Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Lieve Angelica, ik hoop eigenlijk nog steeds zo erg dat ik het zonder ivf af kan en dat de hysteroscopie niet nodig is, maar ik wil m'n kop ook niet in het zand steken. Dus ik ga deze week bellen. Maar je kent het gevoel wel hè, dat je het allemaal zo geweldig zat bent met die ziekenhuizen. Een ziekenhuis betekent alleen maar méér ellende, en méér complicaties elke keer. Het is echt traumatisch. Ik denk aan je vandaag, en ik snap dat je er niet te veel aan wil denken. Ik heb m'n vijfde herdenking eind november gehad, en begin eind december weer met een nieuwe ronde. Ik probeer het ook altijd te verdringen, maar in een hoekje in je hoofd, daar zit het toch hè...
    Lfs, Suus

2. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Lieve Suus het is zo raar het lijkt net alsof er een calender reminder in je hoofd zit. Ik heb expres van de laatste mk het niet opgezocht. Ik weet alle dagen nog.

Ik hoop ook echt dat je geen ivf hoeft te krijgen, het is zo een zware traject. Je wordt idd moe van al die bezoeken aan het ziekenhuis. ze herkennen mijn stem al aan de telefoon als ik de poli bel. Wel heel triest voel ik me dan. Jij hebt zoveel nare ervaringen achter de rug met je mk, ik ben zo blij dat mijn lichaam het toen zelf heeft opgelost. Klopt het nou dat ze bij jou in Jan over ivf willen gaan praten

IVF wordt onze laatste traject, dan willen we ermee stoppen. Het heeft echt een impact op je relatie, maar ook op jezelf. Ik voel dat ik faal als vrouw en echtgenote.

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, het zit in je ziel, die data. Kennelijk. Ik word vaak heel somber en verdrietig en realiseer me achteraf pas waardoor dat kwam. Heel raar.

In Hoofddorp hebben ze gezegd dat we het een halfjaar zelf moeten proberen, maar dat vinden wij te lang duren omdat het bij ons eigenlijk altijd de eerste of tweede maand raak is geweest, ondanks mijn leeftijd. Dus als het in januari nog niet raak is, maken we een afspraak in Düsseldorf. Vermoedelijk zijn we dan in maart aan de beurt voor een intake, tegen die tijd hebben we het een halfjaar geprobeerd. Je kunt die afspraak beter hebben staan, ik word volgend jaar alweer 37. (En was 34 toen we begonnen...)

En ik herken het, ik ben ook geen leuke echtgenote. Ik ben vaak somber, verdrietig, depressief, en alles draait om wat we verloren hebben of dreigen te verliezen: ons toekomstbeeld. Het gaat helemaal nergens anders meer over, het heeft impact op álle facetten van je leven. Dat hou je niet eindeloos vol. Toch denk ik dat het pas echt heel zwaar wordt als het echt definitief voorbij is.

Suus

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    dat denk ik ook. Oh jullie gaan Dusseldorf, hoor ik ook heel veel goede verhalen over. We proberen eerst mck en dan zien we wel. Ik ga ze zo een mail sturen met mijn voorstel voor iVF, ben benieuwd.

Ben je op werk? Ik wel ben helemaal alleen beide collega's zijn ziek

5. Lieve Angelica en Suus, ik zit vanaf mn telefoon dus ik kan helaas geen lange berichtjes schrijven. Maar ik wil jullie wel laten dat ik met jullie meeleef en aan jullie denk!! Een hele dikke knuffel meiden!!

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Spannend, ik ben benieuwd. Je gaat neem ik aan zeggen dat UZ Gent dringend ivf adviseert? Ik ben benieuwd.

Ik werk thuis vandaag, kan niet goed lopen. Vorige week gevallen met de ijzel...

Suus

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dank je, Marjolein. Lief!

Suus

8. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    idd heel lief

Knuffel terug

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Helaas wil mck niet samenwerken met UZ gent, hoe moet ik het nu gaan doen? ze had het over maasland zkh

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hoezo willen ze niet samenwerken? Wat flauw! Want ze hoeven toch alleen voor kennisgeving aan te nemen dat je MISSCHIEN extra medicatie gaat gebruiken? Daar hoeven ze verder niets mee!

Ze kunnen hun eigen protocol volgen met als enige verschil dat jij de medicatie gebruikt die Gent voorschrijft. (Waarschijnlijk de prednison en aspirine?) Als ze het daar niet mee eens zijn, dan kun je ervoor kiezen om het te verzwijgen. Het MCK hoeft niet per se te weten dat je prednison en aspirine neemt (als De Sutter dat al gaat voorschrijven).

Volgens mij kun jij gewoon de ivf-molen in het MCK in en ondertussen de onderzoeken in Gent afronden. Of begrijp ik het nou verkeerd en wil MCK überhaupt niet meewerken aan ivf?

Kabouter, waar loop jij nou ook alweer voor ivf? Jouw ziekenhuis werkt toch wel samen met Gent?

Suus

11. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik weet niet waarom, dat zeggen ze niet

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    mijn man gaat het even navragen. Volgens mij willen ze bij mij nog geen ivf doen

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik vind het een heel raar verhaal. Is het ze wel duidelijk dat ze de ivf vooral moeten uitvoeren? Ze hoeven verder niet met Gent te communiceren of zo.

En dan nog, Angelica, dan ga je toch naar het ziekenhuis waar Kabouter ivf krijgt? Of desnoods doe je het in Gent. (Daar hebben ze ook betere ontdooicijfers, heb ik weleens begrepen.)

Laat de moed niet zakken hoor, deze hobbel neem je ook wel weer. Maar wel flauw van MCK.

Lfs, Suus

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ja heeel flauw, mijn man wil dan bij prof dr de sutter blijven. Heb al een machtiging van mijn verzekering ontvangen dus ik hoop dat ik toestemming krijg

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik denk dat dat eens zo'n slecht idee is. Ze staan heel goed aangeschreven op ivf-gebied en gebruiken technieken die ze in Nederland niet eens gebruiken. Bovendien krijg je een vrij goed roesje bij de punctie, heb ik van horen zeggen. Ook geen overbodige luxe, volgens mij.

Wellicht weet De Sutter een kliniek die de fm wil doen in samenwerking met het UZ Gent. Dat zou ook al schelen.

Informeer wel goed naar de kosten en de vergoedingen bij je verzekeraar zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan. Ik heb weleens gehoord dat er een soort maximumbedrag is wat ze vergoeden als je naar het buitenland gaat, maar veel weet ik er ook niet van.

Zou het MCK wel IUI willen doen tot het moment dat je echt met ivf start?

Lfs, Suus

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ja, ik moet een machtiging invullen, die heb ik ontvangen.
    Ik hou je op de hoogte

Knuffel

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, die heb ik toen ook gekregen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Hoe het ook zij, er gaat wat gebeuren, hoor!

Liefs, Suus

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Angelica ik stuur je vanavond even pb

19. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    ik weet nog niet zo goed wat ik met de aspirine moet opzich denk dat dat het geen kwaad kan om te beginnen na de bloedafname maar stel dat de uitslag niet goed is krijg ik dan nog meer onderzoeken?? want dan heeft de aspirine invloed op de uitslag.
    en stel dat ze niks vinden en raak zwanger terwijl ik aspirine slik de vorige keer heb ik van 6 tot 18 weken zwangerschap vreselijke bloedingen gehad nu word mijn bloed natuurlijk dunner door de aspirine stel dat ik weer van die bloedingen heb moet ik er dan meteen mee stoppen of afbouwen??
    allemaal vragen waar ik mee zit misschien dat jij me er iets meer over kan vertellen??
    maar op zich denk ik baad het niet schaad het niet en misschien is het voor mij wel voldoende.

hoe gaat het met jou vandaag??
    maar ben heel blij dat we het volgende maand weer gaan proberen.

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Daar heb je gelijk in. Misschien is het beter om de uitslagen af te wachten. Met mij gaat het ietsje beter dan gister. Volgende week belafspraak met Ashermanarts over geringe bloedverlies. Ik wacht het wel weer af...

Deel Deze Pagina