Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

O, en het VU vond ik helemaal waardeloos. Daar schijnt een arts rond te lopen die veel wist van stollingsproblemen, maar daar kon ik pas terecht als ik zwanger was. Ik had toen net een dag eerder mijn derde mk gehad, dus ik had vette pech. En nee, ze maakten geen uitzonderingen.

Toen kwam ik daar bij een andere arts, die er zogenaamd ook veel van afwist, en die ging toen het NVOG-protocol op internet opzoeken en aan mij voorlezen. Dat kende ik toen al uit mijn hoofd, dus dat vond ik zo absurd.

Ik ben niet meer teruggegaan.

Suus

2. TessMe

TessMe Niet meer actief

Hoi suus,

Ik weet eigenlijk niet eens meer precies wat ze nou allemaal onderzocht hebben. maar stollingsonderzoek wist ik nog wel. Is met echo´s naar me vaten gekeken en via me bloed is er gekeken op afwijkingen daaraan. Maar verder weet ik eigenlijk vrij weinig.

Ik vind het ook allemaal rot en moeilijk. Maar na de miskramen duurde het steeds precies 3 maanden tot ik weer zwanger was. Dus misschien help die gedachte ook mee dat het toch niet eerder gebeurt. Condooms tsja... leuk is het niet maar ik durf het gewoon nu njiet aan om weer zwanger te worden. Heb ergens nog beetje hoop dat ze iets vinden en dat het na behandeling daarvan wel gaat lukken. En ja ben idd nog ``maar`` 22. Kan me nog niet voorstellen hoe het moet zijn als ook je leeftijd een rol begint te spelen. Las ook net dat je nu die verkleving hebt door een curretage! Wat klote zeg. Mede daarom durfde ik de curretages niet aan en liet ik het maar zijn natuurlijke beloop. Wat een machteloosheid voor jou.. Ik moet toch afwachten dus hoop nu voor jou alleen dat het gaat lukken......LIEFS

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik zou vragen of je alle onderzoeken en uitslagen op papier kunt krijgen. Dat heb ik ook gedaan. Is ook handig bij doorverwijzing, dan weet de nieuwe arts precies wat er wel en niet onderzocht is.

De verklevingen van de eileider en aan het begin komen door een curettage, ja. Is bijna altijd zo bij Asherman. Het komt vaker voor dan je denkt, dus een curettage raad ik iedereen af, omdat ik weet wat de gevolgen kunnen zijn.

Helaas was het bij mij altijd noodzakelijk, de mk's kwamen niet vanzelf, ook niet na pillen. Maar als je de keus hebt, dan raad ik het iedereen af.

En lief van je!

Suus

4. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    mmm als mijn chromosomen niet goed zijn moet ik naar het vu dat is nu al gezegt daar werd ook ons bloed naar toe gestuurd.
    over de stolling hebben ze nog niks gezegt waar we dan heen moeten als dat niet goed is.
    het word uitzonderingen kennen ze inderdaad niet in het ziekenhuis als het over miskramen gaat heel vervelend.
    haha lekker dat ze het NVOG- protocol ging voorlezen soms heb ik het idee dat wij er meer over weten als de gyneacologen zelf.

5. TessMe

TessMe Niet meer actief

Dat is wel een goed idee om het op papier te vragen ja. Als ik in februari de rest van de uitslagen krijg vraag ik dat gelijk.

Mimi. Dat gevoel van het zelf beter weten dan de gyn is ergens wel logisch ook. Hun kijken meer uit medisch aspect dat ze geleerd hebben. Omdat het ons probleem is en emotioneel raakt pluizen we alles uit. En je leest nogal wat dingen die de oorzaak kunnen zijn. En je word op veel dingen in de eerste instantie niet onderzocht dus moeten we dat zelf aankaarten..

Morgen ochtend WEER naar het ziekehuis. Deze keer naar de KNO. Hoop dat ze wat aan die chemische smaak kunnen doen. Anders is het lekker met de kerst. Als alles naar moterolie smaakt.....

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Tessme, succes vandaag.

Suus, ga je nog het zkh bellen?

Ik heb vorige week bloed moeten laten prikken in Gent, eigenlijk wil ik haar volgende mailen of ik naar aanleiding van de testen al medicijnen kan gaan slikken wat vinden jullie hier van

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, ik heb maandag al gebeld. Ik heb as maandag een belafspraak.

Je kan zeker De Sutter even mailen. Heb je haar rechtstreekse adres?

Suus

8. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon mailen, Angelica. Dr. De Sutter kan om 13.30 uur mooi je mailtje beantwooden, omdat haar afspraak met ons vervallen is :D

Ik ben vanochtend gebeld door haar. Heel netjes, een arts die vooraf even je dossier bekijkt! Ze kwam tot de conclusie dat het geen zin heeft om nu naar Gent te komen, eerst moet de hysteroscopie uitgevoerd worden. Fijn, dat scheelt een rit naar Gent. Helemaal omdat ik iets aan mijn been mankeer en lang zitten erg pijnlijk is nu.

De bloeduitslagen en de mri scan zijn goed. Een hele opluchting dus, vooral dat laatste. 23 december krijg ik de hysteroscopie, de dokter wil zien wat er met die baarmoederwand aan de hand is, en 12 januari een afspraak om die te bespreken.

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Heel netjes, inderdaad. Bij alles wat ze doet denk ik altijd: kan iedereen niet gewoon even op die manier met z'n patiënten omgaan? Gewoon, menselijk, oprecht geïnteresseerd, je weet wel.

Fijn dat de uitslagen tot nu toe goed zijn. Op naar de hysteroscopie. Heb je naproxen gekregen? Ik vind het meestal erg meevallen als het goed en vakkundig gedaan wordt. Het is even vervelend, maar niet echt pijnlijk.

Suus

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    suus ik ga haar direct mailen.

Krijg je pijnstillers voor hysteroscopie, daar heeft ze niets over gezegd.

Kan ik dit vragen?

Is het raadzaam om eventueel preventief gebuik te maken van medicijnen?

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

In het Spaarne kreeg ik Naproxen, 4x400. Twee nam ik 's ochtends vroeg op dag ingreep, en nog twee 1 uur voor de hystero. Je kunt ze ook gewoon in de apotheek kopen. Ik weet niet of het heel erg helpt, maar ik neem ze altijd maar.

Suus

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    hoe kan ik aan haar vragen om al te beginnen met eventueel medicijnen om een miskraam te voorkomen?

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Meleka wat fijn zo'n uitslag.

Angelica ze komt er zelf wel mee ;) Echt hoor we hadden nog niet eens iets gezegd en ze gaf al medicijnen.

14. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dr. De Sutter gemaild over pijnmedicatie bij de hysteroscopie.
    Haar antwoord is: het is onaangenaam, maar niet zo pijnlijk dat een verdoving nodig is. Ik raad u aan om een uurtje op voorhand een flinke pijnstiller in te nemen.

Met deze info heb ik de huisarts gebeld en hij heeft een recept uitgeschreven voor naproxen 500 mg 2 maal daags.

Dit moet je dus wel zelf even regelen. Had ik niet gemailed hierover, dan had ik het zonder pijnstilling moeten doen?!

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    oh dat ga ik dan ook even doen, alleen door mijn astma medicijnen mag ik geen zware pijnstillers gebruiken. :$

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Vraag of de bloeduitslagen bekend zijn en of er aanleiding is om nu vast met medicatie te starten, zoals aspirine. Maar ik weet niet precies hoe het zit met ivf. Volgens mij mag je tijdens punctie echt geen aspirine, dus ik denk niet dat het haast heeft allemaal.

Prednison en Utrogestan komen sowieso pas in de orde na terugplaatsing/eisprong.

Suus

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Zonder pijnstilling is het prima te doen, hoor. Als de arts vaardig is, voel je er zowat niks van. Dus ik vind het niet heel gek.

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    gedaan

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008