ff snel. Vandaag dag 9 volgens het IVF-verhaal. En jawel, 12 grotere eitjes aan beide kanten( 6x2 kanten). En nog wat kleines. Net terug gebeld door mijn punctie-zh en mag woensdag voor de punctie. Dus ga het toch nog eens aankaarten, dat dag 10 echt te laat is voor mij. En ik ga vanmiddag dr de sutter mailen, of ze meer in mij ziet qua ivf. De slagings% zijn in gent hoger. Maar hoeveel hoger dan in mijn eigen zh, omdat zij samenwerken met gent. Kan ik de fm in mijn puctiezh doen? ( is wel verder dan mijn fm-zh, maar het is NL) Dus ga er vanmiddag even voor zitten.
Oké, maar leg eens uit, waarom is het nu te laat? Kan het niet zijn dat er twee gesprongen zijn maar daardoor weer meer kleintjes gegroeid? Wel een betere score dan vorige keer, sowieso! Toch? Fm zal zeker in punctieziekenhuis kunnen, maar of de communicatie tussen Gent en pz goed gaat... Nou ja, dat hoop je dan maar. Je krijgt dan wel echt veel minder vergoeding voor België, terwijl je daar wel volle mep moet betalen, omdat een deel van de dbc dan in pz wordt gedeclareerd. Het is dus relatief duur, maar ja, het scheelt wel rijden. Ze laten in Gent wel langer doordelen, en langer doorgroeien, volgens mij. En hun ontdooicijfers zijn ietsje beter. Suus
Moet er wel iets te ontdooien zijn Jij zegt dus FM in gent doen, dus alles in gent is goedkoper? De score is tot nu toe hetzelfde als vorige keer. En nee het is nu niet te laat, maar ben bang als het nog langer geduurd had wel.
Ja, dat is waar. Het is weer spannend hè! En ja, volgens mij alles in Gent goedkoper, ik heb er flink veel over gelezen. Kijk ook eens op www.ivfmoeders.nl. En informeer bij je ziektekostenverzekering. Ik zou ook alles in Gent doen omdat je dan geen enkel risico loopt op communicatiefouten. Het ene ziekenhuis is het andere niet en ik heb meer vertrouwen in Gent dan in welk ziekenhuis dan ook. En als het dan toch je laatste poging is... Ik hoop dat het prachtige eitjes zijn, die mooie embryo's worden, die goed kunnen worden ingevroren, en goed ontdooien. Maar vooral dat je dat laatste niet zult weten omdat je emmy gewoon aanslaat. Suus
Ahhh wat lief van je. Mijn verzekering vegoedt niets voor het buitenland voor IVF. Ik was een van die verzekeringen wat op dat groene formulier staat.
dreamz.. wat jammer meis.. je had toch goede hoop op roze volgend mij @kaboutertje.. 12 eitjes.. Dan weten ze nog niet hoeveel er over blijven voor cyro of vers toch? Laat je 2 terugplaatsen of 1?
nee maar dat g ik vanavond ook per mail doen. telefonisch geloof ik niet en snappen ze niet. Vorige keer moest dr de sutter zelf een goedkeuring schrijven voor haar behandeling aan mij. Ze zei ook: dit is echt absurd." Dus alles gaat per mail.
Zo te zien vergoeden ze bij naturapolis 80 procent NL-tarief, en bij restitutie 100 procent. Je moet wel toestemming vragen, maar dat zal een formaliteit zijn. Suus
Ja en dat geven ze dus niet. Want je moet eerst naar gent voor een toestemming, maar als je niet bij een arts bent komt er ook geen toestemming. Dan moet je met je toestemming naar uvit Daarmee moet je weer naar gent en dan kan je pas een afspraak maken Iig is nu mijn mail naar dr de sutter weg
Die volg ik even niet. Bedoelen ze niet gewoon dat je een verwijzing moet hebben van een NL gyn? Die zullen ze je in je pz toch wel geven? Want zoals het in hun voorwaarden staat, betalen ze gewoon wel, deels, als je maar toestemming van ze hebt. En er is geen enkele reden om die niet te geven. Europese wetgeving geeft ons allemaal keuzevrijheid en verzekeraar moet wen eel verdraaid goede reden hebben om niet te vergoeden. Misschien geen 100 procent NL-tarief, maar ze zullen toch echt wel iets betalen hoor. Suus
Ik heb op 14 februari een afspraak met dr. Campo in Leuven voor een second opinion van de mri. Ik ben blij dat het toch redelijk snel kon en ook nog op maandag, de vrije dag van mijn man. Hoewel zijn werkgever heel begripvol is en de absentie van mijn man ivm onze kinderwens uitbetaalt als bijzonder verlof, begint mijn man zich daarover toch een beetje bezwaard te voelen. Dus fijn dat we op maandag terecht kunnen. Dat geregeld hebbend, houd ik voor vandaag op met het speuren, zoeken, regelen ed naar/voor de adenomyose plus behandeling. Afgelopen nacht heb ik erg slecht geslapen na een paar flinke, nachtelijke huilbuien. Ik was zo ontzettend boos en verdrietig. Ik heb het zonder vader moeten stellen, moet ik het nu dan ook zonder kindje stellen? De grote vraag naar het waarom, die zich toch niet laat beantwoorden en waar je alleen maar deprepressief van wordt. Het luchtte wel heerlijk op, normaal kom ik niet verder dan 5 tranen