Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb het vermoeden dat het eigenlijk hoog genoeg is omdat mijn miskramen ook zo moeilijk loskomen. Of klinkt dat niet logisch?

2. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat klinkt wel logisch. Heb je het weleens geprikt?

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee helaas niet. M'n gyn werkte niet echt mee en nu doet hij helemaal niks meet omdat ik ik Gent loop.

4. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Anders nl ziekenhuis dan? Of dokter?

5. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shoot, dat bedoel ik nou met artsen die zich gepasserd voelen. Ik zou het wel in Gent vragen als je er weer bent. Misschien kom je verder met googlen en heeft iemand hetzelfde of een idee.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Iedere week naar Gent om bloed te prikken ga ik ook echt niet doen :D Kan het wel aan mijn gyn vragen hoor maar ik heb er eerlijk gezegd heel weinig trek in om weer een afspraak te gaan maken daar. Ik wacht eerst wel even af wat er nu gebeurt. En ik heb de utro zelf gebruikt natuurlijk, het is me niet voorgeschreven. Dus ik bespaar mezelf graag de preek. Heb wel een beetje hoop dat het nog komt, heb soms wel wat buikpijn.

Even voor mijn gemoedsrust het komt toch door de utro he en niet door verklevingen? Heb na de curettage wel al normale menstruatie gehad dus dan is dit uitgesloten toch?

7. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij reageert gewoon super heftig op de medicijnen:$. Echt heftig. Kijk nou eens naar die vervelende lucht die dan weer af komt van de Prednisolon. En dat al bij een lagere dosering. Ik heb er nu ook nog wel last van maar ik slikte 30mg en alleen bij het sporten.
    Bij de Utro komt mijn ongesteldheid altijd wel een paar dagen nadat ik gestopt ben maar ik lees het toch ook vaak hoor dat anderen hetzelfde hebben. Dus het is echt niet uitzonderlijk en ik zou me zeker geen zorgen maken. Het blijft giga balen natuurlijk. Misschien eens googlen hoe je op natuurlijke wijze met kruiden of vitamines je menstruatie uit kan lokken. Ik deed dat weleens met veel vitamine C slikken en o ja drop werkt ook om je BMSV af te breken. Geen idee of het echt werkte maar lekker was het wel;)!

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    O ja dat is nog wel een idee, had al gekeken hoe je progesteron zelf kon verlagen maar kon niks vinden. Een excuus om drop te eten is altijd goed :) Heb wel brandende borsten en wat buikpijn, dus er gebeurt wel iets denk ik.

Ja mijn lichaam doet heel gek van hormonen. Altijd al zo geweest. Daarom heb ik zolang nodig gehad om te ontpillen en was IUI voor ons een hel omdat ik gewoon echt niet leuk was met Clomid en Pregnyl. Ach weten we dat ook weer.

Die Prednison lucht is vanaf vandaag gelukkig wel weg!

9. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Nuage: ik vermoed ook dat het de utro is. Je hoort het inderdaad wel vaker. Er bestaat wel een kruid om je menstruatie op te wekken geloof ik: monnikspeper oid, maar ik zou me eerst wel even goed inlezen.

10. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Ik heb ook gehoord dat drop ervoor kan zorgen dat het bsv los laat. Of dit waar is weet ik natuurlijk niet..

Heb ook eens iets gehoord over boerenwormkruid. Dit werd in het verleden (lang geleden;)) gebruikt om abortussen mee op te wekken.
    Maar of dit de bedoeling is? Misschien het googelen waard?

11. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe is het met jou cdvg? Nog steeds alles hetzelfde?
    Balen Nuage dat je ongi ng niet komt! Ik had het door de utro ook wel 3 dagen later ofzo... Maar eisprong was wl iedere keer op goede tijdstip. Dus er zat minder tijd dan normaal tussen ongi en ei. Of dat dat uitmaakt weet ik eigenlijk ook niet!
    Bij mij is alles nog ongeveer hetzelfde. Wel wat meer steken af en toe in mijn buik, geen idee of dat goed is. Misschien al bandenpijn of kan dat niet met 10 weken? Ik hoop maar zoiets.. Nog 1,5 wk tot de volgende echo!

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik hoop dat ik dat ook heb dan Will, dan wordt ik in ieder geval op tijd ongesteld voor de hystero. Het komende ei gaan we toch niet benutten.

Met 10 weken kun je zeker bandenpijn hebben, alles groeit keihard nu.

13. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    cdvg; het ziet er naaruit dat het dan voor jullie nu ook gaat gebeuren....en ach...dan krijg je daarna de vraag wanneer je aan de 2e gaat beginnen...haha !

nuage, lijkt me niet hoor, dan had je ook wel buikpijn gehad! Maar ja, ik zat ook te stressen over een bbz omdat de miskraam niet op kwam zetten. Dus kan me voorstellen dat dat dan ook door je hoofd gaat. Maar is gewoon de utro hoor !

Wat bedoelen jullie toch met prednison lucht?

En nuage, als het niet te persoonlijk is (gewoon zeggen als dat zo is) maar waarom willen jullie eigenlijk geen icsi? Vanwege het zware parcours? Misschien religieuse overwegingen?

Will, 10 weken al...wow!!!!

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Heb soms wel wat gekke krampjes in mijn baarmoeder. Beetje gemeen zijn ze, maar heel klein. Maar aan mijn humeur en pukkels te zien zal ik nog wel ongesteld worden haha

Waarom geen ICSI. Meerdere redenen. Het traject lijkt me veel te zwaar. Ik vond IUI al bijna niet op te brengen en dat was in het ziekenhuis hier om de hoek. Nu zou ik dan ICSI moeten doen in Gent, wat iedere keer 4 uur autorijden betekent. Buiten alle onwijze stress ook gewoon niet te doen met 2 banen en een 2-jarige. Dat kost me mijn huwelijk of baan, of allebei.

Daar komt bij dat het waarschijnlijk toch niet helemaal vergoed wordt in België en er dus kosten bijkomen. Ik vind een punctie hysterisch eng, de hormonen ook (kijk naar wat utro doet) en als laatste hebben we al een kindje en zij is geboren zonder enige hulp. Dus dat moet kunnen denk ik dan.

Nee ik zie het echt helemaal niet zitten.

15. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ha...heerlijk die pukkels.... ziet er niet uit, maar we kunnen er wat mee he! Ik heb ze ook weer, dus de ovulatie komt er weer aan. Fijn om te weten dat ik weer op schema zit zo ongeveer. Hopelijk hoef je niet meer te lang te wachten. Tot wanneer heb je als je op tijd wilt zijn voor het onderzoek in Gent ?

Goede redenen lijkt me zo. Alhoewel het zo'n persoonlijke keuze is dat uiteindelijk alle redenen goed zijn. Maar ik zie ook altijd op tegen alles, vanwege dat het moeilijk te combineren is met werken. Als je al vrij kunt krijgen kost het allemaal vrije dagen die je dan ook niet met je man en/of je kindje doorbrengt. In plaats van samen tijd door te brengen zit je dan in een wachtkamer.

Donderdag bij de gyn hoorde ik haar dus zeggen tegen een andere vrouw "er zit 1 eitje, die gaan we proberen zover mogelijk te krijgen. Maak je niet teveel zorgen, neem je injecties en reserveer je hotel zodat je de volgende ochtend meteen beschikbaar bent voor de punctie". Toen vroeg ik me meteen af hoe je dat in hemelsnaam moet doen als je al een kleintje thuis hebt zitten. Zo'n zware weg is het... !

Ik hoop in ieder geval dat Sutter je beter nieuws gaat geven!!

16. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens ook nog een bericht gestuurd naar het laboratorium dat het nk cellen onderzoek doet. Ik heb namelijk dit gevonden (op mijn werk...volgens mij ga ik straks nog ontslagen worden als ik zo op internet blijf rondstruinen) :

"Prolactine (PRL), de belangrijkste marker van endometriumdifferentiatie komt minder tot expressie bij vrouwen met herhaalde miskramen in vivo en in vitro. Daarnaast komt prokineticin-1 (PROK1), een belangrijke factor voor receptiviteit in het endometrium, juist veel meer tot expressie bij vrouwen met herhaalde miskramen. Als laatste reageert het endometrium van deze patiënten overdreven ontvankelijk op het bekende embryo signaal human Chorionic Gonadotropin (hCG). Indien het endometrium té ontvankelijk voor embryo’s is, dan zou er aan de negatieve selectie van slechte embryo’s voorbij kunnen worden gegaan. Door het ontbreken van natuurlijke embryo selectie worden deze patiënten snel zwanger, maar leiden zwangerschappen vaker tot een miskraam.
    "

Ik heb dus gevraagd of zij dit ook onderzoeken. Iemand hier bekend mee??

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Zo wat veel geschreven, zal vast het een en ander vergeten, maar goed...

@eef: fijn dat je schoon bent, en de gyn je serieus neemt. Dat je nu een tijdje moet wachten is wel beroerd. Wie weet komt er iets uit de onderzoeken en zo niet mag je daarna in ieder geval je eigen weg volgen.
    M.b.t. Je werk, dat is altijd rot!

@nuage: dat je ongesteldheid snel mag komen!

@will: tijd tussen echo's voelt lang he!

Hier: vandaag weer lek geprikt voor het goede doel. Hopelijk morgen goede bloedwaarden in de mail.
    Verder dinsdag weer echo, hoop zo dat het allemaal goed zit, en ben heel benieuwd of er nu 1 of 2 kindjes zitten/ leven in mijn buik.

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik weet dat het bestaat, maar ken geen mensen die het hebben.

19. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    We zijn toch meerdere hier die nogal makkelijk zwanger raken. Ik zou, met mijn ahm, fsh en estradiol waarden eigenlijk al tegen de IVF aanzitten om nog zwanger te kunnen raken. Toch lijkt het elke keer na 1-3 cyclussen al raak te zijn. En ik heb het idee dat er hier meedere meiden zijn die zo makkelijk zwanger raken.

Vandaar dat ik het wel een goede theorie vond.

Dinsdag...dat is het voor mij zo. Maar voor jullie is het uiteraard nog zoooooooo lang wachten :D .
    Ik ben ook erg benieuwd of er 1 of 2 zullen zitten. Zo spannend!!

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Eef ik heb nog 3 dagen geloof ik maar dan ben ik wel de dag voor de hystero nog ongesteld. Maar ik heb begrepen dat mijn cyclus ook nog korter kan zijn.

Wij hadden het dus op de FB groep pas geleden over die theorie dat vrouwen met herhaalde miskramen mogelijk geen goede embryoselectie doen in de baarmoeder. Toen kwam dus de vraag of IVF dit zou voorkomen, alleen wordt IVF niet geboden bij stellen zonder specifieke reden. Daarom vroeg ik wie dit ook alweer wel als optie te horen had gekregen, jij dus ;)

Zelf denk ik dat het mogelijk kan kloppen voor vrouwen die wel heel makkelijk zwanger raken. Ik word helemaal niet makkelijk zwanger dus zelf ben ik er niet bang voor.

Deel Deze Pagina