He lieve suus.. even een korte update vanmorgen is het bruin verlies begonnen, gelukkig nog echt ongi nog effe wachten tot morgen hoop maandag. Ik ga nu weer iui krijgen deze rond was een rust ronde. Ze hebben het nu over hun eerste hapje mmm gezellug knuffel
Hoi meiden, Suus ze zeggen idd 3 fm, maar als je eitjes net niet hard genoeg groeien of te weinig dan zijn het er meer. Soms is het maar 1x een fm en dan mag je al, soms wel 6 of 7 keer. Scheelt echt per ronde.
Ja, ik snap het. Ligt er natuurlijk aan hoe je op stimulatie reageert. Toch hoor ik van velen dat het aantal echo's meestal meevalt. We gaan het wel merken. Düsseldorf of Gent maakt weinig uit qua afstand, dus het is niet anders, ben ik bang. Als ik in Nederland ivf zou proberen te krijgen, dan word ik ongetwijfeld eerst het IUI-traject op gestuurd, wat voor mij geen enkele toegevoegde waarde heeft, en voor die onzin hebben we geen tijd meer. Ik word in 2011 37 en we hebben al zo veel tijd verloren... Suus
Ja heerlijk, thuis. Wij kijken lekker dvd'tjes en gaan op tijd naar bed. Morgen weer geen verplichtingen, joepie! Hé, vraagje: was jij nou weleens zwanger geweest van de eierstok waar jij geen eileider meer hebt, nadat je die bent kwijtgeraakt dus? Ik voel de eisprong namelijk voor de derde keer rechts, waar die stomme verstopte eileider dus zit en zit alweer te denken dat het weer allemaal voor niks is deze maand... Suus
De afgelopen keer ben ik 1,5 week dagelijks naar het zh geweest. Ja en dan 2-3 heen en dat ook weer treug zou ik te belastend vinden. Idd hier naar het streekzh vind ik het ook niet belastend. Ik vond het zelfs gek in de rustmaand niet te hoeven. Ik ben al zo geprogrammeerd. Nu moet ik deze ronde naar het punctiezh voor de echo's. Das een uurtje rijden. Dus dat zal wel vies tegenvallen. Maar heb voor mezelf zoiets: met de punctieronde ga ik naar het streekzh, omdat het dan op aantal follikels gaat. Maar bij een cryotp ga ik voortaan naar het punctiezh. Zij zien toch meer qua bmslijmvlies.
Ja, ziekenhuis in de buurt zou fijn zijn, maar dat zie ik voor ons niet gebeuren. Ten eerste omdat we voor Nederland vast geen indicatie krijgen, en ten tweede omdat elk ziekenuis dat we bezocht hebben in de omgeving uitblonk in onkunde en bloopers, waardoor we nu met een beetje pech tot dit traject veroordeeld zijn. Zo krom als wat, eigenlijk. Ik heb begrepen dat je ook in Nederland alleen de fm-metingen kan doen en dan de rest in Duitsland of België, maar dan krijg je veel minder vergoed dan wanneer je voor alles naar het buitenland gaat (de helft, en je moet al flink bijbetalen in het buitenland) en bovendien lees ik erg vaak dat het misgaat in de communicatie tussen plaatselijk ziekenhuis en ivf-ziekenhuis in het buitenland. Daar zit ik niet op te wachten. Ik zit eigenlijk al 2 jaar lang nergens op te wachten, qua gezeur en ellende, maar ja, wel op een kind, hè. Even doorbijten dus maar en goed doorsparen... Suus
Ach dat doorsparen.... je krijgt niet alle 3 de behandelingen tegelijk he. Ik heb 15 okt de punctie gehad en hoop nu pas daar voor een cryotp voor te gaan. Dus er gaan heel wat maanden overheen is de 2e punctie aan de beurt. Ik weet dat gent heel goed samenwerkt met mijn zh. Overal waar je ook komt ( zelfs de documentatie) zie je UZ Gent staan. En Dr de Sutter belde ook gelijk naar de gyn in mijn punctiezh toen.. Wat gek eigenlijk dat asl je juist de fm in NL doet en de rest in B. Dat je dan juist meer zelf moet betalen. Zou toch logischer zijn da als je alles in B doet, je dan meer moet betalen. Welke sites heb jij gevonden qua IVF-info?
Nee, niet alles tegelijk, maar wel een aantal terugplaatsingen, mag ik hopen. Moet je allemaal apart voor betalen als je in het buitenland ivf't. Op de site van Gent staat dat ivf 3600 kost, daarvan krijg je maar 1500 vergoed. Dus 2100 voor eigen rekening per poging, zonder cryo-terugplaatsingen. Dat telt wel aan, hoor. Zeker als je het heen en weer reizen en hotels en zo mee gaat rekenen. Bovendien zou dit weleens het laatste jaar zijn dat er überhaupt iets vergoed wordt, dus dan is straks die volle 3600 voor ons + medicatie. Misschien ga ik voorstellen om cryo-terugplaatsingen in kunstmatige cyclus te doen, dat scheelt heel wat heen en weer gereis. (Wat ik er van begrepen heb.) Volgens mij hoef je niet in elk ziekenhuis een cyclus te wachten na mislukte poging. Angelica mocht ook elke maand iui-en bijvoorbeeld, terwijl ze wel medicatie gebruikte. Ik ga het tzt navragen in Gent. Ik vergeet steeds in welk ivf-ziekenhuis jij nou bent. Is dat Maasstad? Dat zou inderdaad heel wat dichterbij zijn. Het is inderdaad raar dat je meer moet betalen als je het deels in Nederland doet, maar dat komt door het DBC-systeem. Er wordt uitbetaald aan de hand van een behandelcode, en die wordt maar 1 keer uitbetaald, en het buitenland rekent jou de pakketprijs. Tel uit je verlies . Ik heb veel gevonden op ivfmoeders.nl, maar ook veel gehoord van bevriende forumleden van andere fora. Suus
He suus, ja ben van links zwanger geraakt terwijl ik daar geen eieider meer had. Zrle zeggen dat eitje je baarmoeder in wordt gelanceerd en dat het opgezogen wordt door de ander. Ik moet een machteging van mijn verz krijfen en dan krijg ik het vergoed. Ik hoop op mijn iui ronde deze maand. Ik zorg dat ik mijn fm 5 jan heb en de dag erna hystercopy. We zijn nu onderweg naar Maastricht moet in de bediening boj mijn schoonouders bah
Oké, dat is goed nieuws. Krijg een beetje het idee dat ik alleen maar rechts eisprongen heb, althans, ik voel daar steeds spanning rondom de eisprong. De vergoeding voor behandeling in het buitenland is bij mijn weten nooit volledig. Althans, op andere fora lees ik dat je maximaal 1500 vergoed krijgt. Of zou dat per verzekeraar verschillen? Heeft jouw verzekeraar gezegd dat vergoeding volledig is als je een machtiging krijgt? In de bediening? Arme Angelica. Jij zal ook blij zijn als deze dagen weer voorbij zijn, hè. Suus
Ja, bij mij is de linkerkant ook dominant. Ik ben idd blij als de kerst voorbij is. Ik g het di even aan mijn verz vragen. Ik kreeg de idd dat ik aleen met med het verschi zelf moet betalen. We staan nu in de file bah
Ik ga er ook even achteraan. Meds kun je in Nl halen en zijn dus niet duurder als je in Gent ivf't. Wat ik steeds hoor is dat je verschil kosten Nl en buitenland moet betalen en dat is fors. Maar mijn verzekeraar heeft wel contract met Gent dus misschien valt het mee. Hoop het maar. Wie weet straks samen aan de ivf . Sterkte in de file. Wij gaan zo naar de film. Lfs, Suus
nou meiden ik hoop dat jullie een betere kerst hebben gehad als ik want ik had heel gezellig buikgriep nu gaat het wel weer alleen nog een beetje rare buik. had ook erg veel last van huilbuien ben blij als ik de oude ik weer terug vind want heb het idee dat ik al een paar maanden in een ander lijf zit. donderdag bloed prikken voor mijn IGG en 31 januari hebben we een afspraak bij de gyn als het goed is hebben ze dan de uitslag van het chromosomen onderzoek spannende maand weer begin hem wel een beetje te knijpen weet dat het een kleine kans is dat je wat aan je cromosomen hebt en weet dat je IGG ook verhoogd is als je zwanger ben maar toch stel dat het niet goed is en dan. maar goed daar moet ik nog maar niet te veel aan denken. hoe gaat het voor de rest met jullie??
Hi dames, ben ik weer. ik werd vannacht om 5uur wakker en heb zoals afgesproken met de vk gelijk de test gedaan en het gaf NEGATIEF aan. Ik had al een vermoeden want vrijdag ging ik niet alleen bloeden, er kwm ook een grote ding uit, toen begreep ik niet egt wat het was maar nu weet ik zeker dat het dr uit was gevallen want sinds die dag bloed ik niet een beetje maar heel veel. heb vk gebeld en volgens haar ook al bloed ik nog steeds maar hij geeft negatief aan dan ben ik niet meer zwanger en hoef niet naar het zh. ik had ook gevraagd wat de reden van 2 mk per jaar konden zijn en volgens haar is er geen verklaring voor. Het kan gebeuren. Ze heeft me wel aangeraden om langs gynaecoloog te gaan zodra het bloeding gestopt is om verder te onderzoeken. Ik ben al 33 jaar en wil eigenlijk 2 kinderen. Als het te lang duurt om zwanger te raken, kan ik misschien niet eens een tweede maken... maar ya, eerst eentje zien te krijgen Nou, zodra mijn bloeding gestopt is, ga ik natuurlijk weer proberen maar ga ook naar gyn want ik wil het wel verder onderzoeken. Ik las dat sommige van jullie hebben zelfs meer dan 2 mk gekregen. Wat hebben jullie hieraan gedaan? Ik hoor jullie wel!
Jeetje Mimi, wat lullig dat je zo ziek was. Ik herken het hoor, dat je slecht in je vel zit. De kans dat er iets met je chromosomen is, is echt heeeel klein hoor, en zelfs dan heb je nog echt een goede kans om een gezond kind te krijgen. Probeer je er niet al te veel zorgen om te maken. Als je IGG structureel te hoog is, dan ga je 'gewoon' aan de bloedverdunners. Dikke kans dat het allemaal goed komt. (Makkelijk gezegd hè, voor een ander.) Lfs, Suus
Jeetje, dus toch een miskraam. Wat ontzettend rot, zeg. Na twee miskramen heb je 'recht' op stollingsonderzoek en chromosomenonderzoek. Ook zou ik homocysteïne laten bepalen. (Een te hoog gehalte kan ook voor te veel stolling zorgen.) Als je nog meer mk's krijgt, dan is er nog wel meer onderzoek beschikbaar, maar dat is nu nog niet aan de orde. Maak nu vast een afspraak met een gyn, want vaak hebben ze een wachttijd. En laat ook gelijk even een echo maken, dan weet je zeker dat je schoon bent. Sterkte! Suus
Hi Suus, ya, helaas wel. Dus ik heb recht op al die onderzoeken? ga gelijk over alles op internet lezen. Moet ik de onderzoeken gewoon in mijn ziekenhuis laten doen, door gyn? of ergens anders? ik wou gelijk een afspraak maken bij gyn maar volgens vk moet ik wachten tot bloeding gestopt is en zoals ik het zie, het gaat nog niet stoppen want ik bloed behoorlijk. Heb gelukkig geen buikpijn en ook geen buikkraamp. Ik heb al 2 mk gekregen en vind t heel erg dus mensen met meerdere mk hebben het tig keer zo zwaar. Ik ben bang dat ik tog niet zwanger kan raken. Maar natuurlijk ga ik me verder laten onderzoeken. Bedankt voor de namen van de onderzoeken!
Die onderzoeken kun je gewoon bij een gyn laten doen, ja. Ik zou toch nu vast een afspraak maken voor over twee weken. Dan bloed je echt niet meer, en als je dan nog wel bloedt, dan is dat al helemaal een goede reden om als de wiedeweerga naar de gyn te gaan, want dan ben je nog niet schoon. Als je alles kwijt bent, zal het ergste bloeden met een paar dagen over zijn. Hier vind je meer info. Gynaecologie Suus