Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Leonieke helaas welkom en we hebben idd veel aan elkaar

Marjolein jeetje wat erg. Ik hoop dat je man snel beter wordt en je dochter snel wordt geholpen

2. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leonieke, welkom hier meid.

En Marjolein sterkte en beterschap.

Pff, ik ben het even helemaal kwijt, kan wel wat zen gebruiken.

Ik kon niets met de diagnose adenomyose, herkende mezelf er niet echt in. Niet dat dat noodzakelijk is bij deze aandoening. Nu ben ik ongesteld en ik voel pijn. Niet in mijn onderbuik wat je bij adenomyuose verwacht. Maar aan de rechterkant van mijn buikstreek, een vrij groot gebied.

2 Weken geleden schreef ik dat ik een krampgevoel kreeg ik mijn buik (rechterkant). Dat was extreem, maar ik heb vaker "pijntjes/trekjes" in die buurt. Nu valt het extra op, omdat ik erop bedacht ben en ik er heviger last van lijkt te hebben tijdens mijn menstruatie. Ik heb niet bijgehouden wanneer dat gevoel optreedt.
    Ik realiseer me opeens, dat ik me de laatste tijd onbewust voorzichtiger beweeg met bukken of voorover buigen vanwege een gevoel van grote spanning, om te voorkomen dat dat gevoel overgaat in pijn.

Bijna 2 jaar geleden ben ik eens naar de huisarts geweest, omdat het "trok" in het gebied aan de rechter kant van mijn buik. Ik kon het geen echte pijn noemen, maar ik voelde "iets". Ik zat toen vol spanningen en dat zou het wel zijn. Een spastische darm, concludeerde de huisarts. Ik had/heb er ook niet continu last van, het is soms een tijd weg. Ik trok toen de conclusie dat als ik goed in mijn vel zit, ik geen last heb. Dus ik moest me niet zo aanstellen en niet zo piekeren. Eind december ben ik naar de huisarts geweest vanwege plotselinge hevige pijn in mijn bovenbeen. Die pijn komt soms terug, ook in mijn andere been. Alleen veel minder hevig dan toen.

Alles bij elkaar vraag ik me af of ik niet een van de vele vrouwen ben die naast adenomyose ook endometriose heeft, hetzelfde probleem maar dan buiten de baarmoeder. Qua symtomen zou het kunnen. Of heb ik gewoon teveel tijd over om te piekeren en van alles te voelen? Ik zal natuurlijk vrijdag in Gent melden wat me dwarszit.

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik kan je niet helpen, maar zou het zeker zeggen

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Meleka, ik kan me voorstellen dat je je 'niet echt zen' voelt.

Het zou kunnen dat het toch ook endo is. Maar laten ze voor je komst vrijdag alvast nóg eens naar de mri kijken in het licht van dit verhaal. En sowieso ook eens een echo vd onderbuik maken. Desnoods een colonoscopie. De diagnose spastische darm wordt wel wat erg makkelijk gesteld, denk ik.

Dat vroege ongesteld worden, dat hoorde toch ook bij endo/adeno? Is er geen forum op de site van de endometriosestichting?

Enneh, je vergeet mijn wonderdokter niet hè :).

Bah, wat een onrust en onzekerheid allemaal. Ik had iets heel anders voor jou in gedachten!

Lfs, Suus

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hey meleka.. ik zou mijn twijfels zeker kenbaar maken.. jij weet toch het beste wat je voelt. Zeker als het heviger is tijdens je menstruatie lijkt het op te gaan met je cyclus!

hey lieve leo;)

6. leonieke

leonieke Niet meer actief

*googled adenomyose*

Meleka, jeetje ja.. dat zou ik ook wel uitgezocht willen hebben! Dat A je klachten geplaatst kunnen worden en B. dat je niet met een verkeerde diagnose moet leven..

Nanette, hey.. ik ook hier;)?

7. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    hai meiden,

leonieke, helaas ook welkom hier....wat erg dat jullie je kindje hebben verloren, kreeg meteen kippenvel dat ik het las....

marjolein, jeempie longontsteking...hou hem evengoed maar goed in de gaten met die koorts...
    en dan ook nog die moedervlek van je dochterje erbij brrrr het houdt je maar bezig meis....

ik heb stap gezet...heb mvm gebeld vrijdagochtend komen ze! op die manier kan ik mijn steentje bijdragen......

dat boek zou een goed idee zijn!

liefs xxx mamatje

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    @mamaatje.. toch een hele stap he.. goed dat je het gedaan hebt!

9. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    ja, dat is op zijn minst wat ik kan doen om anderen te helpen! ze komt langs voordat ik de echo ga krijgen....zat al o jee als de test nu maar weer goed vet een plus aangeeft....en als die echo maar goed is....maar goed....moet zen denken net als suus!! eigenlijk vertrouw ik nu wel op me gevoel...anders had ik deze stap niet gezet en genomen....

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    nou dat dacht ik ook.. van het vertrouwen en de stap. maar ik durfde het niet te zeggen;)
    De echo is ook zenuwslopend. Vrouw in ander topic had dat ook met bijna 6 wk. zij heeft ook de nodige mk gehad en zag geen hartje.. Iedereen in shock.. paar dagen later tikte hij gelukkig wel..

waarom dit hele verhaal? nou om je te vertellen dat je er rekenong mee moet houden dat het hartje NOG niet klopt.

Maar helaas ben jij ook een proffesional zwangere.. dus dat zul je wel weten...

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Heel dapper! Zen of niet, ik durf het niet. Bij mij is het ook vaak pas na week 8 fout gegaan.

12. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    nanette, zo'n professionele zwangere ben ik ook weer niet hoor....bij mijn zoontje kreeg ik een ttermijnecho pas later dan 7 weken volgens mij, 4 miskramen kreeg ik tussen de 4 en 5 weken dus nooit geen echo gezien met een kloppend hartje, laatste miskraam is nog steeds vaag....had een vage plus op de test, begon te vloeien 2 dagen later, 2 weken last van erge rugkrampen gehad, toen tegen de 7 weken een echo gehad en toen zag ze een lege zwangerschapsholte....menstruatie erna heb ik het geweten, dacht zelf al weer zwanger te zijn geweest..maar snap hem nog steeds niet....
    waar ik wel af en toe aan moet denken is aan een windei.....nu ben ik weer bang die angst hier op te schrijven....echt stom......moet positief denken!!
    weet wel dat er een kans is dat je het hartje nog niet ziet kloppen, zei de assistente ook al...en heb ik dankzij google ook al verhalen over gelezen....
    maar mijn ouders gaan op vakantie voor de hele maand...en wil ze de echofoto meegeven haha!

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dank je mamatje. Ik zelf heb bij 6 zwangerschappen geen mvm gedaan. ( de meesten( 5) gingen natuurlijk al voor de 6 weken fout)
    En... jawel bij kk wel. Gewoon omadt ik wist dat het goed zat. toen durfde ik wel.

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mmm zo rotsvast is mijn vertrouwen dus niet. Bovendien ben ik bang om het te jinxen. Sorry.

15. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    ik heb mij de laatste keer opgegeven voor mvm kon me helaas ook weer afmelden.
    ik had goede hoop dat het de keren daarvoor gewoon pech was maar helaas mocht ik nog een keer zwanger blijven wil ik me misschien opgeven als ik een week of 9 ben want vind het echt wel heel goed wat ze doen maar echt niet eerder vond het afmelden echt vreselijk ookal was de mevrouw aan de andere kant van de telefoon heel erg lief.
    ik kreeg trouwens ook nog een bloemenbon van 5 euro opgestuurd heel lief maar vond het ook heel moeilijk.

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja precies, Mimi. Het is allemaal al moeilijk genoeg ik kan die stress er nu niet bij hebben. Hopelijk later wel.

Suus

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik verwijt je niets hoor. Ik snap je.

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Gelukkig. Word er onzeker van dat ik niet voldoende vertrouwen heb om het aan te durven. Lekker labiel ben ik.

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Het is een hele grote stap en moet zeggen dat ik ook niet zo vroeg als mamatje mee ging doen hoor. Volgens mij was het pas bij week 11

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Oke. Toch weer een beetje opgelucht. :) Hoe gaat het met spuiten?

Suus

Deel Deze Pagina