Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 8

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eef13, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje

Ik gebruik ook utro maar ik heb geen idee ook wanneer ik ga stoppen.. vroeg het me laatst ook af. dus ik kan je niet helpen, sorry

wel heb ik zelf ook een vraagje: ik krijg echt blauwe plekken van die injecties heparine. soms alleen puntjes (stipjes). maar die blauwe plekken? doe ik iets verkeerd?
    vervelende is dat ik naast het strand woon en als ik buren tegenkom of morgen met mijn schoonfam daar ben.. ze ook wrsch vragen gaan stellen...
    mijn man zei: dan zeg je toch dat je moet prikken uit voorzorg (zij weten er toch niks van)
    tips?? (vooral voor het injecteren)

madelein: hoe is het nu met je?

2. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Conejita, als ik prik houd ik daar ook altijd wel een puntje aan over. En ook ik heb gemerkt dat na een paar weken (ik prikte dan niet meer zelfs) ik last kreeg van grote blauwe plekken. Heel raar. Maar ik heb begrepen van andere dames dat dat dus normaal kan zijn. Kun je geen badpak dragen naar het strand? Is misschien iets minder last uit te leggen aan familie en vrienden dan gelijk te vertellen het hoe en wat met je zwangerschap.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @conejita: dat is helaas het nadeel van heparine :(. Werkt anti stollend dus je krijgt snel blauwe plekken rondom de injectie plaatsen. Wrijf je over de plek heen nadat je gespoten hebt? Dat kan het erger maken, als je dat doet dus niet meer doen.

Hier alles rustig. Geen bloed/bruin of roze verlies meer, geen buikpijn. Hierdoor ga ik toch twijfelen of het misschien stiekem toch nog kan... Maandag maar weer bellen met de vk of het zh. Zh zegt waarschijnlijk gewoon afwachten, en dat is precies wat me dus niet lukt.
    Ben wel ziek gemeld op m'n werk, dat is wel fijn. Even rust aan m'n hoofd en de tijd om ook wat te herstellen van die beroerde week vorige week.

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland

ik gebruik ook utro was gaan afbouwen bij 12 weken kreeg toen bloed verlies en ben dus door gegaan nu 13, 1.
    bij mijn blijkt er een hematoom in mijn baarmoeder te zitten en houdt dus de utro nu mijn baarmoeder rustig.
    mijn is geadviseerd om met 12 weken af te bouwen , weet niet welke dosis je hebt ik gebruik 3 x 2 en dan 1 week naar 2x 2 en dan een week naar 1x2 en dan stoppen .

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @will: Utro kan in feite geen kwaad. Doe wat goed voelt!
    Ik ben bij de zwangerschap van mijn zoontje door gegaan tot 26 weken. Die grens van 24-26 weken waarbij het kindje levensvatbaar is maakte dat ik het aan durfde om te stoppen. Toen ook heel langzaam met prednison gaan afbouwen.

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein: is altijd zo K die twijfels.
    Was er eigenlijk een hartje bij de echo? Zo niet zou je voor een nieuwe echo kunnen gaan maandag, dan zou er echt een hartje moeten zijn. Dus als dat niet zo is, dan weet je genoeg. Sterkte met het weekend door komen!

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nee er was geen hartje te zien. Wel een duidelijk vrucht en dooierzakje en een vruchtje wat qua grootte overeenkwam met 5 wk.
    Ik ga maandag de vk wel weer bellen voor advies. Sinds het verlies van ons zoontje ( mede door hun onoplettendheid helaas) lopen zij 10 stappen harder voor me, dus kan daar zeker maandag of dinsdag wel terecht.
    Het gekke is dat m'n lijf ook nog enorm zwanger voelt. Ben nog steeds misselijk, borsten doen nog zeer en m'n darmen zijn nog steeds van slag. Bij mijn eerdere missed abortion had ik al een tijd geen kwalen meer.
    Maar ja tegelijkertijd weet ik dat dit niks zegt.. Er zit niets anders op dan afwachten.

8. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Madelein: ik hoop met je mee. Het opmeten haat rond deze tijd ook echt nog om milimeters, dus wie weet was het een meetfoutje. Wanneer mag je weer komen?

Ik ben overigens getest op TPO antistoffen, maar deze waarde was bij mij 0.

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    oh haha dat wrijven deed ik dus :D. vanaf niet meer dus. thanx meiden.
    badpak heb ik niet maar we hebben al afgezegd voor morgen. lekker rustig. alleen met manlief (hoewel rustig.. ;) hij plaagt me de gánse dag :p)

Madelein fijn dat je thuis kunt zijn nu. heb je je man al rustig gesproken? ik vind je zo dapper hoor.
    ik hoooooop zooooooo dat het tóch nog goed zit meis!!
    en tjee wat erg dat je zoontje mede door hun nalatigheid is overleden :(
    bij Noa is dat missch ook zo (er zijn vraagtekens) vreselijk he.
    dikke knuff. laat ze maar flink voor je draven

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    nanette, dank je voor je "tip". ik zal het meenemen als ik weer een mk krijg. hoop dat natuurlijk van niet!

jij hebt ook al het nodige meegemaakt zeg. ik hoop dat alles goed blijft gaan!!

ps mooi onderschrift! ik ben ook gelovig :)

11. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Conejita: dat is ook wel fijn, dat jullie het samen rustig aan kunnen doen. Wisten ze bij jullie eigenlijk de oorzaak van het overlijden van Noa?

12. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nee er is nooit echt iets gevonden. Ze houden het op wiegendood. Ze was licht 2140 g en de placenta klein maar in goede conditie en ook zij deed het heel goed de hele zs.
    Doppler gehad met 36.5 was prima maar daarna geen controles meer. Ze was een rustige baby.. maar wrsch als ik haar bewegingen had geteld of de gyn mij meer gecontroleerd had, had ze kunnen leven. Maar dat zullen we nu nooit weten. Ik maakte me nooit druk, alles ging goed. Zei de gyn ook. Haar gewicht was wel lager dan ze hadden geschat.
    als ze eerder was gehaald ze wrsch gewoon geleefd, dat bevestigde de gyn ook.

Fijn dat je het vraagt. Hoe naar en verdrietig ook, ik praat altijd graag over mijn meisje.

13. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heftig Conejita...ik ben er helemaal stil van... Hoe hebben jullie afscheid van haar genomen?

14. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Conejita, wat ontzettend verdrietig om zo afscheid van je meisje te moeten nemen! Hopelijk krijg je nu extra controles en check ups!

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Knuffel voor jou Conejita! Ik herken dat wel, wij praten ook graag over onze zoon. Ze horen erbij!

Hier nog steeds niks van roze of bloedverlies.. Vanmorgen getest en die lijkt wel lichter, maar ook een beetje gek want de bovenkant van de teststreep is veel donkerder dan de onderkant.
    Het nare is dat je nu weer hoop krijgt dat je misschien toch wat minder ver bent dan ik dacht, maar dan kan ik niet 2 dagen na nod positief getest hebben toch?

16. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Was het een dikke of een vage streep Madelein? Want als hij twee dagen na NOD vaag was, dan zou het eigenlijk ook nog voor NOD geweest kunnen zijn. Ik hoop heel erg met je mee. Hoe gaat het met de misselijkheid?

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Gewoon een duidelijke streep die in de loop van de week donkerder werd. Met 5 wk had ik echt een knal test. Maar ik weet vrij zeker wanneer m'n eisprong was want die voel ik altijd vrij goed. Dat zou dan een dag of 2 kunnen schelen maar veel meer niet.
    Misselijkheid is iets minder, maar nog steeds duidelijk aanwezig.
    Het zal wel gewoon niet goed zitten... Wel super irritant want zit nu ziek thuis om de Mk af te wachten, maar kan natuurlijk niet weken thuis blijven tot mijn lijf het een keer afstoot...

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dit is het rijtje:

19. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Madelein het zou inderdaad zo kunnen zijn dat je net iets minder ver was. Wanneer had je ook alweer de echo gehad - op welke termijn? Want pas rond 6+2 kunnen ze vaak op een inwendige echo een hartslag zien en dan nog moeten ze een goed apparaat hebben. Ook bestaat er iets als een diapauze. Dan stopt het vruchtje in de beginfase een paar dagen met groeien en gaat dan weer verder. Ik heb in dit topic vaker verhalen gelezen dat er in het begin gekke metingen werden gedaan. Ik wil dan eigenlijk ook nooit voor de 7 weken een echo om verwarring te voorkomen, baalde nu al dat ik hem met 6+5 al krijg. Je kunt bij dat vroege bloedverlies soms beter vragen of ze hcg willen prikken en dan een paar dagen later weer. Op het moment dat het afloopt of helemaal niet oploopt, kan je denk ik wel een miskraam verwachten Ik duim voor je dat het allemaal nog goed zit..zwanger zijn is voor ons gewoon niet meer leuk.

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @marjol: nee is idd geen klap aan zo..
    Volgens mijn eigen berekening ( op basis van de eisprong waarvan ik altijd een paar dagen buikpijn heb) was ik vrijdag precies 6 weken zwanger. Er is dus een inie mini kansje dat het te vroeg is geweest. Ik ga morgen de vk weer bellen en zal dan ook vragen of ik hcg mag laten prikken. En dinsdag of woensdag hopelijk weer een echo. Durf gewoon niet te hopen...

Deel Deze Pagina