Da's niet heel veel extra progesteron, inderdaad. Het lijkt me sterk dat je daar een stijging van krijgt. Maffe droom zeg! Had je er een prettig gevoel bij? En had je nog gelezen dat je je glucose-uitslag naar mijn idee volgende week even moet opvragen? Ik had de uitslag met een paar dagen, dus die van jou moet er ook al zijn. Ze werken echt wel mee als je zegt dat je zwanger bent. Je zal maar suikerziekte hebben, dan wil je dat nu echt wel weten... Suus
Hai suus, Had me vorige bericht nog even aangevuld.... Verder zal ik idd er ff naar bellen, bedankt voor je tip!! Vandaag ben ik een dagcurve voor mezelf aan het maken. Nuchter had ik 5,5 en 1,5 uur na me ontbijt 5,5 Straks weer meten voor het middageten. Over die droom, het gaf mij de betekenis dat ik afscheid moet nemen van me vlindertjes en dat ik vertrouwen moet hebben in deze zwangerschap..... Maar hoe voel jij je??
Geen idee of het een goed teken is. Bij de zwangerschap die het langst goed ging, had ik de minste symptomen. Je weet niet wat het betekent. Ongiepijn kan goed zijn, maar ook fout. Voor 'normale vrouwen' zijn de eerste paar weken ook het allerspannendst, omdat het dan het vaakst misgaat, maar bij ons is die periode verlengd. Ik denk er maar niet te veel over na. Iedere dag is er één. Zo red ik het wel op het moment. Voel me rustiger dan vorige keren. Misschien zit ik gewoon wat beter in m'n vel omdat ik nu niet aan mijn vijfde zwangerschap in 1 jaar bezig ben, zoals in maart vorig jaar. Ik was gewoon knetteroverspannen toen. Suus
Bij mij gaat het meestal als ik op dag 17 ben mis....maar ja aangezien me testen steeds meer donker worden......heb ik er nu wel iets iets beter gevoel over....Bij de vorige keren dat het mis ging, had ik met die 2v5 maar een super super vaag streepje bijna niet te zien zelfs niet wanneer ik er een foto van maakte. En nu is ie heel duidelijk te zien...
Ja hoor, moe, misselijk, borsten. The works. Maar het zegt allemaal niks joh. Ik ga niet meer testen, want ook die testen zeggen niks. Bij de beste zwangerschap had ik bij een week over tijd de zwakste flutterigste testlijn aller tijden. Maar hoe wist je nou dat je geen progesterontekort had? Want als het altijd op dag 17 misgaat, dan klinkt dat eerlijk gezegd juist wel als een progesterontekort. Suus
Mijn eisprong is niet altijd op dezelfde cyclus dag...Heb in die paar jaar tijd dat ik vaak genoeg op progesteron geprikt was en die waren altijd voldoende....
eisprong kan ik hebben op cyclysdag 14 tot cyclusdag 21 mijn lutale fase is ook verschillend 10 tot 14 dagen indien langer was ik meestal zwanger...
Prikten ze ook als je zwanger was? Want daar gaat het bij herhaalde miskramen om. Je kan prima progesteronwaardes hebben na eisprong, maar als je corpus luteumdeficiëntie hebt (het gele lichaampje dat na eisprong achterblijft en progesteron voor de prille zwangerschap moet produceren), dan zakken je waarden bij week 5 of 6 vaak pas in, waardoor het misgaat.
Nee dat hebben ze nog nooit gedaan....zit ik me nu net te bedenken...Maar als ik het nu laat doen..valt ie waarschijnlijk hoger uit door de extra progesteron...
Weet wel van toen ik zwanger was van mijn zoon, dat het lang duurde voordat ik een goede duidelijke positieve test had...Bij al die keren van de miskramen had ik maar hele vage streepjes...superlicht en ging het mis....
Ja, dat wordt nu wel wat vertekend. Ze kunnen er evengoed wel op prikken, dan weet je in ieder geval of het met progesteron hoog genoeg is. Misschien willen ze dat donderdag wel doen. Als het dan toch te laag is, krijg je vast meer Utrogestan. Ik ga er zelf niet op laten prikken, maar ik krijg in Gent ook een veel hogere dosis. Als dat niet genoeg is, dan is niets genoeg. Suus
Dat kan je eigenlijk niet zeggen. Dat weet je alleen als je weet hoe hoog je progesteron is. Misschien is het prima, en ging het alle keren mis omdat het vruchtje gewoon niet helemaal goed was. Je miskramen hoeven niet door een progesterontekort te komen... Jammer toch dat daar nooit goed op onderzocht wordt in dit land. Je brengt ze wel in, hè? Dan werken ze namelijk beter dan als je ze slikt. Ik heb vaak genoeg hele duidelijke strepen gehad, maar bij mij ging het ook altijd veel later mis. Meestal rond de 8 weken, paar keer ook na hartactie. Suus
Oké, dan is het goed. Je kan ook bellen maandag en zeggen dat vrouwen in andere ziekenhuizen allemaal 3 x 200 krijgen, en dat jij dat dus ook wil.
Ben ik toch weer ff. Had ze net voor de 2de keer ingebracht. Of moet jet perse voor het slapen gaan doen? Las ook iets op de bijsluiter, dat wanneer je ermee stopt je baarmoederslijmvlies loslaat en net als bij een gewone menstruatie er een bloeding kan optreden...dit als je het gebruikt bij estrogeentherapie tijdens de overgang... Maar nu gebeurd dat toch niet??