Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussion in 'Miskraam' started by Jannne, Mar 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Hai meiden,

Mag ik ook met jullie hier meeschrijven?
    Had een aparte topic geopend....maar vind het wel net zo fijn om hier verder te schrijven.

Liefs van mamatje

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Uiteraard, en helaas welkom. Misschien kun je even kort je geschiedenis vertellen, dan weet iedereen wie je bent.

Suus

3. Madre

Madre Actief lid

Nov 17, 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Suus,
    bel net zk om een afspraak te maken met gyn maar die kon ik dus niet maken, persoon aan de telefoon zei dat onderzoeken worden pas na de 3de mk gemaakt. Ze heeft alleen afspraak gemaakt voor een echo, om te kijken dat ik over 2 weken schoon ben.
    Kan het misschien verschillen per zk? ik wil egt niet w8ten tot volgende mk. ik wil helemaal geen 3de mk:x
    heb ook mijn ha gebeld maar die is met vakantie tot 5 Januari. Fijn is dat.

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

#2324 Flavour, Dec 27, 2010
    Last edited by a moderator: Dec 27, 2010
    Dat soort dingen moet je niet met een assistent bespreken, maar met de arts zelf. Neem maar van mij aan: de meeste assistenten kletsen maar wat. Bespreek het als de echo wordt gemaakt. Hopelijk gebeurt dat wel door een gyn. Je kunt ook een ander ziekenhuis bellen, daar ben je helemaal vrij in. Bijvoorbeeld het AMC: Gynaecologie

In de richtlijnen van het NVOG (het overkoepelend orgaan voor alle Nederlandse gynaecologen) staat dat je na twee miskramen herhaald miskraam-patiënt bent en dus recht hebt op onderzoek.
    Dit zijn de richtlijnen: NVOG

Suus

5. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Hai meiden,

Even mijn voor geschiedenis... Met mijn eerste man samen heb ik 1 kindje. Daarna ruim 2,5 jaar voor een tweede geprobeerd. Dit wilde niet lukken. Heb 3 miskramen, vroege toen gehad. Alle onderzoeken gehad maar daar kwam niets uit. Alles was goed. Door andere problemen gescheiden. Nu met mijn huidige mannetje ook 2 jaar bezig voor een kindje, en ook 2 miskramen gehad. Waarschijnlijk in al die jaren ook meerdere mislukte innestelingen gehad. Nu ben ik weer bekeken eisprong, hormonen ed en weer was alles goed. Na mijn laatste miskraam in sep naar een ander ziekenhuis gestapt. Deze denkt te weten waardoor ik de miskramen krijg. In begin januari krijg ik onderzoeken en als de uitslag daar niet goed van is, is het met simpele medicatie op te lossen. De gyn denkt dat het een probleem is met insuline/bloedvaten. Mocht het niet zo zijn, dan wil hij evt extra progesteron proberen. Me mannetje hoefde nu niet eens getest te worden, omdat het probleem ligt bij het zwanger blijven en niet aan het zwanger worden. Dus de gyn zei die zwmmertjes doen het wel. Maar hij wil het later nog wel testen hoor indien nodig!! Ook krijgen we een chromosomenonderzoek. Maar daar komt 9 van de 10 keer niets uit...

Liefs van mamatje

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik had je al eens gesproken, maar heel spannend, Mamatje. Hou je ons op de hoogte, en met name van het insuline-onderzoek? Jij zat in Den Helder hè?

Suus

7. Madre

Madre Actief lid

Nov 17, 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vond ook dat de assistent niet egt wou helpen en haast had:x, heb alvast afspraak gemaakt voor echo voor 10 Januari dan zal ik het gelijk vragen. Ga gelijk alles hierover lezen zodat ik goed geinformeerd ben voor het geval zij het niet willen doen.
    Natuurlijk is mijn huisarts pas 5 Januari terug maar ik zal hem gelijk op 5 Januari bellen.
    Volgens mij zit ik bij jou goed, je weet best wel veel en ik las dat je bezig bent met onderzoeken dus hopelijk komt alles goed. Ik duim voor je.
    Nogmaals bedankt voor de info!

8. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Madre,

Ten eerste even een dikke knuf!!
    Ik heb het helemaal niet op mijn huisarts....
    Bij mijn laatste miskraam heb ik gewoon gebeld naar het verloskundige centrum. Die hebben mij door kunnen verwijzen naar een ander ziekenhuis. Je zou het kunnen uitleggen en het ook zo kunnen doen, dus dat ze een verwijzing in orde gaat maken voor het ziekenhuis.

Liefs mamatje

9. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Hai Suus,

Zit nu idd in het zkh in Den Helder. Nog maar14 nachtjes....dan moet ik heen. Zo stom tel gewoon de dagen af, net zoals vroeger wanneer ik als kind bijna jarig was.

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Inlezen is een heel goed idee, want niet alle gynaecologen zijn even goed op de hoogte. En bijdehante patienten worden doorgaans beter geholpen, helaas.

Ik heb veel (ook niet-standaard) onderzoek gehad, maar dat heeft helaas niet veel opgeleverd. Ik heb Asherman gekregen na een curettage, dus ik heb er een probleem bij, maar ook voor mij is het toch vooral een kwestie van blijven proberen, al gebruik ik wel heel wat preventieve medicatie ondertussen.

Weet er in ieder geval wel het een en ander van af, en ook waar je terechtkunt voor vervolgonderzoek en zo.

Hoor het wel als je vragen hebt.

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik weet er alles van! Gaan jullie het nou nog proberen tussendoor of wacht je de uitslagen af? Kan wel even duren namelijk, vaak een paar maanden...

Suus

12. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    De uitslagen van de onderzoeken waar ik de 10de op getest ga worden hoor ik die dag nog. Mocht het daaraan liggen krijg ik meteen medicatie. Chromosomen krijg ik idd later. Ze denken al aan eind februari begin maart. Maar ondertussen blijven we wel proberen hoor, daar gaan daar niet op zitten wachten.
    De gyn zei ook al dat mocht ik wel zwanger zijn voor die tijd mag ik met 2 weken overtijd meteen komen. Niet dat dat helpt om een vroege miskraam te voorkomen aangezien ze bij mij meestal met 5 weken komen...maar heb mijn eerste kindje ook gekregen....terwijl ik dit probleem al had waarschijnlijk....elke maand wat we niet proberen zien we als een gemiste kans....

13. Madre

Madre Actief lid

Nov 17, 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi mamatje,
    heb net je geschiedenis gelezen en vind het heel erg voor je, 5 mk!!!
    toen ik de vk vanmorgen had gebeld, zei ze dat ik bij zk kon vragen voor verder onderzoek en nu zegt de assistent dat ik helemaal geen onderzoek krijg met 2 mk, alsof dat niet veel is... Maar ya, zoals Suus al zei, assistenten weten niks en ik zal het gelijk vragen tijdens de echo op 10 Januari!
    ik wens je veel geluk en hopelijk vinden ze de reden van all je mk zodat je snel weer een kindje kunt krijgen.

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Oké, ik snap het. Ik ben ook niet zo van het wachten, hoor, waarom zou je ook. Had je nou wel al stollingsonderzoek gehad? Ik geloof het wel, hè?

Suus

15. Madre

Madre Actief lid

Nov 17, 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL

Hi,
    denk dat ik bij jou kan voor heel veel vragen, je hebt meer ervaring (niet gemeen bedoeld natuurlijk)!
    Trouwens, effe een vraagje over fuliumzuur. Denk jij dat ik hiermee kan beginnen zodra bloeding gestopt is of kan ik het nu al innemen?

16. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Hai Madre,

Tja 5 miskramen is ook erg...maar het stomme is ben al blij dat ik niet al te ver ben iedere keer. Al maakt het emotioneel en qua hormonen en zwangerschapsklachten helemaal niet uit. Want op dat moment ben je en voel je je zwanger. Maar als ik al lees dat sommigen verder zijn, een hartje al kloppend hebben gezien en een compleet vruchtje/kindje verliezen lijkt mij 10 keer erger. Mijn vorige man, dus exman leefde helemaal niet mee en had ook het gevoel dat hij er niet voor me was. Dus de verwerking kwam er pas na jaren uit. Mijn huidige man is heel lief en zorgzaam en daar kan ik gelukkig alles samen mee delen. We zijn er echt voor elkaar en dat heb je ook wel echt nodig!! dat ik in totaal al ruim 4 jaar bezig ben is gewoon frustrerend, ik gun het iedereen om me heen van harte met het zwanger worden. Maar van binnen huil ik altijd omdat het me zeer doet. En denk ik waarom mag het niet eens goed gaan bij ons, bij mij. Ook zie ik mensen om me heen in de directe omgeving die per ongeluk zwanger raken en die zelfs aan een abortus denken, of die simpelweg een kleine krijgen terwijl ze moeite hebben met het kind te verzorgen en het niet aan kunnen, die er niet van kunnen genieten. Dat ze de liefde niet kunnen geven. En dat vind ik heel erg. Ook die hun verantwoordelijkheid niet nemen met betrekking tot de kleine. Die er zo makkelijk over denken en dat terwijl een ander het graag wil en het wil niet lukken of dat het telkens mis gaat.

Kom op voor jezelf hoor meis!! Laat je niet afschepen door zo`n assistente!!

17. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Suus,

Stollingsonderzoek had ik idd volgens mij ook al gehad. Alleen weet ik moest ik er nog eentje over doen. Zal dat ook nog ff zeggen bij de gyn.

Madre, Ik slik al dus ruim 4 jaar met de foliumzuur door ook wanneer het mis is gegaan. Kan geen kwaad hoor.

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Foliumzuur zou ik altijd blijven doorslikken, miskraam of niet. Je kunt er eigenlijk niet te veel van binnenkrijgen en het is een kleine moeite om het te nemen.

Suus

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Mamatje helaas welkom. je hebt ook al helaas een hele geschiedenis. Ik hoop dat ze je kunnen helpen

Bij mij in het zkh is hun beleid veranderd van 2 mk naar 3, het komt vaker voor bij vrouwen die zonder reden een mk krijgen (zeggen ze).

Ik ben ook al 2 dg onuitstaanbaar. Ik kan helemaal niets hebben. Ik heb zelfs vannacht ruzie met mijn man staan maken, hij heeft deze week vrij en is het huis aan het doen. Nog kleine dingen die we tijdens de verbouwing nog niet hebben gedaan, huis schoonmaken etc. Ik werd kwaad dat hij nog niet in bed lag. Ik was echt onredelijk aan het schreeuwen en tieren. Mijn vriendin Heeft een dochtertje van 6 mnd. Ze woont samen met mijn neef. (korte intro: ze raakte na 4 mnd zwanger en liep te zeuren, dat ze ook moeilijk zwanger raakt. Daarna liep ze te zeuren dat ze een meisje kreeg, terwijl de kleine tijdens de zwangerschap een nierafwijking had en daar hoorde we haar niet over. Nu is de kleine meid 4 wk verkouden en diarree, ik loop contstant te zeuren dat ze naar de dokter moet en nu moest ze met spoed tweede kerstdag naar de dokter en heeft ze voor 8 dg antibiotica, ze zit tegen een longonsteking aan. Daarna vroeg ze of die kleine donderdag mag blijven slapen, want ze hebben hun slaap nodig. Mijn neef kijkt nog geeneens naar haar om en vertelde doodleuk, dat hij 's nachts niet meer zijn bed uit gaat, omdat hij aan zijn uren moeten komen. GRRRRRRRRRR hier wordt ik zo chago van.
    Hun dochter is zo een lieve schat, ze lacht alleen maar en ze is zo makkelijk echt een heerlijk moppie.

Zo mijn frustratie is er even uit en ik ben gewoon bang voor het nieuwe jaar

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    ...

Share This Page