Ik heb van de week van iemand begrepen dat je met sommige testen, bv die van het Kruidvat, rond ovulatie posi test.
Ik zou ook wachten, hoor. Je wilt echt dat ie eraf knalt, dan weet je dat het hcg is toegenomen, dus dat zegt dan wel weer ietsje meer.
Nee ik heb dipsticks die ik al jaren gebruik. Dus van de week ook dezelfde als altijd. Ik weet wel dat je met een ov-test vroeg kan zwangerschapstesten ( nieuw ww haha)
Klopt, andersom dat wist ik ook, maar met bepaalde gevoelige tests, zoals die van het Kruidvat, maar misschien ook de dipsticks, kun je ook positief zwangerschapstesten ronde de ovulatie. Het hoeft dus niet per se te betekenen dat je steeds zwanger was. Een zwak posi zwangerschapstest zou je ook eerder verwachten rond je menstruatie, en niet pas 2 weken later. Op zich...
Dan zijn dat vast biochemische zwangerschappen geweest. Kennelijk gaat het voor innesteling dan al mis. Wat een rotidee.
Rotidee? Ach je went er aan he Maar die andere 7( 6 sorry ben de tel kwijt) testen waren wel donkerder. Niet knal zoals bij kabouterkindje maar ze waren echt wel zwanger. Zou dat ook geen innestelingen geweest zijn?
Als het echt is ingenesteld, dan merk je dat wel aan je menstruatie. Is mijn ervaring. Dan is het dus echt wel een miskraam, inclusief bloedbad en kramp. Of heb je het nou ook over de mk's?
Nee dat kan ik dus niet zeggen. Ook niet bij mijn mk van 9 weken. Als ik ongesteld ben heb ik soms ook echte beenweeen.
Hoi dames, Ben ik ook weer ff!! Iedereen nog de beste wensen voor 2011!! En dat al onze dromen maar uit mogen gaan komen voor dit jaar!! Nog 6 nachtjes slapen en krijg ik de onderzoeken, begin nu wel zenuwachtig te worden hoor!! Hoe is het hier met iedereen?? Nog goed nieuws?? Volgens mij heb ik een dubbele eisprong gehad of zo....had eerst rechts pijn en toen links. Heb ook 2 tempdips met 1 hoge ertussen. Ook last van veel heel veel slijmverlies. En hij doet er nu langer over om omhoog te schieten in 1 keer. Zit met tussen poses ook. Is iemand daarvan op de hoogte?? Het komt wel voor bij ons in de familie, tweelingen dus. Mijn oma was er eentje van een tweeling. Heb nu een megaopgezette buik!! pffff Als het eruit komt dat het wel zo is met die onderzoeken, krijg ik gelukkig meteen de uitslag en krijg ik medicatie hiervoor. Misschien nog net op tijd mocht ik wel zwanger blijken te zijn. Liefs van mamatje
Hoi meiden, Helaas heb ik zelf heel veel miskramen gehad. Wij proberen al 8 jaar kinderen te krijgen en in die tijd heb ik 23 miskramen gehad. Allemaal heel pril, ik haalde nooit de 6 weken. De laatste miskraam was een paar weken geleden, ik was toen verder dan ooit, maar bij de echo van 7 weken en 3 dagen bleek dat het vruchtje maar 6 weken oud was. Bij de echo van een week later bleek dat het niet meer was gegroeid en op 11 weken heb ik de miskraam moeten opwekken met pillen omdat mijn lichaam niet van plan was het zelf los te laten. Wij hebben heel veel onderzoeken gehad, maar de artsen zeggen allemaal hetzelfde. Ze kunnen maar een beperkt deel onderzoeken. Bijvoorbeeld het chromosomen-onderzoek, sluit bepaalde dingen uit, maar er zijn nog veel meer genetische factoren, die een miskraam kunnen veroorzaken, waar de artsen nog geen weet van hebben. Blijven proberen zeggen ze dan. Maar miskramen zijn en blijven heel verdrietig, hoe pril ook. En ik wil alle meiden hier die een of meerdere miskramen door moeten maken, heel erg veel sterkte wensen. Veel liefs, Arwen
Jeetje Arwen, wat een verschrikkelijke weg hebben jullie moeten gaan... Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, word er eerlijk gezegd een beetje stil van... Ik hoop dat een gezond kindje jullie gewenst is. Durven jullie t aan om t nog een keer te proberen?
Jeetje Arwen, wat verschrikkelijk is dit! In welk ziekenhuis hebben jullie je laten onderzoeken en wat hebben ze dan onderzocht?
Hoi Meiden, Eerlijk gezegd ben ik nu wel even aan een pauze toe. Gelukkig heb ik mijn blogje waar ik veel van me af kan schrijven. Ik probeer hier ook nuttige info te verzamelen voor lotgenoten, je weet maar nooit. We zijn bij de fertiliteitskliniek in Zwolle. We hebben de volgende onderzoeken gehad: - sperma onderzoek - hsg onderzoek - kijkoperatie baarmoeder - chromosomen onderzoek - hormonen onderzoek (bloedonderzoek) Dat was het geloof ik, maar kan zijn dat ik iets vergeten ben. Liefs, Arwen
Vreselijk, Arwen. Echt horror. Ik heb zelf wel iets meer onderzoek gehad. De meesten van ons lopen nu in Gent, en krijgen daar meer onderzoek en extra medicatie die in Nederland niet (altijd) wordt voorgeschreven. Als je meer info wilt, hoor ik het wel. Een nog niet bewezen oorzaak voor met name vroege miskramen is een progesterontekort. In Nederland wordt dit nog onderzocht, dus in de meeste ziekenhuizen krijg je geen progesteron voorgeschreven. In België krijg je het standaard als je veel miskramen hebt doorgemaakt zonder aanwijsbare oorzaak. Omdat jouw miskramen zo vroeg waren, is het niet uit te sluiten dat een progesteron-deficiëntie bij jou een rol speelt. Hebben ze je progesteron weleens gevolgd gedurende een cyclus en prille zwangerschap? En ik durf het bijna niet te vragen, maar wat is het adres van je blog? Suus
Jeetje Arwen 23x wat erg. Maar ik vind je lijst eerlijk gezegd wel erg summier. Heb jij je med dossier ook op gevraagd? Want er kan heel veel onderzocht worden. Of bedoel je met hormonen echt alle hormonen : schildklier ed ook? Ergens... ( maar waar) staat een lijst van Suus. Die heeft nl ( met nog wat van ons) veel meer onderzoek gehad. Dus ben eigenlijk toch wel benieuwd bij jou.