Heel spannend, Mimi. Maar als het niet goed zou zijn, dan heb je een verklaring voor de mk's én het is heel goed te behandelen. Suus
Hoi meiden, Jep, ik ben aanstaande maandag de 17e pas aan de beurt in Gent! @ Suus, blijf in de zen mode, ik ben blij dat je niks meer verloren bent! @ Angelica, he gatver, zo'n bericht kan heel je dag flink verpesten, weet nog dat ik op oudejaarsavond hoorde dat schoonzus zwanger was (heeft inmiddels een mk gehad afgelopen vrijdagavond, ze vroeg mij om naar het zh te komen omdat haar man alleen maar ijsbeerde. In het zh hebben ze haar gecuretteerd. Ze wilde persé mij erbij hebben). Het is altijd een schok als je zoiets hoort, maarrr zelf de moed niet in de schoentjes laten zakken is dan de kunst! @ Mimi1982, ben benieuwd, ik hoop voor je dat deze ronde een mooi resultaat zal geven! @ Hier: Klusserdeklusserdeklus. Eigenlijk hoeft het nog niet, want mij eitje springt meestal dag 16/17, maar we kunnen het gewoon niet laten , dat is wel eens anders geweest tijdens de periode dat we zwanger wilden worden hahaha.
Wel heel triest voor je schoonzus. Superlief van jou dat je haar gesteund hebt, want zo subtiel ging het allemaal niet met oud en nieuw, als ik het me goed herinner. En beter te vroeg geklust, dan te laat. Knap dat jullie het nog leuk vinden. Ik vind er al een hele tijd geen moer meer aan . Suus
Ja het ging inderdaad allemaal niet zo subtiel. Mijn broer en schoonzus hebben al 2 kinderen maar wisten nog niet wat het was om een miskraam te krijgen. Op het moment dat ze te horen kregen dat het hartje het niet deed en dat het een miskraam zou gaan worden, heeft ze me gelijk gebeld met allemaal vragen. Op de bewuste avond dat ze gecuretteerd moest worden vroeg ze me van alles over het bloedverlies wat ze had, want ze dacht het vruchtje 2 dagen eerder al verloren te zijn. Dus ik heb haar toen geadviseerd om toch een vk te bellen, want zoals zij het omschreef was het er nog niet uit en ook niet van plan om los te komen. Dus toen heeft ze de vk gebeld en die ging met de gyn overleggen. En ik heb toen tegen haar gezegd, zal ik naar je toekomen? (ze wonen 40 minuten rijden bij ons vandaan), want ik had het idee dat als een vk gaat overleggen met de gyn dat ze je dan meestal wel laten komen. Dus ik dacht, dan ga ik vast rijden, als ze dan weg moeten kan ik op de kindjes passen. Maar toen belde ze dat ze naar het ziekenhuis moest en of ik mee wilde omdat ze aan mijn broer weinig had. Dus ik ben met een gemiddelde snelheid van 130 (incl landweggetjes etc) naar het ziekenhuis geraced en daar aangekomen moest het hele circus van echo's, bloedprikken etc nog beginnen. Dus ik heb alles gezien en vond dat best wel confronterend. Maar achteraf wel blij dat ik tenminste iemand heb kunnen helpen met mijn eigen ellende... En wat het klussen betreft, geen idee waar die zin vandaan komt maar ik geniet er maar lekker van!
dreamz, wat lief zeg dat je je er voor je schoonzs zo was!! suus, ben jij echt zo zen eronder nu? ben echt helemaal het tegenovergestelde nu...word stapelgek van mezelf! xxx mamatje
Ja, echt totaal zen. Voor het eerst. Ik geniet er maar even van zolang het nog duurt. Jammer genoeg is het niet iets wat je aan of uit kan zetten. Maar bedenk wel: het was bijna een jaar geleden dat ik voor het laatst een posi test had en ik was heeeel bang dat het zwanger worden überhaupt niet meer zou lukken en de ivf-afspraak stond al! Dus ik denk dan maar, als dit misgaat, dan is in ieder geval aangetoond dat het nog wel kan, met 1 eileider... Suus
Mamatje, echt rot voor je dat je zo gestrest bent. Heb je het wel druk op je werk of zo? Of is er een klus die je voor jezelf kan verzinnen? Suus
suus, beter dat je het zo voelt! dreamz, druk op me weer heb ik het wel..... maar ben al 2 dagen vrij en in het weekend...ben nu zoooooo moe dat er weinig uit handen komt. op me werk moet ik ook nog oppassen, werk met mvg verst gehandicapten. dus moet er ook voor zorgen dat ze het niet richting mijn buik gaan slaan ed. aan de ene kant ben ik superblij aan de andere kant ben ik megabang....kan er momenteel nog niet van genieten zo bang ben ik. als ik maar 1 week verder ben op zijn minst....
Jeetje, niet echt een relaxte baan onder deze omstandigheden dus. Misschien kun je ergens een ontspanningsoefening vinden? Ik probeer maar te denken dat ik er toch geen invloed op heb, dat het gaat zoals het gaat. Maar dat zal over een tijdje wel anders zijn... Suus
Hi, ik dacht precies hetzelfde toen zij tegen mij zei dat ik weer langs me ha moest. Naar zijn laatste reactie, verwacht ik niet veel. Maar wat moet ik anders doen als ik het niet verwijsbrief niet krijg? Als ik zomaar langs ziekenhuis ga, word ik sowieso niet geholpen. het wordt afwachten wat hij zeft. Mijn vriend zegt dat ik een nieuwe ha moet zoeken want deze is niet egt behulpzaam maar ik stelde het steeds aan. Suus, las ik het goed? ben je zwanger? wat leuk. Ik hoop van harte dat alles goed gaat @mammatje, ben jij ook zwanger? gefeliciteerd!!! Het gaat goed komen kuz, madre!
Ik zou zeggen: een nieuwe huisarts én een nieuwe gyn/ziekenhuis. Een gyn die je terug naar je huisarts stuurt omdat je onderzoek wil na 2 miskramen, hetgeen een volkomen legitiem verzoek is, is niet helemaal lekker. Een gyn stuurt je niet terug naar je huisarts om een verwijsbrief voor hemzelf te gaan halen. Dat is van de pot gerukt. Suus
Met andere woorden, ik krijg helemaal geen onderzoeken denk je??? ik geef het nog een kans en we zullen zien wat hij zegt. By the day, na 2 mk is het verstandig om te wachten voor uitslag onderzoeken(als ik die krijg natuurlijk) of gewoon verder gaan met proberen? ik heb egt geen zin in een 3rde mk
Nee, ik denk niet dat hij je wil helpen. Als je al bij een gyn loopt, heb je namelijk helemaal niet nóg een verwijzing nodig voor diezelfde gyn. Dat is gewoon onzin. Ik krijg het gevoel dat hij je met een kluitje in het riet stuurt. Zo van: even moeilijk doen, dan ben ik daar ook weer van af. Misschien ben ik te cynisch, maar een verwijzing voor de gyn moeten halen die tegenover je zit, dat is debiel! (Sorry hoor, maar ik word hier nogal boos om.) Of je wilt wachten op de uitslagen, is aan jou. Stollingsonderzoek kun je eventueel afwachten, dat duurt een paar weken, maar chromosomenonderzoek duurt maanden, dus daar zou ik zelf niet op wachten. (Sterker nog, daar heb ik niet op gewacht.) Mocht je zwanger zijn, dan is uitslag chromosomen versneld op te vragen. Trouwens, mocht er iets komen uit het chromosomenonderzoek, dan nog betekent niet dat het kindje niet gezond zal zijn. Het betekent alleen dat je een verhoogde kans hebt op een kindje met een afwijking. Mocht je dan al zwanger zijn, dan kun je een vruchtwaterpunctie overwegen. (Dat is voor ons inmiddels uitgesloten, no way dat ze met zo'n naald in de buurt van ons kindje mogen komen. Maar goed, dat is onze mening.) Ik zou via de huisarts in ieder geval vast wat basiszaken laten prikken, zoals B12, B6 en foliumzuur. Ook glucose nuchter, en niet-nuchter, en als dat kan, je schildklierwaarden (ook antistoffen, zoals TPO, en TSH-receptor antistoffen). Als daar iets mee is, kun je daar soms snel iets aan doen. Mijn B12 was bijvoorbeeld heel laag (160) en daar heb ik zelf iets aan gedaan. Je kan proberen om stollingsonderzoek ook via de huisarts te krijgen. Dat heb ik ook zo gedaan. Dit is mijn meest recente basislijstje, kan ook bij de huisarts: Ferritine, Kalium, Kreatinine, Bezinking Hemoglobine, Leukocyten, Foliumzuur, Vitamine B12 Vitamine B6, Trombocyten Glucose dagspiegel (nuchter, niet-nuchter, en na de lunch) Vitamine D Chromosomen moet denk ik wel echt via de gyn. Suus
Met kk was ik ook zo zen.... Ik voelde gewoon dat het goed zat. Ik heb goeie hoop voor jou. Hoewel ik trouwens elke week vanaf 3w5d een echo kreeg en zodra ik het zh uit was had ik alweer de zenuwen, maar mijn gevoel zei dat het goed zou gaan.
Ik hoop het zo! Maar ik ben ook gewoon heel opgelucht hoor, dacht echt dat het niet meer zou lukken, optimistje dat ik ben. Brrr, die echo's... wat een nachtmerrie!!! Ik ga er nog even heel diep over nadenken. En eerst maar kijken hoe het de komende dagen gaat. Ik mocht van de huisarts elke week hcg prikken, maar ik heb besloten dat niet te doen. Het helpt niet, en het geeft alleen maar extra 'strets'. Trouwens, mijn hcg had ik donderdag al laten prikken, en toen was het 0, volgens de bloedbank. Ik vertelde de huisarts dat ik meerdere posi testen had, van verschillende merken, en ook niet vaag of zo. Ze zei dat het weleens vaker gebeurde dat het in bloed nog net niet was aan te tonen. Raar hè... En glucose was goed. Nuchter 5,4, na ontbijt 5,5 en na lunch ook 5,5. Toch goed om te weten... Suus