Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jannne, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nanette, eindelijk alles geprikt dus, spannend!! En wat een medewerking, jeeee kan me voorstellen dat je met je oren stond te klapperen. Dit verwachten we toch niet meer;)

2. Gee

Gee Lid

21 feb 2011
    16
    0
    0
    Spijtig om dit te hoor. Ik hoop dat het ondertussen weer goed met haar gaat ?

Niet erfelijk dus.. Dat wist ik niet.. Mijn gyn informeerde voor de eerste onderzoeken wel naar het tromboseverleden van familieleden, maar dat zal dan voor andere stollingsstoornissen geweest zijn.

Okay... maar aan de pil denk ik op dit moment in de verste verte niet ;)
    Al heb ik die natuurlijk wel ooit genomen. 't voelt nu best ironisch, dat je eerst de pil neemt om geen kinderen te krijgen, terwijl het nu zonder pil toch ook niet bepaald goed lukt.

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Suus

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    triest maar waar....

5. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    babs, helaas welkom.

IK heb vandaag mijn eerste IVIG gehad en het viel mee. Ik heb nergens last van en de verpleging was zo ontzettend aardig.

1 nadeel, je ligt bij mensen op de kamer die ernstig ziek zijn en voor chemo komen, gelukkig zagen ze er wel goed uit en niet ernstig ziek.

IK ga zo de stad in

KNUFFELSSSSSSSSSSSSSS

6. Angelica, wat goed zeg!!! Gelukkig dat het meeviel!! Nu een beetje afleiding zoeken dus! Lekker meis!

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Fijn om te horen, Angelica!!!

Suus

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    fijn angelica!

9. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    jeetje meid jij hebt ook al een hoop miskramen gehad en ook allemaal rond de zelfde tijd als mij.
    lekker he zulke mensen die je gaan vertellen wanneer jij aan kinderen moet beginnen , mij wordt ook regelmatig gevraagd wanneer we nou eens voor een 2de gaan vind dit ook een beetje rare vraag aangezien iedereen weet hoe moeilijk de zwangerschap van mijn dochter was.
    ik denk dat je het verhaal van mijn dochter wel kan terug lezen in mijn berichten maar zal het in het kort nog even vertellen.
    ik heb voor mijn dochter 1 miskraam gehad was meteen daarna weer zwanger van een 2ling met 6.4 weken 2 kloppende hartjes gezien de dag erna kreeg ik een miskraam van 1 van de 2 heb toen tot 18 weken vreselijke bloedingen gehad ik liep echt letterlijk leeg was zo slap als wat met 13 weken hebben ze me zelfs opgenomen en hebben ze me voorgesteld of het niet beter was als ik mijn dochter liet weg halen voor mijn eigen gezondheid heb ook meerdere malen te horen gekregen dat ze er nooit zou komen.
    met 18 weken stopte de bloedingen van mij was er weinig over had veel bedrust voorgeschreven gekregen en was dus niks meer gewend.
    met de 20 weken echo kregen we te horen dat de navelstreng maar 2 vaten had met mijn dochter was gelukkig alles goed ze was alleen te klein heb vanaf toen iedere 2 weken een echo gehad en wederom bedrust voor haar beter te laten groeien.
    uiteindelijk ben ik met 34,3 bevallen de placenta zat vol met infarctjes nu blijkt dat dat dus kwam door het antifosfolipidensyndroom net zoals de groei vertraging en de vroeg geboorte.
    zo dat is in het kort een beetje mijn verhaal.
    wel fijn dat je straks al mag beginnen met aspirine en fraxiparine.
    hopenlijk zijn jullie snel zwanger van een blijvend wondertje.

10. Gee

Gee Lid

21 feb 2011
    16
    0
    0
    Voor het weekend kom ik nog even piepen....

Suus: jullie familie heeft blijkbaar al veel kracht moeten vinden, om tegenslagen het hoofd te bieden... je geeft op het forum dan ook een zeer krachtige indruk.
    Die utrogestan die je voorstelde, had mijn nieuwe gyn inderdaad ook dadelijk voorgeschreven. Bedankt om mee te denken., de miskramen zijn inderdaad steeds vroeg (ook al beseft mijn lichaam dat niet altijd)..

Mimi: ieder heeft zo zijn eigen verhaal .... zo lijkt het me toch ook niet makkelijk weer zwanger te worden na een zwangerschap die toch niet van een leien dakje gelopen is. Ik hoop dat de dokters dit door een gepaste aanpak voor jou toch wat gemakkelijker kunnen maken.

Babbs: hopelijk kan je na de begrijpelijke wisselende emoties ergens rust vinden in het feit dat je nu ‘au serieux’ genomen wordt in gent.

Angelica: goed om te horen dat je je behandeling in gent blijkbaar goed doorstaan... Da’s toch weer een stap vooruit..

Nanette: een pluim voor de assistente met initiatief ;) en nu maar wachten op de resultaten... wachten ... tja geduld lijkt een eigenschap die ons hier allemaal wel van pas lijkt te komen... niet altijd makkelijk, hé ...

Marjolein: bedankt voor je reactie... open zijn over de miskramen vind ik niet altijd even gemakkelijk ... bij sommige mensen voel ik me daar toch niet “veilig” genoeg voor...
    maar als openheid betekent dat je elkaar kan steunen, samen “hopend op nog een wondertje” (zoals in je banner) dan is dat toch mooi nietwaar..

prettig weekend allemaal

11. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Angelica....wat fijn dat je 1e IVIg goed is gegaan.
    Weer een opluchting niet waar ?
    Je hoort wel eens dat sommige mensen er beroerd van kunnen worden.
    Dat zei men ook over de intralipide...ik had gelukkig ook nergens last van.

Voor de nieuwelingen jammer genoeg Welkom !
    Jullie begrijpen wat bedoel....
    ((knuffel))

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Meiden maandag iui zij deed moeilijk eitje zit links en een kleintje rechts gelukkig gaat het door. Vandaag beetje hoofdpijn gehad en beetje koorts voel me nu goed fijn weekenf

13. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Fijn weekend Angelica.:)
    Lekker uitrusten en een beetje bijtanken in het weekend.

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

O krijgen we dat gezeur weer. Pfffff vermoeiend. Zet 'm op, Angel!

Suus

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Gee, we hebben inderdaad al veel meegemaakt in onze familie. Er komt ook niet echt een einde aan, maar goed.

Fijn dat je de utro hebt. Dat ging makkelijk!

Suus

16. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hallo meiden!
    Ik zou graag met jullie meekletsen als dat mag.
    Ik ben Zena, 29 jaar en moeder van een lekkere peuterpuber van 2,5 jaar.
    Voor mijn dochter heb ik 2 miskramen gehad. We hebben er zo'n 2 jaar over gedaan voor ik zwanger was van haar. Er zijn toen onderzoeken ingezet (bloedonderzoek, chromosomen) en daar kwam niks uit. Toen dochterlief een jaar was (sept 2009) zijn wij vol goede moed voor een tweede gegaan. In februari was ik weer zwanger. Helaas bleek dit met 8 weken een bbz te zijn. Ik ben geopereerd en gecureteerd omdat er heel veel stolsels in m'n baarmoeder zaten. Mijn eileider was gespaard. Helaas bleef er restweefsel achter en heeft het 3 maanden geduurd voor ik weer een hcg onder de 5 had. Daarna werd ik niet meer ongestelt en bij een hystero werd asherman geconstateerd. Er is toen al flink wat weggeknipt, maar er volgde toch een laprascopie in september. Toen de spiraal eruit ging, bleek mijn baarmoederslijmvlies zich niet op te bouwen. Ik herinnerde me ineens dat m'n slijmvlies tijdens de zwangerschap in april ook heel dun was (4,6 mm toen ik 6 weken was). Verdere cycli blerk het niet boven dr 4 mm te komen en alle hormonen waren goed. Dan is er eigenlijk helemaal niets aan te doen en ons werd verteld dat de kans op een zwangerschap minimaal is. De kans op mk's vrij groot (wd heb ik dit ook altijd al gehad) en doordat ik m'n eileider nog heb 10% kans op een nieuwe eug. Wij besloten dat er het er bij lieten. Nog wel een 2nd opinion gehad in ern academisch zkh. Ze waren iets minder negatief, maar het kwam op hetzelfde neer. Ongeveer 10% kans op jaarbasis op een zwangerschap, met dezelfde risico's. Na veel praten en denken hebben we besloten om het toch nog even te proberen. Ik ben nu ongesteld en tot oktober gaan we het proberen. Dan kijken we verder. Het voelt heel dubbel. Ik ben verschrikkelijk bang voor wat er gebeurd als het weer misgaat of als het niet lukt. Ik heb zoveel verdriet gehad de afgelopen maanden. Dan denk ik, tel je zegeningen, je hebt een heerlijk kind. Waar begin je aan?? Maar ja, bloed kruipt waar het niet gaan kan....
    Dus met heel veel gemengde gevoelens en de bibbers in m'n benen zijn we weer back in buisness...

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

#6177 Flavour, 26 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2011
    Jeetje Zena, welkom hier. Wij kennen elkaar al vd Asherman natuurlijk. Wat 'fijn' om je hier te zien.

Deed de progynova echt helemaal niets of heb je het niet geprobeerd? (Sorry, weet het even niet meer.) Mijn bms was dus 6 met 5 weken zwangerschap. Ook niet veel dus. Heb me wel laten vertellen dat dikte niet alles zegt en dat het vooral belangrijk is dat het uit een aantal lagen bestaat. Hebben ze dat bij jou nagekeken? Gebruik je al tarwekiemolie, vitamine E en aspirine om de opbouw en innesteling te bevorderen? Heb je acupunctuur overwogen om te proberen het bms te stimuleren? En hoe zijn je menstruaties nu?

Wat een hoop vragen he. Sorry, ben zo benieuwd.

Snap heeeel goed dat het dubbel voelt om het toch weer te proberen, maar ik vind het wel heel dapper dat jullie er weer voor gaan. Je weet maar nooit meid! Er gebeuren soms ook mooie gekke dingen.

Lfs, Suus

18. leonieke

leonieke Niet meer actief

Hoi Meiden..

Ben even een paar dagen niet langs geweest..
    Wil even wat rust inbouwen.. heb me neergelegd bij de laparo die voor 29 maart staat geplant.. tot die tijd maar proberen iets los te laten..
    Ben tevreden met de onderzoeken ik heb geregeld. Die gedaan zijn en die komen gaan.
    Ik lees af en toe wel mee maar zal wat minder komen...

Dikke knuf voor jullie allen!!

19. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    goedemorgen mensen..
    Zena.. welkom.. wat een verhaal ook weer..

als je als stel die voor een kindje willen gaan, dit topic gaat lezen durf je bijna niet meer denk ik..

@suus (mijn vraagbaak:p) Moet ik naast die bonusan nou nog foliumzuurslikken? En de gyn adviseerde asperine, maar heeft niks voorgescreven.. dus koop ik zelf wel;) maar hoeveel zou ik moeten slikken??
    Wij hebben nog even getwijfeld of wij ook zouden stoppen met proberen voor we naar emanuel gaan, maar we besloten toch dat we deze maand gewoon mee gaan nemen..

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik snap het, Leo. Veel liefs!
    Suus

Deel Deze Pagina