@conejita: ik had al eens eerder van je begrepen dat het overlijden van noa waarschijnlijk voorkomen had kunnen worden, maar nu ik lees op wat voor simpele manier...echt vreselijk dat het met wat meer controle waarschijnlijk anders was gelopen. Ik hoop zo voor je dat deze zwangerschap goed zal verlopen, en dan ga je gewoon eisen dat je heel regelmatig gecontroleerd wordt, zullen ze in jou geval ook vast wel aan mee werken. @madelein: HCG tests is i.d.d ook een goede optie. Alleen duurt het dan even voor je meer weet. Woensdag eind van de dag op zijn vroegst, de 2e waarde... Je gaf zelf al aan dat je hoopt woensdag een echo te krijgen, dan zou je 6,5 zijn naar je eigen berekening, normaal gezien is er dan echt een hartje. Bovendien kunnen ze meten of het vruchtje nog verder gegroeid is sinds de vorige echo. Hier: ik vind het rottige van echo's dat je er zo lang op moet wachten en ze zo kort gerust stellen Maandag was alles goed, maar ja dat is al weer bijna een week geleden... Moet nog ruim 2 weken wachten op de volgende echo Misschien dat ik eind van de week maar ff op eigen kosten ga.
@Y30: sterkte met wachten en alle onzekerheid. En ja, de onzekerheid staat mij ook weer te wachten want ik ben zwanger! Ik zie als een berg op tegen de eerste drie maanden, maar helaas moet ook ik er doorheen.
@minty: super nieuws! gefeliciteerd!! Hier alles nog steeds hetzelfde. Had nog een cb digitaal liggen, en die gedaan met de verwachting dat ie 2-3 zou zeggen ivm de naderende Mk maar die geeft nog een dikke vette 3+. Pfff kon ik maar wat dagen vooruit spoelen...
Gefeliciteerd Minty! Madelein ik raak er steeds meer van overtuigd dat je gewoon te vroeg een echo hebt gehad.
@marjol: laten we het hopen... Woensdag mogen we weer voor een echo. Hcg dus maar niet gevraagd want dar zou ik dan ook pas woensdag weten..
Het stomme is dat mijn kop ook zegt dat het goed zit, maar durf daar niet eens meer op te hopen... Ben de afgelopen dagen ook heel rustig, iets wat ik ook niet herken van de eerdere mk. Maar ja we gaan het woensdag zien. Dan is mijn man gelukkig ook terug dus die kan dan mee.
@madelein: fijn dat je woensdag echo hebt! En zeker ook dat je man mee kan. Wie weet heb je inderdaad toch een te vroege echo gehad. Innesteling duurt de ene keer ook langer dan de andere. @minty: ook zwanger, super! En ja die eerste periode is K!! Hier: vanmorgen weer voor een extra infuus geweest. Hopelijk hoeft dit niet te lang want het is allemaal haast niet te combineren met werk en zoontje zo. Bij de gyn in Duitsland gevraagd om echo, maar toen ik aan de beurt was bleek dat hij dit vaginaal wilde doen, terwijl ik in nl al 2 x via de buik echo heb gehad. Hij bleef erbij dat je met deze termijn dan niets zou zien, tenzij mijn blaas erg vol zat (was net naar wc geweest en toen heb ik de echo afgeslagen. Heel gek misschien, maar het voelde niet goed. Ik wil geen onnodig gedoe daar binnen, en ik kreeg door zijn visie ook weinig vertrouwen in zijn echografische kunsten Liever geen echo dan een stuntel echo waar ik alleen maar onzeker van wordt. Verder echo bureau's gebeld en die zaten al vol deze week. Toen de stoute schoenen aangetrokken en het ziekenhuis gebeld en daar mag ik nu vrijdag bij mijn eigen gyn komen voor echo zo fijn! Hoop zo dat alles nog goed is!!
@minty: gebruik niks, slik alleen de vitamine D en omega 3. De omegaven en prednison voelde een beetje dubbel om daar ineens mee te beginnen terwijl die eerste 3 weken al voorbij waren. Mocht dit mis gaan ga ik daar wel weer mee beginnen. @y30: pff lijkt me ook zwaar idd zo vaak naar Duitsland. Maar hopelijk is het niet voor niks!
Wat een ontwikkelingen weer zeg! Y30, hopelijk vrijdag een goede.echo! Wat een gedoe weer zeg.. Minty, gefeliciteerd maar begrijpelijk dat de angst weer toeslaat. Heel herkenbaar! Hopen dat het deze keer goed gaat.. Madelein, wat moeilijk! Toch maar wat moed houden, misschien valt het toch nog eens mee! Hier vanmiddag maar weer om een echo gegaan. Als ik in spanning zat kon ik altijd langskomen. Moest eigenlijk de 19e.voor controle maar dat duurt nog zo lang! Alles was goed gelukkig. Kindje was aant springen en zwaaien. Hopelijk nu genoeg vertrouwen om het bijna 2 weken weer vol te houden. En kheb het vandaag op mn werk tegen een aantal mensen gezegd. Gelukkig positieve reacties!
Y30 fijn dat je vrijdag mag komen voor een extra echo! en idd met 10 weken is uitwendig toch best heel normaal. Misschien hadden ze niet echt een goed apparaat?
Hoi meiden. Will, wat enorm fijn! Minty, gefeliciteerd! Y30, knap dat je je intuïtie hebt gevolgd en geen echo wilde! En nu mag je bij je eigen gyn! Madelein, ik hoop en duuuuuiim! Wat enorm verwarrend de test en dan je gevoel... Pfff ik hoop op een wonder. Hou vol meis. Marjol, Hoe is het nu met jou na je laatste mk? Minty, we hebben haar vijf uurtjes bij ons gehad in het ziekenhuis. Hier mogen kindjes niet mee naar huis. Dat wilde ik van te voren wel maar achteraf was het goed zo. Mijn Ouders en broer en zus waren er al voordat ze geboren was en mijn beste vriendin. Iedereen heeft haar vastgehouden, schoonfamilie ook en nog wat vrienden en de pastor. Mooie foto's gemaakt en toen haar terug gegeven aan de vk... Paar dagen later kwamen nog zwager en schoonzusje overgevlogen en in besloten kring hebben we een afscheidsceremonie gehouden, echt supermooi en een boompje geplant. Vijf weken later is ze begraven door de gemeente samen met andere babietjes. We waren er bij en het werd ook heel mooi en liefdevol gedaan. Ze hadden haar speciaal alleen in een kistje gelegd en ik mocht er nog wat bij leggen. Maar het zakje waar ze in lag was zo klein! Dat was wel gek. Mijn man heeft het kistje van de auto naar de oplegger/ auto met lift gedragen en de "werkmannen" vd begraafplaats hebben haar voorin de nis gelegd, zodat ze vooraan lag. (Hier liggen mensen niet onder de grond maar in een nis in een grote muur). Ze ligt op een mega grote en hele mooie begraafplaats waar je met de auto over heen rijdt, zo groot is het. Ze ligt helemaal boven aan en kijkt uit over de stad. Ze blijft daar een of twee jaar en dan moeten we beslissen wat we gaan doen. Misschien kopen we een plekje op een begraafplaats hier in de buurt (we zijn verhuisd). Of ik vraag haar restjes op en we begraven haar zelf. Maar ik weet niet of dat mag en dat lijkt me ook best heftig bij nader inzien... Sorry lang verhaal. Ik zal niet het hele topic hier vol schrijven hoor Stand v zaken hier: moe en prikkelbaar. En beetje ziel onder arm. Onzekere periode dit maar ik laat het maar een beetje over me heen komen. Ik ben erg aanhankelijk aan mijn man en hond en zit beetje in eigen wereldje. Dus wat dat betreft wel echt zwanger Ja ik ben hoog risico zwangerschap nu en krijg extra controles neem ik aan. Ik heb alleen nog niet besloten welk ziekenhuis ik wil. Heb nu wel fijne gyn in Noa's ziekenhuis maar ik heb daar ook een verdrietig gevoel bij en trauma's. Mijn laatste beslissing was dat ik naar een ander ziekenhuis wil (eentje dichterbij ook) maar nu ben ik toch weer onzeker omdat ze me daar niet kennen en ik bang ben dat ik weer moet gaan "vechten" om gehoord en gezien te worden. Maar dat zal min onzekerheid nu wel zijn... Tm week 8 zit ik bij een fertiliteitsafdeling van Noa's ziekenhuis, dat zit ergens anders dus voor nu ok. Misschien even met die gyn overleggen en mijn zorgen voorleggen. 18 juni eerste afspraak.
Ps heb net voor de grap een ovu test gedaan (in het kader van ik heb geen zs testen in huis) en die was knallerdeknal! Meteen vette streep, veel eerder dan de controle streep
Wauw welke geweldige gyn heeft dat gezegt? Heerlijk toch, altijd langs kunnen komen bij spanning! En heel fijn dat alles nog steeds goed gaat!
@ Madelein Heel voorzichtig gezien jouw voorgeschiedenis, maar heeft de vk echt gezegd dat het definitief een miskraam wordt? Hoe ik het namelijk lees is uit de echo gebleken dat de grootte van 5 weken is, dat kan dan toch ook duiden op een latere eisprong/bevruchting? Misschien had je met een paar dagen later al ander nieuws gehad. Wat ik zeg, heel voorzichtig, want wat je hebt meegemaakt zal ontzettend heftig zijn maar misschien hoef je nu nog helemaal niet ervan uit te gaan dat "het weer niet zo mocht zijn." Heb je verder al klachten die op een miskraam wijzen?
@conejita: lijkt me juist heel goed dat je je verhaal over noa hier kwijt kunt, zeker nu je zwanger bent, moet toch veel oproepen. M.b.t. Het ziekenhuis, ik zou in ieder geval je hele dossier meenemen als je wel overstapt. Zou vreselijk zijn als je alles keer op keer uit moet leggen en vechten op iedere extra controle.
Ik snap je helemaal hoor, je trapt niet op een gevoelige plek . Kan sowieso van jullie heel veel hebben omdat jullie hier als enige weten hoe het voelt als het zo vaak mis gaat. Het vruchtje zag eruit als 5 wk zwangerschap. Vruchtzakje met dooierzakje en een inieminie puntje zonder hartactie. Toen zei ik al dat ik dan genoeg wist en het niet goed zat. Maar idd ze vroeg me hoe zeker ik van die 6 wk was. Vrij zeker want voel mijn eisprong altijd goed, ik heb dan 2-3 dagen buikpijn. Het kan dus een paar dagen schelen maar niet een hele week. Ik heb eerder een ma gehad en toen namen de klachten duidelijk af vanaf week 6, wat nu niet zo is. Ik heb verder totaal geen symptomen van een mk. Maar ik heb wel 2 dagen na nod al duidelijk positief getest, wat het volgens mij onwaarschijnlijk maakt dat er echt een week verschil in zit. Misschien ben ik te kort door de bocht geweest, laten we het hopen. Ik hoop woensdag meer te weten, tot die tijd is het gissen...