Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Meleka, sterkte morgen!

Suus

2. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Suus, gisterenavond besloot ik een test te doen nadat ik bij de dokter was geweest en wat zag ik, zwanger. Heb vanmorgen gelijk vk gebeld en volgens haar moet ik nog ong 2 wken wachten voor een echo maar volgens haar lijkt het weer op een mk aangezien ik al bijna 3 weken non stop bloed.
    de volgende 2 wken zullen de langste 2 wken van me leven zijn.

Succes allemaal!

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Gefeliciteerd! Wat ik ervan begrijp weet je helemaal niet hoe lang he zwanger bent en of het goed zit. Je bloedt al weken, dat is ook niet per se normaal. Een echo met ongeveer 6 weken is heel normaal als je al een mk hebt gehad, zeker als je bloed verliest. Laat je door je ha naar een gyn doorverwijzen, dat lijkt me geen overbodige luxe.

Suus

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Madre, je kan wel echt wel een goed einde hebben hoor.
    Ik heb bij kabouterkindje ook liters verloren ( en met mij hier nog iemand). Ik dacht ook dat het fout zat. Tenminste mijn verstand, maar mijn gevoel niet.

Ik zou echt naar een gyn gaan. Wij kregen vanaf week 4 al wekelijks en soms 2x per week een echo.
    Zo kan je igg zien of het groeit. Dat gaf ons veel rust. Zou gewoon direct de gyn bellen voor een afspraak en niet via de ha. Dat verwijsbriefje geven ze toch wel ;)

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

#2205 Flavour, 22 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2010
    Ik bedoel ook niet dat het slecht zal aflopen, maar wel dat bloedverlies reden is om goed te controleren. Mijn zus bloedde ook altijd enorm, bij haar ging het wel goed. Maar ze kreeg altijd extra echo's bij bloedverlies, net als ik. Raar dat zo'n vk zo star doet, hoor. Voordeel van het via je ha spelen is dat ze spoedecho kan regelen. Als niet-patient is dat veel moeilijker.

6. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Thanx, Suus en Marjolein - laten we hopen dat we hier allemaal binnenkort weg kunnen.
    @Marjolein - je kindje ... Geen woorden voor. Geen woorden voor. Vreselijk. Sterkte.

7. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,das raar.begrijp niet waarom k te horen kreeg dat ik nog 2 weken moet wachten. Morgen bel k gelijk voor een afspraak.
    Bedankt allemaal en welterusten!

8. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je, je bent zo'n lieverd! Dikke knuffel voor jou.

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Succes, Madre.

En Meleka, jij ook. Leef met je mee.

Suus

10. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Madre

Heel veel succes voor jou!

11. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    @madre sterkte! Verloskundigen kunnen zo star zijn. Het is leuk dat zij vertrouwen hebben in de natuur, maar als jij het meemaakt wil je graag ZIEN wat er aan de hand is - en of er sowieso nog iets aan de hand is. Ik zou ook mijn ha bellen.

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

De spijker op z'n kop, Dominique. Ik heb dezelfde ervaring. Raar, je verwacht toch wat meer empathie van een vk.

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee hoor is een vk ook star.

Suus ik snap je, maar het was meer als successtory bedoeld en een hard onder de riem.
    Ik bel altijd direct naar de gyn afdeling en niet naar het afsprakenbureau. Leg dan alles uit en mag dan altijd sneller komen dan via de ha.
    Maar mijn zh is natuurlijk wel heel super ( behalve dat ze me zwanger kunnen maken :( ;) )

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Meleka en Madre heel veel succes vandaag.

Ik hoop ook dat het goed zit, mijn duimen draaien voor je

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik snap het. Mijn ervaring is, bij de verschillende ziekenhuizen, dat je er zelfs als gyn-patiënt bij spoed nog moeilijk tussen komt.

Tip: gewoon nog een x bellen, bij een ander lukt het vaak wel.

Hoe is het nu met jou trouwens?

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    mijn ervaring is dat je meer voor elkaar krijgt bij een arts in opleiding, de wat ervaren artsen in mijn zkh weten het allemaal beter.

Ik moet morgen nog even mijn medicijnen ophalen in het zkh, ik hoop of niet natuurlijk na 2de kerstdag ongi te worden, dan zit ik niet met 6 jan in mijn maag. Ik mag namelijk nog geen eisprong hebben gehad.

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mijn ervaring is precies omgekeerd. Artsen in opleiding lezen de protocollen voor, echte gynaecologen denken iets vaker zelfstandig.

Angelica, als je zorgt dat je veilig vrijt, dan is het niet erg als je al een eisprong gehad hebt, toch? Wel heel erg naadje dat je dan een maand kwijt bent, dat wel... Wellicht kunnen ze proberen om de hystero een paar dagen te vervroegen als je toch voor de 2e ongesteld wordt? Het is een ingreepje van een paar minuten, dus misschien kan het ertussendoor?

Suus

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ja, als dat het geval is ga ik bellen. Aan de ene kant ben ik niet echt bang voor mijn eisprong tijdens al mijn IUI's zat er geen een aan te komen. Ik gebruik daarom pregnyl

Nog 2 wk en dan weten we gewoon meer, ik hoop dat de tijd nog sneller gaat.

Tijdens mijn eerste bbz namen de andere artsen mij niet serieus, ik kreeg te horen dat een mk pijn doet. Hij heeft ervoor gezorgd dat bij mij mijn hcg werd nagekeken en toen ineens een spoedoperatie. Eigenlijk Ben ik in het algemeen niet blij met ons zkh en toevallig had ik een nieuwe arts die mijn verhaal wel spannend vond denk ik.

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Bbz's worden zo ongelooflijk vaak over het hoofd gezien in Nederland. In België controleren ze altijd je hcg bij en na een miskraam, maar hier vinden ze dat niet nodig. De invloed van de natuur-regelt-het-zelf-wel-maffia, denk ik ;). Zo weinig mogelijk ingrijpen, lekker weinig echo's, zo min mogelijk onderzoek, en dan komt het vanzelf wel in orde. Totdat het misgaat natuurlijk, en dan zitten jij en ik ermee, en zij niet.

20. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen dames, heb net zk gebeld maar volgens de gyn zit ik nog op 5 weken. vk rekende vanaf de laatste dag van mijn menstruatie en die was op 9 November maar de gyn rekent vanaf de dagen dat wij hebben geklust (17-18 en 19 Nov). ik weet precies wanneer het was omdat mijn vriend daarna voor 1 week op zakenreis is geweest. Als het goed is, moet het toen zijn gebeurd dus ik neem aan dat als het toen raak is geweest, ben ik net 5 weken. Klopt het?
    gyn vraagt mij nu nog een weekje te wachten :(

Deel Deze Pagina