Hier: vandaag precies 5 jaar actief op dit forum/topic. En eigenlijk vind ik het een mooi moment om gedag te komen zwaaien op dit topic. (Blijf alleen nog een paar hoog zwangere dames op ander topic volgen tot zij binnenkort hun grote wens eindelijk in hun armen mogen sluiten). Veel van de nieuwe mensen heb ik door de drukte thuis nog niet zo goed leren kennen, en omdat ik zelf weinig imput meer heb voor dit topic, voelt het alsnog vreemd om te stoppen, maar wel o.k. Alle informatie over de route naar dr.p, voor mensen die denken aan een immuun oorzaak voor hun miskramen heeft nuage van mij gekregen voor de (toekomstige) patiëntenvereniging. Ik wens iedereen hier het beste, dat ieders kinderwens heel snel in vervulling mag gaan. En voor de mensen die hier lang geleden (2011/ 2012) schreven en misschien af en toe nog meelezen, bedankt voor alle adviezen en het wijzen van de weg via het boek van Allan Beer naar dr.p. Ik ben er van overtuigd dat ik zonder dit topic geen kinderen had gekregen omdat ik niet had geweten dat er zo veel mis is met de medische wereld op gebied van miskramen hier in NL, en de juiste vragen niet had gesteld. Dan heb ik nog 1 belofte gedaan (en belofte maakt schuld) ik heb nog een vooraad zwangerschapstesten en ovulatietesten (meeste van zwanger en k...) een grote vooraad Utro en een paar strips prednison 5 mg. Wie kan ik er mee helpen? Stuur maar een PB
Y30, jammer dat je weggaat maar op een gegeven moment is het moment gewoon daar. Het is in ieder geval eind goed al goed nu je je gezinnetje compleet hebt gemaakt. Dat zal veel mensen hier steun geven en moed. Ik wens jou en je gezinnetje alle geluk toe na de weg die je voor hebt afgelegd! Veel liefs!! (En ik stuur je graag een pb over de z&k testen)
Zonnetje hoe is het gegaan? Hoe is het met jou Maani? Y30 wat een mooie woorden. Word nieuwsgierig door je woorden over die dokter, ik ga het topic eens teruglezen. Ik heb je een PB gestuurd. Veel geluk in de toekomst met je kleine wondertjes!
Y30, geniet van je gezinnetje! 💋 Frummels, hier gaat t wel wat beter. Ben benieuwd hoe lang t bloeden blijft aan houden. Hoe is t met jou? En om nog op je bericht van laatst te reageren, het zwanger worden gaat bij mij inderdaad belachelijk snel. Alleen blijft het de afgelopen 3x dus niet meer zitten. Bij m'n zoontje was ik in 1 maand zwanger, dat was al shocking maar het verliep goed en voelde me onwijs gezegend!! Toen we voor een tweede gingen weer in de 1e maand zwanger, maar dit werd m'n eerste miskraam. Daarna besloten even te pauzeren omdat we net een bouwval gekocht hadden en midden in een enorme verbouwing zaten. Na de verbouwing gingen we er weer voor en weer binnen 1 maand zwanger. Dit werd miskraam nr 2. En net als jij nu wilden we toch nog door gaan in de hoop dat t de derde keer goed zou gaan en je raad t al.. Weer aansluitend na de tweede miskraam zwanger zonder menstruatie ertussen. Dit is onlangs miskraam nr 3 geworden. Nou heb ik vaak de opmerking naar me hoofd geslingerd gekregen van mensen, wanneer komt die tweede? "Jij bent toch zo weer zwanger!!" Super fijn om zo snel zwanger te raken, maar als het niet blijft zitten dan bereik je daar nog niks mee! De gyn zei laatst tegen me dat er normaal gesproken een natuurlijke selectie plaats vindt bij het zwanger worden. En dat vrouwen die heel makkelijk zwanger raken ook er tegenaan kunnen lopen dat het lichaam elk vruchtje maar pakt (dus ook de slechte). En dan na een aantal weken dat t lichaam t alsnog af stoot als t niet goed blijkt te zijn. Ik vraag me af of dat werkelijk zo is en wat je er dan aan kan doen. Want dat zou betekenen dat we bij onze eerste zwangerschap van ons zoontje dus eigenlijk 'geluk' hadden en nu steeds pech. Ik geloof daar zo niet in.. Maar goed, vandaar dat ik dit keer dus die onderzoeken af wacht. En ik snap jou ook heel goed hoor! Wat dat betreft is het allemaal niet vanzelfsprekend. En ben ik door m'n eerste zwangerschap soort van verwend! Doordat ik direct zwanger raakte en het ook goed verliep. Dan sta je hier echt niet bij stil. Maar na m'n laatste MA,.. daar heb ik wel een behoorlijke barst van in m'n hart.. Des te meer waardeer ik wel wat ik wel heb! En voel ik me onwijs gezegend met m'n zoontje!
Heb uiteindelijk 3 tabletten ingebracht. 4e is verloren gegaan. Nergens last van gehad. Bleken wel hun werk gedaan te hebben... Bmm was zacht en stond wat open. Vruchtje zat er nog en alles goed in beeld kunnen brengen. Hierna curretage gedaan en achteraf nog ern hysteroscopie. Geen bijzonderheden. Wel flinke nakrampen die je eigenlijk ervoor verwachtte ivm de cytotec. Vruchtje zat niet in t littekenweefsel dus helaas geen reden gevonden voor deze mk. Y30 jammer dat je weggaat. De reden is fantastisch maar je kennis was (helaas) veel waard. Wens je t aller beste toe !
Maani lijkt een beetje op mijn verhaal. Heb net mijn derde zwangerschap achter de rug binnen 1,5 jaar tijd. En tevens mijn derde miskraam Iedere keer blij dat het raak is, maar meteen de vraag voor hoelang. Veel verdriet en teleurstelling lees ik hier. Herkenbaar. Zwanger worden is al een ding, maar zwanger blijven is duidelijk geen vanzelfsprekendheid.
Maani ik heb net als jij dat ik altijd binnen 2 maanden weer zwanger ben. Inmiddels ben ik voor de 12e keer zwanger. Eerst dacht ik ook aan die natuurlijke selectie die dan fout gaat, omdat we telkens zo snel zwanger raken, maar nu denk ik dat er meer aan de hand is want 11x pech lijkt me niet. Ik heb die onderzoeken inderdaad ook gelezen over natuurlijke selectie en misschien is het deels waar. Daarnaast heb ik alle onderzoeken zo'n beetje gehad en er is nergens echt iets uitgekomen bij ons. Behalve dan bij 2 stollingsafwijkingen dat mijn waardes wel verhoogd waren, maar nog niet zo hoog dat ik die afwijking heb en ik heb meegedaan aan het NK cellen onderzoek en daar is ook uit gebleken dat ik verhoogde NK cellen heb, maar ook weer niet significant verhoogd. Nu via Gent fraxiparine, utro en prednison, maar dat heeft de afgelopen 2x ook niet mogen baten..nu hopelijk wel.
Marjol,, hoe ver ben je nu? Wanneer echo? Zonnetje, fijn dat het allemaal goed verlopen is. Hoe wel het moeilijk blijft (vond ik tenminste) om zonder antwoorden weer verder te moeten. Heb je veel littekenweefsel dan? In ieder geval was je snel weer zwanger. Hopelijk dus nog een keer zo snel en dan de goeie!!
Ben a.s. zaterdag 7 weken en dan heb ik volgende week woensdag de 17e de eerste echo. Ben benieuwd. Ben heel moe en ook veel last van nare geurtjes en misselijkheid. Heb het idee dat het nu meer is dan de andere keren, maar zeker weten doe ik het niet meer. Hoop dat het een goed teken is, maar bij ons valt er niets over te zeggen...kritieke punt ligt bij mij tussen de 7 en 13 weken. Dus we hebben nog even te gaan
@Marjol: sterkte de komende periode. Wel hoopvol dat je veel kwaaltjes hebt, maar ik begrijp het heel goed dat ke daar nu nog weig hoop uit kunt putten. Dat kon ik ook niet in ieder geval. Ook ik ben overigens iedere keer heel snel zwanger. Dat er soms wat tijd tussen de miskramen zit heeft te maken met zelf ingelaste pauzes omdat we tijd nodig hadden om bij te komen. Bij mij is ook alleen een dubieuze stollingsafwijking gevonden en ik slik nu wel Ascal, maar pas vanaf week 8. Dus of dat het is? Verder ben ik op aanraden van de acupuncturist silicium gaan slikken en algenolie (omega3). Het schijnt wel dat meerdere vrouwen baat hebben bij het slikken van extra silicium.
Pff wilde morgen gaan werken steekt manlief er een stokje voor. Ben er zo klaar mee dat thuiszitten..
Wat doet silicium? Ik zag bij de drogist dat het voor sterke botten en nagels was. Dus iets met kalk verhogen?