Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 9

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nuage, 24 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf nooit in Gent geweest maar ik heb van alle anderen echt het idee dat je ze kunt vertrouwen. Heb je overigens helemaal geen nieuwe afspraak meer gepland staan? Is het niet handig om er altijd eentje "op voorraad" te hebben, ook al zeg je m misschien af?

2. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat ga ik ook zeker inplannen maar ze hoopte me daar niet meer terug te zien zei ze ;)
    Maar ik ga ze toch voor mijn gemoedsrust er even over mailen. Ik wil niet 'verwend' doen oid maar ik vind het echt heel merkwaardig dat ik nog niet zwanger ben geraakt eigenlijk. Ik heb er nooit langer dan 3 keer over gedaan. Nou wil best gewoon geduldig zijn en ik besef me dat dat heel luxe was maar ik wil gewoon iig uitsluiten dat het wellicht toch door iets in mijn baarmoeder komt.

Nou ik mail ze deze week wel en ik zal toch eens een afspraak alvast inplannen :)

Trouwens Eef, wat waardeer ik jouw betrokkenheid hier op het forum! Wanneer je strx je kindje hebt en minder hier zult posten ga ik je onwijs missen hoor! :)

3. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Dan moet je dat zeker doen. Mijn idee is dat als je zoiets in je hoofd hebt zitten, dat je dan maar beter even actie kunt ondernemen anders blijft het knagen. Het is niet voor niks dat ik de nipt-test heb gedaan ;)

En actief...ik moet zeggen dat in deel 7 en 8 van dit forum (daarvoor was ik er niet) de meeste meiden erg actief waren. Daar heb ik heel veel steun aan gehad. Ik kom nu zelf ook iets minder want ik loop ook mee op het vervolg forum voor de zwangeren, maar ik wil graag weten hoe het hier gaat. En als ik iets kan bijdragen doe ik het graag. ik hoop zo dat de meiden die ik hier al langer volg, straks ook goed nieuws krijgen!

Waar zit je nu ergens in je cyclus?

4. Xuxa81

Xuxa81 Lid

4 okt 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Skye, hoeveel maanden is het u geleden van je laatste MK? Hier ook al weer de 6e ronde sinds laatste MK en weer op het wachtbankje. Nu dat endometrium goed was op de echo merk ik dat ik erg ongeduldig begin te worden, en dat is 'gevaarlijk'. Want goed endometrium betekent niet dat ik nu opeens direct zwanger ben en blijf! Vreselijk frustrerend. Heb sowieso het gevoel dat het bij mij lang duurt vergeleken met de meeste meiden hier 😢.

Waarom wil Gent jou IVF aanbieden vanaf de zomer? Omdat je niet zwanger wordt of ivm de miskramen?

5. Xuxa81

Xuxa81 Lid

4 okt 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, en De Sutter hoopte mij ook niet meer terug te zien haha! Dag is natuurlijk haar standaard zinnetje 🙈.
    Ik heb haar net ook gemaild met de vraag of ik endometrium nu verder moet monitoren of dat het nu gewoon goed is. Hebben jullie wel eens gehoord dat het netjes opbouwt maar te snel weer afbreekt ofzo?

6. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Eef, ik zit nu te wachten op de menstruatie. Vanaf nu zijn de onderzoeken wel echt afgerond en kan ik er weer tegenaan. Maar ik had wel eerder zwanger kunnen worden.
    Ook weet ik niet of vorige keer echt meetelt want ik ovuleerde de dag na de hsg en de hystero. Maar het had wel gekund in principe.

Xuxa, ik zit nu in de 4e ronde na de mk eind oktober. Ik vind het toch n beetje vreemd...kijk, ik heb liever dat t iets langer duurt dan weer snel zwanger en een miskraam, maar ze hebben best een litteken gezien en iets wat leek op een verkleving. Ze hebben besloten er niets aan te doen. Dat vond ik op dat moment prima ik vertrouw ze compleet. Maar nu thuis ben ik er na een paar dagen weer aan gaan twijfelen.

En ivf mocht ik meteen doen omdat het in aug een jaar geleden is vd laatste zwangerschap. Geen idee wat hun beleid daar eigenlijk over is. Maar dan wil ik wel meteen de hele mikmak van screening en assisted hatching en wat ik allemaal niet gelezen heb. Anders is t denk ik zonde van de tijd. Maar of ze daar dan in meegaan? Geen idee.

Frusterend is het he? Dat t toch op zich laat wachten...

En dat ze 'ons niet meer terug willen zien' zal wel zo'n standaard zin zijn die ze op en seminar ergens hebben gehoord en waarmee ze ons willen steunen ;)

7. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    En Xuxa hoe bedoel je dat het endometrium
    zich weer snel afbreekt? Ben je snel ongesteld na de eisprong?

8. Xuxa81

Xuxa81 Lid

4 okt 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jouw vraag is eigenlijk heel grappig Skye, want dat is het antwoord van Gent. Ik hoef me geen zorgen te maken dat het voortijdig weer afbreekt want dan zou je idd bloedverlies hebben. Ik hoef ook geen echo's meer om het te vervolgen. Maw: voor nu ben ik volledig ontslagen uit het medische circuit. Ik gebruik alleen utrogestan vanaf eisprong.

Nu nog ff zorgen dat ik weer zwanger wordt 😢. T duurt toch wel erg lang telkens hoor (behalve die 3x achter elkaar afgelopen zomer). Heel frustrerend helemaal nu dat ik weet dat alle lichten op groen staan. Ik weet dat je pas na een jaar mag piepen maar ja, wij zijn nu 1,5 jaar bezig voor nr 2, zo ervaart mijn gevoel dat.

Hoe lang duurt/duurde het bij jullie tekens? Hoe gingen jullie om met je 'geduld'?

9. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Marjol had jij nou vandaag al een gesprek in het ziekenhuis? Hoe os het nu met je?

Mm85 gefeliciteerd met je goede echo! Slik jij nu nog steeds utro?

10. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Xuxa bij mij duurde het de eerste keer 4,5 maand (ronde 5) en de tweede keer 6 maanden (ronde 6, maar eerste ronde geen eisprong). Kleine twee weken geleden na tweede miskraam weer ongesteld geworden zonder eisprong. Ik hoop dat ik niet weer een half jaar of langer moet wachten!

11. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Nou Xuxa dan heb ik je vraag toch nog soort van beantwoord haha
    Ja, dan krijg je een bloeding. Anders zit t er nog :)
    (Last time I checked op de echo toen mn menstruatie een keer leek uit te blijven)

En bij ons altijd binnen 3 keer zwanger geworden tot nu toe dus dan denk je dat dat voor jouw lichaam 'normaal' is. Ik vind het niet erg om gewoon geduld te hebben als alles maar wel nog goed is van binnen...

Maar vind het best lang duren nu en ik ga eerlijk gezegd niet super goed om met mijn geduld...deze week echt een beetje een dipje gehad bij de negatieve test :(

Hoe doe jij dat?

12. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Marjol, benieuwd hoe het met je gaat?

Ook met jou Frummels!

13. MM85

MM85 Lid

8 jun 2015
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Frummels; Dankjewel.. Ik gebruik nu naast asprine en prednisolon ook nog utro inderdaad. Heb vrijdag een nieuwe echo. Heel erg spannend. Probeer echt dag voor dag te leven. Niet vooruit kijken.

Ik was ook altijd vrij snel zwanger (binnen 2 a 3 keer), maar het heeft ook eens wat langer geduurd. Ik zei toen ook al, liever wat langer erop wachten en dan goed zwanger, dan steeds zwanger en dan mis.. Dat kost ook veel tijd. Maar goed, we kunnen het niet plannen zelf. Sterkte met wachten. Ik duim voor jullie, dat jullie snel een positieve test hebben en dan mooie echo's!

14. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Mm85 wat fijn dat je weer naar een echo kan toeleven op korte termijn! Hoeveel utro neem je op een dag als ik vragen mag? En is dat oraal of vaginaal?

Skye met mij gaat redelijk goed, op wat ups en downs na. Ik denk dat ik over een paar dagen weer een eisprong heb dus dat is fijn! Heb ik weer een NOD om naaruit te kijken.

15. MM85

MM85 Lid

8 jun 2015
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Tuurlijk mag je dat vragen Frummel :). Ik neem 3*2 pillen a 200mg vaginaal verdeeld over de dag. Spannend bijna weer de wachtweken in. Nou ja toeleven naar de echo... Ik probeer het te negeren eigenlijk, maar tegelijk toch hoop te houden. Heel dubbel dus.

16. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Frummels, ja tuurlijk zijn er die ups and downs, die heb ik ook...en focus je idd maar lekker op die eisprong en nod :)

Mm85, dankjewel! Hoop dat je een prachtige echo hebt!

17. Xuxa81

Xuxa81 Lid

4 okt 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames, wat weten jullie over (te laag) AMH? Wat betekent dat nou precies? Ik schrok zelf behoorlijk van mijn waarde (0,4) maar De Sutter was heel laconiek, die zei dat het alleen zou betekenen dat ik bij eventuele IVF geen 15 maar 8 eitjes zou hebben, maar IVF is helemaal niet aan de orde. Ik heb iedere maand een eisprong en op iedere echo zijn er altijd 3 tot 5 follikels zichtbaar dus na ons gesprek in Gent heb ik het helemaal naast me neergelegd (dat BMS was belangrijker). Maar nu blijft het toch door mijn hoofd spoken... Ik laat het denk ik sowieso nog een keer prikken komende week want uitkomsten kunnen wisselen, maar wat zegt het jullie?

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    AMH zegt iets over je eicelvoorraad maar niet over de kwaliteit. Het kan dus dat je iets eerder in de overgang zou gaan dan iemand met een hogere AMH, maar niet volgende week al ofzo. Mijn amh vind ik ook laag die was 0,9 ofzo (of lager) maar de Sutter zei er niet eens iets over.

19. Xuxa81

Xuxa81 Lid

4 okt 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff, thanks voor je respons Nuage. Zat er toch over te malen sinds gisteren en kan er online weinig over vinden.
    Omdat ik niet (meer) heel snel zwanger word dacht ik opeens, misschien zijn mijn eitjes gewoon slecht omdat ze bijna op zijn.
    Maar goed, als ik in augustus nog steeds niet weer zwanger ben dan gaan we naar LUMC voor gesprek omdat het dan 12 rondes geleden is. Dan kan ik wel aangeven dat AMH laag was. En ik laat het via mijn man nog wel even een keer prikken binnenkort omdat uitkomsten niet altijd betrouwbaar zijn. Ik vraag me overigens wel af waarom Gent het dan prikt...
    Nu weer even naar de zen modus waar ik in zat de laatste tijd haha.

20. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Xuxa, ik had een AMH van 0,7. Dat was dan ook de enige afwijkende waarde in alle onderzoeken die zijn gedaan. Ik heb daar dan ook veel naar gezocht op internet. Echt heel veel. Zonder duidelijk antwoord te vinden. Het geeft inderdaad aan dat je eicelvoorraad niet meer zo geweldig is. Maar aangezien ze bij jou (bij mij ook) nog wel eitjes zien, en je zwanger raakt, moet je je er niet op vastpinnen. Bij IVF wordt er wel veel naar deze waarde gekeken, maar dat is ons probleem niet.

Ik heb wel wat engelse artikelen gevonden die lage AMH ook relateerden aan slechtere kwaliteit (het onderste uit de kan - effect). Maar ik heb het altijd raar gevonden dat ik met die lage AMH zo snel zwanger raakte terwijl de meeste vrouwen met een lage AMH helemaal niet zwanger worden of heel moeilijk (POF).

De meeste gyn's zijn er ook heel laconiek over. Die van mij heeft het ook altijd naast zich neergelegd. En andere gyns die ik tegenkwam op het parcours ook.

Mijn idee was misschien dat ik een immuun probleem heb (nog niet onderzocht met de huidige miskraam onderzoeken) die ergens die AMH waarde onderdrukt. Maar dat is ook maar een idee van mezelf.

In ieder geval zijn Nuage en ik er zwanger mee geworden! En mijn collegaatje is zwanger geworden op haar 40e en een paar maanden na de geboorte was ze in de overgang. Ongetwijfeld was haar AMH dus ook super laag, wat haar laatste zwangerschap niet in de weg heeft gestaan...zonder miskramen !

Deel Deze Pagina