Ik hoorde ook laatst het verhaal over hoe wiegendood jarenlang niet door de Nederlandse overheid werd voorgelicht. Ook "niet genoeg bewijzen" terwijl er in Australië al jarenlang voorlichting werd gegeven. En met resultaat. Echt erg Zowieso een interessante docu vind ik het. Anyway ik stop want ik draaf door Sorry dat ie ernogmaals staat maar ik krijg m effe niet weg.
Hey Nuage. Ik heb ook een hystero gehad in Gent. Was ook super bang. Was zelfs vergeten om pijnstillers in te nemen van te voren. Kreeg daar 2 ibuprofen en mocht gelijk gaan liggen. Maar het was geheel pijnloos. Ze gebruiken geen eendebek. Zachtjes gaat de staaf naar binnen met heel veel water. Ik heb alleen een zwaar naar achter gekantelde bm dus ze heeft echt heel veel moeite moeten doen om erin te komen. Maar het deed totaal geen pijn. Hystero was helemaal goed. Klein beetje roze verlies gehad. Alleen toen we naar de auto terugliepen gutste het water uit me. Was helemaal nat. Dus ik zou wel iets van waterdichte molton of iets dergelijks meenemen voor in je auto. Daarna tijdens de terugrit ongi pijn gehad maar was goed te doen.
Interessant Conejita. Iemand anders wees mij er ook al op. Ga het even terug kijken. Gefeliciteerd Tamara, ben benieuwd wat je bloeduitslag aangeeft, wanneer hoor je dit?
Dankjewel voor je verhaal! Toch overweeg ik het af te zeggen. Zie eigenlijk het nut er niet goed van in.
Het hoort bij het standaard onderzoek daar. Ik wil eigenlijk gewoon m'n bloeduitslagen en de MOAT uitslag en dan vind ik het wel mooi. Ben een beetje dwarsig momenteel
@Puhje: hoe gaat het nu met je? Is het uiteindelijk vanzelf op gang gekomen? Wie had er vandaag nou ook alweer een echo? Y30 toch? Hoe is het gegaan, of heb ik eroverheen gelezen? Sorry, beetje moe op het moment.
Hey meiden wat een hoop geschreven, moest er even de tijd voor vinden. @tamara: gefeliciteerd mooi begin zo'n vroege posi test! @tammy: wat fijn dat je je nu zo goed voelt en je cyclus zo mooi op rit is! @marijke: welkom terug! Er zijn i.d.d best veel meiden zwanger hier momenteel. Jij bent al een eind zag ik. Was de 20 weken echo mooi? Hier: de echo was goed!! Kindje ligt 4 dagen voor qua groei en was druk in beweging. Mocht ff hartje luisteren, zo mooi! Heel blij dat ik de extra echo geregeld heb, heeft mijn moraal een boost gegeven. Weer ff zien waar je het allemaal voor doet. Bloedwaarden waren vergelijkbaar met maandag dus o.k. Hopelijk blijft de boel stabiel en kan ik na volgende week weer 1 x per week voor infuus.
Youpie! Y30 wat fiiijjjn. 10 weekjes al. Vraagje; hechten jullie je al aan je beebje vanaf het begin of niet? Ik lag net in bed even tukje proberen maar lukt niet. Zo onrustig. Toen ging ik me op mijn buik concentreren en dacht aan mijn beginnend beebje die daar misschien wel heel hard aan het proberen te groeien is en voelde me zo rot dat ik er nog zo afstandelijk onder ben! Werd ook rustiger toen ik er met mijn aandacht naar toe ging. Was eigenlijk fijn. Maar ben zo bang dat het weer... Nuage, lekker dwarsliggen je bent me er eentje Ik geloof niet dat ik tegen jou in wil gaan
Ik heb net de bloed uitslag door gekregen en mijn hcg was 25 en progesteron was 20.5. Dus ik denk wel oke want mijn nod is pas volgende week zaterdag.
Kan me wel voorstellen. Wilde me niet teveel hechten omdat ik bang was mk te krijgen en toch kwijt zal raken, bij mij helaas ook het geval. Maar je moet vooral niet schuldig voelen. Schijnt dat na verloop van tijd beter word en meer vertrouwen krijg al ben ik zelf helaas nog nooit zover gekome.
@tamara: mooie waarde voor de termijn!! @conejita: ik klets vaak even met baby met mijn handen op mijn buik voordat ik ga slapen. Of het nu goed gaat of niet, hij of zij is er nu en verdient wat aandacht van mama. Maar ik snap je helemaal hoor, ik heb ook momenten waarin ik me wapen. Zo kan ik nog geen felicitaties horen, zeg mensen ook dat nog maar niet te doen, dat durf ik nog niet goed. Zo hebben wij hier denk ik allemaal onze dingetjes. @zembla: shokking! En dan te bedenken dat dat bpa tot een paar jaar terug zelfs nog in baby flesjes zat...brrr. Wij eten eigenlijk nooit uit blik, maar ook niet biologisch. Was de groente wel, maar dat schijnt niet voldoende te zijn.
Conejita klinkt bekend hoor, hier pas hechten na de 12 weken als je ook echt een kindje op de echo ziet. Enne, ik ben best lief hoor hihi alleen zwaar ziekenhuismoe! En misschien wel zwanger, zo voel ik me in ieder geval wel en had net een echte tuurstreep dus afwachten. Y30 wat heerlijk zeg!
@nuage: tuurstreep nu al! Wauw. Wanneer ook al weer NOD? Hier: net zelf even goed naar de bloedwaarden van gister gekeken (had straks alleen zijn advies bekeken) en die blijken dus helemaal niet zo o.k. De treg's zijn welliswaar nog steeds 2 (toen het slecht ging was die waarde 1) maar alle aanval waarden zijn weer net zo beroerd als eind mei. Dr.P dus toch maar weer gemaild (hij zal wel moe van me worden) met de vraag niet beter toch weer prednison 2,5 mg omhoog. Pfff
Het is wel een échte tuur hoor, niet op de foto te zetten enzo dus kan nog alle kanten op gaan. Maar vandaag 8 DPO dus tja haha wat wil je. Jeetje wat een stress steeds zeg met de waardes. Hoop dat hij een beetje snel antwoord geeft.
Nuage, een tuurtest, echt waar? Dat zou echt super zijn!! Wanneer ga je weer testen! Y30 oh wat onzeker weer met die waardes. Hopelijk krijg je snel bericht. Conejita, ik durf mij ook nog niet te hechten hoor.. Durf zelfs geen banner te nemen. Veel te bang dat het alsnog misgaat en ik dan overal weer afstand van moet nemen. Om die reden durf ik nu ook mvm niet te bellen.. Vorige keer vond ik het zo confronterend om die flessen hier nog zo lang te hebben.. Maar goed dat is natuurlijk niet echt een goede reden. Twijfel dan ook of ik gewoon moet bellen, alle beetjes helpen toch?!
Y30, fijn dat je echo goed was. Maar weer balen van je immuun waarden. Je zat op 20 toch? Dus nog genoeg ruimte om op te hogen. Heb je last van bijwerkingen aangezien je het al een aantal weken neemt? Conejita, misschien helpt meditatie/visualisatie je wat dichterbij je kindje te komen. Alle positiviteit is goed toch? Ik gebruik er een meditatie CD voor The IVF Belief CD van Helen McPherson. Zij neemt je mee naar je baarmoeder. Ze heeft een hele fijne stem en ik val er ook vaak van in slaap. Te koop via Amazon.co.uk Echt een aanrader! Ook Zita West heeft zwangerschapsmeditatie CD's maar die heb ik niet uit geprobeerd. Ik sta er anders tegenover. Ik heb altijd tot in iedere vezel van mijn lichaam genoten van mijn zwangerschappen. Bij de eerste zwangerschap kwam dat gevoel van diep van binnen. Tot op de dag van vandaag ben ik blij met de bewuste herinneringen. Ook al is er nu nog geen kindje. Die herinneringen en gevoelens blijven me altijd dierbaar.
@Cdvg en Conejita: ik heb hetzelfde. Daarom durf ik ook nog geen banner te nemen. De laatste keer had ik me wel al enorm gehecht en toen was de klap zo groot toen het alsnog mis ging.