Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bridgett

Bridgett Actief lid

27 nov 2011
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weet niet of ik hier zo maar kan binnenvallen of een eigen topic moet openen, anders hoor ik het wel..
    Ik denk dat hier de 'deskundigen' zijn ;) (oh wacht, ben ik dat zelf ook ondertussen :))

Het is alweer een poos geleden dat ik in dit topic meegeschreven hebt. In het kort mijn verhaal:

Afgelopen week voor de zesde keer een curettage. De eerste 5 miskramen " stopte het met ontwikkelen" rond de 6 weken, dus voor een hartje. Nu wel een kloppend hartje gehad maar helaas, het is gestopt. Weer curettage gehad.
    En nu? Ik ben verdrietig, ik baal er gewoon van.Waarom? Gynaecoloog zegt : Pech, mevrouw! Volgende keer beter.:(:(:x

Na de 4e miskraam ben ik op eigen initiatief naar het uz gent gegaan. Daar is toen bloed geprikt en een hystero gepland voor een maand later, maar raakte voor de afspraak zwanger van mijn jongste.(en bleef goed gaan) Meteen Contact met Gent gehad, en toen recept voor progesteron en aspirine doorgefaxt gekregen. Dat toen dus ook gebruikt. Op een gegeven moment nog telefoontje van de arts met de uitslagen van het bloed: geen afwijking of bijzonderheden.

Toen begin 2014 weer zwanger, ook weer progesteron en aspirine gebruikt maar helaas toch weer mis.
    En nu afgelopen zwangerschap, ook weer progesteron en aspirine gebruikt en nu weer mis. Vorige week gecurreteerd en het advies van mijn eigen gynaecoloog is : Probeer maar weer, volgende keer wel lukken. Je hebt kinderen dus het kan wel....

In november 2014 heeft de gyn wel een sis echo en eens stollingsonderzoek gedaan. Allebei ook goed.

Twijfel nu of ik weer terug naar Gent moet? Wat kunnen ze daar nu nog ?
    Ben er een beetje uit.
    En wil ik dat? Het gaat me ook niet in mn koude kleren zitten, iedere keer. Manlief is het zat? Ervaart het anders dan mij, vindt het heel rot om mij zo verdrietig te zijn, de spanning en onzekerheid na de positieve test. Dan weer de hele aanloop voor het uiteindelijke oordeel dat het echt mis is ( bloedverlies, geen kwaaltjes, echo's: te klein voor termijn, ziet er niet goed uit: kom volgende week nog maar eens terug? )
    Die weken zijn slopend.
    Ik heb daar ook geen zin meer in, maar ja....
    Het kan wel goed gaan...

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hoi Bridgett, helaas welkom hier. Wat verdrietig dat het weer is mis gegaan. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt.

Je zou je vraag eens aan Gent kunnen mailen. Ik denk dat ze je wellicht nog meer medicatie kunnen voorschrijven. Misschien kan het gewoon via de mail.

Er is ook een Facebook groep met meiden die dit herhaaldelijk hebben meegemaakt. Deze groep is volledig geheim. Als je lid wilt worden stuur mij even een pb.

3. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Bridgett heel herkenbaar. Hier inmiddels de 10e zwangerschap (heb 1 gezonde zoon)...bij ons blijft men ook maar zeggen in NL gewoon doorgaan het komt ooit nog wel een keer goed.
    Wij zijn in Gent geweest en uit alle onderzoeken komt naar voren dat er niets mis is met ons. Wel een aantal keer dubieuze waarden gehad op bloedstolling, maar niet ernstig genoeg om van een stollingsafwijking te spreken. Ik heb aspirine, fraxiparine, utrogestan en prednison voorgeschreven gekregen. De laatste zwangerschap moest ik van Gent starten vanaf positieve test en dit is helaas met een week of 9 weer geëindigd in een MA (na 2 goede echo's). Nu weer zwanger en met het advies van Gent dezelfde medicatie te gebruiken, maar nu al vanaf eisprong...we zijn dus zeer benieuwd of ik nu wel zwanger blijf. Ik denk dat teruggaan naar Gent wel zin heeft, want dan krijg je er wellicht Prednison bij. Daarnaast slik ik ook nog zwangerschapmultivitamine, visolie capsules en extra vitamine D (vit D heb ik sinds april nog toegevoegd omdat mijn waarde nog wel goed was, maar aan de ondergrens). Sterkte...zoals ik deze post al begon...het is allemaal heel herkenbaar en die eerste maanden met al die onzekerheden zijn echt gewoon verschrikkelijk.

4. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom Bridgett: wat een ellende he! Uiteraard mag je met ons meeschrijven.

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @bridget: welkom hier! Zou zelf ook bellen/ mailen met Gent. Wie weet wat er inmiddels aan voortschrijdend inzicht is.

@marjol: als je prednison gebruikt voor het geval je een immuun probleem hebt, dan kun je beter geen multi- vitamine slikken. Zit vitamine C in en die activeert je immuun systeem. Met vitamine b-complex en daarnaast vit. D en calcium/ magnesium dek je de lading van de multi ook aardig, en heb je geen C

@conejita: duidelijk genoeg die streep:) mooi dat je er voor kiest vertrouwen te hebben, knap!

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hier; gekke dag. Om 12 uur belt de echoscopiste of ik ook eerder kan komen i.v.m. Een vergadering die is verzet.
    De tijden die ze noemt vallen onder het slaapje van zoontje, dus enige optie NU komen, dan wacht ik op u. Net gegeten dus alles laten staan, vriendin gebeld of ze nu ff kon oppassen i.p.v. Vanmiddag, heen geracet, kleine snel gedropt (doe ik nooit zo gehaast en het oppassen was dan ook vrij huilerig verlopen, sneu)

Maar goed lang verhaal kort, er was een hartje en de groei was goed:):):)
    De kleine blijkt een vechtertje, die de aanvallen van mijn immuunsysteem tot nu toe goed door staat.

Enige was dat zijn/haar buikje nog open was, maar dat kwam heel vaak voor bij dit termijn zei ze. Als het bij de 12 weken echo maar dicht was.

Nog steeds heftige steken, maar dat zal dan hopelijk niets te betekenen hebben.
    Besloten om nu ook maar een banner te maken. Kleine doet zo zijn best, dat verdient een mooie banner:)

7. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Y30 fijn zo'n goede echo!! hoe ver ben je nu?

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Volgens eigen berekening 9w2d, de echo kwam verschillend uit op 9w3d en 9w5d. alleen maar mooi.

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Pfft wat fijn y30! Wat zegt jouw gevoel nu? Beetje gerustgesteld? Gefeliciteerd!

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Super goed nieuws y30!!

11. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Joepie wat een mooi vechtertje heb je!

12. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een goed nieuws Y30!

13. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Y30, fantastisch nieuws! Wat een vechter! Hopelijk kun je nu op de huidige prednisolon medicatie blijven staan! Super zeg gefeliciteerd! Geluksmomentje, geniet ervan!

Bridget, welkom weer hier! Ook weer zo'n triest verhaal en ook weer over rietjes en kluitjes! Ik zou zeker terug gegaan naar Gent!

14. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geeft niet! Ja ben nu 11.5 weken. Vanavnd de 3e echo, maar de vorige is al weer ruim 2 weken geleden dus het is weer erg spannend! :( Zie er best wel tegenop, maarja ng 2 uurtjes!

Spannend dat jij ook weer zwanger bent zeg!

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Laat je ons weten hoe het gegaan is Will? Spannend hoor, maar je bent wel al hartstikke ver nu! Je kunt zo echt een kindje zien al :)

16. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Y30 wat fijn joh! Echt heel erg mooi! Hopelijk heb je de volgende keer weer een mooie echo en dan idd hopen dat het buikje dicht zit! Nog maar moed houden he!

17. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja natuurlijk! Misschien wel wat later want als het allemaal goed is gaan we het misg bij mijn opa en oma vertellen.. :) Ja voor mijn doen wel, maar ja de laatste keer was ik 9 weken en dat lijkt zo lang geleden dat ik toch bang ben dat het al lang weer mis is.. Die angst ben je niet zomaar kwijt, maar hopelijk is het deze keer ongegrond..

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh dat haalde ik niet uit je onderschrift. Dan snap ik de spanning. Knap dat je zolang gewacht hebt dan, was mij niet gelukt!

19. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry! Ik ben echt vreselijk onduidelijk! Heb ik de laatste tijd wel vaker last van, hoor dat er ook allemaal bij? Maar ik bedoelde dus dat ik bij de laatste echo 9 weken was. Sorry voor de verwarrig!

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Fijn Y30!

Super Will.

Helaas welkom Bridget

Deel Deze Pagina