@daisy: is het een idee om morgen te bellen en de echo te vervroegen? Naar 6w3d ofzo. Normaal gezien is er dan echt hartactie en dan hoef je iets minder lang in spanning te zitten.
Daisy, Dat verhaal van het is te vroeg om iets te zien alsje rond de 5de week bent is gewoon bull*****! Bij mij vorige week konden ze helaas goed ziet dat er niks meer was, geen hart meer. Dus blijf gewoon pushen want het is onmenselijk om iemand in zn onzekerheid te laten zitten. En je hebt ook pijn dus extra reden om voor een vroege controle te gaan. Bij mj wilden ze ook niks doen met precies dezelfde smoes...
Ik heb evt een echobureau waar ik heen kan gaan als ik het echt niet meer trek. Als iemand het kindje kan vinden, is zij het wel. Bij D* zag ze dr al zitten met 5w6d (mét hartslag). Maar het is ook een psychisch dingetje...omdat het zkh vorige keer met 6.5 niks zag (terwijl dat echobureau 2 dagen eerder wel iets zag...kindje liep toen trouwens wel al wat achter) heb ik mezelf nu voorgenomen niet voor de 7 weken voor een echo te gaan. En ergens wil ik mezelf daar aan houden. Maar dat ligt wel aan hoe ik me voel idd. Net bij het afvegen was er amper iets te ontdekken van bruinverlies en het slijm was weg. De 'pijn' (ik kan het trouwens niet echt pijn noemen, het is een soort beurs/zeurend gevoel....op een schaal van 1/10 maar een 1. Ik voel het, maar het doet niet echt pijn) in mn stuitje is ook al minder door vandaag rustig aan te doen. Dus ben nu weer een tikje gerust gesteld. Ik weet door mn vorige zwangerschappen dat ik wel altijd een heel doorbloedde baarmoeder heb. Bij de laatste 3 zwangerschappen zag de vrouw van het echobureau telkens veel vocht/bloed in mn baarmoeder en bereidde ze me alvast voor op evt bloedingen zonder dat ik me daar meteen ongerust over hoefde te maken. Misschien is dat nu weer het geval + de Ascal maakt het vast dat het sneller gaat bloeden. Maar TOCH maak ik me meteen zorgen natuurlijk Want het kan evt ook iets slechters betekenen....
Hi dames, ten eerste wens ik jullie allen een gelukkig, gezond en vooral vruchtbaar 2016 toe. Ik hoop op allemaal gezonde zwangerschappen op dit forum. @Daisy, fijn dat het bruinverlies weer gestopt is! @majol, wat onwijs verdrietig weer zeg 😔, veel sterkte. @pechvogel, jij hebt al veel meegemaakt. Hoop dat ze je in Gent verder kunnen helpen! Wij hebben gisteren te horen gekregen dat ik APC resistent ben dus hoogstwaarschijnlijk een factor V Leiden mutatie heb (alleen dat heeft het lab niet goed geprikt dus dat moet nog). Het beestje heeft een naam en we moeten 12 jan naar Gent.. Wie weet komt het toch ooit goed. Andere vraag: ik gebruik die peperdure CB digitale ovutesten. Gisteren op dag 9 begonnen (bij cyclus tussen 26 en 28 dagen), was zoals verwacht negatief. Vandaag dag 10 na een korte nacht met behoorlijk wat alcohol opeens positief! Geen geknipper vooraf, niks . Had wel wat vruchtbaar slijm gisteren maar dat heb ik meestal wel paar dagen voor eisprong. Mijn vraag: heeft iemand dit wel eens gehad? Ben zo bang dat ik ovu opeens gemist heb want zijn vandaag pas begonnen met 'klussen' omdat het vandaag dag 10 is. Baal van die rot dure testen!! KV test was vanmiddag licht positief maar geen knaller. Maar is dat nou toe of afnemend? 😔
@Xuxa: ovulatie is pas ruim na positieve test, dus je zit zeker nog goed omdat eicel daarna ook nog een tijdje in leven is. @Daisy: hopelijk is het niets, maar wat een rotonzekerheid he? @Marjol: begrijp ik het goed dat het weer mis is gegaan? Heel veel sterkte.
Rizolli, Baia, sterkte meiden. Het is zo super zwaar en vooral in deze "feestperiode" Daisy, dit klinkt als mijn zwangerschap! Ik wilde ook niet voor de 8 weken een echo. Uiteindelijk zat ik bij 6 weken op de eerste hulp omdat ik wilde dat ze mijn miskraam bevestigden. Dan kon ik verder en stoppen met de medicatie. Nog veel bloedverlies (bruine vegen en 1x flink wat rood) verder, heb ik nu een banner . Het was bij mij iets anders maar m'n gyn had me al gevraagd te stoppen met de ascal want dat kon een oorzaak zijn. Xuxa, fijn dat er iets gevonden is. Ik had dat ook wel gewild....wel iets dat te behandelen is uiteraard. Hoop dat ze je nu de oplossing gaan geven!!
Hoi meiden fijne jaarwisseling. @ ovulatietesten van cb. Ik heb daar afgelopen zomer ook problemen mee gehad. We waren op vakantie in gran canaria en het was super warm. Vervolgens had ik echt 5 dagen op rij een vaste smiley op mijn cb test. Ze bleven maar knal positief. Ik denk door de extreme warmte en te weinig vocht. Na 5 dagen waren mijn testen op en heb ik het maar gelaten. Toen die ronde wel zwanger geraakt (helaas een MA) maar dus geen idee wanneer ik toen daadwerkelijk mijn ei gehad had. Onder normale omstandigheden is die cb test bij mij gewoon twee dagen positief (vaste smiley) zoals de gebruiksaanwijzing omschrijft.
Een hartje gaat kloppen bij 5.4 je reacte is dus dus niet correct. Als je eisprong net een paar dagen later is of je hebt met 10 dpo pas een ineestelings kan het zijn dat t idd niet veel te zien is oo een echo. Ik zou met 6 weken dus ook echt geen ma laten vastellen.. Altijd een week later hoe moeilijk ook nog een echo. Dan is er veel meer duidelijk. Stel je voor zeg brrr. Een echo voor 6 weken kan dus veel extra onzekerheid met zich meebrengen die misschien niet nodig is...
Hoi eef13! Vraagje: hoe heb je het voor elkaar gekregen om prednison te krijgen? Ik vraag het want veel nederlandse artsen zo moeilijk doen om het voor te schrijven... Bedankt!
Sorry ja ik heb mijn bericht opnieuw gelezen en ik zie dat ik van 2 verhalen een verhaal gemaakt heb! Ik wilde zeggen: mijn eerste echo was om 5w+3 en er was een duidelijke hartactie te zien. Dus dat kan maar zoals je zegt niet altijd. Tweede verhaal: vorige week toen ik naar het ziekenhuis ging omdat ik bloedverlies had was ik inmiddels 9 weken. Toen we het zh belden en alles uitlegden ( bloedverlies, 2 mk , lupus) zeiden ze dat het geen zin had om voor een echo te komen want ze konden toch niks is of alles goed was of niet. Meerdere mslen teruggebeld maar ze wilden ons niet helpen. Na een belletje aan onze huisarts was hrt zo geregeld. Helaas geen hartactie meer. We hebben trouwens een klacht ingediend. Excuses voor de verwarring!
Nou idd, je kan veel (negatiefs) zeggen over t AMC zeggen (waar ik onder behandeling ben), maar als t gaat om echo's zijn ze altijd superrelax en benadrukken juist dat ik bij elke twijfel móet komen, want gestresst zwanger heb je al helemaal niks aan. En een echo is zo'n kleine moeite!
Nop ze vonden het niet noodzakelijk... extra reden om naar belgie te gaan want hier voel ik me niet goed geholpen en ik verspil alleen mijn precious time...
Rustiger, her was sterker dan mezelf en we hebben het toch geprobeerd voor deze maand en voor nu voel ik me er goed bij. Nu maar weer PMS afwachten, echt waar, elke dag dat ik géén klachten heb voelt als een zege En wie weet heeft 1 sessie acupunctuur al iets met mn lijf gedaan, of hoofd, haha, zou mooi zijn.
Oh zn lang verhaal...😕het enige dat ze in 18 maanden en 3 mks later gecheckt hebben is antistoffen voor lupus. En ik ben positief. Maar schildklier of prog niveau hebben ze nooit getest. Ik vrees dat er misschien naast de lupus ook iets anders afspeelt.. en ik heb ook ergens gezelen dat als iemand positief test voor lupus betekent niet altijd dat hij lupus heeft! Dit heb ik op meerdere sites gelezen. In het zh zeiden ze gewoon je hebt lupus. Dus ben ik het helemaal zat met zoveel vragen rond te lopen naast de irritatie voor het feit dat je altijdmoet vragen en vragen voor tests en vaak krijg ik een nee als antwoord. Sorry is dit het antwoord op je vraag? 😊😊
Ook maar even hier Hey meiden, misschien dat ik maandag toch het zkh bel voor een eerdere echo. Want ik heb nog steeds met afvegen dat er wat bruinverlies (bruin/roze) meekomt. In de wc ligt dan niks, ook in mn inlegkruisje hooguit een druppel bruin/roze. Zolang ik rustig op de bank lig/zit heb ik ook bijna geen buikpijn of rugpijn. Zodra ik loop heb ik een zeurende pijn in mn onderrug. En ik merkte net met het plassen, dat als ik het laatste beetje er uit pers dat ik steken in mn buik krijg. Geen idee of dat van mn bm, blaas of darmen komt. Het zit allemaal bij elkaar in de buurt natuurlijk.... Maar die steken bij dat persen vond ik toch vreemd eigenlijk. Heb ik nog nooit eerder gehad. Iemand die dit herkent?