Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee ik ga morgen even bloed prikken en dan krijg ik hopelijk met de volgende ronde IUI de uitslag. Het is een uitslag die lang duurt.

Dank je Suus ;)

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    #442 kaboutertje, 2 jun 2010
    Laatst bewerkt: 2 jun 2010
    Ik zit hier even te snuffelen. Ben al heel wat tegen gekomen voor een eigen apotheek. Maar hoeveel B12 moet je slikken?

En heeft het slikken van b12, b6 en extra foliumzuur nut als je homocysteinegehalte wel goed is?

En wanneer moet je beginnen met slikken ( net als selenium en zink)? Is dat voor je ei na je ei of gewoon altijd?

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Zink slik ik zelf niet (waar is dat goed voor?) en met selenium ben ik ook gestopt.

Wel slik ik 1mg B12, 250 B6 en 5 mg foliumzuur. Of dat zin heeft, is zeer de vraag. Zeker als je homocysteïnegehalte in orde is. Al heb ik ook weleens gelezen dat je een defect MTHFR-gen kan hebben (is ook een stollingsprobleem) dat miskramen zou kunnen veroorzaken, en dan zou die combi van B-vitamines weer wel een goed idee zijn.
    Maar daar ben ik nooit op getest.

Ik denk dat je het gewoon altijd moet slikken, om te zorgen dat je waardes goed constant zijn.

Suus

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben met alle extra vitamines gestopt (behalve selenium en zwangerschapsvitamines), omdat het hier niks hielp.

Ik gebruik nu ruim een jaar selenium (zonder extra zink!!) voor mijn antistoffen tegen mijn schildklier op aanraden van de internist. Hierdoor zijn mijn bloedwaardes drastisch verlaagd.

Ook gebruik ik nog iets homeophatisch, waar ik niet mee durf te stoppen. Ik ben hier namelijk een maand voor deze zwangerschap mee begonnen en tja 'never change a winning team ;)'.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik heb het hier van de site. Maar welk topic???
    Maar daar staan ook weer andere waardes:

80 mg ascal (bloedverdunners. Kan trowuesn ook een mk uitlokken),
    100 mg progesteron
    50 mg b12 en
    10x dosering foliumzuur.
    200 microgram (NIET miligram) selenium,
    ongeveer 12 mg zink.

B12 is dus 50x zoveel!
    Maar slik jij 10 tabletten foliumzuur per dag Suus?

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb trouwens 6x 100 mg progesteron per dag gebruikt. 100 is maar één pilletjes en dat lijkt me wel erg weinig?!

Voor b12 heb ik injecties gehad en dat was 10 mg per injectie (moet ik voor de zekerheid even nakijken). In tabletvorm kom je daar nooit aan of je moet heel veel pillen slikken.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik ook 6x100.

Ik denk nu ook: moet ik dan van folium ook 10 tabletten slikken???

8. Trees

Trees Niet meer actief

Weet je hoeveel je foliumzuur/ b11- waarde is? Bij mij zat deze al aan de bovengrens en wilde daarom ook niet teveel gebruiken. Ik heb het deze keer bij de normale aanbevolen dosering gehouden.

9. Ik slik 5 foliumzuur, maar op recept van mn gyn. (ivm voorgschiedenis, mijn eerste dochtertje had anencephalie).

Wat betreft B12 slik ik orthica, is ook een hele hoge dosis!

10. Ik volg het topic in principe. Maar nu ik weer een miskraam heb gehad, wil ik ook het een en ander uitzoeken. Mijn gyn belt me volgende week woensdag om een en ander door te spreken. Zou iemand me kunnen vertellen over het slikken van progestron? Preventief? Ik ga mn gyn ook vragen naar tarwekiemolie. Hier hoor ik ook goede verhalen over...

11. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden, wat een verhalen. Ik hoop dat jullie snel een gezond kindje op de wereld zetten.

Ik heb 2x BBZ gehad Laatste keer is mijn linker eileider verwijdert. Ik heb ook nog 3 mk gehad tussen de 4.5 wk en 9 wk.
    8 juni heb ik een gesprek om over verdere stappen te praten.
    Op 15 juli krijg ik onderzoeken in het Radboud zkh (onderzoek naar meerdere mk) Ik heb me hiervoor aangemeld, omdat mijn eigen zkh niet al te veel wilt onderzoeken en verder wilt met IVF. Zonder onderzoeken wil ik geen ivf

Heel veel sterkte allemaal

12. Angelica, wat naar voor je zeg. Ik blijk ook maar 1 eierstok en maar 1 eileider te hebben. Gelukkig kun je daar in principe gewoon zwanger mee worden. (nou moet het alleen nog een keer goed gaan he). Ik loop zelf ook in het Radboud. Hopelijk kunnen ze je daar goed verder helpen!

13. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Het Marjolein, Voor mijn fertiliteitsproblemen loop ik bij het LUMC en bij medisch centrum kinderwens. Het lumc wil alleen IVF doen en bij mck kon ik nog IUI krijgen.

De meiden hier hebben me heel veel info gegeven waar ik ook echt iets aan heb.

Het is nu gewoon afwachten. Ik heb altijd last gehad van blauwe plekken. Er is zelfs gevraagd of mijn man mij mishandeld. Ik heb het aangegeven maar het LUMC geeft mijn astma medicijnen de schuld. Ik heb zoiets van onderzoek die zooi nou maar, betalen doen we toch

14. Angelica, hopelijk zullen ze je in het Radboud wel serieus nemen en alles voor je uitzoeken. Wie weet is er wel een heel logische verklaring voor je miskramen in combinatie met je blauwe plekken (dit lijkt me toch ook echt niet normaal...). En kunnen ze het relatief eenvoudig oplossen! Wel spannend hoor!

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Marjolein, bah weer.... :(

Trees, B11 en foliumzuur is nooit geprikt bij mij. Maar ben ook bang teveel in te nemen.
    Homocysteine 6Umol/l Dus gewoon goed.

Geertgen gaat hem niet worden. Zij onderzoeken niet meer dan elk ander NL ziekenhuis.

16. Kaboutertje, ja helaas weer fout gegaan...:(

De gyn heeft mij verzekerd dat je van foliumzuur geen overdosis kan krijgen. Het teveel plas je uit zei hij.

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Van B-vitamines kun je idd niet te veel binnen krijgen. Ze zijn in water oplosbaar. Ik bestel mijn vitamines bij www.deonlinedrogist.nl. Daar hebben ze ook b6, foliumzuur (=b11) en b12 in hoge doseringen.

Progesteron breng je in. Als je het slikt, dan is het 20 x minder werkzaam. Ik gebruik 6 x 100 ná de eisprong. Moet als ik zwanger ben doorgaan tot week 12.

Verder gebruik ik 80 mg ascal. Hoezo lokt dat miskramen uit? Ik moet het juist slikken omdat ik veel miskramen krijg.

Verder gebruik ik dus heparine (bloedverdunner): Clexane 0,6. Dat spuit ik dagelijks.

Ook ga ik prednison slikken bij de volgende zwangerschap. Om te beginnen 10 mg per dag.

@Kabouter: was ik al bang voor, qua Geertgen. En nu? Rotterdam? Gent?

Suus

18. Suus, die progesteron heb je die via de gyn? En hoe zijn ze hier achter gekomen? Door middel van bloed prikken na ovulatie?

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

De progesteron kreeg ik in geen van de drie Nederlandse ziekenhuizen, maar er zijn toch vrouwen die het wel krijgen.
    In Geertgen krijg je het ook.

Ik ben ervoor naar het UZ Gent gegaan. Daar prikken ze niet, maar schrijven ze het gewoon voor na meerdere miskramen. Progesteron kun je niet overdoseren, dus ik krijg de hoogste dosis.

Suus

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Marjolein ik heb het ook gekregen in ons streekziekenhuis.
    Gewoon aan de gyn vragen.

Ascal: als je een bloeding hebt, terwijl het vruchtje wel goed zit, zou het door de hoeveelheid bloed toch los kunnen komen.
    Niet dat het een mk veroorzaakt, maar een bloeding, die dan dus weer er voor kan zorgen dat jet kindje los komt.

Rotterdam niet begreep dat die niet mer doen dan het standaard NL protocol.

Maar in het andere topic hadden ze het ook over Dusseldorf.
    Maar ik weet niet wat zij meer doen dan Gent of dat dat hetzelfde is.
    Het wordt dus wel buitenland.
    Maar welke?
    Heb jij verhalen gehoord daarover?

Deel Deze Pagina