G*&^% nog aan toe! Ik vind het zo k*t voor je dat ik het liefst het hele forum bij elkaar wil schelden. Het is zo oneerlijk Een hele dikke pletknuffel voor jou en suusman!
Lieve Trees, dank je wel. Ik hoop op een 'gewone miskraam', en nog een heeel klein beetje op een medisch wonder of op een tweeling . Maar wonderen lijken voor ons niet te bestaan, en tweelingen... Tsja, het kan, maar ik denk het niet. Wat de meiden hiervoor al zeiden, daar zit misschien ook wel wat in. Die arts kletst niet uit z'n nek en baseert zich op feiten, maar het is geen ivf-ziekenhuis en zulke vroege echo's maken ze normaal nooit in dat ziekenhuis, dat zei hij zelf. Bovendien zit er een dag tussen hcg en echo. Bij mij is het hcg nooit eerder geprikt bij de vorige zwangerschappen, dus wie weet heb ik dit kunstje al vaker vertoond, maar wisten we het niet. Het zal wel niet, maar als ik één ding geleerd heb de afgelopen twee jaar, is dat artsen veel minder weten dan je denkt. (Zoals die keer dat ik met cytotec naar huis werd gestuurd omdat de vruchtzak leeg was, ik het zelf niet vertrouwde, en de volgende dag naar een andere kliniek ben gegaan waar ze een kindje met hartactie zagen.) Je hoort het, ik ben nog niet verslagen. Monthy Python-ridder hier . Enneh, bij jou is het goed gekomen, Trees. Terwijl jullie ook alle pech van de wereld hadden, en de ene bizarre verwikkeling na de andere te verstouwen kregen in een razend tempo. Als ik het heel slecht heb en soms niet meer zie zitten, dan denk ik aan jou. Omdat jullie verhaal bewijst dat het uiteindelijk goed kán komen. Suus
Suus, zoals de andere meiden al zeiden, met 5 weken zie je nog bijna niets op een echo. Ik hoop dat de arts het fout heeft en dat het toch goed is. Ik duim voor je en geef je in gedachten een hele dikke knuffel. Edit, je hcg waarde is wel normaal voor je zwangerschapsduur...
Dat je niets ziet is ook normaal, maar dat je bijna niets ziet met een hcg van 2090 is abnormaal. Vandaar. Als mijn hcg 500 was geweest, dan was er geen reden voor ongerustheid. Maar nu zou je dus een grotere vruchtzak moeten zien, is de theorie, of het zijn er twee die nog net niet te zien waren. Maar dat denk ik zelf van niet. Suus
Heb ik een gekke curve? Geen idee. Hij staat in mijn banner, in het lichtroze. Ik zal hem iets minder goed verstoppen .
Ja, alles tussen de 18 en 7000 is normaal, maar volgens mijn arts moet je bij hcg 1500 zeker duidelijk iets zien. En dat is dus niet zo. Tenzij de kleine lekker groot gegroeid is morgen, en de arts en de echoscopist versteld doet staan.
Maar iedereen maakt in het begin verschillende hoeveelheden aan, terwijl de groei toch vrijwel altijd gelijk is?
Dat weet ik niet, dat verhaal ken ik niet. Volgens mij is het startpunt bij iedereen hetzelfde, 0, maar start de verdubbeling bij iedereen op een ander moment. Ik krijg de indruk dat je bij bepaalde hcg-waardes wel een bepaalde ontwikkeling kan verwachten. Trees, weet jij dat?
Dank je, en aan moed geen gebrek hoor. Dit overleven we ook wel weer. Maar deze arts zou zijn zorg niet uitspreken als hij niet dacht dat het foute boel was. Het is nogal een optimist.
Volgens mij is er heel veel wat ze niet weten van hele prille zwangerschappen. Het wordt dus gewoon veel controleren en goed opletten. Het voordeel is dat we er vroeg bij zijn. (Mocht het een bbz zijn.)
Maandag. Het is niet echt de eerste keer dat een vakantie niet doorgaat door een miskraam. Dat is wel een beetje oneerlijk, niet?
Ja ik ook hoor, maar ik ben gewoon realistisch, denk ik, als ik ervan uitga dat het niet goed is. Maar wie weet! Als je altijd extreem veel pech hebt, dan kun je misschien ook wel een keertje extreem geluk hebben, nietwaar?
hai dames, suus, kweet ff niet wat ik moet zeggen.....ga zo hard duimen voor je dat het wel goed zit!! dikke megaknuffel!! hier geen roze meer.. ook geen krampen meer onder in me rug..heb nu nog geen bolletjes ingebracht...zouden die bolletjes die krampen kunnen veroorzaken? had het zo druk op me werk, weer geen gyn kunnen bellen.... xxx mamatje
Lieve suus..,.. ik weet even niet wat ik moet schrijven. Klote nieuws. Ik ga ook voor de tweeling optie. Hoe laat moet je morgen