Na miskraam veel steken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nerotje, 22 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nerotje

Nerotje Actief lid

20 okt 2015
    193
    37
    28
    Goedemorgen dames,

Ik heb begin oktober een miskraam gehad.
    Sinds de miskraam zijn er een aantal dingen flink veranderd en vraag me af of andere hier ervaring mee hebben.

Voordat ik wist dat ik zwanger was had ik al dagen steken onder in mijn buik.. 4 dagen na de positieve bloedtest kreeg ik mijn miskraam.
    Ik heb hier 3 dagen bloeding van gehad.. het is dus ontzettend snel gegaan.
    Hierna heb ik continu steken gehad ter hoogte van mijn baarmoeder, na 4,5 week kwam mijn menstruatie weer netjes (6dagen) en vervolgens weer na 3,5 week, alles loopt dus gelukkig redelijk normaal.

Echter blijf ik in de periodes tussen mijn menstruatie steken houden...
    Niet alleen pijnlijk maar ook word ik hier erg onzeker van..

Ik heb na mijn miskraam 2 maal een vervolg afspraak gehad bij de gynaecoloog, hierbij hebben ze echo's gemaakt, bloed afgenomen en uitstrijkjes gemaakt, alle uitslagen waren goed en dus geen reden voor paniek.

Kan het zijn dat door de zwangerschap me lichaam zo is veranderd dat ik nu andere symptomen heb dan dat ik gewent ben.

Ik merk ook dat ik er emotioneel blijf (dacht eerst dat het de hormonen waren) ik ben normaal gesproken helemaal niet huilerig, echter kan ik nu janken om alles zeer frustrerend omdat ik dit niet gewent ben van mijzelf .

We zijn op het moment wel gewoon bezig om zwanger te raken, ik word alleen zo onzeker van al die gekke dingen.

123boontje00 vindt dit leuk.
  2. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Hoi,
    Ik vind het erg voor je dat je ook een miskraam hebt gekregen. Hoeveel weken was je zwanger? Verdrietig is dit he?!

Ik herken wel wat je beschrijft. Ik heb afgelopen jaar drie hele vroege miskramen gehad met 4,5 tot 5,5 week alledrie. De laatste twee waren eind oktober en begin december.
    Ik zit nu weer in mijn vruchtbare dagen aan mijn afscheiding te merken. Ik had nooit eerder last van mijn borsten tijdens de ovulatie. Nu wel. Ze zijn opeens pijnlijk geworden. Dit had ik eerder nooit. Ook had ik een licht menstruatieachtig gevoel tijdens/voor de ovulatie deze maand. Ik voelde mijn baarmoeder een beetje zeuren, heel lichtjes. Dit heb ik nog nooit gevoeld. Mijn borsten worden wel standaard een week voor m'n menstruatie gevoelig en gespannen. Verder nooit, behalvetoen ik zwanger was.
    Daarnaast voelde ik ook mijn baarmoeder nog kleine steekjes geven een tijdje na de bloedingen afgelopen maand. Dit vond ik erg verwarrend, omdat ik toen toch weer ging hopen dat het misschien nog goed zat en het geen miskraam was.... (ik heb dit elke keer gehad, twijfel en hoop dat het toch goed zat, heel onredelijk maar ik vond het moeilijk om het zwanger zijn los te laten. Nu lukt het me ietsje beter en houd ik mezelf minder voor de gek.)

Ik denk dus ook dat je lichaam een beetje kan veranderen door een zwangerschap te hebben gehad, hoe kort deze kennelijk ook was.

Herkennen meer vrouwen dit? Ik ben ook benieuwd.

3. Nerotje

Nerotje Actief lid

20 okt 2015
    193
    37
    28
    Hoi Jaetje85,

Bedankt voor je reactie, wat naar om te horen van je meerdere miskramen!

Ik was 6 weken zwanger, wist het pas een aantal dagen maar ben er echt goed kapot van geweest(soms nog emotioneel erover)

Vreemd toch hoe het allemaal zo kan veranderen, voor me miskraam had ik alleen voor mijn menstruatie gevoelige borsten en zeurende rugpijn.
    Het vervelende is dat die steken niet alleen tijdens mijn ovulatie is (was dit maar zo dan wist ik een beetje waar ik aan toe was) maar de steken beginnen zodra mijn menstruatie stopt en stoppen pas als de volgende menstruatie begint. (misschien ook wel tijdens mijn menstruatie maar dat ik dat niet merk door de hevige buik en rugpijn)

Hierin herken ik mezelf enorm, ik heb van mijn miskraam maar 3 dagen bloeding gehad en had toch de hoop dat het misschien onschuldig zou zijn omdat je toch wel veel leest dat het over het algemeen een week tot 2 weken kan duren, ik had verder ook geen buikkrampen of rugpijn (terwijl bij mijn menstruatie ik soms niet meer kan lopen van de pijn) en ondanks dat je jezelf er op voor probeert te bereiden blijft het een klap in je gezicht als het dan echt weg blijkt te zijn.

Ook ik zou nu in mijn vruchtbare periode moeten zitten, echter laten de ovulatie testen nog niks zien (ook zoiets waar ik me weer druk om kan maken)
    Dit is de laatste maand dat ik die testen gebruik, ik maak mezelf alleen maar gek ermee...

Hoop in ieder geval dat het bij jou (en uiteraard ook bij mij) snel raak is en dat je van een volledige zwangerschap mag gaan genieten.

4. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Dat hoop ik ook voor jou! Een mooie zwangerschap!

Die aanhoudende steken van jou... Dat is wel vervelend voor je, zeg!
    Heb je je huisarts en/of gynaecoloog hierover verteld? Vast wel, maar ik vraag het even voor de zekerheid.
    Zoja, wat zeggen zij hierover?
    Ik zou daar ook bezorgd over zijn en zou zeker even polsen of dit verder onderzocht moet worden. Een zwangerschap, al is het pril, is toch een hele verandering in je lichaam en er blijft wel eens iets achter, ookal doet je lichaam z'n best je baarmoeder weer leeg te maken. Maar voor hetzelfde geld komt het vaker voor en hoef je helemaal niet ongerust te zijn. Ik had zelf ook het idee dat mijn baarmoeder nog even 'gevoelig' bleef na de bloedingen.

Je schreef al over echo's/controles. Daar zouden ze het wel moeten zien, of er nog iets zit, neem ik aan. Je schrijft dat je inmiddels alweer twee menstruaties hebt gehad, en daar tussenin die steken. Dan lijkt het me dat je cyclus weer normaal op gang is gekomen. Maar als het zo blijft, zou ik het zeker nog eens aan je huisarts vertellen, dat je er last van blijft houden. Of beter nog, deze week nog even vragen, mocht je dat nog niet hebben gedaan. Doen, hoor! Je gezondheid is belangrijk.

En naast het lichamelijke......... zijn miskramen iets super verdrietigs en het is echt even een (klein of groot) rouwproces(je). Met boosheid, verdriet en angst, het hoort er bij en het is persoonlijk hoe heftig je dit beleeft, denk ik. De één denkt al snel weer vooruit en de ander blijft nog even langer 'hangen' in het verdriet/gemis. Ik lees hier wel eens over vrouwen die nog veel later miskramen krijgen (soms nog met 11 weken), en dat lijkt me nog veel heftiger dan die van mij. Ik denk sinds dit jaar: welke vrouwen om mij heen hebben dit ook meegemaakt? Misschien wel veel van de vrouwen die we kennen! Ik vind het wel een verdrietig idee dat we dit eigenlijk vaak voor onszelf houden en liever 'goed nieuws' brengen. (ik ook hoor)

Maar of je nou kort of lang met het idee rondloopt dat je een kind verwacht, het is allebei heel verdrietig en je moet aan het idee wennen dat het niet meer zo is dat je zwanger bent. Ik heb me nooit laten checken (alleen de eerste keer omdat ik toen zo twijfelde), maar dat is misschien wel een goede manier om met je neus op de feiten gedrukt te worden. En misschien goed voor je verwerking, dat je zeker weet dat het echt weg is..... Dat heb jij dus ook gezien, lees ik?

Veel sterkte iig en hopelijk weet je gauw waar je aan toe bent.
    Bel je je huisarts? Telefonisch spreekuur kan vaak ook he!

Liefs!

5. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier is alles sinds de miskraam een stuk gevoeliger. Ik voel de eitjes groeien, de eisprong doet pijn en vanaf de eisprong veel krampen en rugpijn, heel veel steken in mijn onderbuik en rond de navel, mijn borsten zijn tegenwoordig gevoelig. Kort gezegd, ik voel gewoon alles in mijn lichaam. Beetje jammer, want ik wil er niet zoveel mee bezig zijn, maar dat is erg lastig op deze manier.

Deel Deze Pagina