Welkom meiden.. Jullie vinden hier vast de steun die jullie kunnen gebruiken.. Veel sterkte gewenst de komende tijd..
Voelt een beetje dubbel nu maar: Hier na een erg nerveuze ochtend (was er misselijk van) gelukkig weer goed nieuws. Hartje klopte nog, ben nu 8.5 weken. Klopt met de meting van vorige week, precies een week verder nu. Baby (klinkt heel onwerkelijk ) was al flink gegroeid en zag beginnende armpjes en beentjes en de navelstreng.. allemaal nieuw voor mij Het was fantastisch.. We zagen op een gegeven moment de baby bewegen met zijn armpjes... Super hoor! En omdat ik een hele lieve gyn heb en zij weet hoeveel zorgen ik mij telkens maak, mag ik volgende week weer terug komen..
cdvg: Wat fijn te lezen dat het allemaal goed gaat en dat je een mooie hartje hebt gezien, snap dat het onwerkelijk moet lijken. Ben blij voor je dat het allemaal goed verloopt. Dit moet wel goed komen heb goede hoop als ik het zo lees. Hier aan het afwachten, heb zo nu en dan al wat donker/licht slijmverlies. Klinkt misschien beetje gek maar hoop dat het doorzet zodat wij verder kunnen en het achter ons kunnen laten, en het verdriet een plekje kunnen geven. Hoe hebben jullie het een plekje gegeven? En hoe ga je met het verdriet om? Ik vind het zó moeilijk lijkt wel alsof ik een lopende waterval ben, kan ook aan niets anders denken.
Is dit je eerste miskraam Traum? De eerste keer was voor mij de zwaarste. Ik heb wekenlang veel gehuild. En dat adviseer ik je dan ook, geef eraan toe en stop het niet weg. Praat er zoveel mogelijk over. Het heeft echt tijd nodig en zolang de miskraam nog moet loskomen kun je niet verder. Dus ik begrijp heel goed dat je hoopt dat het loskomt.
Ik herken het wel. Hier ook lopende waterval. Verder nog geen symptomen van mk. Geen slijm of bloed ofzo. Wel soms steken in mijn buik.
@cvdg: super nieuws!! Mooi is dat he als ze gaan bewegen. Ik kon daar met onze Sam* ook geen genoeg van krijgen. @traum: een plek geven kost tijd ben ik bang, en ik moet eerlijk zeggen dat ik met alle mk en de vroeggeboorte nog steeds af en toe heel veel moeite heb. Maar het verdriet slijt en op een gegeven moment zul je merken dat je het alledaagse leven weer op kunt pakken. Ik vond het zelf prettig om de periode van de daadwerkelijke miskraam thuis tr blijven, maar dat is voor iedereen anders. Doe wat goed voelt. Huil als je dat wilt, neem de rust en gun jezelf even om bij te komen.
Na mijn goede nieuws nu wat slechter nieuws.. Ik merkte een klein bultje op, op mijn borst met een ronde vlek eromheen, daar aan vast een rode staart.. Even dokter gebeld en moest direct langskomen. Blijkt dat ik een lymfevat ontsteking heb. Maar ik mag geen penicilline of antibiotica hebben.. Maar zonder dat kan het echt een grove ontsteking worden en eindigen met bloed vergiftiging. Nu eerst 24 uur koelen en hopen dat dit helpt (ben er vroeg bij) en anders morgen toch iets van een antibioticum nemen... Heeft iemand van jullie ervaring met antibiotica en de zwangerschap?
Jemig lekker dan! Er zijn antibiotica die je prima tijdens zwangerschap kan en mag gebruiken, dat zou je huisarts toch moeten weten. Vind dat ze je nu wel bang maken eerlijk gezegd. Als het niet hoeft is het natuurlijk beter van niet, maar als je het nodig hebt gewoon nemen!
Als dat een longontsteking was geworden wel nuage. Bronchitis is op zich niet gevaarlijk namelijk, en vaak ook viraal waarbij antibiotica niet helpt. Een ontsteking zoals cdvg heeft kan wel degelijk gevaarlijk zijn. Voor een blaasontsteking krijg je ook gewoon antibiotica tijdens de zwangerschap.. Alleen niet alle ab zijn veilig en daar zal dus naar gekeken moeten worden.
Er zijn inderdaad zat AB soorten die je bij zws kunt gebruiken, Amoxicilline bv. Dat is een breedspectrum en wordt voor veel dingen gebruikt. Ik kreeg het overigens wel voor een bronchitis deze zws, maar had daarbij ook een holteontsteking en werd gek van het hoesten icm de hoofdpijn.
Ik snap dat er een grens is maar dan laten ze het dus eerst erger worden. Ik neem aan dat de arts koelen nu nig verantwoord vond en als het niet snel genoeg minder wordt hij alsnog antibiotica geeft. Ik kreeg echt nauwelijks nog lucht maar had mooi pech.
Dat neem ik ook aan, dat het nu nog verantwoord was om te wachten. Er zit ook heel veel verschil tussen artsen en denk ook dat de kennis niet overal even goed verdeeld is. Geldt bv ook voor AB bij borstvoeding e.d.
Klopt, hij kijkt morgen weer of het lichaam het zelf aan kan. Tevens zijn er wel antibiotica die je wel mag als je zwanger bent maar die helpen niet tegen deze ontsteking.. Dat is een beetje het probleem. Eerst maar even 24 uur wachten
Sorry maar ik breek even in. Antibiotica geven ze liever niet, zeker niet in het eerste trimester maar als het moet is er een hele rits die als veilig tijdens de zwangerschap zijn geclassificeerd. Onder andere gewoon amoxicilline. Maar je apotheker kan jou en je huisarts beter voorlichten met het farmacologisch kompas.
@cdvg: eerst reageren op het leuke níeuws, super dat baby het goed doet!! Leuk he dat bewegen had ik de laatste twee echo's ook. M.b.t. Ontsteking: niet alle AB helpt bij alles. Misschien weet de arts geen AB die werkt bij deze klacht en met zwangerschap kan. Anders zou ik het heel gek vinden, want amoxiline is heel veel gebruikt tijdens zwangerschappen. Dat weet ie vast wel. Nieuwe meiden: welkom allebei, en heel veel sterkte. Het is heftig en de tranen moeten er uit. Lucht je hart hier als je dat fijn vindt, daar zijn we voor. Hier: morgen echo. Ben nog niet zenuwachtig maar denk er wel veel aan. Voor mijn gevoel ben ik nu al een heel stukje op weg ( mijn mk's waren met 7, 7 en 9 weken, waarbij in alle drie de gevallen de groei al achterliep, waardoor het meer 6, 6 en 8 was) merk dat ik daardoor denk zal toch nu niet meer fout gaan, anderzijds weet ik dat dat prima nog kan, zeker gezien mijn heftige immuun reacties. Vertrouwen hebben is zo eng, durf het niet goed...
Ja klopt hoor dames, amoxilline had de ha het ook over maar dat helpt bij deze ontsteking vaak weinig tot niet. Vandaar.. Ik vind het best een beetje eng, als het maar niet erger wordt.. Dan kan namelijk ook gevaarlijk worden.. Kom op lichaam, doe je best en fix het zelf.... Y30, spannend hoor morgen de echo en fijn dat je nu al verder bent dan eerdere keren. Vertrouwen hebben vind ik ook eng hoor.. Veel plezier morgen.. Hoe laat mag je? Ps dat bewegen was inderdaad echt super
@Cdvg: zorg goed voor jezelf! Wel heel fijn dat je echo weer goed was. @Y30: vertrouwen hebben is eng he? Vlak voor mijn laatste miskraam durfde ik het ook weer vertrouwen te geven nadat we het hartje met 9 weken zagen kloppen...uiteindelijk ging het toch mis. Ik denk dat ik er pas in durf te geloven na de 20-weken echo. Maar iedere stap verder is er wel eentje. Nog even en de eerste drie maanden zijn achter de rug.