Wat gek, normaal zou je in je bloed toch eerder wat zien? Glucose kan je dan toch ook meten met een diabetisprikker zeg maar. Bij ons in de fam genoeg diabetici. Dus als ik nu 's ochtends een prik, na ontbijt en dan na lunch. dan kan ik dat toch ook zelf doen?
Ja, zou je denken hè. Maar ik lees het hier vaker, bloedtest 0, urinetest positief, en dan toch goed zwanger. Ik weet niet of het daarmee ook kan, volgens de bloedbank was dit een ingewikkelder test. Maar ik heb er geen verstand van. Suus
Zo dat is een lange lijstje. Heb je all bovenstaande via je ha gedaan? En allemaal na je 2de mk? Als mijn dokter geen verwijsbrief geef dan zoek ik dezelfde dag nog een andere maar ik blijf hopen van wel. ik neem aan als ha verwijsbrief geeft, gyn kan tog niet weigeren om onderzoeken te doen of wel? Bedankt voor alle tips. we praten alleen over mij, hoe gaat het met jou? hoe voel je?
Als het een l-u-l is kan de gyn het je best weigeren, maar waar het mij om gaat: hij wil gewoon niet meewerken. Misschien dat ie knarsetandend chromosomen en stolling doet als jij met verwijsbrief komt, maar een arts die zo raar en star doet gaat toch nooit met jou meedenken als het nog eens mis zou gaan? Of ben ik nou te negatief? Ja, dit onderzoek kreeg ik voor een groot deel van de HA, maar wat belangrijker is: het kán via de HA. Dus gewoon vragen. Zou ik doen. Als ik jou was. Wat ik niet ben . Suus
hey mamatje, nogmaals gefeliciteerd. hoe voel je? Gewoon rustig aan doe, probeer te relaxen en genieten van je zwangerschap. knuffel, Madre.
Ik heb gezegd dat ook geringe insulineresistentie een oorzaak kon zijn voor herhaalde mk's, wat ze beaamde, en dat ik het uitgezocht wilde hebben. Toen kwam ze er zelf mee dat ik dan een 'dagcurve' moest laten prikken, en dat heb ik braafkens gedaan. Suus
Pff, we waren laat thuis vanuit Gent vanwege slecht weer en file. Maar weer harstikke blij met de behandeling door de dokter, wat een aardige vrouw. Ze nam weer alle tijd voor ons en onze vragen. Helaas bestaat er toch twijfel over de mri en een nieuwe inwendige echo bevestigde mogelijk deze twijfel. Er was nog steeds wat afwijkends op te zien. Morgen wordt de mri nogmaals beoordeeld door een andere radioloog. Goh, wat zal ik gespannen zijn voor het verlossende emailtje dat morgen gaat komen. Als het fout zit, dan een half jaar aan de medicatie om mijn cyclus plat te leggen en zo het probleem op te lossen. En dat op je 40ste! Ik hoop zo dat het ok is Als alles goed blijkt te zijn, dan hebben we de keuze gekregen tussen via de natuurlijke weg zwanger worden en iui. Dit vanwege mijn leeftijd. Dit overviel ons toch een beetje en vanwege het snel worden bij mijn zwangerschappen hebben we afgesproken dat we het 2 keer zelf proberen en mocht ik niet zwanger worden, dan staat een nieuwe afspraak al gepland. Op de echo was te zien dat de eisprong er echt aan zit te komen. Morgen snel ovulatietesten halen en ik heb een recept voor progesteron en asperine gekregen. Ik heb gevraagd waarom geen prednison en het antwoord was dat daar geen indicatie voor is en dat prednison niet geheel onschuldig is. Dat wil ze niet zomaar voorschrijven in dit stadium. Wij waren het met haar eens. Asperine is relatief onschuldig, of het zal bijdragen aan een goede zwangerschap is de vraag. Maar het proberen waard. Utrogestan kan een miskraam voorkomen en er is een indicatie dat een tekort aan progesteron mijn miskramen zou kunnen verklaren. Pff, als het zo makkelijk zou zijn. Dat geeft de burger een beetje moed Ik vind het allemaal reuze spannend. Morgen de medicatie halen en klussen. En dan over een week of 2 testen! Ik hoop zo dat ik op eigen kracht snel zwanger kan worden, dat die iui niet nodig is. Bij zwangerschap moet ik direct langskomen en zal mijn zwangerschap worden gevolgd. Mocht het weer misgaan, dan heeft ze gegevens. Wat heerlijk deze instelling en waarom kan dat in Nederland niet? Maar eerst morgen de nieuwe beoordeling van de mri. Ook spannend, maar dan in negatieve zin.
De dokter begon trouwens zelf over dat infuus met soja-olie (of wat was het precies). Ze had daar vandaag al wat mailtje over ontvangen, ik moest hierom lachen Ons forum is haar onderhand wel bekend. Ze wil het volledige onderzoek bestuderen, want ze gaat niet af op een summier krantenartikel. Op basis van het onderzoek zal ze beoordelen of ze er wat in ziet. Een verstandig antwoord vind ik.
O, het was dus toch al gisteren. Sorry . Wat balen dat er nou toch twijfel is over de mri. Waar denken ze aan als er iets mis zou zijn? Ik hoop van harte dat het goed is en dat je mag starten met zwanger worden. Ze neemt je iig zeer serieus, en terecht. Probeer de iui te zien als iets wat je achter de hand hebt. Fijn dat ze dat wil doen. Krijg je er dan ook medicatie bij? Benieuwd wat ze met die intralipids gaat doen. De arts in het UZ die ook ivig doet, Noens, ziet er misschien sowieso wel iets in. Hij is immunoloog. Ze zal wel met hem overleggen. Bedankt voor de update! Ik duim voor je. Suus
Suus, de dokter heeft genoemd waar ze aan denkt bij het zien van de echo en de mri. Maar ik lag toen in de stoel en kon het zo snel niet noteren en daarna volgde weer nieuwe info. Mijn strategie van het notitieboekje werkte dus nog niet optimaal Het was geen endometriose, want dan vestigtd zich baarmoederslijmvlies buiten de baarmoeder. Bij mij zou het zich dan juist in de baarmoeder bevinden en dan heeft het een andere naam?? Maar volgens mij eindigt de naam hetzelfde . Het is in ieder geval geen Asherman volgens haar. Als het mailtje negatief nieuws bevat, dan zal ik het nogmaals vragen. En anders wil ik er niet meer aan denken Ik ben er niet gerust op, want mijn menstruaties verliepen de laatste maanden ook niet goed. Cylcussen waren veel te kort en bloedingen duurden te lang. Die rare bloedingen zouden ook een indicatie voor een progesterontekort kunnen zijn. Ik mag hopen dat het dat is. Bij die iui werd in ieder geval clomid genoemd, en progesteron en asperine.
Mmm, klinkt niet bekend. Hopelijk goed nieuws en snel vergeten. Asherman is het zeker niet, dat is buitengewoon goed herkenbaar bij een hysteroscopie. (Ziet er vrij scary uit. Gewoon, als littekens, en een soort boomstammetjes. Brrr.) Clomid, dus gestimuleerd, toch Angelica en Kabouter? Krijg je dan ook Pregnyl? Of komt dat in de plaats van? Spannende dag! Ik duim voor je. Suus
Suus, Ik heb bij mijn eerste 2 IUI puregon gekregen en nu 3x gonal f (wordt vaker gebruikt bij IVF). Ik krijg pregnyl omdat ovutesten bij mij niet werken. Ik vind haar ook echt ontzettend aardig..ze is gewoon een geweldige arts
Ik moet een ovulatietest gaan gebruiken, hoorde ik gister. Nu had ik deze niet in huis en we waren 's avonds pas laat thuis. Dus vandaag de eerste gelegenheid om deze te gaan kopen. Heb ik vanochtend netjes mijn ochtendurine opgevangen voor het geval deze daarvoor nodig zou zijn. Maar klopt het dat ochtendurine juist niet geschikt is en dat je het best rond 12.00 uur in de middag kunt plassen en testen?
Ja, klopt. Na ontbijt paar uur niet drinken, en dan om een uur of 1 plassen. En dat elke dag. Test is pas geldig als teststreep net zo donker is als controlestreep. Ik zou er ook bij tempen. Pas als temp drie dagen minimaal 0,2 hoger is, heb je je ei gehad. Dan pas Utrogestannen... Test is alleen voor LF. Dat zou voor eisprong moeten zorgen, maar dat doet het niet altijd. Vandaag het tempen. Suus PS Was het hyperplasie?
Ah, oké. De wondere wereld van de IUI... Wanneer kan jij eigenlijk testen Angelica? Over een week? Suus