Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Bedankt voor de steun, meiden. Jullie zijn ook bikkels, trouwens. Dat word je vanzelf wel, hè.

Joehoe, nee, dat kom ik niet te weten. Ze gaan blind oprekken elke maand, vanaf de volgende menstruatie. Misschien is het voor niks, maar het kan geen kwaad. Ik heb geen tijd om op een hysteroscopie te wachten, en het heeft ook niet zoveel zin.

Als ik ineens weer heel veel bloed verlies, dan laat ik het lekker ook niet oprekken.

Dus ik ga voor:
    1. Een zwangerschap voor begin januari, dat heb ik ook zo met Angelica en Marjolein afgesproken, trouwens, maar iedereen mag zich bij dit plan aansluiten. ;)
    2. Als het nog een maandje langer duurt: veel bloed.
    3. En anders verstand op 0 en oprekken maar. Hoe erg kan het zijn na alles wat er al gebeurd is?

Suus

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Raar trouwens dat we hier bijna allemaal niet alleen herhaalde miskramen hebben maar ook 'iets' met een eileider. Vaag toch?

Suus

3. Das inderdaad wel errug toevallig...of niet...

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Een paar bbz's, een eenhoornige baarmoeder, en ik met de verkleefde eileider. Waren er nou nog meer varianten?

Suus

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Misschien is het gewoon kansberekening, afgezien van wat jij hebt, Marjolein. Hoe meer zwangerschappen, hoe groter de kans op complicaties????

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland

Joehoe, jij ook heel veel sterkte meid, moet je nog terugkomen voor je hcg controle of is die al negatief?

7. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    volgens mij geen toeval meer, vaag allemaal. Ik hoop dat onze wonder ons kan helpen met onze januari droom

8. Het moet niet gekker worden...

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ff snel, Suus waarom Gent en niet D?
    En waarom gent en niet een zh wat er mee samenwerkt hier in NL? ( zoals bij mij)

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Net een paar wat mindere verhalen gehoord over Düsseldorf, vandaar. Het blijft een gok, maar in De Sutter heb ik vertrouwen. En ik ga liever steeds heen en weer dan het aan een NL-ziekenhuis overlaten. Ook niet als ze samenwerken met Gent. Ik heb geen vertrouwen meer in Nederland, sorry meiden. En ik kan me niet nog meer fouten veroorloven op m'n 36e.

Suus

11. happy3

happy3 Niet meer actief

Suus, ik ben van België, waarom kies je voor Gent, en niet Leuven of Jette? Alé Gent zal ook wel goed zijn, maar heb zelf nog maar weinig gehoord dat men daar naartoe gaat, kom zelf wel van de andere kant mss vandaar. Persoonlijk kies ik voor Jette.

en voor de rest wil ik jullie allemaal een 9-mnd durende zwangerschap wensen in 2011.

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik loop al in Gent vanwege de herhaalde mk's, vandaar.

13. Vanochtend temp weer 0.1 lager. Hoop niet dat dat erg is...

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Welnee, dat zegt niks. Heb zo vaak gehad dat het met tienden varieerde, ook als ik zwanger was. Als ie maar niet enorm naar beneden duikt is er niets aan de hand.

15. Dank je voor je bemoedigende woorden. Hoe gaat t met jou vandaag??

16. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Hey meiden,

is het goed als ik hier ook meelees/meeschrijf? Ik heb vorig jaar 3 miskramen gehad, allemaal bij 4 of 5 weken, maar ik heb ook al een zoontje van 4. Tijdens die zwangerschap verloor ik ook bloed. Met een week of 6 dacht ik toen ook dat ik een mk had gehad, maar dat is gelukkig goed gegaan.

Ondertussen heb ik een habituele abortus test gehad waarvan de uitslag morgen binnen zou moeten zijn.

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Ik vraag me ook af hoe anderen met de miskramen omgaan. Ik heb er verdriet van gehad en ik ben boos op mijn lichaam. Ik weet alleen niet hoe ik het moet verwerken. Ik heb niet het gevoel dat ik kindjes kwijt ben geraakt, maar elke zwangerschap is een wonder en elke keer wordt mij die mooie hoop ontnomen. Een broertje of zusje voor onze kleine is zo welkom. Ik heb zo veel geleerd met de eerste en ik wil zo graag nog een keer een baby'tje in huis bij ons. Ik weet niet goed hoe ik moet verwerken dat die hoop elke keer in duigen wordt gegooid.

Ik wens iig iedereen heel veel succes met zwanger worden en blijven.

Dominique

17. Dominique welkom hier, helaas... Spannend morgen de uitslagen. Waar hebben ze allemaal op getest?

Ik begrijp je wens naar een tweede kindje ontzettend goed. Soms schaam ik me er wel eens voor, wij hebben tenminste al een gezond kindje, sommige meiden zitten nog steeds met lege handen... Maar desondanks is de wens er niet minder om en het verlangen ook niet...

Hoe je omgaat met de miskramen. Mijn situatie is wellicht anders, mijn verdriet gaat meer om het verlies van mijn eerste dochtertje. Maar ook de miskramen hakken er zeker wel in. Ik zeg altijd vanaf het moment dat je een positieve test in handen hebt hou je van dat kleintje in je buik en voel je je weer even helemaal intens gelukkig (al is dat ondertussen helaas wel onder voorbehoud...). Hoe ik ermee omga? Ik probeer zoveel mogelijk te genieten van mijn dochtertje. En dat gaat de laatste tijd een stuk beter gelukkig. Een tijdje terug zat ik er echt even doorheen... Eigenlijk gaat het vooral met ups en downs.

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Dominique71, helaas welkom. Ik duim op een goede uitslag voor je.

Ik heb 2x bbz en 3/4 mk achter de rug. Ik heb hulp moeten zoeken, want na mijn 2de bbz zag ik het niet meer zitten.
    Ik heb ook veel aan de meiden hier

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, gaat redelijk. Zo veel mogelijk verstand op 0. Hoorde gisteren van iemand die ook steeds opengemaakt moest worden en toch zwanger is geraakt. Het zegt dus niet per se iets over onze kansen. Toch wel fijn om dat soort verhalen ook te horen.

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dag Dominique, welkom. Natuurlijk mag je meeschrijven, zoveel mensen zijn er niet met wie je je verhaal kan delen. Hier hebben we allemaal heftige dingen meegemaakt, dus dat praat makkelijker en ik ondervind hier veel begrip en steun. Hopelijk jij ook.

Spannend, morgen de uitslagen. Ik neem aan dat er naar chromosomen, stolling en homocysteïne is gekeken? Een paar dagen terug heb ik een lijst geplaatst met onderzoek dat ik heb gehad. Misschien niet allemaal relevant voor jou, maar als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

En hoe je ermee omgaat? Geen idee. Wij zijn bijna 2 jaar bezig en hebben alleen nog maar miskramen gehad. Ik heb er ook nog het syndroom van Asherman bij gekregen. Ik heb nog maar 1 functionele eileider, daar is niets aan te doen, en aan de overige verklevingenben ik geopereerd. Waarschijnlijk is het weer gedeeltelijk terug waardoor ik nu maandelijks moet worden 'opengemaakt'. Dat heb ik net gehoord, dus dat is een flinke domper.

Ik ga momenteel door diepe dalen, vooral omdat ik bang ben dat ik niet meer zwanger kan raken. En dan nog, na 5 miskramen is het moeilijk om er nog in te blijven geloven. Maar ik moet door, want als we stoppen, krijg ik nooit een kind. Ik vind het een heel zware weg, waarin je vaak erg eenzaam bent.

Sterkte morgen!

Suus

Deel Deze Pagina