Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Cdvg, gefeliciteeeeeerd! Wat fijn meis. Geniet ervan.

Tammy ja zou wel bijzonder zijn ;)
    Hihi geniet lekker van je progesteron-high voordat je weer brombeertje wordt :p
    Spannend, weer wachtweken. Duim duim

Nuage, lekker op vakantie. Waar ga je heen?

2. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Meiden, gisteren 27 mei om 2.36 in de nacht is ons meisje geboren. Ingeleid maar uiteindelijk met spoedkeizersnede bevallen omdat de CTG niet mooi was. Gelukkig gaat alles goed nu. We blijven nog paar daagjes hier om te herstellen van de keizersnede maar ontzettend gelukkig met ons wondertje en gun het jullie ook van harte!!

3. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd!! Dat er onder ons nog maar vele mogen volgen inderdaad! Wat fijn joh!

4. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn cdvg! En ook fijn dat ze zo meeleven dat je al weer snel voor de volgende echo kunt.. Dat traantje laten herken ik wel, dat had ik ook toen ik voor het eerst een hartje zag kloppen! Hopelijk blijft het goed gaan!

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @cdvg: gefeliciteerd, wat fijn zeker na alle spanning van vanacht!!

@oz: gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!! Hopelijk kunnen jullie vlot samen naar huis!! Lekker genieten!

@tammy: ik duim heel hard voor je mee!!
    M.b.t. Waarden, vandaag geprikt dus morgen waarden.

6. puhje

puhje Lid

18 mrt 2014
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo meiden. Gisteren een echo gehad en missed abortion nr 5 is een feit. Ondanks utrogestan! Dr De S weet het ook niet wat er mis is. Waarschijnlijk behoor ik tot het groepje vrouwen die elk embryo accepteert. Dus ook het slechte embryootje. Ik ben zo verdrietig! Want dit was de laatste poging voor een tweede. Mijn man wilt het niet meer. Hij zegt dat het waarschijnlijk met een reden gebeurt en dat ik de goden niet moet verzoeken en dat ik blij moet zijn met onze dochter. En begrijp me niet verkeerd, dat ben ik ook, maar de wens voor een tweede is gewoon zo groot. En iedereen om me heen wordt gewoon zwanger en blijft ook zwanger. Waarom ik niet? Wat is er toch mis met mij? Sorry voor mijn ego verhaal maar ik moest het kwijt.

Voor diegene die zwanger zijn, echt gefeliciteerd. Ik weet dat het voor jullie zeker niet makkelijk was geweest.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Puhje wat vreselijk. Je krijgt geen andere medicatie dan Utro van de S? Wat ga je nu doen? Ik adviseer je wel alles na te laten kijken ivm kans op nog een partiele mola.

Ik kan me niet voorstellen hoe erg het moet zijn als je man de deur dicht gooit.

8. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Puhje, wat verdrietig en dan ook nog eens dat van je man er bovenop. Wat zul je gekwetst zijn. Misschien een pauze inlassen en dat jullie dan lekker even met z'n drieën op adem kunnen komen. Ik hoop voor je dat hij er later anders over denkt.
    Vraag van mij, heb je je schildklier al na laten kijken? Heel belangrijk en vaak wordt deze niet volledig onderzocht, TSH, T3, T4 en antiTPO. Ik zeg het maar altijd want het heeft mij 5 jaar gekost om erachter te komen dat dat het was.
    Heel veel sterkte!

Y30, ben benieuwd morgen!

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Yes cdvg! Gefeliciteerd? Wat een geweldig goed nieuws!

Puhje wat een tegenvaller... Sterkte ik kan me voorstellen dat je man het niet meer ziet zitten maar het moet vreselijk zijn als de wens zo groot is. :( altijd die teleurstellingen. Klap op klap op een gegeven moment trek je het niet meer. Misschien een pauze inlassen?

Ik ben vandaag ongesteld geworden. Vreemd heb normaal na iedere eisprong gevoelige borsten. Deze ronde dus nergens last van. Hopen dat mijn cyclus komende ronde weer enigszins normaal is en dat we het opnieuw kunnen gaan proberen..

10. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    OZ, van harte gefeliciteerd!! Super goed gedaan meid! Jullie gaan een mooie tijd tegemoet met z'n 3-tjs. Geniet ervan! En dat is dan ook meteen ons voordeel: hoe moeilijk het soms ook kan zijn, we beseffen ons altijd maar al te goed wat een groot wonder het is!! Geniet van deze mooie tijd !

Nuage, leuk...op vakantie! Ik snap dat je dan niet persé pril zwanger wilt zijn. Maar ja...als je geen voorbehoedsmiddelen gaat gebruiken.... ;)

Tammy, succes met de wachtweken ! :)

Puhje, het spijt me echt heel erg voor je meid. Voor alles wat je nu voelt en de vragen die je nu hebt. We kennen ze hier allemaal en op het moment gaat er geen dag voorbij dat ik me niet al diezelfde vragen stel en, heel eerlijk gezegd, enorm veel medelijden heb met mezelf. Het feit dat je man nu niet meer verder wilt, maakt het des te harder. Misschien, met de tijd, dat hij er nog op terug komt? Ergens snap ik hem wel. We stellen ons ook wel eens de vraag. We hebben er immers eentje en in plaats van daar voor de volle 100% van te genieten, zijn we bezig met dit energie-slopende traject. Maar ja, een kinderwens is niet zomaar weg te wuiven. En misschien maakt een eerste kindje het ook wel net iets makkelijker? Je komt toch thuis bij een kindje dat je nodig heeft en je doet beseffen wat je al hebt.
    Hoe dan ook, voorlopig ziet je in een moeilijke periode. Weet je al hoe het medisch gezien nu verder gaat? Ga je afwachten of krijg je een curetage?
    En zoals de andere meiden al vroegen : krijg je dan helemaal geen andere medicijnen? Dokter S geeft toch ook vaak prednison + heparine, ook als er niks gevonden is?

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee geen voorbehoedsmiddelen behálve in die periode precies daarvoor zeg maar. Ach, zo makkelijk ben ik niet zwanger.

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @puhje: wat heftig meid! Heel veel sterkte de komende weken met deze MA en het verdriet.

M.b.t. Je man vraag ik me ook af of een pauze wellicht een idee is.
    Hij moet nu steeds aanzien hoe jij naast (samen met hem) emotioneel ook lichamelijk lijdt als het mis gaat. Hij wil waarschijnlijk weer een "gewoon" leven en genieten van jullie gezin. Mijn ervaring is wel dat mannen de heftigheid van de miskramen ellende ook wel weer wat vergeten, als het weer een tijdje goed gaat thuis.
    Hopelijk staat hij dan weer open voor een 2e.

Heel veel sterkte!!

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Gefeliciteerd! Nu snel herstellen en lekker van elkaar genieten! Hoe heet ze?

14. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Oz: gefeliciteerd!!

@Puhje: wat Y30 zegt. Het kan best zijn dat hij na wat rust weer bijdraait. Wij wilden direct na de laatste miskraam allebei niet meer, maar een paar weken later alweer wel.

15. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ik sluit me hierbij aan! (even lui hoor ;))

16. puhje

puhje Lid

18 mrt 2014
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lieve meiden. Dank jullie wel voor de lieve woorden. Jullie zijn ook de enige die het echt begrijpen. De S heeft me binnenste buiten gekeerd en niks kunnen vinden. Ze zegt je bent een gezonde jonge vrouw (hoewel jong, ben al 34 :) ) Ze had het over embryo selectie. Dus eerst ICSI en dan embryo selectie. Maar das een lang en vooral duur proces. Ze heeft gezegd om de volgende keer met utro en aspirine verder te gaan. Prednison is in mn geval niet bewezen dat t nut heeft. Ze vond de risicos dat t slecht voor het kindje zou zijn ook groot. Heb vandaag met een osteopaat in Zeeland gebeld. Hij zou volgens het internet half zeeland zwanger hebben gekregen. Met zn vrouw gesproken en die legde uit dat hij dan je organen weer goed legt en dat de baarmoeder beter doorbloed wordt. Na de miskraam mag ik langs komen. Ik ga t gewoon proberen. En dan is bijna zomervakantie en wie weet miss draait mn man wel bij. Het is gewoon zo frustrerend en ik heb het gevoel dat de keizersnede de reden is van de miskramen. Ik weet niet waarom mr dat gevoel heb ik. Heb in gent ook hystero gehad en daar zagen ze niks. Het was wel een heel gedoe om mn bm te vinden want is zwaar nr achter gekanteld. Niks gevonden. Ik denk niet dat ik de utro wil de volgende keer want kennelijk maak ik genoeg progesteron aan omdat ik altijd MA heb.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    En fraxi heeft ze dus niet geopperd als optie? Ja het is onwijs duur allemaal. Vergoed jullie verzekering er nog iets van?

Hou je ons op de hoogte over die osteopaat? Zou geweldig zijn als dat zou helpen. Zeiden ze niet dat je meteen kon langskomen? Tegen mij zeiden ze dat ze ook konden helpen met miskraam op gang brengen.

18. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Pff...ik snap het allemaal niet meer zo hoor. Ik heb het idee dat alle gyn's iets anders proberen. En dat is misschien nog wel te begrijpen, maar nu krijg ik het idee dat dezelfde gyn ook alles door elkaar probeert. Ik had toch echt vaker gelezen (dacht ik dan toch) dat Sutter nog wel eens prednison/heparine gaf, ook als niks was gevonden. Maar misschien vergis ik me dan? Dat van embryo selectie verbaast me ook. Ik dacht dat dat alleen was voor mensen waarbij ze echt genetische afwijkingen hadden gevonden.

Wat gaf ze je dan eigenlijk als volgende optie? Alleen de ICSI met selectie? Of had ze nog wel hoop dat het ook vanzelf nog wel eens zou kunnen lukken? Want als ze denkt een goed eitje te kunnen selecteren, dan moet die daar nog wel zitten. Dus zou je ook zelf "zomaar" eens op dat goede eitje kunnen vallen, toch?

Kunnen ze geen biopsie doen op je huidige miskraam om te kijken of het aan je embryo ligt of aan iets anders?

Sorry, ik slinger een heleboel ideeen naar je toe terwijl je daar misschien nu helemaal niet op zit te wachten.

Weet je al of je mag/moet afwachten tot het loskomt?

19. puhje

puhje Lid

18 mrt 2014
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou van haar prednison mogen gebruiken maar toen ik vroeg hoe veilig dat het was zei ze als ze het een cijfer moest geven 6 op 10. Utro gaf ze 9,5 op 10 en aspirine 8 op 10. Maar omdat ze verder niks kon vinden wat enigszins afwijkend is bij mij wilde ze daarmee wachten. Ik had al mn hoop op haar gevestigd en dan weer een miskraam. Volgende week ga ik met een collega praten die ook zoveel miskramen doorstaan heeft en een complete mola. Nu hebben ze een zoontje dankzij aspirine en b12 vit injecties. Maar ik wil bij die collega precies navragen hoe en wat.

Nuage als ik bij de osteopaat geweest ben dan laat ik het weten. De vrouw van de osteopaat zei dat ik beter na de miskraam kon komen omdat dan je lichaam gewoon normaal dus niet meer zwanger. Het is wel een dure, 150 eur per behandeling. En dan heb je 1 tot 3 behandelingen nodig.

De embryo selectie had De S voorgesteld omdat we het over mn te ontvankelijke bm hadden. Dat was volgens haar de enige optie om een goed embryo te pakken. Mr ze zei idd dat de kans aanwezig is dat de eerst volgende keer wel een goed embryo bij zit net zoals bij onze dochter. Om deze embryo na te laten kijken had geen nut want als het niet goed was dus als het aan de embryo lag dan weet je nog niet of het toevallig deze keer slecht was of ook de voorgaande keren. Daarom begon ze over de embryo selectie. Maar dat gaat me te ver. Onze verzekering dekt dat niet. Heb basis en daar zit niet veel. Zelfs de bezoeken aan Gent moet ik zelf betalen want eigen risico moet eerst op. Het enige wat ze nu nog heeft gedaan is mn bloed op suikerziekte laten testen. Mr ze heeft laten prikken smiddags toen ik er was en ik had al gegeten. Dus ze weten niet wat mn waarde nuchter zijn.

20. puhje

puhje Lid

18 mrt 2014
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Want ik zei tegen haar of zwangerschapssuiker een van de oorzaken zou kunnen zijn. Ze vond het een goed iets om te testen. Ook al heb ik geen suikerziekte in de familie en heb ik geen echte symptomen toch kan het zo zijn dat het sluimert en dat het de zwangerschap in de weg staat. Ik weet niet hoe t bij jullie is maar ik kom in de eerste paar weken van de zwangerschap zo veel aan, gemiddeld 5-7 kilo, dat ik dat niet normaal vind. Bij mn eerste kwam ik pas in de week 20 aan.

Deel Deze Pagina