Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tis ook allemaal heftig zeg... Zoiets verwacht je toch niet als je samen voor een kindje wil gaan... Weten jullie al wat jullie gaan doen? Hebben jullie het mss nog over draagmoederschap gehad?

Mamatje super hoor!!!

2. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    we gaan voor IVIG morgen mijn eerste bloedtransfusie vrijdag fm en zondag iui volgens mama wordt dit mijn maand en ik geloof het

3. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Angelica ik vind je ongelofelijk dapper en dat moet deze maand maar eens beloond gaan worden!

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    lief van jullie, ik heb gewoon veel aan jullie en ik voel me niet er alleen voor staan, dankzij jullie en dat maakt me oa ook sterker

5. Super spannend Angelica!! Je bent een dappere vrouw!! Ook ik hoop heel erg dat jullie kracht en moed beloond mag worden!!

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Goed zo, Angelica!

Suus

7. judibi

judibi Bekend lid

angelica: ook al lang in de mmm dus...hopelijk heeft je mam gelijk en ga jij een mooie beeb krijgen!! positiviteit:D!!

mamatje: TOPPIE:D en wat fijn dat je om de 2 weken mag komen! nu gaan proberen te genieten:)

het sneeuwt hier...zal blij zijn als de lente echt komt: wat meer zon en warmte, heerlijk:D
    zometeen lekker aan de pizza met mijn knulletje (hij mocht kiezen;))

8. Gee

Gee Lid

21 feb 2011
    16
    0
    0

Mimi,
    Suus heeft je ondertussen blijkbaar al geantwoord.
    Op basis van licht verhoogde antifosfolipiden (moet nog wel tweede test vragen blijkbaar) raadde mijn gyn inderdaad aan om dadelijk cardio aspirine te nemen (80 of 100mg - dat maakte volgens haar niet zoveel uit). Ze zag ook geen reden om dadelijk weer zwanger te worden. Ik moest dus niet eerst een maand wachten voordat het begon te werken. Als ik positief test moet ik haar wel dadelijk bellen, naast de progesteron zal ik dan immers ook inspuitingen kunnen gebruiken. Ook ik heb miskramen tussen 6 en 7 weken gehad (ook wel vroeger, en ook latere missed abortions - waarbij de termijn moeilijker te bepalen is - maar waarbij het ook vroeg misgelopen is). Mijn gyn heeft me niks gezegd dat die termijn niet verklaard kan worden door het antifosfolipiden syndroom.
    Je las ergens ook dat het om een autoimmuunafwijking gaat. Ik heb dat ook gelezen - zo komt het bv ook voor bij reuma,... Maar spijtig genoeg las ik het pas nadat ik bij de gyn was en zoals zo vaak komen er na het consult weer een heleboel nieuwe vragen - ik zal dus zeker volgende keer ook vragen of hier ook iets voor moet gedaan worden.

Aan de anderen: wow, het gaat hier hard met al die nieuwe berichtjes ;)... in ieder geval veel sterkte met alle stappen die jullie zetten.

mamaatje : ik begrijp het wel dat je soms afstand wil nemen.. bij mij gaat het met momenten... soms wil ik ook liefst met rust gelaten worden.. op andere momenten is er dan weer net die drang om te praten en te zoeken..

aan de zwangeren met mooie echo: wat goed !

9. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    oke dus jij word ook nog een keer geprikt.
    hoeveel miskramen heb jij gehad als ik vragen mag??
    en hebben jullie al een kindje??
    wij hebben al een meisje maar die zwangerschap was op zijn zachts gezegt een drama maar nu blijkt dus waardoor het komt.
    tegen mij is gezegt dat je van het antifofolipidensyndroom alleen maar miskramen kan krijgen vanaf 10 weken maar op internet lees ik hele anderen dingen.
    zorg dat je wel nog een keer je bloed heb laten prikken voordat je weer zwanger bent het zou zonde zijn als je weer een miskraam krijgt want mocht je het hebben dan heb je tussen de 11% en 20% kans op een goede zwangerschap zonder medicatie
    en tussen de 70% - 80% met medicatie dus zeker de moeite waard om het zeker te weten

10. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    mamatje wat super dat je weer een goede echo hebt gehad en wat fijn dat je iedere 2 weken mag komen

11. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Hoi hoi,

Was er even een tijdje minder omdat ik zo opzag tegen de 20
    weken echo.Was zo bang dat er iets niet goed was dat ik er zelfs
    nare dromen van had.Achteraf gezien was alles vandaag tijdens
    de 20 weken echo perfect.Ons jongetje doet het goed en loopt
    zelfs wat voor.En hij zat zo lief te duimen.
    Ik heb er een foto van geupload in mijn album.

mamatje...goed nieuws !!!:)

Angelica...wat goed dat je voor de IVIg gaat.Ik had de 1e intralipide infuus
    een week voor de TP en daarna elke 3-4 weken t/m week 15.Ik zal zeker
    voor je duimen dat de IVIg het gewenste resultaat gaat leveren.:)

Suus....hoe gaat het met je? Hoop dat je steeds een beetje meer
    vertrouwen krijgt.Ik weet dat dat moeilijk is hoor.Ik heb het met
    mijn 20 weken ook nog niet helemaal maar het groeit wel steeds wat.
    Ik heb die website gelezen(herhaaldemiskramen) en denk erover na om
    misschien mijn verhaal er ook te zetten.Wil toch vrouwen laten weten
    dat je zelfs na 20 miskramen niet hoeft op te geven en dat het zelfs dan
    nog zou kunnen lukken.Wonderen bestaan echt.

Iedereen....hoop dat het goed gaat met jullie.
    Vind het soms moeilijk hier te komen omdat ik zo graag wil dat
    jullie allemaal ook zwanger zijn.Ik blijf duimen voor jullie allemaal.

xxNessy

12. Babss

Babss Actief lid

23 feb 2011
    471
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje met jullie mee en ik vond het nu wel tijd worden om ook eens iets van mezelf te laten horen. Helaas herken ik veel van jullie verhalen vanuit mezelf.

Twee jaar geleden besloten we voor een kindje te gaan. Inmiddels heb ik 3 miskramen gehad (6.5 wk, 6 wk en 5 wk). Allemaal behoorlijk vroege mk dus, maar daarom niet minder pijnlijk.

Bij de eerste mk waren we verdrietig, maar ook opgelucht. We waren blij dat we zwanger konden worden en gingen ervan uit dat er waarschijnlijk iets mis was met het vruchtje en dat de natuur (hoe hard ook) zijn werk deed. Vijf maanden later was ik weer zwanger, weer ging het mis. Nu kreeg ik toch al wel meer vraagtekens; twee keer pech? We zijn doorverwezen naar de gyn. Zij probeerde ons gerust te stellen (wat niet helemaal lukte). Wel kregen we meteen de onderzoeken uit het NVOG protocol. Hier is niets uit gekomen.

Vijf maanden later was ik weer zwanger, dit ging al heel snel mis. Vanaf dit moment kon ik nog maar moeilijk geloven dat het allemaal pech was. We zijn weer naar de gyn geweest. Ze heeft mijn progesteron waarde in het tweede deel van mijn cyclus laten bepalen: 42, prima dus. Toch kon ik maar moeilijk geloven in pech, ik ben meer actief op zoek gegaan naar informatie. Daarbij ben ik o.a. ook op dit forum terecht gekomen (en bij deze wil ik jullie meteen bedanken voor de informatie die ik door jullie heb gekregen!). Na het lezen van jullie verhalen heb ik de ‘stoute’ schoenen aangetrokken en heb ik een afspraak voor een second opinion gemaakt in Gent.

Wat was dat een verademing in vergelijking met Nederland! Voor het eerst voelde ik me niet bezwaard om om hulp te vragen, er was begrip. De gyn bevestigde mijn gevoelens en zei dat ze de kans op drie keer een miskraam door pech niet zo groot acht. Ook is er meteen bloed geprikt en wordt dit onderzocht op nog eens een lijst mogelijke factoren die miskramen kunnen veroorzaken. Verder krijg ik een hysteroscopie en is er een afspraak gemaakt met prof Noens.

Zo ver staan de zaken dus nu. Mijn emoties wisselen elkaar momenteel nogal af. Ik ben blij dat er nu serieus naar ons probleem gekeken wordt, het geeft hoop. Van de andere kant vind ik het ook best eng; stel je voor dat prof Noens ons wil helpen d.m.v IVIG, dat is toch best een heftige behandeling…

Ten slotte hoop ik dat iedereen snel gezond en blijvend zwanger mag worden ( en degene die zwanger zijn natuurlijk gezond zwanger mogen blijven)!

Groetjes Babss

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Super meid!! Ik was ook 25 sept uitgerekend maar dag eerder gehaald. Mooie datum ;)

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    sluit mij volledig bij aan!!!!

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mimi, Suus heeft je ondertussen blijkbaar al geantwoord.
    Ja, ik heb hier kaas van gegeten ;). Mijn zusje heeft een herseninfarct gekregen ten gevolge van dit syndroom, vandaar.

Je las ergens ook dat het om een autoimmuunafwijking gaat. Ik heb dat ook gelezen - zo komt het bv ook voor bij reuma,...
    Klopt het is een verworven immuunafwijking, je wordt er niet mee geboren. Het is dus ook niet erfelijk. Ze weten niet goed waarom de een dat ontwikkelt en de ander niet.

Maar spijtig genoeg las ik het pas nadat ik bij de gyn was en zoals zo vaak komen er na het consult weer een heleboel nieuwe vragen - ik zal dus zeker volgende keer ook vragen of hier ook iets voor moet gedaan worden.
    Het belangrijkste is dat je echt niet aan de pil mag, en niet mag roken. Dat verhoogt het risico op beroertes echt flink. Zwangerschap is ook een risicofactor, voor gezonde vrouwen is het risico op trombose als ze zwanger zijn al verhoogd, dus voor iemand met een stollingsafwijking helemaal. Daarom dus heparine (liefst dus voor conceptie) maar toch ten minste vanaf positieve test tot 6 weken na de bevalling.

Suus

16. Gee

Gee Lid

21 feb 2011
    16
    0
    0
    In totaal heb ik er vijf gehad
    * 1MK - missed abortion - bij eerste echo ontdekt op 10 weken - maar vruchtje gestopt met groeien vermoedelijk bij 6 à 7 weken - spontane miskraam op 10,5 week
    * 2MK - missed abortion - bij eerste echo ontdekt op 8 weken - vruchtje vermoedelijk gestopt met groeien bij 6 weken - spontane miskraam op 9,5 weken
    * 3MK - 5 weken
    *4 MK - missed abortion - pas echo bij 10 weken - spontane miskraam op 11 weken
    *5 MK - 6 weken (waarschijnlijk uitgesteld door utrogestan)

Nee we hebben nog geen kinderen. Dat werd afgelopen weekend nog eens goed in de verf gezet door een ver familielid dat het op mijn leeftijd wel eens hoog tijd vond dat ik voor kleinkinderen voor mijn ouders zou gaan zorgen.. grr...
    Kan ik het verhaal van de zwangerschap van je dochtertje ergens lezen ?

Goeie tip... Ook zonder de bevestiging van de tweede test, stelde mijn gyn al voor om nu de aspirine en later de inspuitingen te gebruiken

17. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hallo babs..wat goed dat je zelf alles al in werking hebt gezet.. Ik hoop dat jullie snel een mooie baby mogen krijgen....

@all.. Ik ben vanmorgen te bloedprikken geweest..
    Mijn dochter logeerde bij oma, dus kon ik heerlijk snel uit bed in kleding en nuchter die kant op..
    12 buisjes mogen leveren..
    Ik had een formulier met specifieke stollingdingetjes.. Zegt het meisje achter de balie..
    Zullen we gewoon het algehele stollingsonderzoek er van maken. De trombose prikken met het hele factor leiden enz gebeuren.. Dan heb je dat ook maar gehad..
    Viel bijna van mijn stoel..
    Dus veranderd ze de lijst zo zelf voor mij..
    Ben benieuwd wat er allemaal uit komen gaat..
    Was met opzet gestopt met b12 slikken.. Ik wilde even weten wat de waarde zonder was.. (zit nu 2 a 3 weken zonder) Dus daar begin ik vandaag weer mee.. Maar dan heb ik in ieder geval een goed beeld denk ik zelf..
    En dan is het grote wachten nu begonnen..
    Stollingsuitslagen zijn er met 2 a 3 weken en de rest eerder..

Mamaatje.. fijn dat je echo weer goed was meis!

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Spannend, Nanette. En goed van die assistente!

Suus

19. Gee wat rot he dat soort opmerkingen... Mede om die reden zijn wij er heel open in, zodat dat soort opmerkingen (hopelijk) niet meer gemaakt worden.

Jullie hebben al een hele geschiedenis achter te rug zeg... Ik hoop dat het jullie toch snel gegund is!!

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja Gee, vreselijke opmerking, maar die zijn eigenlijk niet te voorkomen. Wij hebben onze miskramen niet met heel veel mensen gedeeld, omdat het te intiem is en omdat we niet wilden dat de mensheid nauwkeurig zou meekijken terwijl wij zwanger waren en niet bleven. Maar ook mensen die het wel wisten reageerden niet altijd even fijngevoelig...

Ik zou trouwens ook om Utrogestan vragen, want jouw mk's zijn eigenlijk allemaal vrij vroeg, of niet?

Suus

Deel Deze Pagina