Is wel een goed restaurant. Bedankt Nuage! Madelein, enorm verschrikkelijk oneerlijk. Geen woorden voor .
Dat is het wel idd, ondanks dat je sceptisch bent over het verloop. Juist door alle kwalen had ik zo'n goed gevoel. Maar dat zegt dus ook niks. Buikpijn neemt toe dus heb wel goede hoop dat m'n lijf het vanzelf op gaat lossen.
Hoop inderdaad dat je er snel 'vanaf' bent en dat het allemaal meevalt. Ik heb trouwens ook wel dat wanneer mijn HCG snel stijgt of juist snel afneemt ik meer last heb van mijn maag. Als het stabiel is, heb ik wel last, maar minder dus het is wel herkenbaar. Ben ook weer even met beide voetjes terug gezet om maar vooral niet al teveel hoop te hebben, mocht het dan mis zijn is de klap iets minder hard en heftig...vind die echo's straks ook doodeng.
Sorry meis was niet m'n bedoeling om jou onzeker te maken... Ik duim heel hard dat bij jou alles goed zit! Test was vanmorgen wel nog heel donker, maar ja m'n hcg kan natuurlijk wel al flink aan het afnemen zijn. Zit mezelf wel een beetje gek te maken nu. Had ik niet toch meer prednison moeten nemen? Had ik toch door moeten gaan met de omegaven? Had ik het rustiger aan moeten doen? Pfff wat mankeert me toch?! Doet me toch weer twijfelen of we de volgende keer niet toch bij p moeten lopen, maar ja we hebben dat geld gewoon niet. Pfff... Het zullen de hormonen wel zijn.
Helemaal herkenbaar...als dit mislukt weten wij ook niet meer wat we moeten doen en het is inderdaad allemaal erg kostbaar. Gebruikte je ook nog bloedverdunners? Ben je ook in Gent geweest?
Nee want we hadden in april besloten overal mee te stoppen. Afspraken van Gent heb ik dus afgezegd . Ga nu wel weer twijfelen of ik daar niet toch heen moet. We hebben alleen allebei niet meer de energie voor nog een uitgebreid traject met alle toestanden van dien. Aan de andere kant zou het antwoorden op kunnen leveren die dit misschien voorkomt.
Madelein, is er nooit iets gevonden? Ook niets dat uitleg geeft over waarom jullie een kindje hebben verloren bij 18 weken?
@eef: alleen dr p heeft een wat overactief immuunsysteem gevonden, maar niet iets heel schokkends. Ons mannetje is geboren door een forse infectie met GBS in de placenta. Mannetje was verder helemaal perfect.
De kosten voor Gent, mits de verzekering niet betaald zijn ong. 500 euro. Daarvoor hadden wij een eerste consult, bloedeonderzoeken, hystero en vervolgens een afspraak met behandelplan. Bij ons is eigenlijk niets gevonden. Niet in NL maar ook niet in Gent. Alleen af en toe verhoogde stollingswaarden vandaar de fraxi, aspirine, maar ook utro en prednison.
Gent overweeg ik ook nog steeds wel, dat wordt namelijk 100% vergoed door onze verzekering. We hebben ook nog nooit chromosomenonderzoek laten doen, denk dat we dat eerst eens gaan doen gewoon in ons huidige zh.
Madelein, wat ongelooflijk oneerlijk. Heel veel sterkte. Weet niet waar je woont? Is het te doen voor jou om net over de grens bij Valkenswaard te gaan? Daar woont die vrouw die mij geholpen heeft.
Ik woon vlakbij Schiphol. Lief dat je daaraan denkt. Alleen we hadden voor deze zwangerschap eigenlijk besloten om geen poespas meer te ondernemen en de natuur z'n gang laten gaan. Daar hadden we vrede mee en gaf een hoop rust. Als alle hormonen wat stabieler zijn ga ik er nog eens over nadenken. Nu eerst maar even pas op de plaats en m'n lijf en hoofd rust geven.
@madelein: heel veel sterkte!! Zo naar dat het zo goed voelde en nu niet blijkt te zijn. Ik merk dat ik het heel moeilijk vind om je advies te geven omdat ik weet dat je het te duur vind. Maar ik denk echt dat je er goed aan zou doen naar dr.P te gaan. Bij mijn miskramen waren de kindjes ook altijd te klein voor de termijn, en dat is juist 1 van de dingen die echt bij het immuun stuk hoort. Maar goed ik zal je er verder niet mee belasten, maar wilde je die info ook niet onthouden. Nogmaals heel veel sterkte!
Hier: waarden eindelijk terug, was gister feestdag in Duitsland, daarom duurde het zo lang. Er is iets verbetering. De tolerantie is helaas nog even slecht, maar de aanvallende cellen zijn gelukkig terug gelopen.
Neee Madelein! Zo oneerlijk als het nu weer mis gaat, sterkte! Y30, wat fijn dat de aanvallende cellen iets terug zijn gelopen! Blijft je dosering prednison hetzelfde?
@y30: ik vind het juist super lief van je dat je probeert te helpen. Maar idd echt onder behandeling daar vinden we allebei geen optie. Wellicht dat ik meer prednison ga nemen mocht ik weer zwanger zijn, en de omegaven. Verder dan dat wil ik denk ik niet gaan.. Super dat je bloedwaardes beter zijn!!
Madelein, ik snap je hoor! Wel belangrijk om te weten is dat deze vrouw lichttherapie doet en abramnabloesems gebruikt. Dus geen hormonen of andere invasieve dingen. En als je een paar keer geweest bent (afhankelijk van....) kan ze ook op afstand behandelen indien gewenst.
Vanaf welke week gingen jullie utro afbouwen? Ik zit nu op 12w 3d. Ik heb de utro in antwerpen gehad maar ik sta daar verder niet meer onder controle en hier bij de vk weten ze daar ook niet zoveel van volgens mij. Kkan wel proberen om een mailtje naar de arts in Antwerpen te doen maar ik weet niet of ik daar dan nog wat van hoor.
hallo meiden. een tijd terug heb ik hier ook meegeschreven en nu durf ik hier eigenlijk niet te kijken. Maar ik wil jullie op het hart drukken op tpo antistoffen te laten testen. (zeker als tsh iets aan de hoge kant is, dus al boven de 3) Hadden ze dit eerder bij mij gedaan, had het waarschijnlijk een hoop duidelijkheid verkregen! Mijn tsh was 5 maar mijn tpo was 1200 (mag maximaal 60 zijn) Deze antistoffen vallen de schildklier, maar waarschijnlijk ook de beginnende zwangerschap aan. Op de website van freya is er een heel artikel over te vinden. umc heeft er een onderzoek naar gedaan. Maar omdat de medicatie daarvoor zo goedkoop is vindt de farmaceutische wereld het niet interessant genoeg om vervolgonderzoek te financieren. Als aanvulling. de tpo antistoffen komen in beeld wanneer iemand regelmatig vroege miskramen meemaakt (tot een week of 7)