wel? Al die kwalen klinken goed. Rustig aan en op naar die echo.

Eef, wat verdrietig dat het juist op dat moment moest plaatsvinden. Hopelijk ben je snel schoon en kun je verder.

Dat baarmoederonderzoek waarbij ze een biopt nemen van de binnenkant van je baarmoeder doen ze ook in Frankrijk bij dr. Lédee in Parijs. Er zijn wat dames naar toe geweest die posten op Freya en ook op Fertility Friends. Vooral daar vind je hun ervaringen terug. Goed en minder goed.

Of ze dat in Nederland doen betwijfel ik want er gaan veel Nederlandse vrouwen naar Serum, Athene of Parijs. Misschien stelde de gyn een hysteroscopie voor? Dat is een baarmoederonderzoek/foto, waar ze met een camera naar binnen gaan en je mee kan kijken op een beeldscherm.

Dr. Gorgy in Londen schijnt ook heel goed te zijn. Hij doet heel veel met immuun issues en schrijft ook o.a. IVI-G en Intralipids voor.

Ik zou zeker even kijken bij Fertility Friends

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    OZ weet jij of er een manier is voor ons om zo'n onderzoek te krijgen?

Jij neemt dus 20 prednison, en deed je dit al voordat je zwanger raakte? Want in dat ene artikel hebben ze het over 3 maanden Prednison voordat ze zwanger werd om de NK cellen naar beneden te krijgen voor die tijd.

Ik weet niet of ik dat zou aandurven zo hoge dosis en zolang.

9. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Wij zouden naar UK gaan (mijn man is ook engels). Maar ik zag dat het 100 pond kost voor het bloed onderzoek, dat valt mee. Echter zijn die consulten heel duur dus mijn redenering was of ik het nou heb of niet ga gewoon hun protocol volgen. Van Gent kreeg ik 10 mg pred maar had nog extra van Dr. p dus kon 20 nemen. De fraxi kreeg ik ook uit Gent en de omegaven weer via Dr. P. Dus met combi Gent en Dr. P heb ik het deze keer gedaan ipv weer meer geld aan dure onderzoeken uit te geven. De Pred pas mee begonnen vanaf eisprong overigens. So far so good :)

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Jeetje weer veel gebeurd in dit topic. Vinden jullie het niet eng om zelf met medicijnen aan de slag te gaan? Ik heb er alles voorover om een volgende zwangerschap goed te laten verlopen... Morgen krijgen we de uitslag van t chromosoom onderzoek. Toch erg spannend. Dit is een telefonische afspraak. Iemand nog tips waarbij buiten deze uitslag nog op moetnlettrn of naar kan vragen? Is er bij jullie een afwijkend chromosoom patroon gevonden?
    Iets wat ik zelf kan doen of aan kan dragen?

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee ik vind het niet eng, maar dat is omdat ik de dosis nam die ook echt wordt voorgeschreven. Ik zou niet zelf een hogere dosering durven nemen denk ik. Het is niet helemaal zelf dokteren vind ik, je bent alleen op jezelf aangewezen omdat ze het in NL gewoon weigeren voor te schrijven en je anders dus naar het buitenland moet.

Bij de uitslag van het chromosoomonderzoek zeggen ze je of er wel of niets is gevonden. Is het niet zo dan is er verder ook niet veel over te discusseren want er komen geen waardes uit die geïnterpreteerd hoeven te worden. Is er wel iets gevonden dan krijg je een vervolgafspraak met een geneticus om het te bespreken.

Wat je zou kunnen vragen is of er nu ook getest is op een afwijking van je MTHFR:

http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/397695-mthfr-gen-herhaalde-miskramen.html

Waarschijnlijk is hier niet naar gekeken, maar je kunt het even vragen. Bij mij hoorde het er ook niet bij, pas in Gent hebben ze deze test gedaan.

12. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Dosis is op zich niet hoog hoor. Ik bedoel prednison is geen snoep maar 20 mg is niet absurd. Leiden volgt het nu ook overigens. Als je het tot 12 wkn doet zie ik geen risico zijn zoveel studies uit canada en uk waar deze protocollen al jaren toegepast worden dat het vrij normaal en bewezen is. Zou het niet langer dan 12 wkn doen. Dus zoals y30 die het langer neemt zou ik het via arts doen (dr p)

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik vind 20 wel een beetje eng. Maar als ik het voorgeschreven zou krijgen zou ik dat uiteraard wel nemen. Maar ik zou wel banger zijn voor bijwerkingen.

Wat bedoel je met Leiden? Voor zover ik weet geven die het ook niet?

14. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het zelf dokteren ook wel een beetje eng, maar heb nu toch aspirine 100 mg gehaald. Dat is toch de goede, het bevat acetysalicylzuur?

@Nuage: ik zou voor de zekerheid morgenochtend wel nog even testen. Ik heb zelf geen ervaring met witte testen voor NOD, maar dat komt ook omdat ik eigenlijk altijd wacht tot mijn NOD. Meestal heb ik ook wel al een aantal dagen spotting voordat ik echt ongesteld word, dus dan is het al meteen duidelijk.

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dat is de goede Minty! Ze schrijven vaak 80 voor maar die kan ik zelf niet krijgen in de winkel dus ik slik ook gewoon de 100 aspirine. Iedere avond innemen voor het slapen gaan, of op een ander moment maar nooit tegelijk met andere medicijnen en innemen met water (géén thee)

Ik heb ook altijd spotting een dag of 4 ervoor. Nu dus niks en normaal ben ik dan zwanger, maar ik heb nu voor het eerst utrogestan gebruikt en dit zou heel goed de reden daarvan kunnen zijn.

16. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Nuage: thanks!

Dat je geen spotting hebt zou zomaar door de utrogestan kunnen komen inderdaad. Volgens mij hoor je dat wel vaker. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat daardoor je menstruatie wat later is.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja daar ben ik dus ook bang voor. Zou niet zo mooi zijn.

18. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    ik werd gewoon ongesteld door de utro.

19. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hi, ik heb de meds op advies van Gent voorgeschreven gekregen, ik vond het juist een goede houvast:)

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

Wat maakt voor jou eigenlijk het verschil met tot 12 weken of langer?
    Vind je dat de risico's groter worden na 12 weken? En zo ja voor moeder of voor kind?

Ik ken meer mensen die langer hebben door gebruikt o.a. Maria999 hier op het forum, en meen dat het voor het kind geen kwaad kan.
    Heb jij daar andere info over?
    Merk dat ik soms wat aan mezelf begin te twijfelen omdat bijna iedereen tegenwoordig al met 12 weken stopt. Ik vertrouw dat voor mij niet zo, ben bang dat mijn imuun de aanval opent op de placenta (werd bij vorige zwangerschap in de gaten gehouden). Maar goed als lang door gebruiken slecht is voor de baby...
    Zoontje is prima gezond ter wereld gekomen, maar kan ook geluk zijn natuurlijk...

Deel Deze Pagina