Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zou het wel vragen. Ik heb er ook geen vrienden meegemaakt in het ziekenhuis, maar het is wel mijn lijf en onze wens. Ik heb al mijn schaamte overboord gegooid en ben gaan zeuren. Het resultaat groeit nu wel in mijn buik en als het aan de gynaecoloog had gelegen was ik nooit moeder geworden!

Het heeft me wel drie ziekenhuizen en één privekliniek gekost om echt alle onderzoeken voor elkaar te krijgen :). Ach ik ben er wel een stuk mondiger door geworden :D.

2. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ kaboutertje: of je nou bloed laat prikken voor 1 onderzoek of voor 44, dat moet toch niet uitmaken? Onder het mom "als we dan toch bezig zijn..".

@ Trees: de aanhouder wint zeggen ze wel eens, maar dat is in jou/ jullie geval echt wel zo! Ik heb er bewondering voor.
    Heerlijk dat het einde van je zwangerschap in zicht is, nog even en je mag je kleine meisje in je armen houden.

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden, Moest vandaag voor controle naar het zkh.
    Mijn eigen arts die altijd positief was, is het nu niet meer. Ze denkt dat er iets mis is met mij. Maar ze wil samen met mijn man gaan praten over de volgende stappen. Stollingsonderzoek daar gelooft ze niet in. Ik wilde het vertellen dat ik een prius onderzoek wilde laten doen, maar ik klapte dicht.
    Ik heb nog geen brief binnen wat ze gaan onderzoeken, maar ik hoop alles.

Mijn vriendin is op dit moment aan het bevallen, en het is zoooo moeilijk nu op dit moment. Mijn 2ling zus is nu voor de 2de keer zwanger, ze keek alleen naar haar man en poef het zat gelijk goed. Ik gun dit niemand hoor, maar pfffffffffff dit is soms best moeilijk.

4. Angelica, ik schrijf hier niet veel, maar lees wel mee. Wat verschrikkelijk naar zeg:( Maar waarom komt ze hier nu ineens mee?

5. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik heb 2x BBZ gehad en 2 officiele mk en 1 mk die ze niet meetellen, omdat ik nog geen echo had gehad voordat het misging, dus dan kunnen ze niet zeggen dat ik zwanger ben geweest.

bij 3 mk onderzoeken ze pas wat er mis is in het LUMC. BBZ tellen ze niet mee, maar nu ineens wel.

Zeg, moet ik trouwens nu stoppen met IUI totdat ik alle onderzoeken hebt gehad? Ik heb al het radboud gebeld maar die vrouw was er niet.

6. Ja, maar dat je dit allemaal gehad hebt wisten ze misschien toch eerder ook wel? Hadden ze intern overleg gehad ofzo? VInd het nogal wat. Of je moet stoppen met IUI weet ik helaas niet. Zou morgen meteen terugbellen! Heel veel sterkte in ieder geval! (ook met je vriendin en 2lingzus, zal heel confronterend zijn:()

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

#327 Flavour, 20 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2010
    @Angelica: laat je niet kisten, hoor! Ik vind het heel raar van je arts om te zeggen dat ze er niet meer in gelooft. Waar haalt ze het recht vandaan? Heeft ze een glazen bol of zo? Er zijn vrouwen die na 5 of meer miskramen alsnog een gezond kind krijgen!!! Bovendien is er laatst dus een onderzoek gepubliceerd waarin voorzichtig bewezen wordt dat sommige vrouwen een eiwitafwijking in de baarmoeder hebben die ervoor zorgt dat zwangerschappen te makkelijk aanslaan. Dat zou je arts kunnen weten als ze de literatuur bijhield.
    (PLoS ONE: Natural Selection of Human Embryos: Impaired Decidualization of Endometrium Disables Embryo-Maternal Interactions and Causes Recurrent Pregnancy Loss)

Dat ze niet in stollingsonderzoek gelooft, vind ik ook een veeg teken. Ik heb zelf een stollingsafwijking (en dus geen trombose) en gebruik op advies van een vaatarts heparine en aspirine tijdens de zwangerschap.

Het is heel moeilijk, want het maakt toch indruk als een arts zoiets tegen je zegt, maar bedenk dat nog lang niet alles is onderzocht en dat er zeker nog hoop is. Zelfs als er niets uit de onderzoeken zou komen.

De verwijzing voor PRIUS kun je ook van je huisarts krijgen, daar heb je deze arts niet voor nodig.

Liefs, Suus

8. Trees

Trees Niet meer actief

Angelica veel sterkte en vreemd dat ze niet in het stollingsonderzoek geloofd?! Dit is toch één van de standaardonderzoeken. Daarnaast vind ik het vreemd dat ze één miskraam niet meetellen, omdat je geen echo hebt gehad. De meeste ziekenhuizen doen dit wel. Ik zou inderdaad via je huisarts een verwijzing voor het priusonderzoek vragen.

Hebben ze wel onderzocht waarom je tot tweemaal toe een bbz hebt gehad? Ik heb op het forum vaker zien voorbij komen dat dit na twee keer wel gebeurde en dat er vaak ook een (verhelpbare) oorzaak werd gevonden.

Nogmaals veel sterkte en een knuffel!

9. Ik sluit me aan bij de woorden van Suus hoor! Vind het ook nogal wat van deze vrouw om dit zo stellig te beweren... Ik zou ook op mn strepen gaan staan en het onderzoek eisen, inderdaad desnoods via je huisarts. Het is jouw leven en jouw lijf!!

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik ben er echt heel giftig over, en het is niet eens tegen mij gezegd.
    Jemig, wat een arrogantie. Zo'n mens heeft geen idee wat ze aanricht!

Suus

11. Trees

Trees Niet meer actief

Het is inderdaad belachelijk! Na meerdere miskramen kun je zeker wel een gezond kind krijgen. Ik ken er genoeg!! Op de herhaalde miskramenhyves is zelfs iemand met 11 miskramen en daarna een gezonde zoon! Stom geleuter van sommige artsen en dat stollingsonderzoek volgens haar heeft geen zin heeft (tsss...).

12. Nee, dat denk ik ook! Sommige mensen zeggen maar en roepen maar en beseffen niet wat het teweeg brengt... Je zou van iemand in een dergelijke functie toch anders mogen verwachten...
    Alhoewel, eigenlijk wel herkenbaar, heb zelf ook opmerkingen gehad waar je haren van overeind gaan staan:x

13. Suus, hoe gaat het nu dan met je? Heb je het even kunnen laten bezinken...?

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nou angelica!!!
    En voor een onderzoek ( weet even niet meer welke) is het zo dat je 3 maanden geen foliumzuur mag slikken. ( neem aan dat je dat wel al neemt)

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Bedankt meiden, ik hoop dat ik de volgende keer ook meer pit kan tonen. Moet je een verwijsbrief hebben voor die prius onderzoek? Ik heb gewoon gebeld en ze vroegen er niet om. 15 juli moet ik voor de prius onderzoek. Mijn man gaat de volgende keer ook mee. Ik sloeg gewoon dicht. Ja, ik slik foliumzuur. Ik ga morgen of maandag effe bellen of ik moet stoppen.

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het is moeilijk en naar om zo assertief te moeten zijn terwijl je je juist zo kwetsbaar voelt. Je verwacht steun en hulp in het ziekenhuis, maar mijn ervaring is helaas ook dat je die lang niet altijd krijgt.

Bedenk goed dat je keuzevrijheid hebt in Nederland. Je mag zelf uitkiezen naar welk ziekenhuis je gaat. Als deze gynaecoloog zo raar tegen je doet, is het wellicht tijd voor een andere gyn of zelfs een ander ziekenhuis.

Ik vraag me af of je moet stoppen met foliumzuur. Ik zou niet weten voor welk onderzoek. Volgens mij is het met homocysteïneonderzoek ook zo dat je wel een vals negatieve maar geen vals positieve waarde kan krijgen. Zeker niet zomaar ermee stoppen dus.

Ik weet niet of je een verwijzing nodig hebt voor PRIUS, maar als ze er niets van gezegd hebben, dan zal het wel niet. Ze zullen je sowieso niet naar huis sturen als je er eenmaal bent. Je kunt nog altijd zeggen dat je je verwijzing per ongeluk thuis hebt laten liggen ;)

Suus

17. Ik begrijp ook heel goed hoor, dat je niet assertief geweest bent. Je bent in zo'n kwetbare positie, met al zoveel verdriet en onzekerheden en dan ook nog eens een gyn met zulke opmerkingen... Heel begrijpelijk hoor, dat je dichtsloeg. Fijn dat je vriend de volgende keer meegaat, samen hoor je toch ook meer en sta je sterker. Mag ik vragen deze gyn, werkt zij ook in het Radboud (heb ze nl bijna allemaal wel gehad en ben nieuwsgierig). Ik denk wel dat je een verwijzing moet hebben. Maar inderdaad wat Suus ook al zegt, je kan er ook gewoon heengaan en eventueel zeggen dat je m vergeten bent. Ik weet alleen niet of je dan problemen zou kunnen krijgen met een verzekering. Je kan natuurlijk ook je huisarts opbellen. In ieder geval heel veel sterkte en succes en hopelijk krijg je 15 juli een hele fijne gyn en alleen maar goede uitslagen!!

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden, ik loop nu op dit moment bij LUMC in Leiden, In mijn omgeving hebben ze de meeste kennis, alleen ze hebben daar regels waar ze zich aan willen houden. Ik was 1,5 jr bezig met proberen zwanger te raken, kwam ik daar terecht. Na inwendige onderzoeken, raakte ik gelijk zwanger, alleen bbz. Toen was het een haartje die niet goed zat. Een vriendin van mij die loopt bij medisch centrum kinderwens, die werd gelijk geholpen nadat ze een jaar bezig was. Het lumc stuurde haar weer voor een jaar naar huis, wat bleek haar eitjes waren niet in orde en dat hebben ze met med kunnen verhelpen, nu heeft ze een gezonde zoon.
    Het LUMC wil pas in mei 2011 bij ons met IVF starten, terwijl wij het nog met IUI wilde proberen. MCK heeft nu 2x IUI gedaan en gelijk zwanger. Alleen het wil niet blijven zitten.

Nu ineens wil het LUMC met ons praten, omdat ik nu in een bepaald "risico groep zit". Ook moet ik bij een maatschappelijkwerkster lopen binnen het LUMC, nou daar loop ik nu ook een half jaar.

Het enige wat ik wil is die onzekerheid wegnemen, ok een mk kan altijd, maar nu blijf je gissen wat er mis met me is.

Door mijn astma, moet ik tijdens de zwangerschap voor controle in het zkh blijven lopen en het lumc is daarin wel heel goed.
    Het nadeel van zulke zkh is, zolang je interessant bent doen ze alles voor je, maar voor dit soort dingen niet.

Straks ga ik lekker met een vriendin een weekend weg en lekker genieten van het weer.

Iedereen een fijn weekend

Liefs, Angel

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

#339 Flavour, 21 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2010
    Het probleem is idd dat er weinig ervaring is met behandeling van vrouwen met herhaalde miskramen en dat er ook weinig belangstelling voor is. Dus vallen artsen terug op de landelijke protocollen van het NVOG, waarin staat dat vrijwel geen enkele behandeling zinvol is. Het is lariekoek en in het buitenland denken ze er heel anders over, maar de meeste Nederlandse ziekenhuizen houden zich daar wel braaf aan zodat vrouwen zoals jij en ik in de kou staan.

Het grappige is overigens wel dat in diezelfde richtlijnen staat dat je na 5 miskramen nog minstens 60 procent kans hebt op een gezond kind: NVOG
    Misschien leuk om even tegen je gyn in het LUMC te zeggen. :D

Je kunt prima elders onderzoek laten doen en als je goed zwanger bent de controles laten zoen in het LUMC vanwege astma.
    Het een sluit het ander niet uit. Ik ben momenteel onder behandeling in drie ziekenhuizen.

Ik zou in het LUMC wel gewoon zeggen dat je je uitbehandeld voelt bij ze en dat je gaat kijken of je ergens anders wel goed behandeld kan worden. Misschien zet het ze aan het denken, je weet maar nooit.

En je krijgt geen problemen met je verzekering zonder verwijzing. Ik heb bovenstaande truc al een paar keer eerder toegepast, zonder problemen.

Fijn weekend.

Suus

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik kreeg net al mijn gegevens al. De gyn gaf me idd gelijk, omdat we dalijk alleen nog maar 3x ivf hebben.
    Vanmiddag als kabouterkindje ligt zal ik alles eens opschrijven en direct een afspraak maken met de gyn

Deel Deze Pagina