Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussion in 'Miskraam' started by Jannne, Mar 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    Ondanks de 2 eerdere mk's kreeg ik toch maar voor 10 dagen bolletjes mee. Dus na wat speurwerk op hormonale disbalans heb ik die site gevonden waar je progesteroncreme kon bestellen. Ik wilde het proberen, het kan geen kwaad om het te smeren in de eerste 2 trimesters. Maar helaas heeft het niet geholpen.
    We gaan nu voor mijn man ook een chromosomenonderzoek aanvragen. We wachten nu al bijna 3 jaar, die 3 maanden kunnen er ook nog wel bij!

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha MV, uiteraard moet je man ook chromosomen laten onderzoeken. Is je schildklier ook onderzocht, en dan vooral ook de antistoffen, zoals anti-tpo? Ergens op dit topic staat een uitgebreide lijst van onderzoeken (die ik heb gehad, dan). Is er op homocysteïne geprikt? Is er naar immuunziekten gekeken?

In België, Duitsland, Engeland en Amerika vinden ze dat je bij zoveel miskramen vanaf eisprong/tp Utrogestan/progesteron moet gebruiken. Als je zwanger bent, zeker tot 13 weken. In Nederland zijn ze nu nog met een onderzoek bezig over de werkzaamheid hiervan, de resultaten laten nog een paar jaar op zich wachten. Ik moet 3 x 200 per dag gebruiken, dus dat is een flinke dosis. Wellicht was de crème niet voldoende. Bezwaren of ernstige bijwerkingen zijn er niet. Misschien zou je eens een afspraak kunnen maken in het UZ Gent met dr. De Sutter. Zij begeleidt inmiddels velen van ons. De meesten krijgen prednison (ervan uitgaande dat een te strak ingesteld immuunsysteem miskramen veroorzaakt), aspirine en Utrogestan.

Hoor het wel als je nog vragen hebt.

Suus

PS Op uitslag chromosomen zou ik zelf niet wachten. Er komt bijna nooit iets uit, en zelfs als er iets uitkomt, dan is de kans op een gezonde zwangerschap evengoed nog heel groot. Bovendien kan de uitslag met spoed worden opgevraagd als je zwanger blijkt te zijn.

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Knap van je dat je kan zeggen die 3 mnd kunnen er ook nog wel bij. Ik ben nogal iemand van de vaart erin:)

Maar als ik jouw verhaal zo hoor, zou ik toch zeker voor een andere gyn gaan: utro verhaal, je man niet eens geprikt op chrom. Maar dat is mijn mening he;)

Valt me wel op, dat er hier steeds meer meiden zijn die en mk-en hebben en IVF-en oid.

Eerst was angelica er. Ja en of ik me zelf er bij moet rekenen:(

4. MV1977 welke site is dat waar je het zelf hebt gekocht? Mss ga ik het ook wel op eigen initiatief aanschaffen....

5. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    Ik krijg vrij weinig info in het ziekenhuis. Over de bloedonderzoeken, waarbij volgens mij ook de stolling is onderzocht, vroeg ik vrij intensief door. Het enige wat ze deed was haar beeldscherm naar me toedraaien en zei: "Als het niet goed is, is het rood. Zie je iets rood? Nee? Dan is het dus goed."
    Dus... Ik heb ook moeten bedelen voor een laparoscopie. Deze gaf als uitslag 3 kleine endo-plekjes op het slijmvlies tussen mn baarmoeder en blaas en een kleine verdikking in mijn rechter eileider. Een aantal maanden ervoor had ik (naar mijn eigen zeggen) een BBZ. HCG was rond 2600 en baarmoeder was leeg. Ze vermoeden dat het aan het uiteinde van mijn eileider zat. Deze was na onderzoek wel doorgankelijk. Bij de 1e MK heb ik een echo gehad met 7 weken ivm pijn. Toen bleek het kindje te klein en het hartje klopte te langzaam, 4 dagen later kwam de MK op gang.
    Je zou toch denken dat mijn lijf genoeg info heeft afgegeven dat er iets niet helemaal goed gaat vanbinnen!!??
    We wachten nog even de afspraak van maandag a.s. af.

Weten jullie trouwens of cryo's in 1 ziekenhuis moeten blijven?
    We hebben er namelijk nog 8 over in de vriezer, maar stel dat we overstappen naar een ander zkh, wat dan??

6. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    @ marjolein103: google even op hormonale disbalans. Dan kom je op een forum terecht, daar kun je je op aanmelden. Dan je verhaal erop zetten bij klachten, je krijgt reactie van Marja om een symptomenlijst in te vullen. Aan de hand van deze klachten zal ze je een PB sturen. Tube kost 19 euro.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik heb geen flauw idee. Maar zou je niet naar een ander zh kunnen voor de fm's en dan alleen de tp in jouw zh laten doen. En dan proberen om de medicatie in je fm-zh te krijgen ( hier doen ze dat niet)

Mag ik vragen waar jij je tp hebt? Want mijn zh doet dus echt niet moeilijk over utro. En zoveel tp-zh zijn er niet in NL. Dus wellicht hebben we dezelfde.

8. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    Ik krijg de TP in het EMC en de FM in Zwijndrecht.
    Medicijnen gaan dus allemaal via Zwijndrecht, daar heeft EMC niets over te zeggen in dit geval...

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Oke. Gek zeg dat dat ook weer scheelt, mijn fm-zh wil dus geen medicatie voorschrijven dat moet dus echt via mijn punctiezh. En mijn tp-zh heeft daar ook niets over te zeggen.
    Of doet zwijndrecht ook de puncties?

10. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    Ja, alleen de tp is in R'dam! We gingen na de punctie keurig met ons koffertje vol eitjes naar R'dam. Door een sneeuwstorm!

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Waaaat? Dat is echt absurd, dat je arts zoiets zegt. Alsof je een krentenbol bent. Kom op, zeg. Wegwezen daar. En vraag even je medisch dossier op, dan weet het volgende ziekenhuis wat er nou allemaal wel of niet is uitgezocht.

Ik weet niet of je je cryo's kunt meeverhuizen. Maar je zou inderdaad een ander ziekenhuis kunnen zoeken voor nader onderzoek en progesteron en alleen de tp in Rotterdam laten doen.

Suus

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Maar hoeveel progesteron zit er nou eigenlijk in die crème? En is het zonder risico?

Suus

13. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden ik wens jullie allemaa en fantastisch 2011. Ik hebbericht van avero ze vergoeden alle onderzoeken dus ook de hyst, nu nog ivf, dat hoor ik over 3 wk kbuffel van mij. Ik ga even laminaatvloer leggen

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Goed nieuws, van Avero. Laminaatlegze!

Suus

15. Meleka

Meleka Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze gaat even een laminaatvloer leggen. Ik wou dat ik zoiets kon zeggen, met mijn 2 linkerhanden :D

Wat een fijn nieuws!

16. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    Hoi meiden,
    Sorry, ik moet even van me af schrijven...

Mijn broertje belt me net op dat zijn vrouw in verwachting is van de 3e...
    Ze hebben vorig jaar een kindje gekregen, terwijl wij maar miskramen blijven krijgen.
    Bah, wat een k*tnieuws op oudejaarsavond :(

17. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,850
    2
    38
    NULL
    NULL
    meiden heb de hele dag nog gewerkt en heb een kamer vol visite dus hou het kort.
    maar wil jullie ook al vast een gelukkig , gezond en vooral vruchtbaar 2011 wensen.

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hahaha meer kan ik niet hoor. Ik vind het zo leuk om te doen. Sta heel stoer te zagen.

Dreamz jeetje meid. Mag het niet zeggen, maar wat oneerlijk voelt dat he
    Ik zit nu ook met viste met kinderen en ze praten alsof het niets is

19. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    @ Angelica, ja het voelt echt super oneerlijk. Heb ook tegen mijn broer gezegd dat ik het hen heel erg gun, maar er een dubbel gevoel bij heb. Gelukkig begreep hij mijn gevoelens heel goed. Maar dat neemt die steken bij mij helaas niet weg. Ik ben gewoon zo bang dat we de uitslagen van de onderzoeken krijgen, dat alles in orde blijkt te zijn en we dus onverklaarbare miskramen hebben gehad en maar door blijven gaan, niet wetend of we ooit een mooi klein kindje in onze armen mogen sluiten...

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Geukkig snapt hij je gevoel. Ik ben vrienden bijna kwijt geraakt. Ik ben ook zo bang voor de uitslagen en mijn onderzoek van volgende week. Ik hoop echt dat wr snel ren wonder in onze armen mogen sluiten. Dikke knuffel

Share This Page