Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geelbloempje. B12 is zo ontzettend belangrijk!! Ik weet dat huisarten/ziekenhuizen hier vaak nogal sceptisch tegenover staan, vaak omdat het wetenschappelijk niet aangetoond is. Ik ben heel erg benieuwd naar je B12 waarde morgen en zeker ook wat ze ervan zeggen! Vertrouw je het niet, dan kun je altijd zelf B12 gaan slikken. een teveel plas je namelijk weer uit!

Dan is het wel belangrijk dat je uitsluit dat er iets mankeert waardoor je B12 niet uit voedsel kan halen, anders moet je B12 injecties krijgen!!

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    marjolein ik hoop het ook. Hoor van een paar sept mama's (dochtertjes clubbie) dat bij hun het standaard werd uitgevoerd, dus hun snappen ook niet dat ik niet op getest bent gezien mijn aantal mk's

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Idd heb ik hier ook begrepen in dit topic dat B12 erg belangerijk is.
    Toen ik mijn eigen gyn navroeg over nut van vit B complex zei hij ook dat het eerder een hype was en nog niet bewezen was dat het daadwerkelijk iets doet maar dat het geen kwaad kon om te slikken. En idd een teveel plas je gewoon uit. (velle gele plas heb je dan ook hihi heb ik ook :p) Dus ik slik het gewoon om safe te zijn

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het is ook lastig om assertief te zijn, maar je kunt hem gewoon zeggen dat je een progesterontekort heel erg graag wilt uitsluiten omdat je je er erg ongerust over maakt. Natuurlijk kunnen ze weigeren, maar dat zou wel erg onbeschoft zijn.

En het over de PROMISE-studie hebben is een goed idee.

Hyperhomocysteïnemie en afwijkende schildklierwaarden zijn al nagekeken?

Succes!

Suus

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, ze kunnen het weigeren, maar daar is eigenlijk geen goede reden voor, het is gewoon puur onbeschoft, het is een testje van niets.

Suus

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Heel veel succes en knuffel!

Suus

7. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    .. ik zal mijn waardes afwachten.
    Snap niet dat ze dan vol overtuiging zeggen dat het onzin is om je met vitamines bezig te houden..

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

HYPE? Niks hype. Marjolein heeft een dochtertje verloren aan een B-tekort. Schandalig dat een arts dat zegt. Dit soort opmerkingen maken me hels.

Ben je vegetariër?

Suus

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Je gynaecoloog heeft er kennelijk de ballen verstand van, zoals de meeste gynaecologen niets van herhaalde miskramen afweten.

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    het is echt geen hype..
    Het is gewoon al jaren bekend! Alleen doen ze er niks mee...
    kijk ook maar op de site van www.stichtingb12tekort.nl
    mijn oma kreeg vroeger al injecties! Erg lange hype dan..

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ja ff lijst ophalen wat er getest was:

TRO (hematologie)
    APT (stolling)
    HOM, GLU, TSH (bloed chemie)
    En hij heeft zelf bijgeschreven:
    hupus anticoagulaus en anti cardiolipine

Er kwam uit deze onderzoeken niks afwijkends uit.

Ja idd ik wou vertellen dat ik van een vriendin iet over lage progesteron haltes had gehoord, dat ik iig daar op moet testen en dat ik mij erg ongerust maak en wil dit iig uitsluiten. En dat ik van het weekend van een vriendin een link kreeg over het PROMISE trial en dat ik het zeer interessant vond

Hoe is dat opbouw? :)

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Domme artsen heb je toch. Een heleboel. Gewoon een beetje lui en arrogant de literatuur niet bijhouden en ons in de kou laten staan. Driewerf bah!

Suus

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Nope geen vegi

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Er ontbreekt nog een hoop onderzoek. Heb je mijn lijst weleens bekeken op www.herhaaldemiskramen.nl, onder Suus, 5 sterren? Je stollingsonderzoek is verre van volledig, homocysteïne ontbreekt, je schildklie- antistoffen zijn niet geprikt, en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Suus

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik vroeg hem of de vit B complex iets kon zijn voro mij omdat ik hoorde dat het weleens kon helpen bij herhaalde miskramen. En toen zei hij dat dat niet bewezen was en dat het misschien wel kon helpen maar er was niks die dat ondersteunde. En dat het een hype was om die pillen te slikken of zoiets

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Die man is niet goed wijs.

17. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hallo meiden,

Mijn excuus dat ik er gisterenavond niet was....maar was wederom weer in slaap gevallen....Had een heftige dag op me werk gehad. En tja, dan moet ik het in de avond ontgelden. Voelde gelijk al weer spanning op me buik staan dat ik aan het werk was....vond ik niet prettig en ga hier zeker met mijn teamleider over praten....

Ik ga zo ff bijlezen....en dan ben ik weer back!!

xxx mamatje

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat naar! Wat doe je ook alweer voor werk?

Suus

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Suus kan het niet zo zijn dat hij de andere testen niet heeft gedaan omdat ik al een gezonde zwangerschap en gezonde dochtertje hebt?

20. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Marjolein, Wat goed dat je gelijk moet bellen wanneer je zwanger blijkt te zijn!!

Angelica, Ben benieuwd hoe het met je gegaan is!!
    Jeempie dat is toch ook wat van je opa.....

Aowyn, Wat een rare reacties zeg kreeg jij te horen....Vooral over de hype rond pillen slikken ed om miskramen te voorkomen....

Suus, Mooi dat je een drukke beeb hebt hihi!!
    Die van mij liet zich ook niet meten de laatste keer. 'Lag af en toe te bewegen en was ie weer aan het maffen hahaha. Lag precies verkeerd. Al zag je wel mooi het koppie zeg maar....

Leonieke, Hoe is ie nu met jou...Heb je het al een beetje kunnen laten bezinken van wanneer je de uitslag gehoord had??

Nieuwe meiden....een helaas welkom hier!!

Geelbloempje, Ik heb ook gewoon vitamine b-complex geslikt hoor...en ook selenium.

Liefs en dikke xxx mamatje

Deel Deze Pagina