Ik heb net ook mijn huisarts gesproken en het is ook verstandig om even ook weer van elkaar te genieten en van het leven. We stoppen er idd een paar maanden mee. We hebben nu de sleutel van ons huisje dus daar gaan we ons nu op concentreren. Hoe is het verder met jullie?
Deel een is naar mijn zin verlopen. Er is echt naar me geluisterd en mee gedacht. Maar ( natuuuurlijk) heb ik weer wat vraagjes: 1- Ik moet vanaf ei beginnen met 3x daags 2 pilletjes. Maar stel dat mijn ei nu nog niet gesprongen is, vertraag ik dan het springproces? 2- Verlengt het je LF? Ik moet op dag 17 DPO testen. Als hij + is dan doorgaan tot de 16 weken. Zo niet stoppen en ongetseld gaan worden. Maar ik dacht dat je door die pillen ook wel ongesteld werd. 3- De gyn zei: " Baad het niet, schaadt het niet." Maar hij zei ook wel, dat het nog in de onderzoeksfase is. Dus er kunnen risico's aan zitten. ( eventueel in de toekomst). 4- wat doet het met je gezondheid? Ik weet dat je bij bepaalde soorten kanker oa baarmoeder, eileider en borst, je als therapie nooit hormomen mag slikken. Hoe zit dat nu? Stel dat een van deze of allemaal in de fam vorkomen is dat dan schadelijk?
Angelica wij hebben ook regelmatig een pauze ingelast. Nooit lang, maximaal 3 maanden. We bekeken per maand waar we aan toe waren en meestal begon het hier toch weer snel te kriebelen. Veel succes met je nieuwe huisje!
Fijn dat het goed is verlopen!! 1. Ik heb geen flauw idee of het de boel vertraagd, maar weet wel dat je echt pas na je ei moet beginnen. Krijg je geen FM om te zien waar je in je cyclus zit? Ik begon meestal een paar dagen na mijn ei en lette puur op signalen van mijn lijf. Ik was heel regelmatig en daardoor was het ook makkelijk. Eventueel zou je nog kunnen gaan tempen? 2. Progesteron verlengd bij de meeste vrouwen de LF. Ik kreeg een bloedtest rond 14 DPO. Bij niet zwanger stoppen en pas 3 á 4 dagen later kwam mijn menstruatie op gang. Normaal heb ik een LF van 14 dagen. 4. Vind ik een lastige vraag. Progesteron is vrij rap uit je lichaam als je stopt en het is lichaamseigen hormoon. Iedereen maakt het aan na de eisprong (mits alles goed werkt) en de één wat meer dan de ander. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je iets uitlokt door extra progesteron te gebruiken. Wel werd mijn progesteron elke week geprikt en aan de hand daarvan werd de dosering aangepast. Mijn gynaecoloog zorgde er voor dat ik wel normaalwaardes voor een zwangere vergelijkbaar met iemand die het niet gebruikt bleef houden. Hij wilde niet dat ik absurd hoge kunstmatige waardes kreeg, maar mijn waardes bleven ondanks de hoogste dosering nog steeds benedengemiddeld. Pas toen de placenta (deels) begon te werken begonnen ze te stijgen en ben ik gaan afbouwen van week 10 t/m 13.
Dank je Trees. Ik kan er eigenlijk ook niets over vinden op het net. 1- mijn temp is altijd twijfelachtig rond mijn eisprong Maar dus echt erna. Dat gaan w edan doen 2- ik moet gewoon thuistesten doen. Op dag 17, maar doe het maar al op dag 14 Anders zit ik nog 3 dagen in de stress En dan kunnen we 3 dagen eerder weer door. Als dan de LF ook nog eens langer is, dan ben je een goede week verder. Ik moet tot week 16 blijven pillen dan. Maar wat hebben ze jou veteld voor eventuele risico's?
Ik begon al op 7 DPO te thuistesten . Ik teste bij bijna elke zwnagerschap ook altijd 8-9 DPO positief. Soms zelfs eerder...Bij een positieve test belde ik meteen de kliniek en werden al de nodige bloedtesten afgenomen. MIjn FA zei altijd hoe eerder je belt, hoe beter. Mij hebben ze verteld dat er geen risico's zijn omdat het een natuurlijk hormoon is en het al jarenlang in het buitenland gebruikt wordt zonder negatieve gevolgen. Wel was hij dan extra voorzichtig dat de progesteronwaarde in mijn bloed niet te hoog werd. Er is geen bewijs dat dit schadelijk zou zijn, maar voor de zekerheid. Zelfs mijn reguliere gynaecoloog (niet van de kliniek) gaf aan dat het geen kwaad kon, ook al geloofde hij er niet in. Daarnaast was mijn idee ook dat als AMC er onderzoek mee mag doen bij 100-en zwangere vrouwen het goed moet zitten. Voordat je dit mag doen, moet je eerst allerlei ethische en medische commissies door voor een dubbelcheck. Sinds het DES verhaal zijn ze hier echt superstreng mee en alleen maar goed. Ik was in ieder geval voldoende gerustgesteld.
Ik nu ook door jouw verhaal. Ik zie vaak aan mijn temp hoe het er voor staat. Maar op mijn NOD testte ik dan heel licht positief en dan ging het fout. Dus voor NOD lukt niet, denk ik. Behalve bij kabouterkindje, die was 4 dagen voor NOD al knallend. Ik ga gewoon op dag 12 DPO testen. Hopelijk is de pregnyl dan mijn lijf uit en is het geen vals positieve test. ( daar ga ik dan maar wel van uit, kan het ook niet tegen vallen + dat ik het kan zien adhv mijn temp)
Nog even een aanvulling: je kunt ovulatietesten gebruiken én tempen. Dan weet je zeker wanneer je je ei hebt gehad. Fijn dat het ziekenhuis wil meedenken! Nog 1 vraagje: breng je de pillen in of ga je ze slikken? (Inbrengen is vele malen effectiever.) Suus
inbrengen. Fijn om te horen dat dat effectiever is. Ik doe het allebei, maar ben nogal een twijfelkont: is hij nu wel of niet + en dan zeker in combi met een hogere temp, maar ook weer niet zo hoog. Ben nogal een controlfreak.
En met inbrengen schijn je ook nog minder last van bijwerkingen te hebben! Wel een tip, gebruik inlegkruisjes, want het werd hier één grote kwarkboel .
Nog niet ingebracht, want temp was nog steeds laag vanochtend. Gek hoor met pregnyl moet hij toch echt springen binnen 24-36 uur
Lief van je. Gesprek gehad en ze weten het niet meer Krijg wel bloedonzerzoek naar antistoffen schildklier. De rest van alles durfde ik niet te vragen , want het was nog zoveel. Anders raadde ze academisch zh aan. Maar niet omdat ze daar meer onderzoeken, maar meer omdat je daar proefkonijn kan zijn. Utrogestan vind ik op zich wel mee vallen met een kwarkzooitje. Ik blijf IUI's doen, want het kan dus wel met IUI, maar als ik IVF wil, dan mag ik daarop overstappen. Dat geeft me al wel een fijn gevoel. Maar ja eenmaal IVF is er geen weg meer terug naar IUI he. En ze denken niet dat dat een oplossing voor de mk-en is. En aangezien ik wel met IUI zwanger kan worden. Ook is de afspraak nu nog 1 IUI te doen zonder puregon en dan met puregon. Zodat er meer bmslijmvlies opgebouwd wordt en eventueel 2 eitjes. Niet dat er in mijn geval 2 eitjes bevrucht moeten worden, maar ik heb meer kans op een bevruchting in ieder geval. Dus ja ben er wel deels ( qua IUI's )wijzer op geworden. En jij?
Heb net de ha gebeld. Ik krijg een formulier om eens te praten op de mk-poli in R'dam. Maar of die nu echt meer doen buiten de nederlandse protocollen om??? ook dacht ik aan Geertgen. Ik vind het een moeilijke keus welk zh nu te kiezen. Wie weet er meer van?
Moeilijk te zeggen. Ik heb alleen ervaringen met Gent. En met het AMC, waar ze wel degelijk erg uitgebreid op stollingsproblemen onderzoeken, en waar ze ook wat immuunonderzoek doen. Vraag me af of ze in Geertgen uitgebreid stolling en immuundingen doen, maar daar schijnen ze wel weer progesteron voor te schrijven. Maar dat krijg je nu toch al, dus... Je kan ze wel even bellen en vragen of ze uitgebreid stollingsonderzoek doen, dan weet je het meteen. Als ik jou was, zou ik een afspraak maken in het UZ Gent, dan sla je meerdere vliegen in één klap. Daar doen ze zeker uitgebreid onderzoek naar stolling en immuunproblemen, en mij schrijven ze progesteron én prednison voor, om afstoting van een goede vrucht te voorkomen. Dat zal je in Nederland volgens mij nooit krijgen. IUI kun je dan vervolgens in je eigen ziekenhuis doen, eventueel met ondersteuning van medicatie uit België. Suus
Ik gebruik nu wel progestron. Het idd nog in de onderzoeksfase, maar ik mocht het proberen. ( dat zijn toch de plakpillen? ) Ik heb wel wat onderzoek naar stolling gehad en ook wel naar immuun, maar ja jij had nog zoveel meer op je lijstje staan. Ik vind het heel moeilijk, nu te kiezen wat. Gent is ook een optie. Daar hebben wij ook zeker aan gedacht voordat kabouterkindje kwam. Maar om nu zoveel tijd te steken in het medische gebeuren en dan vooral het reizen. Dat kan ik voor mijn gevoel niet. Ik vind dan dat dat verloren tijd is voor kabouterkindje. Snap je... Die tijd kan ik ook aan kabouterkindje besteden. Het kindje wat ik al tastbaar heb en niet aan een misschien ooit wel kindje. Lekker wazig ben ik he
Ik heb voor mijn gevoel juist tijd uitgespaard door het vrij snel hogerop te zoeken en niet bij mijn eigen ziekenhuis te blijven hangen waar ze verder geen onderzoek wilden doen. Dat was vechten tegen de bierkaai. En ik snap je bezwaar, maar volgens mij is het niet zo heel erg tijdrovend. Ik denk dat je maar 1 keer naar Gent hoeft: voor een gesprek, waarbij je gelijk bloed kunt laten afnemen. De uitslag hoor je telefonisch, de recepten faxen ze naar je apotheek. Ik ben ook maar 1 keer geweest en hoef nu nooit meer. Veel zorgverzekeraars hebben een contract met het UZ Gent, dus het kost je niets extra's. Zoals gezegd, de IUI kan gewoon in je eigen ziekenhuis. Suus
O ja dat is inderdaad wel een verschil met wat ik zelf dacht. Dan kunnen we er gelijk een leuke dag aan vast plakken
Zo is dat. (Al was ik er zelf niet zo voor in de stemming destijds, maar het is een hartstikke leuke stad.) Ik stuur je nog ff een pb. Suus
He kaboutertje, Balen zeg, dat ze je niet echt een antwoord kunnen geven. hebben ze al bloed geprikt en wanneer krijg je de uitslag?