Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    He dames...gefeliciteerd allemaal! Straks loopt het hier helemaal leeg...alleen maar bevallende dames!! En voor de "overblijvers" een flinke dosis hoop! Conejita, jij ook gefeliciteerd meid! Ik hoop dat het je de nodige hoop gaat geven om te helpen bij het doorkomen van de komende moeilijke dagen !

Will...tsja...ik snap je wel. Ik wilde voor mijn zoontje wachten tot na de eerste "echte" echo. Die was bij 13 weken. Toen heb ik het op mijn werk (aan personeelszaken en mijn chef) gemeld. Vervolgens heb ik nog tot 14 weken gewacht om het aan mijn ouders te vertellen (eerder kwam niet uit). Daarna heb ik tot de 4 maanden echo gewacht om het aan "de rest" te vertellen, maar ik betrapte mezelf erop dat ik stiekem aan het verzetten was naar de 5 maanden echo. Toen kreeg ik vervolgens heel naar nieuws van een zwangere vriendin van mij en dat was voor mij de omslag. Zo kon ik nog wel wachten tot de 7 maanden, of de bevalling, of zijn 1e jaar, of zijn 18e.....want niks is helaas zeker in het leven. Zelf zou ik misschien nog een echo vragen bij 12-13 weken en het vervolgens aan iedereen vertellen, zoals het uitkomt. Dus vrienden, familie. En vervolgens verspreidt het nieuws zich vanzelf wel op zijn eigen tempo ;)

2. Bridgett

Bridgett Actief lid

27 nov 2011
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het warme Welkom! Vandaag een dagje vrij, even bijtanken.
    Voel me gelukkig weer een beetje mezelf worden, alleen nog wel rg moe , denk dan de narcose.
    Vandaag even uitzoeken wat voor vitamines/supplementen ik alvast kan bestellen.

3. Bridgett

Bridgett Actief lid

27 nov 2011
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    En m'n banner aanpassen :(

4. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Het spijt me voor je Bridgett :(

Mijn gyn denkt dat het aan mijn lage eicelvoorraad ligt (te laag voor mijn leeftijd). Je werkt dan met "het onderste uit de kan".

Na veel "internet uitpluizen" begin ik toch steeds meer te geloven in die theorie. Het is geen leuke verklaring want er is dan verder weinig aan te doen (behalve doorgaan en hopen op een goed eitje te vallen). In NL vind je er weinig over, maar in andere talen wordt het ook erg vaak op de lijst gezet van mogelijke oorzaken voor herhaalde miskramen.

Aangezien het eigenlijk nooit wordt onderzocht in NL ("Je wordt zwanger dus zijn je eicellen goed mevrouw") denk ik dat dit een verklaring zou kunnen zijn voor veel vrouwen bij wie er geen andere oorzaak wordt gevonden.

Het wordt getest door een simpele bloedtest (amh en fsh). Je zou die ook kunnen navragen bij de gyn (al denk ik niet dat ze in NL zullen meewerken).

Sterkte meid....

5. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Sorry meiden dat ik jullie zo verwaarloos, maar heb het echt zo druk met van alles en nog wat en ben de laatste tijd ook heel erg moe. Gefeliciteerd voor de goed zwangeren, hopelijk volgen er snel meer!

Wij hebben half juni weer de eerste afspraak bij de gyn staan. Gaan dan bespreken of ik weer met de actos kan beginnen en zo niet, wat ik dan kan doen om mijn cyclus weer regelmatig te krijgen. Willen ook binnenkort vuur een brusje gaan, want voor hetzelfde geldt duurt het weer 5 jaar net als bij Eva. En als het wel snel lukt dan is dat alleen maar super geweldig! :)

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @will: gister niet hier geweest dus een wat trage reactie, maar super fijn dat alles goed was!! M.b.t. Vertellen, op het werk weet iedereen het zo'n beetje doordat ik gewoon heel vaak weg moet voor de behandeling. Mijn moeder heb ik het gister verteld (zij gaan na vandaag 5 weken op vakantie, en ik wilde niet dat ze het straks als laatste weet). Verder weten 2 vriendinnen het, eentje sinds maandag zij heeft zoontje met spoed opgevangen toen ik plots eerder naar ziekenhuis moest en toen heb ik het maar verteld. Snapte ze de heisa tenminste;)

7. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Hopen dat je ei dan maar snel komt Nuage!!

Eef, dat zou wel een theorie kunnen zijn, wel een die wellicht lastig te accepteren is omdat er dus niets aan te doen is? Of heb ik dit verkeerd begrepen.

Knuffel voor jou Bridgett!!

Betreft het vertellen, denk dat ik dit aan zou durven met 12 weken, maar dit ligt er denk ik ook of het al zichtbaar zou zijn...

Hier weer in onzekerheid, vanmorgen wakker geworden zonder kwaaltjes, na de vreemde buikpijn van gisteren avond is dit iets waar ik direct bang van wordt. Heb vreemde buikkrampjes/steekjes vandaag en ben helemaal niet meer misselijk. Dit was ik afgelopen week de hele dag door en nu plots niet meer.. Ooh wat een onzekerheid zeg.. Ben zo bang dat het over is, niet gegroeid, geen hartje, nou ja vul maar in!!! Heb er zo'n raar en eng gevoel bij!! Hopelijk is het niets maar man wat ben ik nerveus!! Zal het ooit minder worden? Ik durf helemaal niet te genieten uit angst dat het plots voorbij is!!

Nou dat was mijn onzekerheid voor vandaag weer ;)
    Morgenmiddag ook pas in de namiddag de echo....:$ Duurt lang!!!

8. Bridgett

Bridgett Actief lid

27 nov 2011
    100
    0
    16
    NULL
    NULL

Dank je! Nu heb ik heel de ochtend een beetje gegoogeld en kwam DHEA tegen. Is dat niet typisch iets wat voor jou goed zou kunnen helpen?

9. Bridgett

Bridgett Actief lid

27 nov 2011
    100
    0
    16
    NULL
    NULL

Dank je! Nu heb ik heel de ochtend een beetje gegoogeld en kwam DHEA tegen. Is dat niet typisch iets wat voor jou goed zou kunnen helpen?

10. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cvdg, oei da's goed schrikken! Neem je nog utro? Wellicht helpt dat? Heb je bloed gezien of alleen buikpijn? Sterkte!

Eef, in de kliniek in Düsseldorf werken ze met DHEA. In Nederland wijzen ze dat ook weer af (zucht). Ik heb veel goede verhalen gelezen. Je zou eens kunnen kijken bij Freya. Daar zijn een aantal dames die dat hebben gebruikt. Al dan niet in samenwerking met Düsseldorf.

11. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Slik geen utro Tammy... Hopelijk is dat ook niet nodig, ligt het daar niet aan en gaat alles gewoon goed maar ben gewoon weer zo zenuwachtig...

12. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach lieverd! Dikke dikke knuffel!!! Wachten duurt ook zo lang! Ik duim hard voor je. Mijn duimen heeft bij Y30 ook goed geholpen:).

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Will, super van je echo!

Cdvg, hopelijk een mooie echo morgen!

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @cdvg: en ik duim ook mee!! Op naar een goede echo morgen!!

@tammy: hoe voel jij je nu?

15. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Dank jullie wel!!! Ik heb er een onheilspellend gevoel
    Over en dat maakt mij erg bang!!! Kwaaltjes plots weg, niet meer misselijk. Slappere borsten, niet meer boeren/kokhalzen.. En dan die buikkrampen/steken.. Wordt er zo onzeker van!!! Als dat hartje nu nog maar klopt????!!!!! Morgen eerst nog de hele dag doorkomen....

Sorry voor mijn 'piekeren' hoor..

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: ik lees dat alles nog steeds goed gaat! Super meis!!
    @cdvg: och ik snap je angst maar al te goed. Maar ik heb ook vaak genoeg gehoord dat kwalen kunnen komen en gaan, en dat het zelfs per dag kan verschillen. Hopelijk maak je je voor niks zorgen en zie je straks een sterk kloppend hartje. Mijn duimen draaien voor je!
    @conejita: dus toch zwanger?! Wauw!!! Gefeliciteerd! Voel je je goed?

Hier lijkt alles goed te gaan tot nu toe. Ik heb nog steeds veel vertrouwen erin dat het goed zit. Ik ben alleen veel beroerder dan bij de eerdere zwangerschappen. Ik vecht de hele dag om maar niet over te geven, en tot nu toe lukt dat, maar het kost zoveel energie. Daarbij gaat eten ook niet makkelijk dus ben zo slap als een vaatdoek. Ik ga me morgen ziek melden op mijn werk, want dit is geen doen. Heb gister ook een aantal fouten gemaakt, en dat is op een IC niet echt de bedoeling zeg maar.. Even een stap terug, de huisarts bellen voor medicijnen en hopelijk voel ik me volgende week dan weer iets sterker. Maar ik klaag niet hoor ;)

17. Will92

Will92 Actief lid

14 nov 2014
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte vanmiddag cdvg!

18. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Jaaaaaaaa goed nieuws!!!! Och wat een opluchting zeg!!!
    Was zo bang!!! Maar hartje klopt en het is goed gegroeid!! Ze twijfelde tussen 7.5 of 8 en vorige week nog 6.3 dus helema goed!!! Nu 13 of 15mm :D

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat een fijn nieuws cdvg!! Gefeliciteerd!

20. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Joepieee! Wil je ons niet meer zo laten schrikken :p?!
    Wat heerlijk meis.

Ja, Madelein, zwanger! Leuk he voel me wel goed. Aantal keer erg gespannen geweest maar meteen met ademhalings en andere ontspanningsoefeningen in de weer en dat hielp (na een paar uur :)). Ik doe het rustig aan, rust veel en denk echt aan mezelf en aan mijn lijf. Blijkbaar heb ik het nodig, het is iets intuïtiefs denk ik ;)
    18 juni heb ik afspraak gyn. Dus "gewoon" "rustig" afwachten.
    Verder geen kwaaltjes..... Maar ben pas 4.3 w.
    Jij ook een goed gevoel over dus? Naar dat je je zo misselijk voelt!
    Maar het hoort erbij he ;)

Deel Deze Pagina