Vandaag hystero in Gent gehad. Heel klein litteken waar t septum heeft gezeten. Geen witte vlekken zoals eerder gedacht werd. Litteken bijgewerkt. Niet de oorzaak van mk 4.. 26-5 terug naar de sutter. Toch kleine afwijkingen in m'n bloed blijkbaar. Jopen dat we daar nu iets aan gaan doen. M'n baarmoeder is blijkbaar erg sterk ondanks alle klappen die t opgelopen heeft
Wat heftig! Ben heel benieuwd wat er afwijkend gevonden is in je bloed. Hier gister een klein bloedinkje gehad op cd 23 na vroege mk. Ei was nog niet gesprongen volgens ff. Zou dit een ovulatiebloeding kunnen zijn? Ik heb daarna geen druppel bloed meer verloren. Of andere aanwijzingen van een naderende menstruatie gehad.
Anf gespikkeld en +1 Mthfr gen blijkt heterozygoot Kleine bloeding kan van alles xijn. Je kunt na een mk ook een cyclus hebben zonder ei..
Hé zonnetje. Fijn dat de hystero goed was. Dat scheelt toch weer een medische ingreep.?ik hoop dat je de 26e heldere antwoorden krijgt. Misschien dat de predni behandeling dan ook voor jou zou kunnen werken? Succes meid!!!
Succes aankomende week zonnetje! Ben benieuwd wat Sutter te zeggen heeft! Hoe is het met de andere dames hier? Ik heb een vraag voor iedereen die kinderaspirines (100mg) gebruiken. Slikken jullie dit pas na ei of hele cyclus door? Ik heb gelezen dat het kan helpen bij vrouwen met dun bms (ik) en dat het in België sowieso geadviseerd wordt om te slikken na miskramen.
Dag dames, helaas mag ik komen vertellen dat miskraam nr4 hier ook een feit is.... Volgens alle onderzoeken na de 3e miskraam was alles 'goed' en niks te vinden. Verder alleen een iets wat lage t3 waarde schildklier. Maar t4 en TSH lagen wel binnen de norm waardes. En m'n b6 en b12 waren torennnnn hoog!! Als je uit gaat van een max waarde b6 van 110 (zei de arts) en mijne zit op 767! 🙈 meteen maar met die specifieke supplementen gestopt. Verder tja.... Ff een diepe zucht!... Me hersens draaien overuren. En frummels, aspirine slikte ik vanaf ei. Ik had begrepen dat rond menstruatie afgeraden wordt vanwege evt meer of heftiger bloedverlies.
Maani, wat rot! Dat overuren draaien van de hersenen... daar werd ik ook gek van. Ik wilde het ook zo graag "snappen", de oplossing vinden.... Is het voor jou een mogelijkheid een afspraak te maken in Gent?
Eef, ik heb een afspraak staan in Gent. Ik heb gelukkig al contact met hun. Maar de onderzoeken zijn tot nu toe in t Lucas (OLVG west) in Amsterdam gedaan. AMC ging te lang duren en UZ Gent heb ik achter de hand. Daar had ik al een afspraak mee gemaakt na de derde miskraam. Alleen lange wachttijd he.... Zonnetje, nee dat heb ik nog niet gehad. Maar heb vanmiddag een gesprek bij de gyn en ga het wel vragen. Ik ben bij m'n zoontje middels een keizersnede bevallen en heb soms ook wel eens in m'n hoofd dat t daar misschien mee te maken heeft (een niche)..maar echt klachten of symptomen die daarop kunnen wijzen heb ik niet. Op een gegeven moment weet je t ook niet meer. Volgens OLVG heb ik geen bloedstollingsafwijkingen, Homocysteine was goed, schildklier dan alleen lage t3 (t4 en TSH binnen de 'norm'), t3 had ik zelf om verzocht. Lees wel dat dit toch ook wel degelijk problemen kan geven ondanks de normale tsh. Anti tpo ook getest, maar niks aan de hand. Verder ook alle vitamines laten checken. Hoge B's. Maar zal komen door suppletie. En D was wat laag. Die ben ik aan t aanvullen. Verder veel allergieën en voedselintolerenties. Zucht... Hoe houden jullie t allemaal vol.. Op een gegeven moment heb je zoveel info en tips en adviezen en zoveel gelezen en wat is dan nog wijsheid he.
Maani, of het wijsheid is weet ik niet, maar als inderdaad alle testen zijn gedaan zoals die in Gent worden voorgeschreven en alles is ok, dan heb je volgens mij nog 2 opties: - alle moed bij elkaar schrapen en blijven proberen tot je op de goede poging valt (zelf had ik daar veel moeite mee na de 4e miskraam) - een ziekenhuis vinden die je ondanks de resultaten binnen de normen, toch een behandeling wil geven. Dat is bij mij uiteindelijk de oplossing geweest. Of het gelukt was zonder en het puur toeval was zullen we nooit weten. Maar mijn theorie, en die van m'n gyn, was dat er zoooooooveel mogelijke oorzaken kunnen zijn, met name alle mogelijke immuunafwijkingen, en ze testen alleen de meest voor de hand luiggende. De anderen zijn zeldzamer of nog gewoon nog niet bekend. De wetenschap weet lang nog niet alles. Dus kreeg ik de behandeling uit mijn handtekening. Mijn huidige gyn die me volgt voor de zwangerschap gelooft niet in de prednison en zou het nooit gegeven hebben. Misschien heeft hij gelijk maar ondertussen moet ik wel bijna bevallen! Sterkte meid.... Oh, en trouwens, als je zo'n dossier hebt, zijn mensen sneller open naar je. Onder het ziekenhuispersoneel heb ik dus ook meerdere verhalen gehoord. Een van de verloskundigen vertelde me dat ze 1 kindje had gehad....5 of 6 miskramen...en vervolgens nog 3(!) kinderen zonder miskramen. Moed houden dus!! En zonnetje, ik hoop dat je vandaag weer wat wijzer mag worden! (Afspraak Gent was toch vandaag?)
Dankjewel Eef! En super zeg om te lezen dat jij bijna moet bevallen en t dus toch nog goed is gekomen. Wij gaan t nog een ronde proberen of beter gezegd nog proberen tot t weer raak is en als t dan weer mis gaat, dan ga ik idd toch maar proberen een behandeling voor elkaar te krijgen op basis van niks. Waar ik ook nog veel over gelezen heb is DHEA. Schijnt de eicelkwaliteit te verbeteren. En een goed effect op de bijnieren te hebben, die inmiddels na t vele stressen wel richting een uitputting gaan. T schijnt dat een lage t3 van de schildklier (zoals ik heb) vaak voort komt uit een probleem in de bijnieren. Dus ik ga me deze ronde daar eens op richten. Met een Rhodiola complex en DHEA. Je moet wat he! Utro heb ik sowieso en aspirine de afgelopen ronde ook gebruikt en meer dan zat supplementen. Dus dat! 😉🙈 Hoe voel je je verder?
Ik had ook best veel gelezen over eicel kwaliteit en DHEA. In Amerika wordt het best vaak geslikt. Toch wist ik niet zo goed wat er van te denken. Uiteindelijk dus niet geprobeerd, maar misschien dat ik het na nog een miskraam wel geprobeerd zou hebben. Is je AMH ooit getest? (net als FSH?). Die was bij mij aardig laag (en de FSH verhoogd) wat duidt op minder eitjes. Een theorie die ik had gevonden was minder eitjes = werken met het onderste uit de kan (dus minder van kwaliteit). Wat dan weer tegenstrijdig is (bij mij dan toch), is het makkelijk zwanger raken. Het blijft gissen en ik heb het allemaal zoooooo lang in m'n hoofd gehad, ik werd er echt gek van. Hoe ik me voel? Helemaal klaar om te bevallen! Liever vandaag nog dan morgen. haha. Ik weet nog dat ik jaloers was op alle vrouwen met striemen, maar nu ze dan bij mij ook echt beginnen te scheuren en pijn doen, mag ze er van mij nu wel uitkomen Deze zwangerschap heb ik de meeste kwaaltjes wel gehad (bij mijn zoontje haast niks), maar het is het dubbel en dwars waard he! Toch blijft het wel een gevoelig punt. Als iemand aan me toevertrouwd dat ze moeilijk zwanger raakt of miskramen heeft, schieten mijn ogen snel weer vol. Ik vond het zo'n rot periode....dat zoeken op internet, het vele wachten, het blij zijn, het stressen, het teleurgesteld zijn....etc....Als deze zwangerschap achter de rug is en ik een gezond meisje heb, dan hoeft het voor mij nooit meer ! Hopelijk zijn hier snel ook weer een stel meiden aan de beurt ! Er is toen een aardig clubje van dit forum tegelijk zwanger geraakt en gebleven. Dat geeft wel hoop !! Wanneer kan je trouwens terecht in Gent voor de afspraak ?
Vanmorgen na een helse rit bij prof de Sutter geweest. Alle bloeduitslagen met haar besproken en er is geen enkele abnormale afwijking gevonden. Ana is positief masr 1+ blijkt 1/3 deel van de bevolking te hebben. Pas hij 3+ is dit een twijfel en bij hoger wordt prednison voorgeschreven. Tevens is er geen enkele aanwijzing voor problemen met bloedstolling. Ze geeft aan dat mijn probleem echt hij m'n baarmoeder ligt. Deze heeft na verwijdering van t septum ondersteuning nodig in de vorm van progesteron. Dus voor nu alleen utro voorgeschreven gekregen. En duidelijk onderbouwd waarom. Ze geeft een hoge kans van slagen en we kogen meteen beginnen. Duimen maar..
Zonnetje, ik duim met je mee!! Eef, 6 juli een afspraak en een vervolgafspraak in september. Ik herken dat 'makkelijke' zwanger worden. Ik ben tot nu toe bij elke zwangerschap in ronde 1 zwanger geraakt!! De maanden er tussen waren pauzes. Dus qua het idee van dat het steeds de eitjes van mindere kwaliteit zou pakken, kan ik me erg goed voorstellen. Dat t erna alsno afgestoten wordt, want m'n lichaam pakt blijkbaar alles!! Maar ja daar hoef je ook niet blij mee te zijn. Het is dan dus hopen dat die DHEA wat gaat doen met mijn eitjes. Heb ook gelezen over wilde yam. Dat dit de aanmaak van DHEA bevordert. Dus minder drastisch maar zou t zelfde resultaat moeten hebben. We gaan t zien! Ik kan me voorstellen dat jij hierna klaar bent haha T is en blijft een mooi wonder! En nog eventjes en je mag ervan gaan genieten! 💋