7 weken zwanger, groei onvoldoende: gyn verwacht een miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door esmeralda1975, 11 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmeralda1975

11 jul 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal
    Ik ben via IVF zwanger geworden en ben inmiddels 7 weken en 2 dagen gerekend vanaf de punctie. Vandaag hadden we de echo om te kijken of er hartactiviteit is. Die was er maar de groei was echter van een embryo van 5 weken... Daarnaast blijkt de aanhechting naar de baarmoeder niet helemaal goed te zijn. Er zit een oude bloeding (hematoom) tussen. De gynaecoloog gaf aan dat ik komende week een miskraam kan verwachten.

Het gekke is dat het me niet verbaasd. Ik heb geen gevoel van contact gehad met dit kindje. Bij mijn vorige (inmiddels knulletje van 3) had ik dat gevoel wel. Het gekke is dat ik vandaag na het zien van het hartje meer vertrouwen heb dan ervoor. Ondanks het doem scenario

Volgende week een tweede echo en dan maar kijken.
    Wie heeft iets dergelijks meegemaakt en hoe is dat afgelopen?

2. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Wat erg voor je.. Hoop dat er toch een wonder gebeurd. heb geen ervaring maar wens je veel sterkte <3

3. ElinevK

ElinevK Bekend lid

29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    Ik heb niet dezelfde ervaring, bij ons werd een leeg vruchtzakje geconstateerd. Wat bijzonder wat je gevoel doet, van geen gevoel van contact naar vertrouwen na de echo. Erg spannend voor je, ik hoop dat je een mooie echo mag hebben!

4. esmeralda1975

11 jul 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was niet verrast door het slechte nieuws. Het gaf tenminste invulling aan dat onbestemde gevoel dat ik had vanaf het begin....
    Waar ik nu erg bang voor ben is dat dit heeeeeel lang gaat duren en dan alsnog fout gaat. Ik hoop dat het goed komt maar als dat niet zo is, dan hoop ik dat het snel over is.

Heeft echt niemand ervaring met achterstand in groei in deze fase van de zwangerschap? :(

5. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Bij mij werd een echo gedaan met 7.2 hier was een vruchtzak van 8 wkn te zien maar het vruchtje was nog maar 3mm. De week erna had ik ineens een vruchtje wat bij 8.5 paste met een kloppend hartje. Ik ben dus 3 dagen vooruit gezet terwijl ik dacht een week achter te lopen. Wij zijn van mening dat de eerste echo is afgeraffeld waardoor we niets zagen. Het gesprek was ook helemaal niet prettig nu bij een anderen gyn.

6. esmeralda1975

11 jul 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het ook mee kan vallen....
    Dank voor jullie reacties en het medeleven

7. esmeralda1975

11 jul 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde even de afloop registreren omdat ik zelf ook heel geel gegoogled heb op zoek naar info en ervaring.
    Helaas geen hartslag meer vandaag. Groei ook nauwelijks doorgezet. Nu miskraam opwekken met medicatie.

Iedereen die dit leest en dus waarschijnlijk bezig is met mogelijke miskramen: heel veel sterkte en een hele dikke knuffel.

8. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Veel sterkte :(
    Het js allemaal erg verdrietig en Extra lief dus dat je aan alle googlende vrouwen denkt.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    He wat verdrietig...sterkte meid.

10. Adrienne1

Adrienne1 Actief lid

17 jul 2014
    139
    0
    16
    Veel sterkte de komende tijd,, wij zitten in dezelfde periode,, alleen denken/hopen ze dat het bij ons 'vanzelf' weg gaat, maar ik ben ook iets minder ver als jou, vorig jaar bij onze bbz hebben we wel medicatie gehad, dat zouden ze nu liever niet weer geven..

Ik weet dus wat je door moet maken , helaas..
    Sterk blijven! (dat valt niet altijd mee, ik kan dat zeggen)

Lieve knuffel!!! x

11. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Heel veel sterkte de komende tijd &#128536;

Deel Deze Pagina