Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Maar hoe is het met jou?

Suus

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Shit. Weet je al of je voor de hormonen gaat, of wacht je het gesprek in Gent even af?

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    he K. U. T meleka..

@suus en mamaatje goed om te horen

@all.. toch fijn om te weten dat het normaal is dat ik een soort van opgelucht ben soms;)

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja hoor, klinkt mij heel normaal in de oren.

Suus

5. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Geen idee of het chinezen zijn? moet nog ff rond kijken. Heb wel een adres van iemand die goed in is in Almelo
    Fijn dat de obstipatie minder wordt! Ik had dat ook heel erg bij de laatste 5 zwangerschappen. Bij Kate helemaal niet.

Super om te horen/lezen meid!!!

k*t :( knuffs!!

6. leonieke

leonieke Niet meer actief

Suus, klinkt als blakend zwanger! Leuk om te lezen dat je je er zo goed bij voelt!

Mamatje, Bij jou ook natuurlijk! spannend de intake.. weer een grote stap in de juiste richting! Welke acupuncturist ga je? In waldervaart?

Meleka.. KNUT! zonder N....! knuf!

Nette, Nee natuurlijk is dat niet raar meis.. kan me wel voorstellend dat het heel raar voelt om teleurstelling en een opluchting tegelijk te voelen.. mixed emotions.. knuf!

Ellen, welkom..:(

7. leonieke

Aowyn, wat kan de gyn er nou op tegen hebben dat je prog wilt laten prikken.. Gewoon vragen hoor...

Thnx voor je knuf!

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    het is hier rustig lieve mensen.
    Zelf keelpijn en hoofdpijn... klein griepje misschien.. bleghhhh

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, het is hier zeker rustig. Maar het is ook mooi weer. En ik heb opruimwoede. Ben heerlijk alles aan het wegmieteren.

Beterschap, Nanette!

Suus

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    opruimwoede.. nee daar heb ik geen last van:p
    (gisteren een beetje. toen heb ik de gordijnen gewassen;)

11. leonieke

Bah dat is ook altijd een rot klusje.. ;)

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik heb daarom ook vooral rolgordijnen :D.

Suus

13. leonieke

Slimmerik :D

Hoe is het verder Suus? Goed gevoel voor morgen!?

14. judibi

judibi Bekend lid

hoi,
    ik wou dat ik kon zeggen: leuk, ik sluit me hierbij aan...maar nee:(
    vijfde mk is vrijdagavond een feit geworden. en dat bij verminderd vruchtbaar, nou, veeg mij maar op...

ik heb vluchtig even ingelezen en er zijn er hier die onderzoeken hebben gedaan. ik zelf moet nu over een week of 6 weer op nacontrole bij de gyn en ik wil er ook naar vragen.
    kans is inderdaad klein dat er iets uitkomt en dan heb je natuurlijk nog het bijkomende probleem dat ALS er iets uitkomt, je er niets mee kunt:(

in ieder geval: bij deze meld ik me hier ook maar aan...
    sterkte voor iedereen!

15. leonieke

Judibi, Welkom.. juist in 1 van de toppics waar je niet bij wilt horen.. :(
    Wat vresellijk dat jullie vrijdag weer afscheid hebben moeten nemen van een zwangerschap..
    Hoe ver was je als ik vragen mag?
    Groot gelijk dat je verder gaat zoeken hoor.. er is genoeg te onderzoeken maar je moet (helaas) vaak vooral vasthoudend zijn..
    Weet je al wat ze willen gaan doen om je antwoorden te kunnen geven?
    Van alle meiden hier ben ik degene met de minste mk's en de meeste hulp door het zkh..
    Dus ik kan je het minst helpen en alleen maar aanraden om je goed te laten informeren door de meiden hier en op je strepen te gaan staan bij de gyn..
    Sterkte..

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, op zich wel hoor, maar het wordt nu ook wel weer heeeel spannend!

Suus

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

#5897 Flavour, 20 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2011
    Judibi, echt afschuwelijk voor je, en helaas van harte welkom.

Er valt inderdaad genoeg te onderzoeken, zoals Leonieke al zegt, maar lang niet alle artsen zijn even bereid om je daarbij te helpen.

Op www.herhaaldemiskramen.nl vind je mijn onderzoeksverhaal onder 'Suus, 5 sterren'. Dan kom je goed beslagen ten ijs als je weer naar de gyn gaat.

Ik zou trouwens eerder om een nacontrole vragen. Mocht er nog een rest zitten, dan wil je daar echt geen 6 weken mee rondlopen als het even niet hoeft.

Het standaardverhaal is inderdaad dat er lang niet altijd een oorzaak gevonden wordt en dat je er vaak niets mee zou kunnen als er iets uit de onderzoeken zou komen, maar dat is veel te kort door de bocht.

Het trieste feit is dat men in Nederland gewoon niet zo veel van herhaalde miskramen afweet en zich er ook niet erg in wil verdiepen, afgezien van de standaardonderzoeken (stolling, chromosomen).

In het Radboud deed men tot voor kort een redelijk uitgebreid onderzoek, het PRIUS-onderzoek, maar volledig is dit niet. Ik weet niet of PRIUS nog steeds bestaat. (Marjolein, weet jij dat?)

Maar goed, immuunoorzaken en een corpus luteumdefficiƫntie (te weinig progesteronaanmaak in eerste fase zwangerschap), oorzaken die in het buitenland wel erkend worden, daar zoekt men in het Radboud (en elders) niet naar en men wil er eigenlijk ook niets van weten...

Ik ben zelf na 5 miskramen nu 10 weken zwanger, met behulp van de progesteron en prednison die ik in het UZ Gent gekregen heb. Dat zou toeval kunnen zijn, maar ik geloof het niet.

Suus

18. Judibi helaas van harte welkom hier. Ik hoop dat je hier naast steun, ook tips mag vinden in je zoektocht naar t waarom.

Ik heb onlangs prius onderzoek gehad bij t Radboud. Daar had Suus t ook al over. Inderdaad de persoon die t opgezet heeft is nu weg maar t wordt wel in (verdunde) vorm voortgezet. Wat dat precies gaat inhouden, dat weet ik niet helemaal zeker.

Bij mij zijn er meerdere oorzaken gevonden voor mijn miskramen. O.a. Afwijkende baarmoedervorm, daar kan helaas niks aan gedaan worden. Maar ook afwijkende homocysteine waardes, waar ik nu verschillende b vitamines voor slik. En mn hart dat een te klein motortje zou zijn en waar ik nu voor aan t sporten ben.

Al met al is het zeker de moeite waard om onderzoeken aan te vragen en wellicht vinden ze iets waar ze wel iets mee kunnen, dat zou fijn zijn!!

De uitslagen van mijn onderzoeken staan trouwens in mn album als je ze wil zien...

Voor nu wens ik je veel sterkte met weer dit verlies en de teleurstelling.

19. judibi

judibi Bekend lid

hey meiden,

leonieke: ik was 8w5d heen op de dag van de curettage...met 8w2d eerste echo gehad waarop de tweeling te zien was, maar geen hartactie...mmm ken ik helaas ook erg goed:( 3 volledige ICSI achter de rug, waarbij geen cryo's ontstaan waren.

suus: zal je verhaal daar volgende week eens gaan zoeken, dank je wel. morgen moet ik bellen voor de afspraak, maar vond zelf 6 weken te ver weg dus was ook eerder van plan te vragen!

marjolein: jij ook bedankt, ik zal even kijken!

20. judibi

judibi Bekend lid

marjolein, ik zie niets:( zoek ik misschien verkeerd, kan ook?

Deel Deze Pagina