Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dan moet de dokter zich maar even inlezen. Je zou algeheel bloedbeeld kunnen laten prikken, maar alles wijst in de richting van B12-tekort!

Suus

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, door schade en schande :(. Ik voel me fysiek goed, hoor. Afgezien van vreselijk misselijk de laatste dagen. Dat zou na deze week minder moeten worden... Maar ik mopper niet!

Suus

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    zo weer een hoop bijgekletst zeg!

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hallo Judidi,

Helaas zitten we al sinds 2008 in die mmm, het is idd zoo zwaar.
    Nu krijgen we extra medicijnen om er voor te zorgen dat het niet weer fout gaat

Ik ben even weg

Tot later

5. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    hier staat dat het antifosfolipidensyndroom ook een auto-immuumziekte is wilt dat dus zeggen dat ik ook baat kan hebben bij een bloedtransfusie??maar het is zeker iets waar ik bij mijn eigen gyn niet mee aan hoeft te komen of heb ik dat verkeerd begrepen.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee hoor, een koe is een dier maar niet elk dier is een koe. Jij zou voldoende moeten hebben aan aspirine en op tijd starten met heparine. (En niet roken, geen pil, gezond eten en sporten.)

Suus

7. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    haha ik schrok al ben het er trouwens nog steeds niet mee eens dat ik pas mijn medicijnen hoef te nemen als het hartje klopt ik lees toch echt een heleboel verhalen van meiden die net als mij tussen de 6 en 7 weken een miskraam krijgen maar volgens mijn gyn komt dat niet door het antifofolipidensyndroom maar wat ik zo lees dus wel.
    weet jij of het al zou helpen als ik wel al eerder met de aspirine begin die kan ik tenslotte gewoon bij de drogist halen???of is het echt de werking samen??

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, dat helpt wel, ik ben van mening dat je echt nu meteen met aspirine 100 moet starten. Desnoods haal je het bij de drogist, maar je zou het nu ook meteen van de arts moeten krijgen. En daarom hamer ik dus steeds op die internist, want inderdaad, antifosforlipiden kan in een vroeg stadium ook miskramen veroorzaken. Je zou dus voor de conceptie of ten minste na een positieve test met heparine moeten starten. Daar heeft een vaatarts/internist meer verstand van dan een gynaecoloog, helaas. En huisartsen weten hier al helemaal geen moer van af.

Ik zou de huisarts bellen en erop staan dat je hoe dan ook een verwijzing krijgt. Het is onzin om op die uitslagen te wachten, want je moet gewoon NU medicatie hebben die je van de gyn niet krijgt, wat al belachelijk genoeg is.

Je kunt ook zelf vast het ziekenhuis bellen en bluffen dat je een verwijzing hebt voor een vaatarts. Dan heb je in ieder geval vast een afspraak.

Suus

9. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    ik snap ook echt niet waar iedereen zo moeilijk over doet daarom dacht ik ga naar de huisarts die verwijst me wel door maar dus ook niet.
    je zou toch haast denken dat als zowel de gyn als de huisarts zegt dat het niet nodig is het dus echt niet nodig is oo wat kan ik dan toch weer onzeker zijn en denken dat het allemaal tussen mijn oren zit en ik het zelf dus allemaal verkeerd zie.
    maar moet ik nu 100 ipv 80 dan ga ik die wel gewoon halen bij de drogist dan kan ik daar zowiezo alvast mee beginnen.
    hoelang duurd het eigenlijk voordat de medicijnen helpen??
    ik zat al te rekenen met 6 weken een echo en het is dus al 3 keer mis gegaan met 6.4 weken dus als het zo is wat de gyn zegt zou het dus binnen 4 dagen al moet werken is dat niet een beetje snel??

10. Angelica, hoe is het nou met jou en met je man?

Geelbloempje, ik vind je waardes ook (te) laag hoor! Ik zou zeker B12 gaan slikken (ik zelf heb orthica), maar ook proberen om spuiten te krijgen! Succes!

11. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    mij gaat het goed met mijn man iets beter.
    Hij vindt het gewoon een k u t proces
    Hij maakt zich zorgen om mij en hij had gehoopt dat ze het bij zouden moeten doen ipv bij mij

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Helaas weten gyns en huisartsen hier dus echt te weinig van, en dat geldt zeker voor die van jou. Je kunt dus niet op hen vertrouwen in dit geval. De huisarts moet jou gewoon een verwijzing geven naar een vaatarts als jij erom vraagt, zo simpel is het.

Van mijn vaatarts moest ik zelfs al starten met heparine voordat ik zwanger raakte, ik bedoel maar. En ik heb Factor V Leiden, dat is aanzienlijk minder gevaarlijk voor de zwangerschap dan antifosforlipidensyndroom.

En antifosforlipiden kan best ernstige gevolgen hebben, hoor, dus ik snap niet dat ze er zo luchtig over doen. Denk maar aan mijn zusje.

100 kun je alleen commercieel krijgen, 80 op recept. Allebei is even goed.

En ja, ik zou bij positieve test als de bliksem met heparine starten, maar dat had ik je al gezegd ;).

Suus

13. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hai meiden,

Hier alles goed gegaan bij de vk!! Krijg idd de standaard bloedprik onderzoeken. Aangezien mijn ijzer gehalte laatst netjes was, is mijn b12 ook in orde zei ze. Dat heeft met elkaar te maken??
    Bloeddruk was netjes. Wel houden ze me extra meer in de gaten voor zwangerschapsdiabetes vanwege me overgewicht, alleen maar goed dat ze dat doen!! Dus om te voorkomen heh.

Verder ben ik toch 2 dagen later uitgerekend momenteel, had de gyn de laatste keer ook opgemeten. Bevallingsdatum is 25 september. Ukkie was goed in beeld te zien, aanleg voor de navelstreng zag ze ook al in beeld. Ukkie bewoog lekker met zijn armpjes en hartje klopte mooie en stevig.
    Dus helemaal happy.
    En wat ik heel lief vind van haar is, dat ik niet om de 4 weken pas hoef terug te komen maar om de 2 weken al, voor mijn eigen geruststelling.

Liefs van een blije mamatje

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Suus

15. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    hmmmm zal ik hem dan gewoon ook aan gaan aanvinken op het formulier?? dus de b12?

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Zou ik zeker doen. Girrrlpowerrrr!

Suus

17. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    MAMA ben zo happy. YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

18. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Jaaaaaa te gek heh!!
    Op de terug weg in de auto, moest ik wel ff een traantje wegpinken hoor.....

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik zat ook te brullen gewoon bij die gyn. En ben niet zo'n emo typje normaal, zeg maar.

Suus

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hahahaha dat zijn hormonen;)

Deel Deze Pagina