Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    hallo meiden!

Angelica heel veel sterkte vandaag!

Trees wat geweldig zeg dat het zo goed gaat met jullie wonder!

Vlinder wat goed zeg die info over tarwekiemolie!

Berretje fijne vakantie! ik hoop dat je een beetje tot rust kan komen!

Alle meiden wat zijn nou alle vitamines die je kan nemen ivm herhaalde miskramen? ik gebruik nu helemaal niks, ivm de het onderzoek mag ik nog niks nemen.. maar wil de vitamines die jullie noemen wel gaan gebruiken! ik kan niet wachten tot we weer kunnen beginnen!

Gisteren werd ik precies op moederdag ongesteld! dus was echt een rot dag met super veel buikpijn etc.. maar ja aan de andere kant ben ik heel blij dat ik mijn cyclus weer helemaal goed is!

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Lana, wat rot dat je precies op moederdag ongesteld werd. Ik had ook een rotdag, hoor. Een jaar geleden was ik op die dag nog in verwachting van m'n eerste kind, en nu was ik wel heel erg duidelijk een moeder met lege handen.

Ik slik nu even niks, maar heb de afgelopen maanden het volgende gebruikt:

B6 250 mg (twijfel of 50 niet beter is, maar dat moet ik uitzoeken)
    B12 1000 mg (mijn B12 is altijd te laag)
    Foliumzuur 5 mg
    Vitamine C 500
    Omega 3-capsules

Bij zwangerschap slik ik ook zwangerschapsmultivitamine (Gravitamon)

Ik overweeg om ook nog vitamine E, tarwekiemolie en Q10 te gaan gebruiken de volgende keer, maar aan de andere kant, het houdt ook een keer op...

Suus

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Soms weet je het ook gewoon niet meer waar je goed aan doet. Waar ik moe van wordt is dat ik nu van zoveel mensen hoor, dat het komt omdat je er te veel mee bezig bent pfffffffffffff. Elke maand echo's en hormonen spuiten. Dan ben je er toch mee bezig.
    Nu hoop ik snel ongesteld te worden en erweer tegen aan te gaan.
    Volgende week ga ik heel veel vragen stellen aan onze arts. Nu kan ze niet meer zeggen, dat ik gewoon domme pech heb gehad.

Mijn baarmoeder is leeg volgens de echo, maar heb wel krampen, maar die moeten over 2 wk weg zijn.

Ik eis wel dat mijn arts mijn hcg nakijkt, dat wilde de arts van vandaag niet doen.

Ik heb sinds dec 2008 3 kijkoperaties gehad, waarvan 2x voor mijn bbz. Ze hebben toen alleen vloeistof erin gespoten om te kijken of het goed doorgankelijk was en verder niets. Het is gewoon pech hebben en vandaag ook weer. Wist je dat 1 op de 6 vrouwen een miskraam krijgt. PFFFF

Effe afwachten wat onze arts te melden heeft volgende week

Liefs

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Je krijgt geen miskramen omdat je te veel met zwangerschap bezig bent. Ik vind het ronduit schunnig om dat tegen iemand te zeggen die al zoveel miskramen heeft gehad. Juist wij zijn de vrouwen die alles opzij zetten voor een kind, superbraaf en gezond leven, allerlei supplementjes slikken, in de hoop dat het in vredesnaam maar eens goed mag gaan.

Laat je niet ringeloren door welke arts dan ook. 4 miskramen is heel veel en vervolgonderzoek is vereist. Een arts die je dat ontzegt is geen knip voor de neus waard wat mij betreft.

Suus

5. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Angelica: ik ben het met Suus eens. Ik begrijp niet waarom je zoveel moeite moet doen om onderzoek te krijgen. Een beetje begrip is wel op zn plaats. En je betaald elke maand je zorgverzekering, en dan nog moet je moeite doen om onderzocht te worden.

Ik heb een dochter en tegen mij wordt gewoon gezegd "je hebt al een kind dus we weten dat je wel zwanger kunt blijven" wat heb ik nou aan zo'n opmerking?

Veel sterkte de komende tijd en een dikke knuffel voor jou!

@ Suus: dat zijn veel vitamines, maar ik begrijp dat je alles probeert. Slik je die vitamines dan naast de Gravitamon?

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja Noukje zo'n mooie reactie krijg ik ook altijd.
    Maar na 6* vind ik dat dus niet.

7. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ kaboutertje: je kan helemaal niets met zo'n opmerking en zeker niet van een gyn (die moeten toch beter weten, zou je denken?!). Vreselijk dat je al 6 miskramen hebt gehad.. is er ooit een oorzaak gevonden of wordt het nog steeds gegooid op "pech" ?

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja pech;)

Tuurlijk, geloof ik ook direct. ;) Er moet gewoon een oorzaak zijn, want ze gaan allemaal mis rond dezelfde periode. ( voor de 6 weken)

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Noukje, ja dat slik ik naast de Gravitamon, al moet de 1000 mg B12 1 mg zijn. (Nogal een verschil.) Ben in de loop van het jaar en in de loop van de miskramen steeds meer gaan proberen, maar heb me wel goed ingelezen, dus het is allemaal wel safe. De vraag is alleen of het helpt hè, en bij mij lijkt het daar niet op...

en Kaboutertje, natuurlijk is dat geen pech meer, maar zo noemen artsen het als ze het ook niet meer weten.

Suus

10. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    #250 Faith88, 10 mei 2010
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
    suus bedankt voor de info! als ik straks weer mag beginnen wil ik ook gewoon alles gaan proberen! zoek jij gewoon op internet allerlei info? ik heb altijd het idee dat ik niks wijzer word.

heb gister veel aan jullie allemaal ook gedacht! dat het voor iedereen hier een rotdag zou worden!
    weer wordt je met je neus op de feiten gedrukt!

hebben jullie trouwens iets symbolisch voor de miskramen die jullie hebben gehad? bijv. een sieraad, beeldje of iets anders?

laatst zag ik een heel mooi beeldje maar dat was toch niet helemaal wat ik zocht..

11. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
  12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik heb voor as donderdag een tel consult geeist met mijn eigen arts. Gisteren werd ook weer het woord pech genoemd.
    Qua opmerkingen heb ik er nog wel 3 van dezelfde collega (man)

In dec na mijn bbz zei hij," Lukt het niet koop je toch gewoon een chinees."
    Mijn andere collega heeft haar dochtertje met 26 wk verloren, wat hij tegen haar zei." We hebben deze maand een abortus laten doen, want het kwam niet zo goed uit"
    Deze keer zei hij tegen mij," Je moet beter eten, je eet niet goed. ( ik loop bij een dieetiste om aan te komen) Ik kan heel veel eten zonder aan te komen.

Ik ben benieuwd wat ik volgende week te horen krijg.

13. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
  14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik ben totaal niet agressief, maar deze *** zou ik een knal kunnen verkopen.

Suus, dan doen ze er maar wat aan om het wel te weten te komen ( alleen ik weet niet meer wat, dus zouden zij met een oplossing moeten komen)

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    kaboutertje, bij welk zkh loop jij?

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    misschien een stomme vraag hoor, maar wanneer begint je cyclus weer? Deze maand mag ik nog geen IUI krijgen. De een zegt dat het pas weer op gang komt als je je ongi weer hebt gehad en de ander zegt dat ik nu alweer zwanger kan raken

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
  18. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    angelica wat een eikel zeg die vent!!

bij mij zijn er ook een hoop mensen die zulke dingen zeggen bijv;
    -je bent nog jong! je hebt nog tijd zat!
    -wees maar blij dat je een miskraam kreeg! anders had je waarschijnlijk een gehandicapt kind gekregen?!
    -toch maar goed dat het zo is gelopen! anders had je met de verbouwing van jullie huis hoogzwanger geweest van een tweeling!!!!
    - ach gelukkig was je nog niet zover! het was nog nauwelijks iets!!
    - je kan in ieder geval zwanger worden! wees daar maar blij om!!

en zo kan ik nog wel even door gaan! sommige mensen sporen gewoon niet!!!

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zoveel opmerkingen die ik ook gehoord heb Lana. Die mensen snappen echt niet dat dit al een kindje voor ons was.

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis

Dat kan deze ronde alweer hoor. Als je zeg over 5 weken ongesteld wordt, dan heb 2 weken ervoor je ei.
    Ik mocht deze ronde wel gewoon weer voor IUI.
    Waarom bij jou niet dan?

Angelica in een streekziekenhuisje. Wil je meer weten dan pb ik het je even ;)

Deel Deze Pagina