Ooo heeeerlijk! Ach ja, een wijntje hoort eigenlijk wel in het plaatje, maar een dronken frummel is ook niks joh
mamatje erg die onzekerheid. nou nu mijn verhaal ik belde meteen om 2 uur toen werd er gezegt dat ze het nog niet besproken hadden dus ze zou me terug bellen. 4 uur werd ik gebeld ja mevrouw er is een fout gemaakt de uitslag van dit onderzoek duurd 4 weken dus dat hebben we nog niet. we maken een nieuwe belafspraak voor u maar dan niet dokter b maar bij dokter h want daar loopt u altijd. dus ik word natuurlijk eerst boos dat het weer langer duurd als dat ze beloofd hadden en vraag daarna waarom ik weer naar die andere dokter moet ik ben daar 2 keer geweest voor en na curretage maar loop voor de onderzoeken gewoon bij dokter b met die andere dokter kan ik het overgens niet vinden. dus toen zei de assistente dat ik dat maar maandag moest bespreken met dokter b daar heb ik namelijk al een afspraak staan. toen vroeg ik hoe het met het chromosomen onderzoek stond toen zei zij dat ze dat niet wist toen zei ik dat er was afgesproken dat ze er vandaag naar zouden kijken en als het niet binnen was ze dan het vu zouden bellen. toen ging ze met een klein beetje tegen sputteren kijken en het chromosomen onderzoek is goed. ik heb net wel mijn verzekering beld hoe het zit met vergoedingen als ik naar een ander ziekenhuis wil. ik word volgende week terug gebeld door een zorg bemiddelaar ze zegt dat ik maar 1 keer naar een ander ziekenhuis mag en dat het geertgen niet meer bij hun is aangesloten dus dat het maar voor 80% van het nederlands tarief vergoed word en gent ook. maar jullie zijn toch al in veel meer ziekenhuizen geweest?? hoe doen juliie dat dan?? jullie betalen het toch zeker niet allemaal zelf?? ik ben dacht ik wel goed verzekerd heb het top paket bij zilverenkruis. kortom ik word helemaal gek zit er echt weer helemaal door heen weet op het moment ook eigenlijk niet wat ik moet ja weg bij dit ziekenhuis.
Jemig wat een prutsers! Wat een frustraties allemaal weer. Inderdaad wegwezen daar. Weet niet het zit met Zilveren Kruis, maar ik heb een restitutiepolis (geen natura) en kan dus voor elke willekeurige behandeling gaan en staan waar ik wil. Als jij restitutiepolis hebt, moet dat voor jou ook gelden. Ik heb nog NOOIT toestemming aan verzekeraar gevraagd en alles vergoed gekregen.
@mimi wat een verhaal meis! Ik hoop dat jij toch gewoon elders kunt gaan! @mamaatje.. wat erg meis dat het je nou meer onzekerheid heeft gebracht. Ik ben het met suus (en de anderen) eens.. de apparaten bij de vk zijn bij lange na niet zo gevoelig. Dat hoeft ook niet, zij komen nml pas rond de 10 weken in beeld. Als je bm wat naar achteren ligt is dat geen enkel probleem bvoor je kindje, maar wel voor de echo.. meis ik wilde dat ik je onzekerheod voor je weg kon nemen en ik vind het ook erg voor je dat je vrijdag alleen naar de gyn moet..
By the way; check dus goed of je restitutie hebt! Zo niet, dan kun je dat VOOR 1 feb nog wijzigen: kiesBeter.nl - Overstappen Je kunt dus ook nog even pijlsnel overstappen op een andere verzekeraar. Verstuur je wijzigings of opzegbrief wel AANGETEKEND. Anders kunnen ze zeggen dat ze niets ontvangen hebben. Trouwens, het is binnenkort illegaal om buitenlandse ziekterekeningen nog maar deels te vergoeden. Dat moet gewoon volgens het Nederlandse tarief. Bel anders Geertgen even om te vragen met welke verzekeraar ze een contract hebben. Suus
Nou, zelfs als je natura hebt kun je bij Geertgen terecht want alle behandelingen vallen onder de basisverzekering. Dat betekent dat ZK MOET vergoeden. Lees maar op de site van Geertgen, onder Tarieven en Vergoedingen. Toch zou ik echt nog even snel naar restitutie switchen. Natura is vragen om ellende!
ja ik had het ook al gelezen dat alles word vergoed dat je het alleen moet voorschieten als ze geen contract hebben met je verzekering. hier had die mevrouw het ook over door de telefoon ik ben inderdaad vrij om te kiezen bij wie ik onderbehandeling wil maar als ze geen contract hebben lopen bij het zilveren kruis krijg je alleen een wettelijk bedrag vergoed. ik had dat ook bij de psygoloog (wist ik overgens niet) zij had geen contract lopen bij onze verzekering dus krijg ik het wettelijke bedrag vergoed + 10 euro eigenrisico omdat ik aanvullend verzekerd ben maar omdat zij duurder is als de gemiddelde psygoloog moet ik zelf nog 50 euro betalen voor 3 behandelingen. snap je een beetje wat ik bedoel?? maar jullie hebben toch geen secent opinum (of hoe je dat ook schrijft) aangevraagd jullie zijn toch gewoon naar een ander ziekenhuis gegaan voor verder onderzoek?? ze had het ook nog over afmelden bij dit ziekenhuis omdat je niet bij 2 ziekenhuizen tegelijk mag lopen ik snap er echt helemaal niks van.
maar licht het nederlandse tarief dan gelijk aan belgie?? dat zal haast wel want jij hebt ook nog nooit een rekening gehad toch??
Nee, ik heb geen second opinion aangevraagd. Ik heb niks aangevraagd. Kijk even na of je een restitutiepolis hebt. Dat is nu even het belangrijkst. Het klinkt niet zo namelijk. En misschien doet ZK sowieso heel moeilijk, dat weet ik niet. Je kunt nu nog overstappen. Na het weekend niet meer. Geertgen moeten ze sowieso helemaal vergoeden volgens mij, omdat hun behandelingen onder de AWBZ vallen. Over Gent zullen ze wel heel moeilijk gaan doen, als dit al zo'n drama voor ze is. Heb me overigens nog nooit afgemeld bij welk ziekenhuis dan ook. Pure onzin.
Mamatje jeetje meis wat een onzekerheid... Ik sluit me aan bij de andere meiden dat t niks hoéft te betekenen. Maar ik snap je gevoel. Hopelijk vrijdag bij een gyn (heb ik sowieso meer vertrouwen in) in het ziekenhuis toch een mooie echo lieverd! Probeer vol te houden!!
het staat niet op mijn premie overzicht maar heb wel al zitten zoeken op hun site en wat ik er uit gegrijp heb ik een gedeelte restitutiepolis. maar wil dat dus zeggen als ik het nu omzet dat ik vrij ben om te kiezen en overal heen kan en het vergoed krijg en nu dus maar deels?? zowat ik op hun site kan lezen krijg je hoedan ook een rekening thuis welke polis je ook hebt als ze geen contract hebben en je krijgt alleen vergoed volgens de overheid vastgestelde WMG-tarief of je nou een restitutiepolis hebt of niet
ik dacht trouwens dat zilveren kruis iets landelijks was en goed was wij zijn er trouwens collectief verzekerd
Dan kun je overstappen naar de Beter Af Restitutiepolis. Dan krijg je overal dezelfde vergoeding, maar ze kijken wel naar het wettelijk tarief. Ik zou Geerten morgen bellen om te vragen naar hun ervaringen met ZK. Als ik het zo lees kijken ze vooral naar hun eigen portemonnee en niet naar de belangen vd patiënt. Ik kijk nog even naar hun buitenlandbeleid. Op Freya.nl vind je een overzicht van verzekeringen. Suus