Bij mij heeft het ook niets opgeleverd, helaas. De prednison en de progesteron zijn een noodgreep. Heb jij dat boek van Dr. Beer gelezen? Die stelt veel meer onderzoek voor, maar dan moet je naar Londen of Amerika. Vraagje: zijn de antistoffen van de schildklier ook onderzocht? Anti-tpo en zo? Dat willen ze nog weleens vergeten...
Ik heb geen idee, dat zal ik op 17 januari wel horen. Dat boek heb ik nog niet gelezen, ik vind het ingewikkeld om in het engels te gaan lezen, dan komt het niet zo goed over.
Het is helaas niet vertaald, nee. En kijk even goed naar die schildklier. Je kunt antistoffen hebben en het niet weten. Dat veroorzaakt miskramen. In Nederland testen ze je daar meestal niet op, ten onrechte. Dit is bij mij getest, op mijn eigen dringende verzoek, anders hadden ze het niet gedaan: TSH en FT4 TSH receptor antistoffen !! TPO antistoffen !! De pagina van Freya ken je wel hè, o.a. ook over immuunoorzaken: Herhaalde miskramen Suus
Ik heb er wel eens wat rondgelezen, zal hem bij de favorieten zetten, dankjewel! Pfff ik ben al die miskramen zo zat! Dat verlangen wordt groter, net als het lege gevoel... Hopelijk wordt 2011 een wat mooier jaar voor alle meiden in dit topic!
Nee zeker niet, zolang ik zwanger kan worden, geloof ik er ook in dat ik zwanger kan blijven. En ik vertrouw op Dr. de Sutter, ik heb het gevoel dat ze daar echt wel weten wat ze doen.
Ja, dat gevoel is wel terecht. Ze weten ook niet alles, maar halen wél alles uit de kast om je te helpen. En daar gaat het om, want meer kun je niet doen.
Ja precies, ik ben nu al benieuwd naar wat de uitslagen zullen zijn. Ben inmiddels wel al begonnen met het slikken van baby aspirines (100 mg) en sinds vandaag ook weer foliumzuur, want omdat ik de afgelopen maanden niet echt de intentie had om zwanger te worden was ik daarmee gestopt. En laat ik nu net dit weekend per ongeluk onveilig geklust hebben en hoogstwaarschijnlijk mijn eisprong gehad hebben... Geen risico's nemen dan maar. Zit wel te twijfelen of ik ook utrogestan zal gebruiken, ik heb het wel in huis, maar ik weet niet zeker of mn ei en de klus gelijk vielen...
Poe, lastig. Het kan geen kwaad om met Utrogestan te starten, het is alleen zo'n geklieder en het kan je menstruatie een paar dagen uitstellen. Je kunt evt altijd nog starten als je een positieve test hebt, maar dan zou ik wel vroeg beginnen met testen, en met een supergevoelige test. Lastige keuze, ik laat het van de maand en het gevoel afhangen tot nu toe... Deze maand neem ik het ook niet, ik start pas als ik zeker weet dat het nodig is. Maar komt ook omdat ik ook al aspirine en prednison neem natuurlijk, dan word je het wel een beetje zat na een paar maanden.
Ja precies, misschien moet ik maar gewoon pas daarmee starten als de test daadwerkelijk posi is... Ik haal dan wel de 2 voor 5 euro van kruidvat. Die testen altijd vrij snel positief bij mij. En mocht het dan zo zijn dan begin ik gelijk met de utrogestan. Per hoeveel kreeg jij ze voorgeschreven in belgie? Ik krijg tot nu toe iedere keer 90x100 mg, maar dat is maar voor 15 dagen ofzo. En de apotheek hier zit iedere keer raar te kijken als ik weer een recept kom halen... Ik haal het liever gelijk voor een paar maanden ofzo.
Ik kreeg de eerste keer drie dozen van 200 van België, maar die kun je alleen in België krijgen. Per recept krijg ik in NL 2 doosjes van 100 per keer. Je kunt eens met ze bellen en vragen of ze de driedubbele dosis willen voorschrijven, dat doen ze vast wel. En wat je apotheker ervan denkt moet ie lekker zelf weten . Lfs, Suus
Ja dat is ook wel weer zo, ik ga toch de 17e januari naar belgie, als ik daar ben zal ik gelijk vragen of ze een grotere hoeveelheid willen voorschrijven.
He Suus, Heb mijn verzekering gesproken. de hysteroscopy moet ik zelf betalen, dat is ongeveer 60 euro heb uz gent gebeld UZ gent heeft al een verzoek voor ivf in Feb ingediend bij onze verzekering Ik krijg binnen 3 wk hiervan de uitslag of ze het willen vergoeden in Belgie, dan krijg ik alles 100% vergoed Dreamz jeetje meid wat verschrikkelijk. Ik heb 1x het hartje zien kloppen en het ging mis bij 8 wk. Ik heb volgende week mijn hysteroscopie en dan 27 jan ivf bespreken. Even in het kort 6x zwanger geweest. 2x bbz en heb geen linker eileider meer. Ik raak zwanger met IUI en niet spontaan. In Ned willen ze me niet verder onderzoeken en Dr de Sutter wel
Ja, vraag dan om de Belgische pillen van 200 en haal ze bij de apotheker daar om de hoek. De meisjes weten wel waar die zit, ze hebben een kaartje voor je. Dan heb je gelijk een lekkere voorraad. Je moet alleen wel voorschieten en indienen bij je verzekeraar. Ik krijg alles vergoed. Suus
Wat vaag dat de hystero niet vergoed wordt, dat is in Nederland ook een gangbaar onderzoek. Maar hé, als ze je hele ivf vergoeden, dan ga jij niet mopperen. Ik hoop dat mijn verzekeraar ook zo flex is!
@ Angelica, jeetje meid, wat een heftige lijst ook voor jou zeg... Willen de gyns in Nederland geen hysteroscopie voor je doen? Ik heb het in het erasmus laten doen, want die werken wel gewoon mee. En dan weet je zeker dat het vergoed zal worden. Bij mij heb ik iedere zwangerschap hartjes zien kloppen op de echo, maar bij 1 zwangerschap klopte het nog toen het kindje er uit kwam...
oh vreselijk, mijn man heeft het vruchtje gezien. Ik gelukkig niet. Volgens het zkh heb ik gewoon pech en hyst willen ze niet doen, omdat ik nog nooit gecuretteerd ben. Suus, ja ik ga niet klagen. Ik ben zo blij als ik al toestemming krijg, maar volgens mij is dit gewoon een formaliteit, vooral om UZ gent het voor ons heeft aangevraagd.
Super hoor, en heel uitzonderlijk dat ze alles vergoeden. Dat doet geen enkele verzekeraar, alleen Menzis, in uitzonderingsgevallen. Gent is namelijk vrij duur vergeleken bij bijvoorbeeld Düsseldorf en Nederland vanwege de technieken die ze toepassen en het feit dat ze de punctie onder verdoving doen.
ik heb ze van de declaratieservice aan de lijn gehad ik hoop dat ze wel weten wat ze zeggen. vond het wel goed dat uz gent al heeft aangevraagd voor ons, wist ik ook niet
Nee, supergoed. Mijn verzekeraar heeft een contract met Gent, net als met ONVZ en zo. Ik hoop dat dat ook een wat betere vergoeding oplevert. Maar anders doen we het ook in Gent, hoor. Hé, maar dan zou je in feb al starten? Wat snel!!! Wat goed!!!! Suus