Nee had maandagmiddag nog getest was ook niks op te zien. Ben nog steeds niet ongesteld nu een dag over tijd maar ik denk echt dat het door de Utro komt
Klopt. Ik heb eind juni een hystero en dat moet tussen ongi en ei. Ik kan een paar dagen uitlopen maar wordt het meer dan heb ik een probleem.
Mamavanle, jij krijgt dus IVI-G infusen? Hoe is dat bij jou ontdekt die allo immuunziekte en welk ziekenhuis heeft dit gedaan? Ik heb IVI-G infusen gehad in Gent en later zelf betaald en geregeld via de thuiszorg. Hoeveel gram krijg je dan?
@ tammywynet bij ons is het ontdekt op de standaard 20 weken echo. Tijdens de echo zagen ze dat de helft van zijn hersenen waren weggedrukt door een grote hersentumor of bloeding en dat zijn hartje nog heel zacht klopte. Direct de hele dag onderzocht door een prenatale screeningsarts uit het Erasmus mc en zij kon geen soep maken van ons kindje. Ze zag dat hij ernstig ziek was maar kon het njet verklaren. Ze heeft toen alle onderzoeken waar zijn van dacht dat het kon zijn ingezet. Ook allerlei hele zeldzame ziektes. Een gedeelte van de onderzoeken is gedaan in het amphia in Breda en grotendeels in het Erasmus in Rotterdam. De allo imuunziekte is ontdekt in het amphia in Breda doordat mijn antistoffen voor een bepaald eiwit heel hoog waren. Schijnbaar is deze ziekte extreem ernstig en vroeg bij ons geopenbaard (normaal krijgen kindjes pas bloedingen tussen de 30-36 weken zwangerschap) dus toen zijn we doorgestuurd naar het Lumc. Dit is het enige ziekenhuis in Nederland die deze zwangerschappen kan begeleiden. Om te voorkomen dat ons volgend kindje een hersenbloeding krijgt moet ik vanaf 10 weken ivig hebben. Dit remt mijn antistoffen aanmaak, zorgt dat er minder antistoffen via de placenta bij de baby komen en beschermt de vaatwand van de baby tegen bloedingen. Waarom heb jij ivig gekregen? En waarom moest je het zelf betalen? Bij ons word de behandeling volledig vergoed omdat ons kindje anders 100% zeker weer overlijd in de zwangerschap en de infusen kunnen zelfs thuis gegeven worden
Wat ontzettend verdrietig! Wat zullen jullie het zwaar hebben gehad! En de onzekerheid in een volgende zwangerschap. Ik werd na de IUI behandelingen altijd heel erg ziek op dag 3 of 4. Elke maand weer. Behalve als ik zwanger was. Dan duurde het soms weken. Ik heb allerlei artsen bezocht in binnen- en buitenland. Daar werd een immuun behandeling ingezet en dr. Braverman in New York vond IVI-G een goede oplossing. Ik heb tot 30 gram gebruikt. Via de thuiszorg. Helaas maakte dat niet veel uit. Nu blijkt dat ik Hashimoto heb en ik krijg daar nu medicijnen voor. Bij mijn eerste IUI behandeling werd ik niet meer ziek, helaas nog miet zwanger. Daarom was ik zo geïnteresseerd in jouw verhaal omdat ik niet veel dames tref die hetzelfde medicijn gebben gehad.
@ tammywynet we hebben het inderdaad ontzettend zwaar gehad en daarnaast ook nog 2 miskramen dus we zijn er onderhand een beetje moedeloos van. Jeetje wat heftig dat je überhaupt via iui zwanger moet raken en dan ook nog die reactie elke keer waarom kiezen ze maar voor maximaal 30gram? Met mijn gewicht 67 kilo word dus 67 gram gegeven anders was de arts toch bang dat ons volgende kindje toch weer een Hersenbloeding zal krijgen. En wat voor symptomen kreeg jij? Ik rare hoofdpijnen, erg moe en uitslag over mijn hele lichaam. Dat is de reden dat er nu ook nog verder gekeken word naar mijn imuunsysteem. En wat is de ziekte van hashimoto? Hopelijk ben je toch snel weer in verwachting en mag het deze keer met behandeling goed gaan. Bij onze alle imuunziekte is ivig erg succesvol
Vandaag dus weer bij de gyn geweest. Het goede nieuws: de miskraam was compleet dus geen gehannes meer voor deze keer. Het slechte nieuws: ze wil nog wel eerst het onderzoek doen en me niet meteen prednison geven. En ondanks dat ze me begreep, hield ze heel duidelijk voet bij stuk ! Blijkbaar is mijn "geval" toch wel een ingewikkeld verhaal voor ze en willen ze niet "zomaar dingen doen". Misschien/waarschijnlijk ook met het idee er misschien andere meiden ook mee te kunnen helpen. Dus hebben ze er lang over gesproken in hun vergadering en inderdaad, mijn amh waarde kan verantwoordelijk zijn voor enkele van de miskramen (verouderde eitjes) maar niet alle. En wat ze nu voor houvast hebben is die ontstoken baarmoeder. Dat willen ze toch zelf ook eens goed gaan bekijken en ook middels dat killer-cellen onderzoek in combi met een hysteroscopie. Mocht er niks uitkomen, beloofde ze, dan krijg ik alsnog alles dat ik wil van behandeling (lees: prednison, heparine) maar eerst willen ze dit nog onderzocht hebben. Bovendien vond ze even pauze na een miskraam ook niet verkeerd voor m'n lichaam. En ze had het ook een paar keer over een psycholoog omdat al die miskramen ook hun geestelijke sporen achterlaten. Maar zelf wil ik gewoon "begrijpen, aanpakken en verder gaan". De behoefte van een psycholoog voel ik nog niet. Dus 2 cyclussen wachten voor we weer verder mogen en dan nog 5 weken wachten op de resultaten. BAH !!! Hoewel ik er ergens ook wel achter sta. Verder zie ik nu op mijn echopapieren dat ik 12 eitjes had klaarliggen aan de ene kant en 14 aan de andere kant. Dat is een hele mooie score, zeker met zo'n lage amh. Ik kan me alleen niet herinneren dat ze geteld heeft tijdens de echo (dat deed ze vorige keer duidelijk wel) dus vraag ik me af of dat niet nog op de teller stond van het meisje dat voor mij aan de beurt was. Jammer dus dat ik dat niet eerder heb gezien (en dus heb kunnen vragen) want die score zou me wel erg geruststellen. Nuage: ze hadden wel overlegd dat fiv en stimulatie voor mij geen nut had. Ik word zwanger en stimuleren etc gaat niks veranderen aan de kwaliteit van mijn cellen in die zin dat ze daarmee miskramen voorkomen. Met het stimuleren worden ze groter, mooier zodat je er zwanger mee raakt, maar genetisch worden ze er niet beter van. Verder is het zoveel fijner om daar in de wachtkamer te zitten. Bijna alle dames die er komen zitten immers met dezelfde problemen. Ik hoorde haar zeggen tegen de dame voor me "er zit 1 eicel en die gaan we proberen zo ver mogelijk te krijgen". Dat is wel anders dan bij de gewone gyn waar de wachtkamer vol zit met dikke buiken! Zonnetje, fijn van het chromosomen onderzoek!! Ik hoop dat je geen stollingsonderzoek meer nodig zult hebben ! MamavanLe: wat een verhaal zeg. De laatste miskraam waar je het over hebt, is dat na het verlies van je zoontje? Ik kan verder geen antwoord geven op je vragen, maar je wel gauw een gezond kindje toewensen ! Nuage: ik hoop dat je dan maar snel ongesteld mag worden!!!
Zo zeg wat een heftige verhalen hier vandaag. Moet het even allemaal op me in laten werken. Dank je Eef voor die uitleg. IVF doet dus niks aan de kwaliteit van de eitjes. Daarvoor zul je wel PGD moeten doen dan. Voor ons maakt IVF wel het verschil maar de afwijking die wij steeds hebben (2 zaadcellen bevruchten 1 eicel) die kunnen ze natuurlijk wel ondervangen met IVF. Maar goed dat is een ander verhaal. Wel fijn dat ze je daar zo serieus nemen en er zoveel bespreekbaar is. Een groot verschil hoor met hier. Ik begrijp je frustratie over dat je nu weer een tijd moet wachten. Een psycholoog heb ik er ook nooit voor bezocht, mijn huisarts begon er ook over toen ik vroeg om kalmeringspillen bij de 2e mola zwangerschap. Nog steeds geen ongi hier en net nog maar een keer getest en ik ben echt echt echt niet zwanger. Superirritant vind ik het. Probeer maar relaxed te blijven, als het allemaal mis gaat dan is het maar zo hoor. Kan er ook weinig aan doen.
@Nuage: heb je ovulatietesten gebruikt zodat je zeker weet dat dit viertien dagen geleden was? Mijn ovulatie komt er ook weer aan. Ik gebruik geen testen, maar weet wel ongeveer wanneer hij is. Dit is voor het eerst dat we hem weer optimaal gaan benutten en ik vind het doodeng. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar dat is echt ontzettend moeilijk.
Ja Minty ik had ovulatietesten gebruikt en ik voel het ook heel erg duidelijk zit dan de hele dag gebukt van de buikpijn.
nuage ik ben net klaar met dat lange afwachten en weet hoe vervelend het is. minty, veel klusplezier hier, WEER een baby geboren op mijn werk. Het lijkt wel een bedrijf vol konijnen....en ik. En dan toch proberen ergens anders aan te denken....
Ja ik heb zo'n spijt van de utrogestan. Maar ja ik had dit niet kunnen weten.. of misschien wel. Stomme lijf.
ja, dat had ik ook. denk dat ik daarom ook zo lang op miskraam heb moeten wachten. Maar ja, als het raak was geweest, had je er wel mee bezig willen zijn, met die nare bolletjes....Dus kun je geen spijt hebben dat je hoopte dat het goed zou zitten.... maar ja, dat is denken met je hoofd....
Mamavanle, tsja ik moest de kosten zelf dragen en het is echt heel erg kostbaar die behandeling plus de thuiszorg kosten erbij. Nu kan het echt niet meer helaas. Hopelijk gaat het bij jullie straks wel goed dankzij de IVI/G. Eef, wat ontzettend wrang dat je weer in de beschuit met muisjes zit. Zo jammer dat wat voor de één een fantastisch iets is, voor de ander zoveel verdriet kan veroorzaken. Ik denk ook vaak, zij wel, waarom ik niet. Sterkte ook met het ´verplichte´wachten. Wel fijn dat ze van alles gaan onderzoeken en het bespreken.
Ik denk toch dat ik het pas weer gebruik als ik zwanger ben. En dan nog moet ik er goed over nadenken. Mijn miskramen zitten vaak erg vast en met zo'n hoge kans op een mola is het misschien echt niet slim om Utro te nemen. Denk dat mijn progesteron hoog genoeg is. Ik weet het niet... Balen zeg van je werk.
Wat wen verhalen hier!!! Klinkt allemaal minder leuk! Hoop dat je menstruatie snel doorzet nuage, helemaal zodat je niet in de knoei komt qua tijd!!! Vervelend dat de utro dit uitstelt maar je hebt dit natuurlijk geprobeerd met een reden, stom vind ik het niet hoor!! Eef wat vervelend dat je zo lang moet wachten he! (Ik zou dit ook moeten mocht het deze keer fout gaan en kijk er nu al tegen op) Druist een beetje tegen de wens in kan ik mij zo voorstellen. Wel is het fijn dat ze zo met je meedenken en meer onderzoeken willen doen... Betreft dat konijnen gedoe op je werk... Ik snap je. Ben de laatste in mijn hele (schoon)familie, beide kanten, vaders en moeders kant, die kinderloos is!!! En wij zijn niet eens de jongsten.. Iedereen heeft er één en vele al twee of drie zelfs... Gun het iedereen maar soms is het best zwaar als er weer een aankondiging is... Iedereen vraagt dan direct... Willen jullie niet een keer beginnen Euhm ja heus wel maar ja het is niet voor iedereen zo makkelijk hoor!! Stom!!!! Minty, spannend hoor!! Veel plezier gewenst! Geniet ervan
Nuage, kun je niet kijken of je met een natuurlijk middeltje je progesteron omhoog kan krijgen. Er is vast iets te vinden van fruit of vitamine.