Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

25 minuten. Ze hebben ook bevalkamers daar dus je kan ruim op tijd komen. Moet ook wel gezien mijn bloedverdunners.

2. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Lieverds,

Ik ga me koppie thee drinken en dan slapen....
    ben echt helemaal op!!
    spreek jullie morgen weer lieverds!!
    en kan niet vaak genoeg zeggen hoe blij ik ben met jullie!!

Dikke xxx en knuffel

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

En wai sain trots op jau! Truste! Suus

4. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    dan ben ik net op tijd :)
    heb ik het nou goed begrepen dat je ook geen ruggenprik mag door de bloedverdunners??
    heb het de vorige keer niet nodig gehad maar stel dat je een een spoed keizersnee krijg dan is dat dus onder algehele narcose

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    in een fonetische bui suusje?

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ligt er een beetje aan hoe lang ik moet blijven spuiten en slikken. Nog niet echt over verdoving en keizersnedes nagedacht :). Ik heb dus werkelijk geen idee.

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Kennelijk :). Ook trots op jau trauwens, qua Emanuel. Goeie beslissing.

8. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    o oke ik moet mijn hele zwangerschap blijven spuiten en 6 weken na de bevaling de aspirine moet tot 35 weken en wat ik er dus van gegreep mag je dan geen ruggenprik.

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

#5229 Flavour, 4 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2011
    Ja tot 35 weken, dus met 40 heb je daar dan geen last meer van. Heparine staak je bij eerste weeën, dus ligt er een beetje aan hoe lang het duurt of verdoving kan of niet. Maar ik ken iemand die ook Clexane spoot en wel gewoon een ruggenprik kon krijgen. 12 uur na de laatste spuit kan het wel. En misschien leiden ze je wel in om alles beter onder controle te hebben. Komt tijd...

10. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    komt raad.
    ja we moeten eerst nog zwanger zien te worden en op de een of andere manier heb ik daar een heel hard hoofd in terwijl hij me voorheen maar aan hoefde te kijken en ik was zwanger.
    en als ik zwanger ben dan moet ik natuurlijk ook nog het einde zien te halen dus ik maak me er niet te druk om we zien het vanzelf tegen die tijd.

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja joh komt goed. En je raakt heus weer zwanger. Ik duim voor je.

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    @suus.. jah joh ik ook wel op mij;)
    schrok gewoon van de zin van emanuel dat het vrij ongewoon is om een verkleving te hebben in de baarmoeder.. Kreeg in andere zh het gevoel dat het vrij routine was allemaal..
    Toen dacht ik
    "we moeten nu maar wegwezen"

En ik ben je zo dankbaar voor je hulp suus!!!
    Maar zorg wel dat je in alle ellende van anderen die je wilt helpen ook aan suus toe kunt komen he!
    (nou ken ik je natuurlijk helemaal niet, dus ik kan de plank volkomen misslaan.. heb gewoon het idee dat ik dat even zeggen moet;))

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, die verklevingen zijn ook niet normaal. De meeste gyns zien misschien 1 of 2 gevallen in hun carrière en ontberen daarom expertise en vaardigheid. Emanuel ziet honderden patiënten per jaar. Bij hem ben je in voortreffelijke handen. Ik hoop dat je er met een minimale ingreep van afkomt. (Of voor die tijd al goed zwanger raakt!)

Qua hulp: graag gedaan. Het helpt mij ook dat anderen ellende bespaard blijft. Dan heeft mijn ellende toch nog zin gehad.

Ik zorg goed voor mezelf, al komt het me niet aanwaaien. Vind het nu moeilijk om te praten over wat er speelt omdat het dan nog echter en nog erger wordt. Misschien snap je het wel.

Lfs, Suus

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    lieve suus ik hengelde niet naar wat er aan de hand is.. Dat is aan jou om te vertellen als je het ooit al zou willen vertellen..
    Ik bedoelde in het algemeen;)
    Omdat ik je overal mensen zie helpen en merk dat je er heel veel tijd in stopt..
    Dat stond en staat helemaal los van je crisis;)

Ik ben blij te horen dat je wel goed voor jezelf zorgt!Dat is nml ten alle tijde je eerste verantwoordelijkheid!

Liefs

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, je zou zeggen dat ik geen leven heb hè, hihi. Loop mezelf makkelijk voorbij door m'n wat ruim ontwikkelde verantwoordelijkheidsgevoel, da's waar. Maar dankzij therapie en veel op m'n snufferd gaan leer ik goed voor mezelf te zorgen. Enneh, ik heb nu een kleintje om voor te zorgen. Dat maakt het ietsje makkelijker :).

Suus

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hey ladies!

Ff copy/pasten voor jullie, is wel aardig wat *bloos*

Wij hadden een aardige mannelijke Gyn (v.d. Linden) met co ass erbij.

Na de laatste vmk en alle 5 mk's te hebben besproken een echo gehad.
    Ik was weer schoon en mooi. Hij kon niet meer zien dat ik zwanger was geweest. Maar door de testen en zondagavond en kwaaltjes was het overduidelijk. Snelle pijnloos echo en liet mij beide stokken zien en die bekende streep in mijn bm.

Toen verder besproken. Hij vond dat wij erg vruchtbaar waren. Vooral omdat ik 5 keer zwanger bent geweest in een jaar tijd en ook na de mk's meteen weer mijn cyclus had. En ook door de feit van K. en mijn MA kan ik een gezonde zwangerschap hebben. En daarmee, samen met ons vruchtbaarheid maken wij de percentage's nog kleiner dan dat ze al waren (onder 1%)

Maar door de 5 mk's gingen we voor alle zekerheid testen doen.

Ik moet bloed testen voor de volgende dingen:
    TRO (hematologie)
    APT (stolling)
    HOM, GLU, TSH (bloed chemie)
    En hij heeft zelf bijgeschreven:
    hupus anticoagulaus en anti cardiolipine

en samen beide een chromosomen onderzoek.

Ik heb begrepen van een vriendin (arts) dat de meeste onderzoeken zijn voor stollingsonderzoek.

Als de bloed ingeleverd is dan een nieuwe afspraak maken voor de uitslagen (chromosomen niet, duurt erg lang, ong. 6mnd. Tenzij ik weer zwanger raak, dan worden wij vooraan geschoven).
    Omdat de chr. onderzoek alleen op ma di en wo kan doen we alles op dinsdag. En dan gelijk naar boven voor een nieuwe afspraak voor de meeste onderzoeken.
    Hij zei dat hij verwachte dat het gewoon puur pech was. Maar komt er toch iets uit (hij hoopt en verwacht van niet) dan helpt dit ook met alles begrijpen.
    Hij begreep dat wij het goed zat waren maar dat wij zo door moesten gaan (klonk flauw zei hij maar was niet zo bedoeld) en wachten en hopen dat de volgende zwangerschap wel goed bleef gaan.
    Hij zei dat hij niet van op zou kijken als ik volgende keer zwanger binnenkomt.

Als ik posi test moet ik ook gelijk bellen en wordt er een afspraak gemaakt voor 2 redenen.
    De eerste voor mij/ons om enige zekerheid of geruststelling/duidelijkheid te geven.
    Tweede om mijn zwangerschap te volgen of het goed blijft gaan en hoe het eruit ziet in het begin.

We hebben weer frisse moed en zijn ook opgelucht want wij hoeven geen rust/break te nemen. Mijn lichaam herstelt zich tot nu toe steeds super, dus was het nvt!

Lichamelijk kan mijn lichaam het hebben maar mentaal is het wel steeds zwaar zei hij en begreep hij ook.

Nu teruglezen

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat HOM en TRO is weet ik niet. TSH is schildklier, GLU zal glucose zijn en de rest stollling inderdaad. Chromosomen duurt geen 6 mndn maar 3. Is standaard. Maar als je weer zwanger bent vragen ze het vervroegd op en heb je het met 2 weken.

Het zou kunnen dat je iets te makkelijk zwanger raakt. Er is wel onderzoek dat aantoont dat sommige vrouwen daardoor veel miskramen krijgen. Dat is eigenlijk geen pech maar een te innestelbaar baarmoederslijmvlies waar ook minder goeie vruchtjes in gaan nestelen.

De kans dat het weer een keer goed gaat is er zeker. En dat hoop ik voor je!

Suus

Ps er valt echt nog veel en veel meer te onderzoeken maar dit is ern mooi begin. Ik hoor het wel als je meer wilt weten, tzt.

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @angelica ben benieuwd wat zij terug mailt!

@mamatje heb al gereageerd elders maar goed dat je terug bent gegaan!! advies weet je ook al ;) dus hier een dikke knuffs! Toen ik in december geen inwendige echo kreeg van de vk en hoorde dat ik een naar achterengekanteld bm had heb ik gelijk volgende dag de gyn opgebeld en mocht ook gelijk komen!

@moique idd een heel verhaal zo..

@nanette iid gewoon doen! 31 maart is wel lang weg, hopelijk vliegt de tijd voorbij voor je!

en voor suus en de rest een knuffel!

19. Sansky

Sansky Fanatiek lid

3 jan 2011
    3.391
    0
    0
    In verwachting raken van ons 2e Wondertje!
    Hallo allemaal,

Ik kom me ook bij jullie melden, als jullie het ''leuk'' vinden.
    Je bent natuurlijk liever niet bij dit topic...... maarja...... je moet toch je ''ei'' kwijt...

Ik las net verschillende, willekeurige, verhalen..
    Ja, daar werd ik niet vrolijk van.
    Zo veel mk's dat bij 1 persoon kan voorkomen? :$:(

Wij hebben 2/2 (onderschrift) een vmk gehad.
    Nog heel kort geleden dus.
    Het gaat met kleine beetjes vooruit, gelukkig.
    Vandaag een goeie dag gehad ;).

Vanmorgen getest: NEGA
    Het klinkt mischien vreemd, maar zijn hier heel erg blij mee, nu kunnen we verder! :)
    Hopelijk krijgen we allemaal snel een plak-beebje!

20. Sansky

Sansky Fanatiek lid

3 jan 2011
    3.391
    0
    0
    In verwachting raken van ons 2e Wondertje!
    met hoeveel weekjes dit is geweest, is nog niet zeker.
    Ze gingen nog overleggen en dan zou ik het nog horen??

De eerste Gyn zei: 3 weken
    De tweede Gyn zei: 8 weken

:$ Raar he?
    Ik zou het wel graag willen weten...
    Dus ben benieuwd of ik het volgende week te horen krijg.

Deel Deze Pagina